Ostin -88 mallin Micran 1.0 koneella. Muutama kysymys:
1. Vaihdekeppi on hemmetin jäykkä. Vika vai ominaisuus? Mitä öljyä laatikkoon?
2. Onko jakopää hihnalla vai ketjulla?
3. Pitääkö tankata 95:a vai 98:a?
4. Onko korjausopasta saatavilla?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Micra -88
8
1755
Vastaukset
Vaihdekepin saa notkistettua kun kömpii auton alle ja irrottaa vipusysteemin ja putsaa nylonholkit ja rasvaa ne.Ne on yleensä ruosteessa ja ryytyneet,helppo homma ja sen jälkeen vaihteet toimii hyvin.
Laatikkoon normaalit laatikkoöljyt.
Jakopää on remmillä.
95: lla pelittää.
Kirjastosta pitäis löytyä opas.- on ohjeet
Kokemuksen mukaan (tosin -92 mallista, mutta periaatteessa sama) oikeat on Erkin ohjeet.
Noin se menee. - minuuttimicra
on ohjeet kirjoitti:
Kokemuksen mukaan (tosin -92 mallista, mutta periaatteessa sama) oikeat on Erkin ohjeet.
Noin se menee.Ainakin englanniksi olen ohjekirjan/korjausoppaan löytänyt.Tiedä onko suomeksi tehtykään...lenekö ollut tarvetta?
- Datsunisti
GL mallissa pitäis käyttää vähintään 97 oktaanista tai säätää vähän myöhäisemmälle sytytystä.
Jakohihnan vaihtoväli on muista Nissaneista poiketen 80 000 km/4 vuotta. - jhp
Datsunisti kirjoitti:
GL mallissa pitäis käyttää vähintään 97 oktaanista tai säätää vähän myöhäisemmälle sytytystä.
Jakohihnan vaihtoväli on muista Nissaneista poiketen 80 000 km/4 vuotta.Onko jakopään hihnan vaihto kova homma -90 1.2 micrassa.
- mika
jhp kirjoitti:
Onko jakopään hihnan vaihto kova homma -90 1.2 micrassa.
olen onnistunut vaihtamaan hihnan itse , vaikka en autonasentaja olekaan ... joten jos vähänkään tietää mitä tekee niin onnistuu aika varmasti. tohon vaihteisto hommeliin vielä että minulla herjaavat aina välillä ne kumit jotka pitävät vaihdekeppiä "kiinni" eli kun ne ovat menossa rikki ja lopulta poikki niin keppihän tippuu auton alle !! ja ennen sitä kyllä kamittaa vaihteet !!!
- micranisti
mika kirjoitti:
olen onnistunut vaihtamaan hihnan itse , vaikka en autonasentaja olekaan ... joten jos vähänkään tietää mitä tekee niin onnistuu aika varmasti. tohon vaihteisto hommeliin vielä että minulla herjaavat aina välillä ne kumit jotka pitävät vaihdekeppiä "kiinni" eli kun ne ovat menossa rikki ja lopulta poikki niin keppihän tippuu auton alle !! ja ennen sitä kyllä kamittaa vaihteet !!!
Itsellänihän juuri nuo kumit pettivät vaihdekepin alla ja keppi putosi lepäämään pakoputkiston päälle.Pitkään ihmettelin outoa "rutinaa" joka kuuluu aina vaihtaessa.Vaihteet kyllä pelasivat,varmaan paremmin kuin koskaan aikaisemmin, mutta korjaus(kiinnikkeet,uudet kumit,asennustyö)maksoi muistini mukaan n.80 euroa
- micrailija
Jos autosi on mallia 1.0 gl (55hv) niin silloin sinun pitää käyttää 98 mutta jos sinun autosi on 1.0 cl (50hv) niin silloin saat huoletta käyttää 95.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519