Ostin -88 mallin Micran 1.0 koneella. Muutama kysymys:
1. Vaihdekeppi on hemmetin jäykkä. Vika vai ominaisuus? Mitä öljyä laatikkoon?
2. Onko jakopää hihnalla vai ketjulla?
3. Pitääkö tankata 95:a vai 98:a?
4. Onko korjausopasta saatavilla?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Micra -88
8
1581
Vastaukset
Vaihdekepin saa notkistettua kun kömpii auton alle ja irrottaa vipusysteemin ja putsaa nylonholkit ja rasvaa ne.Ne on yleensä ruosteessa ja ryytyneet,helppo homma ja sen jälkeen vaihteet toimii hyvin.
Laatikkoon normaalit laatikkoöljyt.
Jakopää on remmillä.
95: lla pelittää.
Kirjastosta pitäis löytyä opas.- on ohjeet
Kokemuksen mukaan (tosin -92 mallista, mutta periaatteessa sama) oikeat on Erkin ohjeet.
Noin se menee. - minuuttimicra
on ohjeet kirjoitti:
Kokemuksen mukaan (tosin -92 mallista, mutta periaatteessa sama) oikeat on Erkin ohjeet.
Noin se menee.Ainakin englanniksi olen ohjekirjan/korjausoppaan löytänyt.Tiedä onko suomeksi tehtykään...lenekö ollut tarvetta?
- Datsunisti
GL mallissa pitäis käyttää vähintään 97 oktaanista tai säätää vähän myöhäisemmälle sytytystä.
Jakohihnan vaihtoväli on muista Nissaneista poiketen 80 000 km/4 vuotta. - jhp
Datsunisti kirjoitti:
GL mallissa pitäis käyttää vähintään 97 oktaanista tai säätää vähän myöhäisemmälle sytytystä.
Jakohihnan vaihtoväli on muista Nissaneista poiketen 80 000 km/4 vuotta.Onko jakopään hihnan vaihto kova homma -90 1.2 micrassa.
- mika
jhp kirjoitti:
Onko jakopään hihnan vaihto kova homma -90 1.2 micrassa.
olen onnistunut vaihtamaan hihnan itse , vaikka en autonasentaja olekaan ... joten jos vähänkään tietää mitä tekee niin onnistuu aika varmasti. tohon vaihteisto hommeliin vielä että minulla herjaavat aina välillä ne kumit jotka pitävät vaihdekeppiä "kiinni" eli kun ne ovat menossa rikki ja lopulta poikki niin keppihän tippuu auton alle !! ja ennen sitä kyllä kamittaa vaihteet !!!
- micranisti
mika kirjoitti:
olen onnistunut vaihtamaan hihnan itse , vaikka en autonasentaja olekaan ... joten jos vähänkään tietää mitä tekee niin onnistuu aika varmasti. tohon vaihteisto hommeliin vielä että minulla herjaavat aina välillä ne kumit jotka pitävät vaihdekeppiä "kiinni" eli kun ne ovat menossa rikki ja lopulta poikki niin keppihän tippuu auton alle !! ja ennen sitä kyllä kamittaa vaihteet !!!
Itsellänihän juuri nuo kumit pettivät vaihdekepin alla ja keppi putosi lepäämään pakoputkiston päälle.Pitkään ihmettelin outoa "rutinaa" joka kuuluu aina vaihtaessa.Vaihteet kyllä pelasivat,varmaan paremmin kuin koskaan aikaisemmin, mutta korjaus(kiinnikkeet,uudet kumit,asennustyö)maksoi muistini mukaan n.80 euroa
- micrailija
Jos autosi on mallia 1.0 gl (55hv) niin silloin sinun pitää käyttää 98 mutta jos sinun autosi on 1.0 cl (50hv) niin silloin saat huoletta käyttää 95.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086