Moikka! Eli mulle olis ens viikon keskiviikkona tulossa uus kone (tai käytetty oikeastaan mutta...) ja en löytänyt kunnollista vastausta muualta netistä joten ajattelin tulla kysymään täältä. Uuden koneen käyttöjärjestelmänä on Windows 10 Home. Tässä hieman tietoa kyseisestä koneesta (olen itse huono näissä tietokoneasioissa):
- 32bit
- Nvidia Geforce 8600M GS näytönohjaimena
- 2 Gb DDR2 muistina
- Intel Core Duo T7500, 2x2,2 Ghz prosessorina
Toimiiko näillä, vai onko ihan mahdoton asia? Luin The Sims 4:n sivuilta vähimmäisvaatimuksia, ja siinä oli 64bittinen listalla...
Asennus tapahtuisi Originin kautta, koska olen ostanut The Sims 4:n sieltä sekä muutaman lisäosan. Toimiiko Origin siis myös Windows 10, vai onko parempi asentaa kokonaan uusi käyttöjärjestelmä? Mulla on Windows 8.1 käyttämättömänä kyllä, jos sitä tarvitsee. Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta pystyykö Windows 8.1 asentaa Windows 10 Home tilalle?
Kiitos vastanneille! :)
The Sims 4 - Windows 10?
5
517
Vastaukset
Vastaan, vaikka olen myös huono tietokoneasioissa. (Älä usko kaikkea mitä kirjoitan)
2 Gb DDR2 muistina on se mitä jäin miettimään joksikin aikaa, sillä netistä löytyi väitteitä sen riittävyydestä sekä puolesta että vastaan TS4:n kohdalla.
Näytönohjain ja prosessori minun mielestäni riittävät. (ellei muistin käyttö sitten kuormita prosessoria liiaksi, jolloin se voisi mahdollisesti kuumeta ja lopulta vahingoittua) Minulla ei ole riittävästi kokemusta tai tietoa, joten minusta kysymys kokonaisuudessaan kaipaisi asiantuntijan tietoa.
TS4 kasvaa jokaisen lisärin myötä. Se mikä pelaamiseen riittää tällä hetkellä ei oletettavasti riitä parin vuoden kuluttua. Tämä on eräs syy siihen, miksi itse kysyisin tietokoneiden tuntijalta tai vaikka muutamaltakin. (Varovainen ehdotus: Vie laite 'tuoreeltaan' puhdistettavaksi ja samalla testattavaksi. Maksaa taatusti jotakin, mutta hyvässä tapauksessa saat asiantuntijan arvauksen laitteen tulevaisuudesta pelikäytössä.)
Windows 10:n voi toki vaihtaa 8.1:een -
Ks. esim: https://www.windowscentral.com/how-downgrade-windows-10-windows-81)
- mutta en siihenkään osaa sanoa muuta kuin etten itse sitä tekisi TS4:n takia.- Simshullu19
Kiitos vastauksestasi. Uskon tuohon myös, että parin vuoden päästä esimerkiksi tuonkaan koneen tehot eivät riittäisi pyörittämään uusimpia pelejä, kaipa tuo ihan fakta on. Mutta katsotaan miten pelaa tuo peli. Mulla tosiaan ollut jo pitkään harkinnassa uusi tietokone, ja nyt kun löysin mielestäni sopivan niin miksi ei. Ja sims nelosen pyöriminen olisi vain plussaa. Mutta kiitos, tsekkaan tuon linkin vielä.
- Simshullu19
Päivitystä: Ilmeisesti tuo 2Gb tosiaan on liian vähän, niin tilaan lisää RAM-muistia viimeistään viikonlopun aikana. 2Gb lisää, pitäisi sillä ainakin toimia tai niin mä toivon. Eli kysynkin nyt, onko Suomessa jotakin firmaa josta tilata tuon merkkiseen koneeseen muistia vai täytyykö ulkomailta alkaa tilailemaan? Onko kuitenkin luotettavaa tilata ulkomailta jos siihen vaihtoehtoon päädyn?
- Simshullu19
Päivitystä taas :D asensin uuden käyttöjärjestelmän Windows 10 kaveriksi, Windows 8.1. Tarkoituksena oli ensimmäisenä asentaa vain Windows 8.1, mutta joo, mikäs tuossa jos kone toimii molemmilla käyttiksillä (alun perin tässä ollut Windows Vista). Käyttöjärjestelmässä ei niikseenkään ongelmia ole, koneessa enemmänkin.... Alkutöikseni putsasin koneen pölystä huolellisesti avaamalla koneen. Ei kauheasti auttanut, lämmöt ylikorkealla. Otin akun pois, auttoi vähän mutta ei paljoa. Sitten ajattelin että noh, asennetaan se Windows 8.1 kuitenkin jos Windows 10 aiheuttaa ongelmia. Auttoi taas vähän. Sen jälkeen olen asennellut erilaisia ohjelmia ja päivitellyt ajureita sun muita. Ja viikonlopun aikana tosiaan se muisti joitain muita osia tarvitsee tilata, koska kone käy kuumana jopa tavallisessa nettikäytössä. Nyt tosin lämmöt alkaneet laskea ja alkaa näyttää paremmalta kuin ennen. Silti olen hieman epäileväinen että toimiiko tämä kone koskaan kunnolla... Täytyy toivoa että osien vaihtaminen auttaa ja tämä toimiii vielä joku päivä moitteettomasti :)
Pölyjen poistaminen tietokoneen sisältä tuntuu erittäin järkevältä toimenpiteeltä. (https://yle.fi/uutiset/3-5635472)
Imurointia eivät kaikin paikoin suosittele mm. staattisen sähkön (laitteet pitäisi periaatteessa aina maadoittaa) ja suulakkeen aiheuttaman tietokoneen osien vaurioitumisriskin takia. Paineilma on minun mielestäni parempi koneen "sisuskalujen" puhdistukseen siksi, että pienellä pillillä pääsee käytännössä puhaltamaan pölyt hyvinkin ahtaista paikoista. Itse kiikutan pöytäkoneen ulkotiloihin ja avaan ja puhdistan siellä. Halvimmat (ja pienimmät) paineilmaputelit ovat maksaneet hieman 5 eurosta ylöspäin. Läppärin vien mieluummin liikkeeseen putsattavaksi.
Osien tilaamisiin en osaa ottaa kantaa muuten, kuin kertomalla että itse olen tilannut osat Jimm'sistä, mistä myös tilasin viimeisimmän tietokoneenikin. Syitä mainitun liikkeen käyttöön on ollut ja edelleen on useita. Asun paikkakunnalla, missä liike on melko lähellä ja vielä tärkeämpi pointti on ollut lukuisten nuorten pelaajien suositukset, joita omat tähän asti pelkästään hyvät kokemukseni ovat vahvistaneet.
Koska edelliset tietokoneeni oireilivat mm. TS3:a pelatessani, käppäilin Jimm's-liikkeeseen ja esitin haluavani budjettihintaisen koneen, jolla pystyy käytännössä huoletta pelaamaan Sims 3 ja Sims 4-pelejä. "Ei ongelmaa, laadimme sinulle tarjouksen ja tilauksen perusteella kokoamme koneen toiveittesi mukaisesti" minulle vastattiin.
Juuri noin tapahtuikin ja olen ollut tyytyväinen tähän päivään asti.
PS. Koneeni on iso "vanhanaikainen" rumilus. Toisaalta kotelo on hyvin tuuletettu ja pääsen osiin käsiksi ilman suurta rikkoutumisten vaaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483