ND filttereistä kysyttävää!

nomorepinksky

Mulla on ebaylta tilattu halpa ND puolivärisuodin, joka tekee taivaasta pinkin. Johtuuko nyt tuosta halpuudesta tuo sävy vai onko minussa jokin muu vika? Olen valmis ostamaan parempia filttereitä joten nyt mielipiteitä ja vinkkejä kaivataan. Olen katsellut tuota Lee- merkkiä ja pidikekkin pitäisi tietenkin ostaa..ja fillreitä katsellessa tuo herätti kiinnostusta : 0.9 ND 3 stops(Hard Neutral Density Grads
Perfect for horizons, or any hard transition between the sky and land. Gives great control over the exposure.) OK eli minulle sopiva? Lisäksi luultavasti Lee Big Stopper. Tykkään ottaa ainakin pitkällä valotusajalla kuvia liikkuvasta vedestä eli "merenrantakuvia". Vai oisko jokin muu kovuusaste (soft,medium,veryhard) parempi.? Ja tuota pidikehommaa olen miettinyt että käykö halvempi pidike kyseeseen, onko joku laittanut sellaisen ja siihen Lee filttereitä, onko hyvä setti? Tai miten olisitämä: Seven5 Seascape ND Set, siihen kuuluu Vai oisko jokumuu merkki parempi kuin Lee?

3

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikon_kamera

Oletan sinun käyttävän digitaalikameraa. Silloin puolisuotimista ei ole juuri muuta kuin harmia, koska voit varsin nopsasti ottaa kaksi (tai 3-7) kuvaa eri valotusajoilla ja ne yhdistämällä saat paremman lopputuloksen ilman värivirheitä ja omituista valotusmuutosrajaa jossakin horisotin tienoilla. Eikä maksa mitään.

• nomorepinksky

Canonin järjestelmäkamera on kysessä jossillä jotain väliä. Millä ohjelmalla voi yhdistää kuvat ilmaiseksi? Onhan sekin keino, mutta haluan edelleen ottaa myös pitkän valotusajan kuvia,..

• Nikon_kamera

Ei Photoshop in käyttäminen maksa mitään, ostaminen, tai nykyään kai vuokraaminen kylläkin. Sanonpa, että erilaisten filttereitten osteleminen nykyaikana sen sijaan, että sijoittaisi Photoshoppiin, on enemmän kuin idioottimaista. Niin olennainen osa digikuvien käsittelyä Photoshop (ja LightRoom) on. Melkein kuin ostaisi auton mutta ei siihen pensaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1441
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      136
      1047
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      974
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      864
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      832
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe