Vuosiloman antamisesta kysymys

PirkanmaanKari

Minulle on kertynyt tälle vuodelle pidettäväksi 22 kesälomapäivää. Erikseen sopien voidaan 12 päivää ylittävä osuus pitää yhdessä tai useammassa osassa myöhemminkin, mutta onko ensin oltava se vähintään 12 päivää yhtäjaksoista lomaa? Vai voiko työnantaja antaa ensin vaikkapa vain 8 lomapäivää, välillä töitä, sitten 6 lomapäivää jne? Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.

10

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MainioNetti

      Käsittääkseni loman pidetään kerralla eli 22 päivää putkeen. Työntekijän suostumuksella voi jakaa useampaan jaksoon. Turha tätä on jaaritella kun kerta netissä ollaan,tarkista työehtosopimuksesta mitä sanotaan vuosilomista. Kyllä netistä löytyy tähänkin pulmaan oiva ratkaisu.

    • RalfGoDuuni

      Ihmettelen aina ihmisiä jotka kysyvät jotain tällä foorumilla. Vastaukset on aina puuta heinää tai haistattelua. Jos kerta osaa käyttää tietokonetta niin miksi ei voi mennä heti sinne mistä löytyy oikea vastaus 100% oikein. Syöttää Google hakuun hakusanaksi Kuljetusalan työehtosopimus/ vuosilomat niin eiköhän sen jälkeen asiat ole ihan päivänselviä.Se on sitten sinun ja työnantajan välinen asia pidätkö kiinni sopimuksesta vai haluatko olla joustava.

    • PirkanmaanKari

      Tottakai googletin ensin ja ja siellä lomaehdoissa sanotaan, että 12 päivää ylittävä aika voidaan jakaa useampaan jaksoon. Se ei kuitenkaan ole liiton sivuiltakaan selvinnyt, pitääkö ensin antaa 12pv yhtäjaksoista lomaa ja sitten ylimenevä osa voidaan jakaa osiin. TÄTÄHÄN KYSYIN. Jos ette MainioNetti ja RalfGoDuuni osaa vastata kysymykseen, niin älkää turhaan tulko pätemään hyödyttömillä vastauksilla.

    • RalfGoDuuni

      PirkanmaanKari joko olet tyhmä tai lukihäiriöinen. Jos olet lukihäiriöinen niin syvä anteeksipyyntömme. terveisin MainioNetti ja RalfGoDuuni. Selkosuomeksi ihan itse annoit vastauksen meille kaikille. Siis ensimmäiset 12 päivää pidetään yhtenä lomana. Sen jälkeiset lomapäivät voidaan jakaa useampaan jaksoon.Tuliko selväksi.Mielestäni siinä ei ollut mitään epäselvyyttä. Nyt näin jälkipuintina ihmetyttää onko päivien määrä se olennainen asia koko
      loma-asiassa. Sinähän voit laatia rakkaan työnantajasi kanssa vaikka minkälaisen lomasuunnitelman. Kesäkuussa viikko ennen juhannusta,heinäkuussa vaimon kanssa kylpylässä ja syksyyn säästät sorsan metsästykseen viikon jne.... lähdet vielä syksyllä bailaamaan Bukettiin.
      Ei kai tämä pitäisi olla mikään ongelma. Yleensä työpaikalla kysytään lomatoiveet ja asioista neuvotellaan ihan asialinjalla.

    • KeskikoulunMulkero

      Olen tyrmistynyt. Voiko nykymaailmassa olla sellainen tilanne,että on täysin yksinkertaisen selvä teksti ja peruskoulun käynyt kuljettaja ei osaa lukea ja ymmärtää sen sisältöä. Eihän tuossa työehtosopimuksen tekstissä ole mitään epäselvää. 12 päivää eli 2 viikkoa kerralla ja lopun voi jakaa osiin. Ihan selko suomea koko homma.

    • PirkanmaanKari

      Ensinnäkin RalfGoDuunille; en ole lukihäiriöinen enkä tyhmä, itseasiassa olen varma että ÄO:ni on suurempi kuin sinulla. Olen nyt selvittänyt asian ja ylimielinen vastauksesi on väärä.
      "Ensimmäiset 12 päivää pidetään yhtenä lomana" ei pidä paikkaansa, voi olla vaikkapa 6 6 12 eli viimeiset 12 päivää pidetään yhtäjaksoisesti. Tämä ei ollut selvää edes AKT:n neuvojalle, joka kyllä sitten selvitteli asiaa ja soitti minulle takaisin. Juuri tämä oli kysymykseni, että pitääkö ne 12pv pitää ENSIN, ennen lyhyempiä pätkiä. Enkä kyselisi täältä(koska tiedän ettei täältä ole helppoa saada asiallisia vastauksia) jos työnantajani kanssa pystyisi loma-ajat neuvottelemaan sujuvasti. Hänellä kun sattuu olemaan tapana vain sanella asioita kyselemättä ja neuvottelematta edes loma-ajankohdasta. Sama viesti myös sinulle KeskikoulunMulkero, turha alkaa leijumaan jos, jos et oikeasti tiedä.

    • RalfGoDuuni

      Jos työnantaja vain sanelee asioita ja mistään ei voi neuvotella niin on paras vaihtaa työpaikkaa. Työnantajasi on juurikin se nipin napin peruskoulun läpäissyt mulkero ja koulukiusaaja joka nipin napin on läpäissyt kuljetusalan yrittäjäkurssit ja nyt sitten on niin iso herra ,että asenne on jumala armahtaa ,minä en. Ihan vinkiksi nykyaikaiseen työelämään kuuluu se,että lomatoiveet kuuluu
      huomioida ja niitä parhaan mukaan toteutetaan.Aina se ei ole mahdollista ,mutta siihen pyritään.
      PirkanmaanKari. syvä anteeksipyyntöni kielenkäytöstä. Kuitenkin itse olit aika äreä aiemmissa kommenteissa joten latasin tuolloin 10.6 samalla tyylillä. Totuus on kuitenkin se,että perus sopimustekstissä lukee juuri niin kuin aiemmin kerroin. Ilmeisesti on jotain hienosäätöpykäliä
      joita ei tuossa perustekstissä huomioitu.Siksi AKT:n neuvojakin oli ensin pihalla asiassa.
      Täytyy kyllä lopuksi todeta,että erikoinen työnantaja sinulla. Yleensä työnantajan toivomus on 4 viikoa putkeen jotta on helpompi hommata tuuraaja?????

    • PirkanmaanKari

      RalfGoDuuniile: uskomattoman osuva arvio työnantajasta. Nuori kaveri, joka luulee tietävänsä kaikesta kaiken, eikä kuuntele neuvoja vaan jopa mieluummin hakkaa päätänsä puuhun. Minulla on eläkeikä jo sen verran lähellä, etten lähde talosta, koska niin helpot ja kevyet hommat. Olin alalla jo puoli vuosikymmentä ennen työnantajani syntymää ja olenkin talon kuskeista ainoa jonka neuvot ja vinkit edes silloin tällöin kelpaavat.

      • RalfGoDuuni

        Hyvä Pirkanmaankari jos nyt ymmärsin niin ollaan samaa mieltä asioista. Meillä on myös samanlainen pitkä historia kuljetusalalla (itselläni 35 v.) Itsekin olen onneksi siinä asemassa,että minulta jopa kysytään miten asioiden pitäisi olla. Viime viikolla esimieheni oli tiukasti sitä mieltä,että pakastekori on 2.40 m leveä ja oikein soitti asiasta minulle ja varmisti.Sanoin ,että sorry nyt vaan mutta 2.60 on mitta pakastekorissa. Tällaista kuljetusalalla on nykyään. Ei tiedetä edes perusasioita. Onhan se kuitenkin hienoa ,että edes kysytään jos epäillään omia tietoja.


    • KyrpäkoskenKalevi

      Kysäses Lervolta. Se tietää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe