Turun amk sosionomi, miten meni pääsykokeet?

sosionomiksi

Hei, miten teillä meni varsinaiset pääsykokeet ja mikä fiilis jäi ylipäätään?

19

1122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ssssj

      Omasta mielestä meni hyvin mutta saas nähdä:>

    • helppokoe

      Mustakin koe tuntui pääsääntöisesti tosi helpolta ja vähän ihmettelenkin, saadaanko hajontaa tarpeeksi pelkillä monivalinnoilla. Ilmeisesti kuitenkin kyllä. Mutta saas nähdä.

    • Argghhh

      Penkin alle meni, niin kompia ja vaikeita monivalintoja että oikein ärsyttää!! Mielestäni pariin kohtaan olisi ollut kaksikin oikeaa vastausta

      • semmottiii

        Osa oli kyllä vähän epämääräisiä, eikä niinkään loogisia. Esim. se, että mitä määrärahasidonnaisuus tarkoittaa. Ainoa oikea vastaus oli se, että palvelut pitää antaa tarvittaessa kaikille (en muista, miten se oli muotoiltu), mutta ei määrärahasidonnaisuus silti sitä tarkoita eli vastaus ei liittynyt kysymykseen. Melko heikkoa kysymyksenasettelua siis. Suurelta osin oli aika selkeitä ja oli sinne pari todella vaikeaakin laitettu mukaan niin, että mä taas luulen, että varmaan hajontaa saadaan.


    • saas_nähä

      Mua kans vähän hirvittää - noh - ensinnäkin se, että valinta tehdään pelkkien monivalintojen pohjalta. Ei mitään motivaatio- tai persoonallisuusmittaria tulevalle SOSIAALIALAN TYÖNTEKIJÄLLE. Samoten niskavilloissa nipistelee se, että tein kokeen siinä kolmessa vartissa, ja se tuntui pääasiassa tosi helpolta. Eli täs on nyt pakko olla puol kennelillistä koiria haudattuna...

      Taustatiedoiks sen verran et olin lukenu laki- ja etiikka-aineistot aika huolella, mut digitalisaatio jäi vähä väsyneeks (ja siitä osiosta joutu kans veikkaamaan vähän enemmän).

      Mitä vastasitte siihen kysymykseen lapsen ja vanhemman välisten tapaamisten valvonnasta? Ku mä jäin miettimään, et eikös sosiaalityöntekijä TAI oikeus päätä siitä?

      • Ssssdd

        Musta se on nimenomaan niin että oikeus sen päättää:>


      • koooooooo

        Mutta mun mielestä kaksi muuta vaihtoehtoa olivat vääriä myös.


    • Yhyyyy

      Itselleni koe vaikea kun niin paljon 'kompa'kysymyksiä.. kumpa pian selviäisi pisteet. Moneen vastasin väärin, mutta myös moneen oikein.

      • spus

        Onko oikeita vastauksia julkaistu?


      • Sosionomiii

        Mistä näkee oikeat vastaukset vai näkeekö mistään😊


      • Opiskelemaanhakenu
        Sosionomiii kirjoitti:

        Mistä näkee oikeat vastaukset vai näkeekö mistään😊

        Olen yrittänyt etsiä, mutta en ainakaan löydä.


    • Sannahanna

      Kumpaan haitte verkko- vai päivätoteutukseen?

      Turussa vaikuttaa ilmeisesti lukiotodistuskin vai?

      • Sosionom

        Hain ensisijaisesti verkko toteutukseen.
        Käsittääkseni yo-todistuksen arvosanat huomioidaan ja vaikuttaa myös pääsemiseen valintakokeen lisäksi.


      • Toivottavastisekin

        Entä jos on käynyt vaan kauppiksen?


      • Sosionomiii

        Sillon kai vaikuttaa pelkästään pääsykoe.


    • Malttivaltti123

      Ei taida vielä kellään näkyä sosionomi verkkokurssin hakutuloksia?

      • Jänskääää

        Ei varmaankaan. Itse en ole ainakaan saanut ja sinne hain. 30.6 pitäis vissiin tulla.


    • saas_nähä

      JEE tänää tuli tulokset!! Pääsin sisään! JEE! JEE!! Mut sitä jäin vielä miettimään, että tulinkos nyt sit valittua päivä- vai verkkototeutukseen. Sitä kun ei ollu mitenkään eriteltynä Opintopolussa.

      • haluanopiskelukavereita

        Kumpaan pääsit? Itse pääsin verkkototeutukseen (hain molempiin) ja nyt mietin että asuuko kaikki "luokkakaverit" eri puolilla Suomea, itse kun asun Turussa :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe