Millainen paikka on? Olen saamassa 1,2v tuomion ja Turun vankilaan passitus. Joutuuko siellä töihin? Olen tällä hetkellä sairaslomalla niin otanko lääkärin todistuksen mukaan? Onko siellä yhden hengen sellit? Onko vartijat mukavia. Onko siellä helppo tutustua muihin vankeihin kun olen sosiaalinen. Onko ruoka kelvollista? Kokemuksia ja miten selvitä tuomiosta.
Turun vankila
6
6716
Vastaukset
- ReinoTurku47
Toivoisin asiallisia vastauksia, kiitos. ja miksi joku haluaisi kiristää minua? Kertoisin vartialle ja kiristäjä joutuisi pois. Ja en ole mamu vaan ihan suomalainen olen. Eli asialliset vastaukset kiitos.
Onko muuten urheilu mahdollisuus, vaikka jalkapalloa olisi kiva pelata. - Raigaard
Siinä niitä asiallisia vastauksia...
- rgjarlggjggfgskddf
Ankea mutta turvallinen paikka. Sinua ei hakata, jollet itse väkisin provosoi tilannetta päälle. Jos joudut seksuaalirikoksista istumaan, niin samalla osastolle laitetaan muiden satulanhaistelijoiden kanssa.
Kahden hengen selli. Yhden hengen sellit ainoastaan tutkinta- ja elinkautisvangeille.
Ruoka ei nyt niin hääviä ole, mutta kyllä sillä hengissä pysyy ja kanttiinista voi ostaa lisää. Ruoka jaetaan osaston reilun kymmenen asukkaan kesken yleensä putsarin toimesta ja hyvin kristillisesti. Ota käteistä mukaan mennessäsi istumaan, niin vartijat laittaa rahat vankitilille ja pääsee nopeasti ostamaan nuudeleita ja tonnikalaa. Samoin vastaanotosta, eli ensimmäisestä vankilaan tulotilasta voi ostaa sätkätupakka ja papereita, jos siis on tupakkamies. Omia röökejä, eikä omaa ruokaa kannata ottaa mukaan, et saa niitä selliisi.
Rahaa aika hankala kiristää, ne kun säilytetään vankitilillä.
Kirjasto on Saramäessä oikeastaan erinomainen. Keräävät ilmeisesti kirjastoista kulahtaneet kirjat Saramäkeen. Valikoima on erittäin laaja ja kirjoja jopa toimitetaan tilauksesta. Käyrässä istuessani kirjaston hoitaja kävi ostamassa minulle Wilbur Smithin uusimman teoksen, kun niin kovin halusin sen lukea.
Homostelua ei Saramäessä tapahdu, eikä muut sitä hyvällä katsoisi. Saattaisi homostelusta tulla pataan ja lujaa. Homojen kannattaa oikeasti salata taipumuksensa, tai pyytää pelkääjien osastolle, eli liskolle.
Kuntosalille pääsee, samoin on tunnin päivittäinen ulkoilu betonialtaassa.
Vartijat ovat ihan asiallisia, mutta niinhän se metsä vastaa kuin sinne huutaa. Turha niille on kiukutella, tekevät vain työtään ja ottavat huumorin hyvin vastaan.
Mut joo, noin lyhyt tuomio, niin sinut siirretään aika nopeasti Käyrän avovankilaan. Ainakin heti kun olet taas työkykyinen ja kykenet pissimään puhtaan näytteen.
- miettimisrealismi
Ei kokemusta, mutta pidä puolesi. Mitään leikkikavereita tuskin löytyy. Elokuvat on eri juttu.
Sulla on taisteluvalmius päällä jatkuvasti ja pelkäämätön luonne. Oli iso tai pieni niin laitat hulinaksi, jos tullaan liian lähelle. Ei vankilat oo kai kenenkää mielestä mitään hyviä mestoja.
Sut suljetaan yhteiskunnasta kun et ollut yhteiskunta kelpoinen. Siellä on kaikki semmosia.
Luuletko että on jotain leppoisaa lepertelyä? - Anonyymi
Itse olen ollut vain vierailulla kyseisessä vankilassa ja mieleen jäi ainoastaan äärimmäisen törkeä henkilökunta. Toki kaikilla on huonoja päiviä mutta olen nyt noin 7 kertaa ollut vierailulla ja aivan käsittämätöntä minkälaista kohtelua viranomaisilta siellä saa. Onko muilla samat kokemukset ? Yhdellä kerralla vaaleatukkainen silmälasipäinen noin 160cm pituinen mummi vartija nimitteli törkeästi koska taskuuni unohtui pankkikortti jota en huomannut itse aluksi ja tapaamisessa ei saa olla mitään mukana.
- Anonyymi
joo, jokainen säilyttää pankkikorttia taskussaan.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827086Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635185Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163457Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370