Palasin vajaa viikko taanne viikon irlanninmatkalta. Kirjoitan tämän jutun, koska voin hyvällä syyllä kehua irlantia loistavana talvikohteena. Maan ehdoton plussa tähän vuodenaikaan nähden on siellä meille niin keväinen ilmasto sekä se tosiasia, että matkailijat ovat harvassa. Tästä syystä moniin hotelleihin pääsi majoittumaan puoleen hintaan eli noin 50-60€/vrk/huone. Myös autojen vuokraus on turistisesongin ulkopuolella edullista (esim. 5vrk maksoi meille 133€ ilman kilometrirajaa). Kun bensan hintakin on vielä jonkin verran suomen hintoja edullisemaa, ei matkakassa kaadu vaikka ajelisi laajemmaltikin. Suosituilla matkailukohteilla ei ollut ruuhkaa, maantiet mukavia ajella sekä useisiin maksullisiin käyntikohteisiin pääsi ilmaiseksi. Myös turisteille tarkoitetut "krääsäkaupat" olivat laittaneet alennusmyynnit pystyyn ja niitä turisteille suunnattuja Irkku-T-paitoja sai myös alennettuun hintaan normaalin ryöstöhinnan sijaan.
Kaikenkaikkiaan oikein mukava talvimatkailukohde pakkasta karkuun haluaville.
Suosittelen talvimatkailua.
2
490
Vastaukset 2
- KariK
Tuulikaapit ja kolminkertaiset ikkunat ynnä muu laadukas talvirakentaminen on vihreällä saarella kuten Englannissakin tuntematon asia. Vuosi sitten asia tuli itse testattua; yleensä hotelleissa oli yksi lämmin takkahuone, asuinhuoneet olivat vetoisia ja jääkaappikylmiä; illaksi vähän lämmitettiin, mutta aamusuihkuun meno vaati jo avantouimarin luontoa. Erilaisiahan tässä kaikki ollaan, mutta väittäisin, että kotimaiseen kerrostaloasumiseen tottuneelle voi talvinen Irlanti olla aika kova kokemus.
- Minni
Ei nuo paikat joissa me reissun aikan yövyimme olleet lainkaan kylmiä. Patterit hohkasivat aika ajoin jopa liiankin kanssa ja niitä piti vääntää pienemmälle. No, kuka tykkää, kuka ei.
On kyllä aivan totta, että tiivisteet ikkunoissa ovat vain mielikuvitusta tuolla päin "mualimaa" mutta kun lämpötila ei miinukselle mene niin ei ne liene edes tarpeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3201388Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3291313- 1041087
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50998- 105981
- 106930
- 111792
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22777- 69631
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh5627