The Sims 4 - Windows 10?

Simshullu19

Moikka! Eli mulle olis ens viikon keskiviikkona tulossa uus kone (tai käytetty oikeastaan mutta...) ja en löytänyt kunnollista vastausta muualta netistä joten ajattelin tulla kysymään täältä. Uuden koneen käyttöjärjestelmänä on Windows 10 Home. Tässä hieman tietoa kyseisestä koneesta (olen itse huono näissä tietokoneasioissa):

- 32bit
- Nvidia Geforce 8600M GS näytönohjaimena
- 2 Gb DDR2 muistina
- Intel Core Duo T7500, 2x2,2 Ghz prosessorina

Toimiiko näillä, vai onko ihan mahdoton asia? Luin The Sims 4:n sivuilta vähimmäisvaatimuksia, ja siinä oli 64bittinen listalla...

Asennus tapahtuisi Originin kautta, koska olen ostanut The Sims 4:n sieltä sekä muutaman lisäosan. Toimiiko Origin siis myös Windows 10, vai onko parempi asentaa kokonaan uusi käyttöjärjestelmä? Mulla on Windows 8.1 käyttämättömänä kyllä, jos sitä tarvitsee. Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta pystyykö Windows 8.1 asentaa Windows 10 Home tilalle?

Kiitos vastanneille! :)

5

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaan, vaikka olen myös huono tietokoneasioissa. (Älä usko kaikkea mitä kirjoitan)

      2 Gb DDR2 muistina on se mitä jäin miettimään joksikin aikaa, sillä netistä löytyi väitteitä sen riittävyydestä sekä puolesta että vastaan TS4:n kohdalla.

      Näytönohjain ja prosessori minun mielestäni riittävät. (ellei muistin käyttö sitten kuormita prosessoria liiaksi, jolloin se voisi mahdollisesti kuumeta ja lopulta vahingoittua) Minulla ei ole riittävästi kokemusta tai tietoa, joten minusta kysymys kokonaisuudessaan kaipaisi asiantuntijan tietoa.

      TS4 kasvaa jokaisen lisärin myötä. Se mikä pelaamiseen riittää tällä hetkellä ei oletettavasti riitä parin vuoden kuluttua. Tämä on eräs syy siihen, miksi itse kysyisin tietokoneiden tuntijalta tai vaikka muutamaltakin. (Varovainen ehdotus: Vie laite 'tuoreeltaan' puhdistettavaksi ja samalla testattavaksi. Maksaa taatusti jotakin, mutta hyvässä tapauksessa saat asiantuntijan arvauksen laitteen tulevaisuudesta pelikäytössä.)

      Windows 10:n voi toki vaihtaa 8.1:een -
      Ks. esim: https://www.windowscentral.com/how-downgrade-windows-10-windows-81)
      - mutta en siihenkään osaa sanoa muuta kuin etten itse sitä tekisi TS4:n takia.

    • Simshullu19

      Kiitos vastauksestasi. Uskon tuohon myös, että parin vuoden päästä esimerkiksi tuonkaan koneen tehot eivät riittäisi pyörittämään uusimpia pelejä, kaipa tuo ihan fakta on. Mutta katsotaan miten pelaa tuo peli. Mulla tosiaan ollut jo pitkään harkinnassa uusi tietokone, ja nyt kun löysin mielestäni sopivan niin miksi ei. Ja sims nelosen pyöriminen olisi vain plussaa. Mutta kiitos, tsekkaan tuon linkin vielä.

    • Simshullu19

      Päivitystä: Ilmeisesti tuo 2Gb tosiaan on liian vähän, niin tilaan lisää RAM-muistia viimeistään viikonlopun aikana. 2Gb lisää, pitäisi sillä ainakin toimia tai niin mä toivon. Eli kysynkin nyt, onko Suomessa jotakin firmaa josta tilata tuon merkkiseen koneeseen muistia vai täytyykö ulkomailta alkaa tilailemaan? Onko kuitenkin luotettavaa tilata ulkomailta jos siihen vaihtoehtoon päädyn?

    • Simshullu19

      Päivitystä taas :D asensin uuden käyttöjärjestelmän Windows 10 kaveriksi, Windows 8.1. Tarkoituksena oli ensimmäisenä asentaa vain Windows 8.1, mutta joo, mikäs tuossa jos kone toimii molemmilla käyttiksillä (alun perin tässä ollut Windows Vista). Käyttöjärjestelmässä ei niikseenkään ongelmia ole, koneessa enemmänkin.... Alkutöikseni putsasin koneen pölystä huolellisesti avaamalla koneen. Ei kauheasti auttanut, lämmöt ylikorkealla. Otin akun pois, auttoi vähän mutta ei paljoa. Sitten ajattelin että noh, asennetaan se Windows 8.1 kuitenkin jos Windows 10 aiheuttaa ongelmia. Auttoi taas vähän. Sen jälkeen olen asennellut erilaisia ohjelmia ja päivitellyt ajureita sun muita. Ja viikonlopun aikana tosiaan se muisti joitain muita osia tarvitsee tilata, koska kone käy kuumana jopa tavallisessa nettikäytössä. Nyt tosin lämmöt alkaneet laskea ja alkaa näyttää paremmalta kuin ennen. Silti olen hieman epäileväinen että toimiiko tämä kone koskaan kunnolla... Täytyy toivoa että osien vaihtaminen auttaa ja tämä toimiii vielä joku päivä moitteettomasti :)

      • Pölyjen poistaminen tietokoneen sisältä tuntuu erittäin järkevältä toimenpiteeltä. (https://yle.fi/uutiset/3-5635472)
        Imurointia eivät kaikin paikoin suosittele mm. staattisen sähkön (laitteet pitäisi periaatteessa aina maadoittaa) ja suulakkeen aiheuttaman tietokoneen osien vaurioitumisriskin takia. Paineilma on minun mielestäni parempi koneen "sisuskalujen" puhdistukseen siksi, että pienellä pillillä pääsee käytännössä puhaltamaan pölyt hyvinkin ahtaista paikoista. Itse kiikutan pöytäkoneen ulkotiloihin ja avaan ja puhdistan siellä. Halvimmat (ja pienimmät) paineilmaputelit ovat maksaneet hieman 5 eurosta ylöspäin. Läppärin vien mieluummin liikkeeseen putsattavaksi.

        Osien tilaamisiin en osaa ottaa kantaa muuten, kuin kertomalla että itse olen tilannut osat Jimm'sistä, mistä myös tilasin viimeisimmän tietokoneenikin. Syitä mainitun liikkeen käyttöön on ollut ja edelleen on useita. Asun paikkakunnalla, missä liike on melko lähellä ja vielä tärkeämpi pointti on ollut lukuisten nuorten pelaajien suositukset, joita omat tähän asti pelkästään hyvät kokemukseni ovat vahvistaneet.
        Koska edelliset tietokoneeni oireilivat mm. TS3:a pelatessani, käppäilin Jimm's-liikkeeseen ja esitin haluavani budjettihintaisen koneen, jolla pystyy käytännössä huoletta pelaamaan Sims 3 ja Sims 4-pelejä. "Ei ongelmaa, laadimme sinulle tarjouksen ja tilauksen perusteella kokoamme koneen toiveittesi mukaisesti" minulle vastattiin.
        Juuri noin tapahtuikin ja olen ollut tyytyväinen tähän päivään asti.

        PS. Koneeni on iso "vanhanaikainen" rumilus. Toisaalta kotelo on hyvin tuuletettu ja pääsen osiin käsiksi ilman suurta rikkoutumisten vaaraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe