Tumpeloko?

Jälleen palaan uuden ystäväni edesottamuksiin, jotka sapettavat.
En ikipäivinä uskonut sitä, kuinka nolla voisin olla. En kerjää säälipisteitä, mutta ystäväni mielipiteet ja näkemykset arkiaskareista poikkeavat erittäin paljon omastani ja siksi haluaisin kuulla teidän palstalaisten mielipiteitä asiastani.
Voiko enemmän loukata sellainen seikka miestä, että omasta mielestä hallitsee jonkun korjaus tai muun työtehtävän hoidon, mutta ei saa luottamusta, eli en saa tehdä ko. tehtävää, vaan ystäväni hakeutuu luottotyypin kelkkaan ja kyselee tulisitko jelppimään, vaikka en tarvitsisi naapurin apua työn yksinkertaisuuden takia. Monia töitä pystyisin tekemään, kuten auton renkaiden vaihdon, mutta ystäväni haluaa vaihdattaa ne firmassa ja ei edes kysy itseltäni vaihtaisitko sinä. Ihmettelen suuresti sitä, mistä kumpuaa epäluottamus sellaisiin asioihin joita itse pidän simppelinä, mutta tottakai on paljonkin sellaisia asioita joita en hallitse, mutta osaan ainakin sen ilmaista ääneen, että en osaa.

Tässä ollaan leskiä molemmat, mutta luottamuspula hiertää ja en tiedä mitä tekisi, koska muuten on oikein kiva ihminen ja yksin olokaan ei ole kivaa. Harmittaa vain nämä arkiset asiat jotka ei ota sujuakseen.

43

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä hän ei nyt heti aluksi halua saada sinua tuntemaan kuin olisi kanssasi vain siksi, etteikö pystyisi järjestämään apua sellaisissa hommissa, mihin ei itse pysty, niinkuin ennenkin, ennenkuin tapasi sinut.
      Annapa ajan kulua, niin saat vielä tehdä kaikenlaisia hommia enemmän kuin haluaisitkaan.

      Muuten, ni. Tietääkö hän itse, että sinua sapettaa?

    • eppu2

      No on Sinulla tumpelo ystävä, jollei osaa auton renkaita itse vaihtaa, kerro hälle, että Sinä osaat.

      • EnItseVaihdakoskaan

        Minäkin osaan, mutta vaihdatan ja jätän toiset renkaat säilöön.
        Kun pidin renkaita kellarissa, vaihdatin ne liikkeessä tai joku naapuri tms. teki palveluksen.


    • Minun autostani vaihtaa jatkossa renkaat vain merkkiliike. Kävi näet niin, että kun kuopus vaihtoi renkaita yksi turvaruuvi jumuttui ja renkaanvaihto epäonnistui. Kyselykierroksen jälkeen sai mielikuvan, että taisi tulla iso lasku, mutta onneksi merkkifirma hoiti hankalan renkaanvaihdon normihinnalla.

      Katselin pihapiirini puustoa, mietin tuo ja tuo puu voisi kaataa saunapuiksi. Senkin homman teetätän ammattimiehillä vaikka metsuri löytyisi sukulaismiehestä.

      Ei aina ole kyse luottamuksen puutteesta vaan lähimmän suojelusta. Vakuutukset eivät korvaa työtapaturmia eikä kotitalousvahennys toimi kun talkoillaan.

      Kunnioita ystäväsi tahtoa, suojella sinua mahdollisilta pettymyksiltä tai tapaturmilta.

      • eppu2

        Mistä päättelit, että ystävä haluaa suojella pettymyksiltä ja tapaturmilta?
        Aloittajahan puhui luottamuspulasta.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mistä päättelit, että ystävä haluaa suojella pettymyksiltä ja tapaturmilta?
        Aloittajahan puhui luottamuspulasta.

        Mistä sinä kekkasit, että ystävätär ei oikeesti luota.

        Luonnollisesti jos ystävätär on sanonut tumpeloksi niin ei kai siinä sitten mitään epäselvää ole.

        Minä yritin mennä aloittajan asemaan, aloittaja ounasteluu eikä kerro miksi ystävätär ei luota, koska ei tiedä.


      • eppu2
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mistä sinä kekkasit, että ystävätär ei oikeesti luota.

        Luonnollisesti jos ystävätär on sanonut tumpeloksi niin ei kai siinä sitten mitään epäselvää ole.

        Minä yritin mennä aloittajan asemaan, aloittaja ounasteluu eikä kerro miksi ystävätär ei luota, koska ei tiedä.

        Hän sanoi, ettei saa luottamusta ja että mistä kumpuaa epäluottamus.
        No luulisi toisaalta, että kun ollaan 60 niin kysyen asia selviäisi.


      • eppu2
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mistä sinä kekkasit, että ystävätär ei oikeesti luota.

        Luonnollisesti jos ystävätär on sanonut tumpeloksi niin ei kai siinä sitten mitään epäselvää ole.

        Minä yritin mennä aloittajan asemaan, aloittaja ounasteluu eikä kerro miksi ystävätär ei luota, koska ei tiedä.

        Hän sanoi, ettei saa luottamusta ja että mistä kumpuaa epäluottamus.
        No luulisi toisaalta, että kun ollaan 60 niin kysyen asia selviäisi.


      • eppu2

        Non ni tuli kaks kertaa, kun tää vehje aina temppuilee.


      • Tarvitseeko aikuista ihmistä suojella renkaanvaihdon aiheuttamilta mahdollisilta pettymyksiltä?


      • siilenä kirjoitti:

        Tarvitseeko aikuista ihmistä suojella renkaanvaihdon aiheuttamilta mahdollisilta pettymyksiltä?

        Ei vaan rahanmenolta. Syyllisyys syntyy toiselle aiheuttamasta yllättävästä rahanmenosta.


      • korppis kirjoitti:

        Ei vaan rahanmenolta. Syyllisyys syntyy toiselle aiheuttamasta yllättävästä rahanmenosta.

        Sie kirjoitit näin:
        "Kunnioita ystäväsi tahtoa, suojella sinua mahdollisilta pettymyksiltä tai tapaturmilta."

        Siis ystävä tahtoo suojella aikuista ihmistä pettymyksiltä ja tapaturmilta renkaanvaihdossa :D. Näin minä tuon ymmärrän.


      • Himmelsauge

        Hän haluaa olla itsellinen ja hoitaa asiansa kuten on tottunut. Niin minäkin tekisin.
        Ehkä sinulle on jotain muuta käyttöä.
        Miehethän valittaa useinkin miten naiset pitävät sekatyömiehenä, vaan 😊


      • siilenä kirjoitti:

        Sie kirjoitit näin:
        "Kunnioita ystäväsi tahtoa, suojella sinua mahdollisilta pettymyksiltä tai tapaturmilta."

        Siis ystävä tahtoo suojella aikuista ihmistä pettymyksiltä ja tapaturmilta renkaanvaihdossa :D. Näin minä tuon ymmärrän.

        Etsi joku toinen saivaroija sanojen smoothieiksi.


      • korppis kirjoitti:

        Etsi joku toinen saivaroija sanojen smoothieiksi.

        Ottiko pattiin?


    • metsien.nainen

      Mikä on sopivaa?????

      • 1lesken

        Aloittajan kysymykseen suora vastaus. Olet vedätettävissä oleva hissukka. Ystävätär pompottaa sinua tullen mennen, jos et tee stoppia jo alkumetreillä. Missä sinun oma tahtosi on. Vai eikö sitä löydy. Töpeksit jo sen sukulaisvierailun, kun lähdit mukaan. Pistä eukko kuriin ja järjestykseen. Kyllä siitä hyvä tulee. Se on moro. Lesken


    • lesket

      Tapahtuuko ne hommat joihin hän hakee muualta apua siellä naisystävän kotona? Jos niin on, niin hän ei "kehtaa" antaa sinun hoitaa niitä. Hän on omillaan toimeentuleva ja suhteenne on hänen mielestään vielä niin nuori ettei hän voi olettaa sinun ottavav noin vain "isännän" hommat haltuusi.

      Jos taas on niin, että hommailet sinun kodissasi jotain ja hän hakee siihen apua vaikket ole pyytänyt, on se tosiaan luottamuspula ja tökeröä reviirillesi tuppautumista naisystävältäsi.

      Jos asutte yhdessä, niin "kissa" pöydälle.

    • Naiset vaan on semmosia, jos ne ei teknisempiä juttuja hallitse, niin ne tarvitsee aina ns. ammattilaisen hoitamaan homma.
      Se on tämän päivän naisten ajatus, mikä on tulevaisuudessa totta, kun tämä tasa-arvo on täydessä voimissaan.
      Pojat leikkii nukeilla ja kutoo sukkaa.

      • enpäs.olekaan.leski

        "Happamia sanoi kettu". Kyllä miehen täytyy tarjota ääneen apuaan eikä vain olettaa.


    • 7369

      No on sinulla murheet! Hyvin on asiat jos tuo on se pahiten hiertävä juttu!
      Hitonko takia mietit mokomaa?

    • Ehkä hän ei vielä pidä teitä sellaisena parina et tuollaiset hommat viel ois yhteiset. Ehkäpä tottunut aina toimimaan itsenäisesti. Asutteko yhdessä?

      Toisaalta huomioni kiinnittyi seuraavaan lauseeseesi: "En ikipäivinä uskonut sitä, kuinka nolla voisin olla". Sinuna laittaisin pakin päälle

      • eppu2

        Tuo lause mihin Sinäkin kiinnitit huomiosi sai minut ajattelemaan, että on kysymys jostain muustakin, kuin pelkästään renkaiden vaihdosta tai siihen verratavista asioista.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tuo lause mihin Sinäkin kiinnitit huomiosi sai minut ajattelemaan, että on kysymys jostain muustakin, kuin pelkästään renkaiden vaihdosta tai siihen verratavista asioista.

        Totta. Ja yksinolon pelosta ei kannata jäädä epätyydyttävään suhteeseen.


    • Mielipidettä kyselet, mutta täältä tulee vaan mutua.

      Taitaa olla suhteenne kovin hienotunteinen ja kohtelias, vai miten sen nyt ilmaisisi, kun et ole edes voinut kertoa, mikä sinua sapettaa. Vähän olen edellisen kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla, että kissa pöydälle. Silloin sen kuulee onko kyseessä epäluottamus vai vain tiedonpuute.

      Miksi ihmeessä kannat moista sapetusta mielessäsi, kaikki hierretykset vaan suusta ulos, silloin ne hyvätkin asiat tuntuvat paremmilta kun tietää toisen sapetukset. Onkohan sitä tässä iässä enää suhdett,a jossa ollaan niin kuin kyyhkyläisiä, ettei joskus jossain asiassa toinen ota päähän ja ärsytä, mutta kun molemmin puolin tietää toisen ärsytykset, niin on keposempaa, ne voi ottaa arjessa huomioon.
      Ei sitä kummankaan tarvitse olla tumpelo, nainen ei vaan saa kysyttyä, että vaihdatkos mun auton renkaat ja sinä, että annas kun mä vaihdan sun autos renkaat. Ehkä se ripauksella rohkeutta selviää, mene ja tiedä, ainakin vois kokkeilla.

    • Heikunkeikku

      Ei ole kohden koskaan?
      Näköjään vähän säkää, mimmosen kumppaniehdokkaan tapaa.

      Eipä aikaakaan, kun täällä oli aloitus siitä, että me naiSET olemme sellaisia, jotka etsivät remonttimiestä tai vastaavaa tekemään hommia.

      Minä vastasin siihen aloitukseen, että EI saa yleistää, yhtään en tykkää yleistämisestä.
      Nythän se sitten tuli todistetuksi, että on olemassa sellaisiakin naisia, jotka eivät teetätä töitään tapaamallaan miehellä.

      Minä itse kuulun siihen ryhmään, joka ei ilman muuta ajattelisi, että kyllä se kumppaninplanttu vaihtaa renkaat ja tekee muutakin mukavaa, mitä en joko osaa tai viitsi itse tehdä.
      Ilman muuta teetättäisin ne hommat muulla ihmisellä maksusta.

      On eri asia asuuko kumpikin omissa kodeissaan vai saman katon alla.

      En usko, että naisystäväsi ajattelee sinun olevan nolla tai tumpelo tai osaamaton.
      Nainen ei ehkä tahdo osoittaa olevansa saamaton omien asioitten hoitamisissa.
      Jos hän on tähänkin asti hommansa hoitanut, niin miksei tästäkin lähtien, vaikka olettekin ruvenneet seurustelemaan.

      Kummallakin varmaan riittää omia töitä omissa kodeissaan. Keskity vaan siihen seurusteluun ja muuhun ei-arkisiin asioihin.
      Kenties myöhemmin saat osoittaa, että peukalosi ei ole keskellä kämmentä.

      JOS taas olettekin saman katon alla (mikä ei tule esiin aloituksesta) ja hän sinua vähättelee tai nollittelee, niin on hyvä avata suu ja ruveta asiasta keskustelemaan.
      Muutenkin kaikkinaiset yhdessäolon kiemurat on hyvä ottaa kumppaninsa kanssa yhdessä esille, eikä kysellä miltään paltoilta.

      Minä en ainakaan tunne aloittajaa, enkä aloittajan seurustelukumppania. Mistä sitä voi mistään tietää yhtään mitään. On vaikea neuvoa siis.

      Ja lopuksi:
      Onko hyvä asia ajatella niin, että koska on leski eikä tahdo yksinkään olla, niin sitä sitten vaan alkaa olemaan jonkun kanssa, joka on muuten ihan kiva, mutta tuo tullessaan pohtimisia siitä, että onko nolla vai tumpelo ja onko luottamusta laisinkaan?

      Keskustele naisesi kanssa. Tämä on minun neuvoni.

    • hehehehee

      Puheilmaisussa olet t u m p e l o.
      Kun et ole saanut sanotuksi tätä sinua vaivaavaa asiaa rakastajattarellesi.
      Kirjoittaminen sinulta sujuu aika h y v i n. (et kertonut oleellista = asutteko yhdessä vai erillään)
      Mitäpä, jos tämän aloituksen tekstin kirjoittaisit vaaleanpunaiselle paperille ja suudelmin sulkisit vaaleanpunaiseen kirjekuoreen.
      Sitten menisit ja ostaisit kimpun punaisia ruusuja.
      Kun sitten olette molemmat virkeitä eikä väsyneitä ja on muutenkin hyvän ruoan ja juomien ääressä leppoisa ja kiireetön tunnelma, jossa haluaa viipyä, niin antaisit ruusukimpun ja kirjeen rakastajattarellesi.
      Tämän neuvon käyttö vain omalla vastuulla 😩💔😨💕😢💞😭💓😖💟😡

    • ei-koskaan-hyvin

      Normaalisti valitetaan kuinka naiset AINA haluavat hyödyntää mieskumppaniaan remonntimiehenä... nyt kun ei, niin sekään ei ole hyvä.
      Itse hoidan omaan huusholliin sekä autoon ja mökkiin liittyvät työt, jos en osaa tai ehdi, niin teetän ammattilaisella.
      En myöskään vastavuoroisesti huoltamaan miesystävääni, hän huolehtikoon omista siivouksistaan ja huushollihommistaan, myös täällä minun luonani ollessaan hoitakoon oman osuutensa.

      Ei parilla rengasvaihdolla vuodessa, tai parilla pikkuhommalla lunasteta koko vuoden ylöspitoa, ei ainakaan minun kanssani, sillä siperia on opettanut olemaan omavarainen ja omatoiminen.

    • Pikkuapulainen

      Mahdatko olla ihan tosissasii? Eli, miksi ette keskustele tästä asiasta, silloinhan se paremmin selviää. Otat toisen toiminnan luottamuksen puutteena, ehkäpä se ei olekaan sitä ja suotta märehdit asiaa. Jutelkaa nyt ihmeessä keskenänne, ei suoraan töräyttäen vaan rauhallisesti ja kerrto, että sinua loukkaa tämä tällainen. Olen ihan varma, että asialle on jokin muu selitys kuiin tahallinen loukkaaminen. Kaikella ystävyydellä!

      • Heikunkeikku

        "Pikkuapulainen"
        Aivan totta. On hyvä aukaista äänihuulensa niin paljon törölleen, että sieltä ääntä pulpahtaisi.

        Miehen pään päällä oli pilvenhattaran muotoinen Ajatuskupla, jossa luki:
        Olenkohan tuon mielestä aivan tumpelo, kun hän ei pyydä minua renkaitaan vaihtamaan.
        En viitsi kysyä, kun tuo ei minua näköjään arvosta.


        Naisen pään päällä oli myöskin hattarakupla, jossa luki:
        Kunpa mies edes viitsisi tarjota apuaan autonrenkaiden vaihtoon, että ei tarvitsisi viedä renkaanvaihtofirmaan. En viitsi pyytää, ettei luule minun käyttävän hyväksi.

        Ja Tradaa, näin syntyi taas uusi ongelma, mikä pyyhkiytyisi veks, jos niitä äänihuuliaan viitsisi kalisutella:)


    • Saitkin jo kopallisen hyviä neuvoja. Ihan vilpittömästi sanon, että meiltä kannattaa kysyä. Toinen toistaan viisaampia naisia...
      Minulla ei ole oikeastaan lisättävää kuin yksi mielipide: teidän arki on alkanut. Ei kuherruskuukautta loputtomiin kestä..)) Nyt sitten kamppaillaan luonne-erojen kanssa ja käydään kisaa reviireistä...
      Minäkään en usko, että kumppanisi käytöksessä on kyse luottamuspulasta. Hän vain toimii vanhan kaavan mukaisesti. Ja kuten moni jo sanoi. Asiat kannattaa ottaa puheeksi.

    • nojust.juu

      Miksi aloittaja ei itse vaivaudu osallistumaan aloituksiinsa yhdelläkään kommentilla????

      No siksi , että nämä tarinat ovat ihan hihasta vedettyä soopaa, keksittyjä juttuja. Ei näköjään kantti kestä keksiä stooria kuin aloituksen verran.

    • onniiniionjoo

      Minä olen avoukkoni mielestä enimmäkseen tumpelo. Hän purkaa aina pahan tuulensa minuun.
      Varmaan kuulen tänäänkin, että kasvimaa on väärin kylvetty. Kasvimaa on jokakeväinen painajainen. Aina sieltä on satoa tullut minunkin kylvöksilläni. Koskahan on tarpeeksi vanha ettei tarvitse laittaa kuin salaattia ja kesäkurpitsaa ?
      Onneksi sukunsa ei käy nykyään usein. Sieltäkin usein tuli vahingoniloa milloin mistäkin.
      No, ovat ne joskus mukaviakin varsinkin jos hyötyvät meistä jotenkin.

    • hehehehee

      Miehen logiikkaa 😁

      @metsämies61 aloituksessa kirjoittaa "osaan ainakin sen ilmaista ääneen, että en osaa"

      Ei ole osannut ilmaista ääneen että osaa!

      Yleensä on vaikeampaa tunnustaa osaamattomuutensa.

      Vai, oletko @metsämies61 jo puhunut sapetuksestasi rakastajattarellesi???

      • liisa.ihmemaasta

        Ei ole metsämies kelleen mitään puhunut. Se rakastajatar on mielikuvituksen tuotetta. Saahan tänne kaikkea soopaa keksiä.


      • älähötkyile

        Onkos tullut koskaan mieleen etteivät kaikki täällä roiku kaiken päivää?


      • pelkkää.fuulaa
        älähötkyile kirjoitti:

        Onkos tullut koskaan mieleen etteivät kaikki täällä roiku kaiken päivää?

        Eihän tuo edelliseenkään alotukseensa tainnu vastailla. Jos mielipiteitä kyselee luulis kiinnostavan vastaillakkin.


    • ö-Öö

      Mnaah

      Jos ukkeli tarvitsee dildoa petihommissa, eipä sillä voi olettaa muittenkaan hommien toimivan häävisti. Mimmi selkeesti epäilee suorituskykyäsi muissakin asioissa. Miettisit asiaa ite, aikuinen ukko.

      =DW=

    • Näinonnäreetkin

      Kyllä se niin on ,että jos ihmisellä on itsetunto kohdillaan,--on kyseessä mies tai nainen,niin ei ota itteensä siitä ,kuka ne hommat tekee.Mikä on sen mukavampaa ,kuin ajaa liikkeeseen ja hoidattaa homma siellä-ja jättää renkaat säilytykseen.Sama pätee isojen pihapuiden kaatoon ,kattotiilten vaihtoon korkeilla katoilla .On suunnattoman paljon hommia joita me 60-70 kymppist ollaan saatu tarpeeksi hommailla j,jos on ollut kykyä ja tahtoa.Mikäli ei ole pikkurahan puutetta,niin eikun ostaa vaan palvelut.
      Jos on itsetunto ihmisellä huono,ei se siitä parane ,vaikka hakis sille kuun taivaalta.
      Nähty on.

      • Joo, ei minua ainakaan sapettaisi tippaakaan, jos minulla olisi mieskaveri ja hän palkkaisi siivoojan, ikkunanpesijän, tiskaajan (minullekin) ... veisi vaatteensa ( minunkin vaatteeni ja lakanani) pesulaan ...

        Aivan mielelläni olisin tumpeloakin tumpelompi.


    • Helpostihuolellahyvin

      Onkohan tuollainen luottamuspulan vatvominen huonoa itsetuntoa vai mitä lie. Täälläkin nimittäin siippa poti selvästi jonkinasteista asennoitumisongelmaa kun panin hänen rakentamansa köksän ja kylppärin uuteen muottiin. Ammattilaisen avulla.

    • Mitenkähän sinuun oikein suhtautuis ? näin äkkiseltään sanoisin et olet sä hyvää vihtori ainesta .

    • hmpff

      Niin monet kerrat saanut kuulla/lukea että nainen vain käyttää hyväkseen ja teetättää miesystävällään kaikki miehiset duunit, kirjaimellisesti viilaten ja höyläten. Onhan se piristävää lukea jotain ihan vastakkaistakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1270
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      39
      1116
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1005
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      175
      964
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      43
      841
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      122
      755
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      728
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      713
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      671
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      657
    Aihe