Heleää Helluntaita

Jos ei ole heilaa Helluntaina saa olla kenenkä vaan kanssa koko kesä . Pientä joustoa kehiin :).
Kopsattu versio sitten niin että ei oo muna oma ;).

55

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykoterapeutitar

      Jaa jaa, jos ei heilaa helluntaina, niin ei koko kesänä😢 Minkäs teet🙄

      • Mene juhannuksena lavatansseihin. Jos sieltä vaikka juhannusheila ainaki alkuun :).


      • Psykoterapeutitar

        Ai kamala😳 En ole koskaan lavatansseissa ollut, enkä koskaan perinnetansseja tanssinut. Diskoissa, klubeilla, festareilla nuorena kävin. Viimeksi pari vuotta sitten Ruatsinlaivan diskossa vähän kävin käännähtelemässä. Ettei sitä sitten juhannusheilaakaan🙄


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Ai kamala😳 En ole koskaan lavatansseissa ollut, enkä koskaan perinnetansseja tanssinut. Diskoissa, klubeilla, festareilla nuorena kävin. Viimeksi pari vuotta sitten Ruatsinlaivan diskossa vähän kävin käännähtelemässä. Ettei sitä sitten juhannusheilaakaan🙄

        No siitähän se kumppanuuttomuus johtuu ku et ole juhannusvalssia käynyt pyörähtelemässä koivujen katveessa.


      • Psykoterapeutitar

        Niin olen aina ajatellutkin; että jotain tästä puuttuu🤔 Minkäs teet🙄


      • profeetta777

        Eipä unohdeta kuitenkaan helluntain alkuperäistä sanomaa.
        Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa, Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset, kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?" Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
        Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta: 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte, hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää. Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
        Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa; sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä. Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
        Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33. Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu. (Apt 2).


      • profeetta777 kirjoitti:

        Eipä unohdeta kuitenkaan helluntain alkuperäistä sanomaa.
        Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa, Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset, kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?" Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
        Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta: 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte, hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää. Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
        Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa; sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä. Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
        Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33. Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu. (Apt 2).

        Hyvä muistutus. Meistä suurin osa taitaa tuon olla unohtanut.


    • huilittuahelluntaitoa

      Mitä minä heilalla kun ei ole leivoskahvejakaan tarjota, söin ite, kuin huomaamatta. En tiedä onko kermaakaan jotta osaa ne heilat porauhtaa mustat kahvinsa omillakin pannuillaan.

    • hehehehee

      @siilenä: "ei oo muna oma ;)"

      Vai niin!

      • No ei ole mulla omia :). Tuliko uutisena ?


      • jo.vain
        siilenä kirjoitti:

        No ei ole mulla omia :). Tuliko uutisena ?

        Jotenkin hauskaa että luki-häiriöisenä olet kuitenkin valinnut harrastukseksesi palstakirjoittelun.

        No, kyllähän nuo virheitä täynnä olevat räpellyksesi monesti naurattavatkin.


      • 1lesken

        siile
        Käsittämätöntä tuubaa,. Oma muna on ja ei ole. Ei ota pirukaan selvää. Lesken


      • jo.vain kirjoitti:

        Jotenkin hauskaa että luki-häiriöisenä olet kuitenkin valinnut harrastukseksesi palstakirjoittelun.

        No, kyllähän nuo virheitä täynnä olevat räpellyksesi monesti naurattavatkin.

        Katoppakö tekemällä vain oppii, haittaxe :D?


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Käsittämätöntä tuubaa,. Oma muna on ja ei ole. Ei ota pirukaan selvää. Lesken

        No siinähän sulle helluntaiksi pohdiskeltavaa ja pureksittavaa.


      • siilenä kirjoitti:

        Katoppakö tekemällä vain oppii, haittaxe :D?

        Ja pitäähän teillä piikittelijöilläkin täällä joku kohde olla että saatte vibraa päiväänne :).


      • jo.vain
        siilenä kirjoitti:

        Katoppakö tekemällä vain oppii, haittaxe :D?

        Niin. Jotkut oppii. Jotkut näköjään ei.


      • jo.vain kirjoitti:

        Niin. Jotkut oppii. Jotkut näköjään ei.

        Saatkos hymyn naamaasi noilla kommenteillä, hyvän mielen kenties?


      • 1lesken
        siilenä kirjoitti:

        Ja pitäähän teillä piikittelijöilläkin täällä joku kohde olla että saatte vibraa päiväänne :).

        siile
        Mul loppu viprast patskut. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Käsittämätöntä tuubaa,. Oma muna on ja ei ole. Ei ota pirukaan selvää. Lesken

        Kun hänellä ei ole muna oma helluntainakaan, niin saa olla lainamunaa koko kesän.
        Ihan selvää tekstiähän tuo.


      • 1lesken
        Tellukka kirjoitti:

        Kun hänellä ei ole muna oma helluntainakaan, niin saa olla lainamunaa koko kesän.
        Ihan selvää tekstiähän tuo.

        Tell
        Saakohan se lainamuna olla rengastettu? Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        Tell
        Saakohan se lainamuna olla rengastettu? Lesken

        " Pientä joustoa kehiin :)", kirjoittaa aloittaja.


      • Heikunkeikku
        siilenä kirjoitti:

        Ja pitäähän teillä piikittelijöilläkin täällä joku kohde olla että saatte vibraa päiväänne :).

        Eikö se ole vähän turha alkaa "keskustelemaan" piikittelijöiden kanssa?
        Se on loputon suo. Loputtomat suot ovat tympeetä luettavaa.

        Minusta on aika paljon puutetta älyssä, jos ei osaa lukea tekstiä, jossa on joku kirjain ylimääräinen tai joku kirjain pois. Minä ainakin saan hyvin selvää, mitä "siilenä" kirjoittaa.
        Mutta mä en taidakaan sitte olla aivan niin tyhymä:)

        "Tellukan" kommentti oli hyvä. Yhdyn häneen.


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Eikö se ole vähän turha alkaa "keskustelemaan" piikittelijöiden kanssa?
        Se on loputon suo. Loputtomat suot ovat tympeetä luettavaa.

        Minusta on aika paljon puutetta älyssä, jos ei osaa lukea tekstiä, jossa on joku kirjain ylimääräinen tai joku kirjain pois. Minä ainakin saan hyvin selvää, mitä "siilenä" kirjoittaa.
        Mutta mä en taidakaan sitte olla aivan niin tyhymä:)

        "Tellukan" kommentti oli hyvä. Yhdyn häneen.

        Tellukka tellukoi uuden viestin sillä aikaa, kun minä vasta näpyttelin omaani.
        Elikkä yhdyn siihen hänen ekaan kommenttiinsa. Siihen munailuun siis:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Eikö se ole vähän turha alkaa "keskustelemaan" piikittelijöiden kanssa?
        Se on loputon suo. Loputtomat suot ovat tympeetä luettavaa.

        Minusta on aika paljon puutetta älyssä, jos ei osaa lukea tekstiä, jossa on joku kirjain ylimääräinen tai joku kirjain pois. Minä ainakin saan hyvin selvää, mitä "siilenä" kirjoittaa.
        Mutta mä en taidakaan sitte olla aivan niin tyhymä:)

        "Tellukan" kommentti oli hyvä. Yhdyn häneen.

        Totta on että ei kannattaisi alkaa lyömään löylyä piikittelijöille mutta aina ei malta :).
        Tekstistä samaa mieltä joo mutta toisaalta voisi tekstin kuitenkin itse lukea ennen lähetä painiketta mutta siitäkin: aina ei malta :D. Halutessaan saa selvän mutta ei halutessa ei saa :).
        Heikku on hyväntuulinen fiksu.

        Pieni jousto e ollu mun ajatus: "Kopsattu versio sitten niin että ei oo mun oma ;).


      • hehehehee
        siilenä kirjoitti:

        Totta on että ei kannattaisi alkaa lyömään löylyä piikittelijöille mutta aina ei malta :).
        Tekstistä samaa mieltä joo mutta toisaalta voisi tekstin kuitenkin itse lukea ennen lähetä painiketta mutta siitäkin: aina ei malta :D. Halutessaan saa selvän mutta ei halutessa ei saa :).
        Heikku on hyväntuulinen fiksu.

        Pieni jousto e ollu mun ajatus: "Kopsattu versio sitten niin että ei oo mun oma ;).

        @siilenä

        Kuuleppas nyt.
        Mä olen ihan mahdottoman fiksu ja filmaattinen. Mutta kun niin hassun hauskasti olit kirjoittanut aloitukseen.

        "Pientä joustoa kehiin :)."
        "ei oo muna oma ;)."


    • mimmimum-..mi

      Heleätä Helluntaita minultakin .....Larin Kyösti on kirjoittanut .....Heilani on kuin helluntai
      ja oraspellon kukka,
      sillä on silmät sametista
      ja poski kuin nurmen nukka.

      Eipä taitaisi enää sopia nuorelle nykynaiselle.....kovin hyvin tuo kuvakieli.....tai no miks ei.....

      • New-age

        Poski on nurmen nukka: parta, pulisongit, hormoonihäiriö? kenties?


      • mimmimum-..mi
        New-age kirjoitti:

        Poski on nurmen nukka: parta, pulisongit, hormoonihäiriö? kenties?

        Vähän semmoisia ajatuksia varmaan herättäisi nykyään...pitäiskö ajella posket....heh...
        Minun korvaani ne ovat sulosointuja miehen suusta....


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Vähän semmoisia ajatuksia varmaan herättäisi nykyään...pitäiskö ajella posket....heh...
        Minun korvaani ne ovat sulosointuja miehen suusta....

        Kyllä se naisillakin alkaa parta kasvaa kun ikä tulee lisää. Sapi nyppiä lasuasta ja suupielistä teräviä partapiikkejä tuon tuosta.


      • New-age

        Riitta Väisänen tiedotti aikoinans, et on siellä, missä ei pitäis, ja ei ole, missä pitäis...👳


    • Heikunkeikku

      Joo, "saa olla kenenkä vaan kanssa koko kesä." :)
      Jos olis vaan yks ja se sattuis olemaan vähä tylsän oloonen ja muutenkin kyllästyttävä ja rumakin,
      niin ei kyllä olis mukavaa koko kesää sen kans hillua.
      Mukavempaahan se on vaihdella. Hetken hotkia hyviä hetkiä ja sitte heit heittää ja antaa silmien muljahtaa aitojen toisille puolille :)
      Onhan se Paaaaljon mukavempaa hommaa.
      Minä ainaskin oon kans jouston puolella.

      • New-age

        Mutta jospas taika menee näin, että vain=edes heila helluntaina, takaa muutkin heilat, mutta sivujuonena, että jos hää on kiva tämä helluntainen hää, hää on siinä pidemmältikinkinkin...mmmhmmm


    • Heikunkeikku

      Voiih, nyt minä tarvitsisin apua. :/
      Tämä ei nyt liity aloitukseen, mutta yritän kirjoittaa asiani Heleästi, niin se sitten edes pikkusen liippasee aloituksen otsikkoa. :)

      Siis APUA.
      Kirjoitin äsken kommentin toiseen aloitukseen.
      Tietysti se oli HUuurrRRRrrrrjan hyvä kommentti, sopivan pitkä ja sopivan soljuva.
      No, sitten kirjoitin nimeni ja SITTEN tuli se ongelma.

      Nimimerkin alle ei tullut "en ole robotti"-kohtaa, VAAN punaisella teksti "et ole kirjautunut sisään".
      Elikkä en voi lähettää kommenttiani.
      Tälläistä ei ole koskaan tullut.
      Enhän minä voi kirjautua, kun en ole rekisteröitynyt tänne.

      Huomaan, että tämän tekstin alla on "en ole robotti"-kohta. Saa nähdä häviääkö se, kun olen nimimerkkini kirjoittanut.
      Nyt sitten testaan.

      • Älä välitä, sillä tällä foorumilla tapahtuu kummia. Minulta poistettiin tästä ketjusta vastaus, vaikka siinä ei taatusti ollut mitään sopimatonta. Merkillistä meininkiä?


      • New-age

        Mä olen viime aikoina tehnyt näin, että laittanut aiemman nimmarin, niin zadaa teksti lähtee oitis. En tiedä onko jokin viivytyslista.....


      • Heikunkeikku
        New-age kirjoitti:

        Mä olen viime aikoina tehnyt näin, että laittanut aiemman nimmarin, niin zadaa teksti lähtee oitis. En tiedä onko jokin viivytyslista.....

        Huomenta New-age!
        Zadaa-ilmiötä ei minun viestini kanssa tapahtunut.
        Punainen teksti, että et ole kirjautunut sisään, pysyi paikoillaan vaikka yritin tehdä vaikka-vaikka mitä.
        Ja eihän minulla mitään aiempia nimimerkkejä ole. "Heikkuakin" yritin tuputtaa, mutta mitään ei tapahtunut. Enkä ole koskaan rekisteröinyt itseäni tänne, että senkin puolesta outo höpinä-teksti esiin astui.

        Kaikkein kamalinta oli ja on se, että arvelen, luulen ja olen peräti VARMA, että juuri tuo kyseinen kommenttini oli KAIKKEIN paras, minkä olen ikinä-ikinä tänne kirjoittanut :)


      • New-age

        Sitten sinun ei auta kuin luoda sivupersoona puskiin:hei-kun-keikku...


    • Ysinäinen-Äijä

      Eipä nyt ole heilaa helluntaina.Joten se sitten siitä.

      • No sehän vaan onki semmonen höpinä, ei siitä tartte välittää. Voipi olla et juhannuksena on, tai viimeistän venetsialaisissa :).


      • paree-näin

        jos ei heilaa helluntaina, niin ei aidsia jussina


    • taidan-mennä-kylään

      "Kopsattu versio sitten niin että ei oo muna oma ;)."

      "Halutessaan saa selvän mutta ei halutessa ei saa :)."

      Olen jo naureskellut tälle "mukamas mokalle", "muna", mutta pohjalta paranee!

      Siis voinko halutessani mennä tuohon naapurin luo, koska kyllähän sitä "munaa" tarjoaa, mutta, mutta halutessaan saa ja sitten ei saakaan? Olisi se aikamoinen pettymys, jos noin ounastelet, koska ei tuollaista ole tapahtunut vielä koskaan.

      Aina olen saanut, kun olen halunut ja omani ei ole, ei edes vihityn puolisoni, vaan vieras on.

      • Sinä siellä / minä täällä - Helluntai nyt, hetken haluaisin ettei kesäni tyhjäksi jäisi.
        Laululla kerron ja kesän vihantaan viittaan, siis tunteja vain , kuin aina yhdessä oltu ois...
        https://www.youtube.com/watch?v=rrmRunNzu_I


      • Jopas en aamulla arvannut että pieni aan puuttuminen saisi tällaisen hihittelyn aikaan munanpuutteisissa :D.


      • siilenä kirjoitti:

        Jopas en aamulla arvannut että pieni aan puuttuminen saisi tällaisen hihittelyn aikaan munanpuutteisissa :D.

        Eiku liika aa tietenki.


      • New-age

        Munat assosioivat mulle munakennon. Joku on muka paistellut lihaboltseja kennossa. Tasakokoisia munia = tasakokoisia lihaboltseja? Mutta ei nyt ole 1.4.
        Kenno? Inha ajatus.


    • Tänäänkö se sitten sellainen Helluntai on?
      Muuta merkitystä silläkään pyhällä ei ole minulle ollut koskaan muuten kuin töissä käydessä se tarkoitti joskus aikoinaan pitkää viikonloppua.
      Sittemmin sekin muuttui tavalliseksi viikonlopuksi, kun täällä jätettiin toinen Helluntaipäivä pois ja tilalle pyhitettiin kesäkuun kuudes, Sveriges Nationaldag.

      • New-age

        Jep. Pääsiäinen paiskii, helluntai heittelee...vanha sanonta. Eikö helluntai heittelehdikään enää?


    • Lemmenkäinen

      Heili keitttiössä muttei enään kiinnostunut :(

      • No woi. Mikähän kiinnostuksen tappoi?


      • Lemmenkäinen
        siilenä kirjoitti:

        No woi. Mikähän kiinnostuksen tappoi?

        Maan vetovoima :´-(


      • Lemmenkäinen kirjoitti:

        Maan vetovoima :´-(

        Sinun vai hänen vai molempien?


    • Voi helluntaihellut, niin se vaan meni taas heilatta tämäkin helluntai.

      • Heikunkeikku

        "rosaliiiin"
        Minulla ei ainakaan olisi ollut edes aikaa ruveta värkkäämään mitään kenenkään miehen kanssa, sillä koko päivä ja edellinen päivä meni koiran hoitamisessa.
        Koiran vahtina oleminen poiki minulle aivan ihastuttavan jutun. Tuiki tärkeän.
        Veljeni oli laittanut tiskipöydän päälle minulle kahvilikööripullon vaivanpalkaksi.
        Enpä tietenkään, en toki, en suurin surmin, ala mitään liköörejä ottamaan. Kyllä sitä nyt sen verran voi veljeä auttaa, ettei siitä mitään palkkaa tarvitse ottaa.
        Noh, illalla sitten tulivat kotiin ja hetken heidän kanssaan jäin rupattelemaan, niin veljen vaimo sanoi, että "tuo nyt sitten sun villasukat, niin minä voin ne sulle parsia".
        Hän tietää, että olen täydellisen innoton parsimaan villasukkia. Usein on piikitellytkin minua, kun olen niin osaamaton nainen parsimisen suhteen.
        Olen sanonut, että ei huvita ja sillä siisti.
        Villasukat on mun kintuis aina täällä kotona ja siksipä ne kuluvatkin sukkelaan.

        Elikkä minulle on tiedossa ehjät parsitut sukat, jahka kiikutan sukat veljen vaimolle.
        Oi onnen muori oon:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "rosaliiiin"
        Minulla ei ainakaan olisi ollut edes aikaa ruveta värkkäämään mitään kenenkään miehen kanssa, sillä koko päivä ja edellinen päivä meni koiran hoitamisessa.
        Koiran vahtina oleminen poiki minulle aivan ihastuttavan jutun. Tuiki tärkeän.
        Veljeni oli laittanut tiskipöydän päälle minulle kahvilikööripullon vaivanpalkaksi.
        Enpä tietenkään, en toki, en suurin surmin, ala mitään liköörejä ottamaan. Kyllä sitä nyt sen verran voi veljeä auttaa, ettei siitä mitään palkkaa tarvitse ottaa.
        Noh, illalla sitten tulivat kotiin ja hetken heidän kanssaan jäin rupattelemaan, niin veljen vaimo sanoi, että "tuo nyt sitten sun villasukat, niin minä voin ne sulle parsia".
        Hän tietää, että olen täydellisen innoton parsimaan villasukkia. Usein on piikitellytkin minua, kun olen niin osaamaton nainen parsimisen suhteen.
        Olen sanonut, että ei huvita ja sillä siisti.
        Villasukat on mun kintuis aina täällä kotona ja siksipä ne kuluvatkin sukkelaan.

        Elikkä minulle on tiedossa ehjät parsitut sukat, jahka kiikutan sukat veljen vaimolle.
        Oi onnen muori oon:)

        Heikunkeikku
        Kävipä sulla hyvä tuuri kun noin vallan passelin jutun sait palkaksi.
        Parsitut sukat ovat hyvät sukat,
        melkein paremmat kuin uudet
        ovat nimittäin mokomat jo sisäänajetut.


    • Suorastaan runsauden pulaa heiloista nyt helluntaina. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1817
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      232
      1464
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      254
      1018
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      915
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      795
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      745
    7. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      62
      731
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      707
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      699
    10. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      694
    Aihe