Lahjaideoita ihastuksen kohteelle tai kumppanille

Envaanosaa

Olen todella huono keksimään lahjoja ja arka niitä antamaankin. Haluaisin kuitenkin antaa joitain pieniä lahjoja naiselle, johon olen ihastunut ja jonka kanssa ollaan nyt tavattu pari kertaa. Pelkään antavani huonoja lahjoja eli sellaisia, jotka hän voisi tulkita jotenkin väärin. Haluaisin erityisesti ideoita pikkulahjoista, jotka olisivat hintaluokkaa 0-20 euroa. Laittakaa myös ideoita, miten ne lahjat voisi antaa, kun en ole hyvä näissä jutuissa.

Haluaisin myös kuulla, millaisista lahjoista olette tykänneet eniten ja mistä ette ole tykänneet. Olen siis kiinnostunut myös yleisesti joulu- ja synttärilahjajutuista, kun olen ihan törppö lahjojen kanssa. Haluisin oppia antamaan lahjoja myös esimerkiksi sukulaisille. Häpeän usein kun saan lahjoja, mutta minulla ei ole toisille mitään. En vaan osaa ostaa niitä. Olen antanut lähinnä lahjakortteja.

30

4303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LiinaLeena

Sain yhdeltä eksältä avaimenperän. Se oli kiva, kun se oli aina mukana ja usein kädessä. Suhteen katkettua heitin tietty menemään.

• EttäNäin---

Kannattaa antaa jotain aineetonta kuten rakkautta, ystävyyttä, ystävällisyyttä, rehellisyyttä, reiluutta, lojaalisuutta, luotettavuutta ja empatiaa.

• Lahjaksi

Tarjoa illallinen. Osta kukkia syntymäpäivänä. Tarjoa kahvit ja viinerit. Kylään mennessä voi viedä pienen tuliaisen jotain naposteltavaa (karkkia, suklaata, viiniä, jotain mistä tiedät toisen tykkäävän). Vuokraa elokuva illaksi / vie elokuviin. Tehkää viikonloppureissu esim. Tallinnaan, Tukholmaan, laivamatkoja saa nykyisin tosi halvalla. Kylpyläreissu. Korut. Hieronta. Onhan näitä lahjaideoita, ja sitten kun opit tuntemaan toisen paremmin niin lahjojen antamisen pitäisi helpottua. Kysy suoraan mitä toinen haluaa. Haluaako aineetonta vaiko materiaa lahjaksi.

• Rahaasekyllävaatii

Jos ei pelkää korkeita paikkoja vie kuumailmapalloajelulle, jos ei ole taipumusta merisairauteen vie saaristoristeilylle, jos ei häiriinny hyttysistä ja punkeista vie telttareissulle suomalaiseen metsään, jos ei pelkää hämähäkkejä ja käärmeitä vie Australian aavikolle, jne. kyllähän näitä aineettomia lahjoja löytyy.

• Onelittleperson

:-D
        mä en kyl osaa kuvitella, et kenellekään tulis merisairautta sen tunnin aikana jonka esmes Helsingin turistiristeilyt kestää. Voi se kyl olla mahdollista. Söötti ajatus. Lahjan antaja voisi ritarillisesti pitää oksupussia toisen laatatessa....

• Höpsööntynyt__

Keksisin paljonkin lahjaideoita ja antaisin lahjoja kauhean mielelläni, mutta ei ole omaa rakasta, jolle niitä antaa. Muita lahjan saajia kyllä on. Seuraava lahjani menee ystävän koiralle :-/

Minusta kannattaa katsella ja kuunnella lahjan saajaa tarkkaavaisesti. Yleensä ihmiset viestittävät tarpeistaan ja haluistaan koko ajan. Yhden tosi stressaantuneen väitöskirjaa tekevän ystäväni kävin kerran hakemassa työpaikaltaan Helsingin keskustasta. Menin Piknikin kautta ja ostin kaksi kanapatonkia (ystävän lemppari) ja kylmät cokispullot (ystävän lemppari) laukkuun piiloon. Pakotin äreän ja stressistä ylivireän ystäväni lyhyelle kävelylle, vaikka hän olisi halunnut painua suorinta tietä metrolla kotiin. Kävelytin hänet Tuomiokirkon portaille, jossa löin ruokaa ja juomaa käsiinsä. Hetken kuluttua hän oli rento ja hyväntuulinen. Hän jopa huomasi, että oli kaunis lämmin kesäilta ja miljöö oli mahtava. Meillä oli mukava hetki, jollaisiin hänellä ei ollut koskaan aikaa. Tietenkin hän lähti siitä vielä kotiinsa tekemään lisää töitä, mutta sain häneltä pihistettyä tunnin. Ei ollut kallista eikä vaikeaa. Tosin täytyi kestää sitä alkuärinää ja luottaa oman idean toimivuuteen. (Olemme edelleen ystäviä, mutta alkoholi on hänelle paljon minua läheisempi ystävä. Oli jo silloin, mutta en tajunnut. No, sain sen tunnin ja tiedän yrittäneeni.)

• Silmälasikotilo

Jos kyseessä on uusi tuttavuus niin Parin tapaamisen jälkeen jotain pientä, mutta huomaavaista suosittelisin. Kukat harvemmin menee metsään, ellei ole tosi allerginen tms. Siinäkin mietintää kehiin, eikä helpointa ratkaisua. Mitkä on naisen näköiset ja sopii seuraaviin treffeihin muuten? Toisinaan toimii itse pellolta poimitut, toisinaan 10 punaista ruusua tai ihan muut ostetut kimput.

Mistä hän pitää, mitä tekee jne mieti sellaisia mitä kertonut.

Koru on myös usein hyvä ja siinäkin oleellista se valinta. Kiinnitä huomiota minkä tyylinen ja minkälaisista jutuista pitää, siitä se lähtee :)

En ikinä unohda kun olimme vasta tavanneet ja vaimoni joutui olemaan työmatkalla, kun minä olin kotona kipeänä. Hän yllätyksenä tilasi minulle kotiin ruokaa ja samassa yhteydessä sain treffikutsun toiselle illalliselle kun paranen ja hän palaa :). Paljon myöhemmin sitten sopivalla hetkellä kaivoi taskustaan kauniin sormuksen, jonka jälkeen jokainen arkipäiväkin on tavallaan lahja :)

• Höpsööntynyt__

Awwwwww....
        Ihana vaimo sinulla :-)

Tännehän on alkanut kertyä ihan hyviä lahjavinkkejä.

• HärskiH
    • Ohihetero

Avaimenperä... a-pu-a. Aikuiset naiset antamassa toisilleen avaimenperiä aaw. Hyvä lesbot.

Et sä kahdella kympillä saa edes hikistä dildoa sille

• Tiedoksisullevaan

Täällä on kyllä aika paljon lapsilesboja tällä palstalla keskustelemassa.

• Foreveryoungggg
        Tiedoksisullevaan kirjoitti:

Täällä on kyllä aika paljon lapsilesboja tällä palstalla keskustelemassa.

Lapsilesboja :D Teinejä ehkä paremminkii..!

• EttäNäin---

Kerran ostin naiselle sydänriipuksen, mutta hän sanoi, että anna tämä koru mielummin hänelle, jolle se sopii paremmin.

Kerran ostin kukkia treffeille yhdelle naiselle ja hän näytti selkeästi siltä, että heittää ne heti roskiin kuin vain mahdollista.

Tästä olen oppinut, että lahjojen antamisen kanssa pitää olla hyvin varovainen ja pitää tuntea kohde mahdollisimman hyvin.

• RohkeastiLahjojaAntamaan

Onpa sinulla kurjia kokemuksia :( Jos yhtään lohduttaa, niin et ole ainoa, joka on joutunut kohtaamaan tuollaista. Suomessa lahjakulttuuri ei ole kovinkaan kehittynyt, vaikkakin vähäelkeisten aineettomien lahjojen (esim. talkootyö) antamisessa olemme keskimäärin edelleen kohtuullisen hyviä. Minä olen kokenut monta kertaa, että lahjojen antamisesta on suorastaan toruttu: "Mitä sä nyt tämmöisiin menit tuhlaamaan", "Oliko tämä nyt tarpeen" jne.

Minusta ei ole lahjanantajan vika, jos lahjansaaja ei osaa ottaa lahjaa vastaan kohteliaasti. Toki lahjojen antamisessa tietty varovaisuus on valttia, mutta minusta me suomalaiset ollaan liiankin puritaanisia ja toisaalta ylivarovaisia lahjanantajia. Monissa muissa kulttuureissa lahjakäytännöt ovat tyystin erilaisia! Lahja-asioihin voisi suhtautua vähän rennomminkin. Harjoitus auttaa tässäkin asiassa.

Toivottavasti saat jatkossa mukavampia reaktioita lahjoja antaessasi!

• EttäNäin---

Aineettomalla lahjalla tarkoitan lähinnä ystävyyttä, rakkautta, rauhaa, hyvää mieltä enkä suinkaan ilmaista orjatyötä, talkootyötä yms. yms. Peace and love!

Yritähän ymmärtää, että olemme suomalaisia Suomessa, emme amerikkalaisia (tavarat ja ulkokulta tärkeämpää kuin aitous) emmekä venäläisiä (tarve esitellä rikkauksiaan), ruotsalaisia emme ole ja venäläisiksi emme halua tulla, vaikeneminen on kultaa ja vaatimattomuus sekä nöyryys hyveitä. Maassa maan tavalla :)

• EttäNäin---

Lisäänpähän vielä tähän, että työpaikoillakin olisi huomattavasti tärkeämpää hyvä ilmapiiri kuin jonkin kortin antaminen jollekin. Hyvä ilmapiiri kantaa hedelmää hyvin pitkälle, postikortti ei. Suomalaisessa työelämässä kun johtaminen ja työilmapiiri näyttävät olevan aika ala-arvoisessa ja aliarvostetussa asemassa. Tervehtiminen, tasa-arvoisuus, muiden ihmisten tasapuolinen huomioiminen ovat hyvin tärkeitä asioita. Hyvällä ilmapiirillä se tuottavuuskin nousee!

Ihastuksen kohteelle kannattaa varmaan antaa aika varovaisia lahjoja. Suklaata ei kai vielä kukaan ole suositellut? Joskus on ollut myynnissä mm. Kismetejä, joiden paketissa on ollut jokin teksti kuten "Rakkaalle". Jos tietää toisen tykkäävän vaikkapa salmiakista tai vaikka pähkinöistä, niin niistäkin voi tehdä lahjapaketit. Nyt kesällä mansikat ja kirsikat ovat ihania. Mansikoita voi tuunata suklaalla kuorruttamalla. Kotioloissa voi tehdä pirtelön tai jäätelöannoksen, johon voi ympätä vaikka sydämenmuotoisen keksin tai karkin.

Jos seurustelisin pidemmässä suhteessa, saattaisin antaa kullalleni lahjaksi esimerkiksi Lesbian Kama Sutra -kirjan, jota on saanut tilattua Adlibriksestakin hintaan 11,60€. Nyt se on valitettavasti loppu. Ulkomaisista nettikaupoista vastaavia kirjoja löytyy enemmänkin. Varoituksen sana on kuitenkin paikallaan. Kirjoissa on paljon alastomia normaalipainoisia/hoikkia naisvartaloita. Jos lahjan saajalla on omaan kehoon liittyviä tyytymättömyyden tai häpeän tunteita, voi tällaisen kirjan saaminen tuntua tosi pahalta. Heteroystävä koki heteroiden Kama Sutra -kirjan myös olleen liian "akrobaattinen" ja koki sen siksi huonoksi. On useita erilaisia Kama Sutra -kirjoja. Joissain asennot ovat ummikoille helpompi ja toiset ovat tosiaan akrobaattisempia eli siis vaativat parempaa kehonhallintaa, lihaskuntoa ja notkeutta. Mutta harjoitus myös tekee mestarin. Miksei pari voisi alkaa treenata "seksijumppaa"? Hommanhan voi ottaa myös liikunnan kannalta. Ei seksin tarvitse aina olla niin orgasmiin tähtäävää määrätietoista ja perinteistä puuhaa. Myös netissä on paljon vastaavaa materiaalia. Voihan sieltä myös tulostaa esim. viisi uutta asentoa, joita voi treenata seuraavalla kerralla jne. Kirjan tai monisteiden kanssa pelmuaminen voi tuntua teennäiseltä, mutta kannattaa suhtautua huumorilla :)

Lahjanantajana ja -saajana voi kehittyä, jos haluaa!

• EttäNäin---

Itse olen lesbo eikä minulla ole mitään kehoon liittyviä itsetunto-ongelmia tai ylipäätänsä itsetunto-ongelmia, mutta tuntuisi ällöttävältä ja ahdistavalta saada lahjaksi niin parisuhteessa kuin sinkkunakin jotakin seksiasentoihin liittyviä kirjoja tai ylipäätänsä mitään seksiin liittyvää oli ne sitten kirjoja, dildoja, kalentereita tai mitä vaan. Ylipäätänsä en haluaisi enkä itsekään antaisi mitään seksiin liittyvää härskiä tai vähemmän härskiä lahjoja kenellekään ikinä paitsi jo valmiiksi härskille mieskaveriporukalle. Jos menisin kirjastoon niin en menisi lainaamaan Kamasutraa enkä jonottamaan dildo-bingoon, koska mielestäni seksivälineet ja -kirjat ym. eivät kuulu kirjastoon vaan erotiikkakauppoihin ja mahdollinen suhde pitäisi perustua nimenomaan luontaiselle intohimolle ja rakkauden tunteelle. Kun toinen vie jalat alta pelkällä katseella niin ei siihen mitään seksiasentokirjoja tarvitse.

Jos olisin parisuhteessa niin seksiasentoihin liittyvä kirja nimenomaan kielisi seksiin liittyvästä suorittamisesta ja vahvasta teknisyydestä. Mielestäni seksi parisuhteessa, romanssissa tms. kuuluu olla vahvasti tunnepohjaista ja aitoa intohimoa eikä Kamasutraa, eroottista joogaa, erilaisia teknisiä asentoja yms. yms.. Jos näitä tarvitsee hirveästi parisuhteessa niin minusta se kielii luontaisen tunteen ja luontaisen intohimon puuttumisesta, mikä taas tarkoittaa, että todellista, aitoa rakkauden tunnetta ei ole. Ehkä joku Kamasutra-tyylinen kirjallisuus käy loistavasti vanhalle pariskunnalle, joilla seksi-ja tunne-elämä on latistunut ja viimeisillä voimillaan yrittävät pitää hampaat irvessä parisuhdetta koossa. Itse näkisin, että jos intohimo on totaalisesti latistunut niin se kielii tunne-elämän ongelmista siis lähinnä siitä, että niitä tunteita ei enää ole tai ne ovat suuntautuneet johonkin toiseen tai luontaiset intohimoiset seksuaaliset tunteet ovat kuolleet ja jäljelle jääneet pelkät kaverilliset tunteet.

Mutta.... Tämähän oli vain minun mielipiteeni, ehkä jollain toisella asiat ovat toisin:)

EttäNäin--- kirjoitti:

Itse olen lesbo eikä minulla ole mitään kehoon liittyviä itsetunto-ongelmia tai ylipäätänsä itsetunto-ongelmia, mutta tuntuisi ällöttävältä ja ahdistavalta saada lahjaksi niin parisuhteessa kuin sinkkunakin jotakin seksiasentoihin liittyviä kirjoja tai ylipäätänsä mitään seksiin liittyvää oli ne sitten kirjoja, dildoja, kalentereita tai mitä vaan. Ylipäätänsä en haluaisi enkä itsekään antaisi mitään seksiin liittyvää härskiä tai vähemmän härskiä lahjoja kenellekään ikinä paitsi jo valmiiksi härskille mieskaveriporukalle. Jos menisin kirjastoon niin en menisi lainaamaan Kamasutraa enkä jonottamaan dildo-bingoon, koska mielestäni seksivälineet ja -kirjat ym. eivät kuulu kirjastoon vaan erotiikkakauppoihin ja mahdollinen suhde pitäisi perustua nimenomaan luontaiselle intohimolle ja rakkauden tunteelle. Kun toinen vie jalat alta pelkällä katseella niin ei siihen mitään seksiasentokirjoja tarvitse.

Jos olisin parisuhteessa niin seksiasentoihin liittyvä kirja nimenomaan kielisi seksiin liittyvästä suorittamisesta ja vahvasta teknisyydestä. Mielestäni seksi parisuhteessa, romanssissa tms. kuuluu olla vahvasti tunnepohjaista ja aitoa intohimoa eikä Kamasutraa, eroottista joogaa, erilaisia teknisiä asentoja yms. yms.. Jos näitä tarvitsee hirveästi parisuhteessa niin minusta se kielii luontaisen tunteen ja luontaisen intohimon puuttumisesta, mikä taas tarkoittaa, että todellista, aitoa rakkauden tunnetta ei ole. Ehkä joku Kamasutra-tyylinen kirjallisuus käy loistavasti vanhalle pariskunnalle, joilla seksi-ja tunne-elämä on latistunut ja viimeisillä voimillaan yrittävät pitää hampaat irvessä parisuhdetta koossa. Itse näkisin, että jos intohimo on totaalisesti latistunut niin se kielii tunne-elämän ongelmista siis lähinnä siitä, että niitä tunteita ei enää ole tai ne ovat suuntautuneet johonkin toiseen tai luontaiset intohimoiset seksuaaliset tunteet ovat kuolleet ja jäljelle jääneet pelkät kaverilliset tunteet.

Mutta.... Tämähän oli vain minun mielipiteeni, ehkä jollain toisella asiat ovat toisin:)

Minusta Kama Sutra -kirja, joku vastaava opus tai vaikka tantraseksikurssi olisivat ihania lahjoja pidemmässä parisuhteessa, JOS parisuhteen ja seksielämän tilanne olisi tasapainoinen ja molemmilla puoliskoilla olisi huumorintajuisen utelias suhtautuminen seksielämän kehittämiseen. Jos seksielämä olisi jostain syystä esimerkiksi kuollut ja toinen olisi se vonkaava puolisko, niin tietenkin seksikirjan saaminen olisi loukkaavaa. Saattaisin kuitenkin olla halukas parisuhde- tai seksuaaliterapiaan, mutta sen suhteen haluaisin tehdä päätöksen yhdessä enkä löytää ajanvarauslappua lahjapaketista. Eli hienotunteisuutta ja tilannetajua näissä lahjahankinnoissa on syytä käyttää. Kiva että toit esiin sinun ajatuksia.

Meitä on moneen junaan! Se on rikkautta!

• joitainideoita

Kiva t-paita, muki, suklaata, musiikkia, kirja

• Pariseikkaaa

Kukka/kasvi/yrtin taimi, tuoksukynttilä, liput tapahtumaan, pohjoismaista/Suomi-designia oleva koru, t-paita tms, runo, piirros, laulu, aikaa ja toiseen keskittymistä (puhelin pois :)

• M__m

Mun neuvoni: jos olet ihastunut naiseen ja tavannut hänet "pari kertaa", älä osta mitään lahjoja. Ellette siis ole 13 vuotiaita tai halajat hänen sugar mamakseen.... :D Vietä hänen kanssaan aikaa, ole hänestä kiinnostunut, tutustukaa rauhassa. Voit tässä vaiheessa tarjota hänelle kahvit/illalliset/drinkit tai kokata vaikka itse jotain ruokaa jos tykkäät. Oman kumppanin muistaminen on sitten eri asia.

• TosiKieroa

Taisi tämäkin ketju olla jokin Supon, Kelan, te-toimiston, Krp:n, ulosoton tms. psykologinen älykkyystesti/empatiatesti/varakkuus/tilitiedustelu/rehellisyystesti/etukäteistiedustelu tai tyyliin "oletko maksullinen nainen-testi/oletko prostituoitu, joka on saanut trumpetiinilta rahaa tai kysellään oletko ottanut lahjuksia vastaan tai joitakin rahalahjoja/arvokasta myytävää, josta Kela voi sitten vähentää, uo kiinnostua tai jotakin kv-hämäriä lahjoituksia vierailta ihmisiltä/valtioilta tai tyyliin "kuinka hyvin huomioit hänet" tai millä tyylillä vastaat, miten otat muut ihmiset huomioon, onko kaverit, iskä antaneet rahaa kouraan tai tulevatko kenties antamaan, mitä ei ole Kelalle ilmoitettu tms.ja poliisi saa sitten provikan jostain sakotuksesta tms. Juu ei, en halua poliisiksi enkä ole koskaan halunnut enkä koskaan tule haluamaan. Yök yök yök! Se on tosi sääli jos joku on kuvitellut tällaista täysin päinvastaista omassa päässään. Tottakai kun ei tunne toista ihmistä millään tavalla niin sitä tekee päinvastaisia päätelmiä tai sitten näin tietojenkalastelulla netissä yritetään ujuttautua lähelle tuntemaan paremmin tai aivopestä ottamaan jotain vapaaehtoistyötä, josta sitten te-toimisto voi lätkäistä karenssin ja tadaa (!) Suomen valtio on saanut hetkeksi lisää rahaa itselleen. Eikö olekin kieroa??? Sitten taas netissä haukutaan aivan saatanasti, mustamaalataan ja savustetaan johinkin tiettyyn pestiin, jossa taas työpaikkakiusataan, syrjitään, ujutetaan joku hunaja-ansa ja yritetään saada itsemurhaamaan jonkun itsensä. Sitten nauretaan jossain Face-ryhmässä kun aiheutettiin jollekin suurta tuskaa! Hyi vttu miten sairasta porukkaa! Kyllä poliisissa, vartijafirmoissa, puolustusvoimissa meidän homoseksuaalien asema on niin alhaalla kuin vain voi olla!

• Höpsööntynyt__

Mulle tuli sama asia mieleen. Ihan alkuvaiheessa lahjat eivät ole olennaisia ja ne voivat mennä pahasti metsään. Olen kyllä itsekin sellainen tyyppi, että innostun mielettömästi ja kun vielä tykkään lahjojen antamisesta, niin mielelläni hukuttaisin toisen lahjoihin ja muuhun huomioon. Viestien lähettämisessäkin kannattaa pitää järki matkassa, mutta voihan esimerkiksi tekstarilla lähettää pienen runon tai muun ajatuksen tai vaikka jonkun kivan kuvan. Sillä tavalla voi viestittää, että toinen on mielessä. Jos antaa kukkapuskan treffien aluksi, niin se on helposti vaan tiellä ja kukatkin kärsivät treffien aikana. Minusta olisi kiva saada kukkakuva multimediaviestinä kännykkään söpöllä saatetekstillä. Kahdenkeskisessä tapaamisessa voi osoittaa huomiotaan olemalla kohtelias ja läsnäoleva.

• Huokausss

Itse kärsin siitä että keksin ihastukselleni kokoajan lahjaideoita, näen kauniita ja mielenkiintoisia esineitä jotka mielestäni sopisivat niin hyvin hänelle ja palan halusta hemmotella ja muistaa häntä. Mutta kun hän ei ole minulle ikävä kyllä mitenkään läheinen ihminen eikä ole minun asiani ostaa hänelle mitään. Eikä hän välttämättä edes todellisuudessa pitäisi lahjoistani tai ymmärtäisi niitä koska se ihminen joksi hänet kuvittelen elää lähinnä oman pääni sisällä. Omaa kultaa odotellessa... :/

• NäinhänSeOn

Semmoista se on se elämä:)

Minullakin menee jalat alta pelkkien silmien katsomisesta tai hymyn näkemisestä, kauniita unelmia hänen koskettamisesta jne, mutta valitettava totuus on, että en sillä tavoin pääse hänen lähelleen, vaikka olemmekin osittain samalla alalla, hän tuntee minut ainakin osittain jne, mutta totuus on, että en häntä pääse täältä koskettelemaan, ihailemaan, halailemaan tai suutelemaan huulia, kaulaa... enkä edes keskustelemaan hänen kanssaan puhelimitse enkä kuulemaan hänen ihanaa ääntään, vaikka hän tuntisi ainakin osittain samoin ja jos ei tunne niin sitä suuremmalla syyllä. Hän elää kauniissa unelmissani ja tykkään aivan kamalasti hänen söpöistä silmistään ja ihanista hiuksista, joita haluaisin niin silitellä, mutta mutta...

Tätä se elämä on niin hyvässä kuin pahassa;)

• Höpsööntynyt__
        NäinhänSeOn kirjoitti:

Semmoista se on se elämä:)

Minullakin menee jalat alta pelkkien silmien katsomisesta tai hymyn näkemisestä, kauniita unelmia hänen koskettamisesta jne, mutta valitettava totuus on, että en sillä tavoin pääse hänen lähelleen, vaikka olemmekin osittain samalla alalla, hän tuntee minut ainakin osittain jne, mutta totuus on, että en häntä pääse täältä koskettelemaan, ihailemaan, halailemaan tai suutelemaan huulia, kaulaa... enkä edes keskustelemaan hänen kanssaan puhelimitse enkä kuulemaan hänen ihanaa ääntään, vaikka hän tuntisi ainakin osittain samoin ja jos ei tunne niin sitä suuremmalla syyllä. Hän elää kauniissa unelmissani ja tykkään aivan kamalasti hänen söpöistä silmistään ja ihanista hiuksista, joita haluaisin niin silitellä, mutta mutta...

Tätä se elämä on niin hyvässä kuin pahassa;)

Niinpä juuri! Tämä on erittäin hyvä näkökulma, vaikka kirpaiseekin. Ihastuminen henkilöön, jota ei (vielä) tunne, on pääosin omiin unelmiin ihastumista. Puhutaankin mielikuvitustyttöystävistä. Olen uutena kirjoittajana itse asiassa yllättynyt, miten paljon näissä keskusteluketjuissa on kaukoihastusta, haikeutta ja ikävää. Monet kirjoittajat ihan asianmukaisesti kehoittavat etenemään ihastuksen kohteen suuntaan, jotta tulisi jotain selkoa ja etenemistä tilanteeseen. Toki joillekin riittää etäältä ihastelu vaikka loppuelämän ajaksi. Lahjojen miettimistä hyödyllisempää olisi ehkä useimmiten pohtia, miten voisi ottaa seuraavan askeleen ihastuksen paljastamisen ja aloitteen tekemisen suhteen. Toki voihan siihenkin joskus yhdistää lahjat...

• NäinhänSeOn

Mikäs siinä niin on erikoista? Onhan heteroillakin kaukoihastumisia, kaukosuhteita, murkkuihastumisia, fanipalvontaa jne. Kyllä sitä kypsällä iälläkin voi haaveilla, rakastua, olla etäsuhteessa, seurustella jos on suuri ikäero jne. Ei se ole mikään nuorten juttu. Joskus kaukoihastumisesta voi tulla ihan oikea suhde. Tiesitkös? Positiiviset ajatukset ja haaveet vievät elämää eteenpäin ja antavat iloa ja energiaa elämään. Ai niin, mutta onnellisuus, ilo ja energia on kielletty, varsinkin homoilta. Jos hetero on onneton niin ei homokaan saa olla onnellinen. Onhan toki toisen onni ja onnellisuus itseltä pois, vai mitä? Kirpaiseehan se syvältä kun joku toinen on onnellisempi kuin itse ja vielä enemmän kuin kyseessä on homoseksuaali.

Ei me homoseksuaalit olla yhtään mitenkään "erityisiä kummajaisia". Olemme pohjimmiltamme ihan taviksia kuin heterotkin. Syömme, käymme vessassa, hengitämme, haaveilemme, ihastumme, rakastumme , peseydymme, käytämme vaatteita, kenkiä, harrastamme niin kuin heterotkin. Joillakin voi olla erityislahjakkuuksia ihan kuten heteroillakin. Toki jos sovinistisen miesnäkökulman mukaan katselee maaimaa niin naiset on pelkkiä panoja, reikiä, spermaviemäreitä, orjia, huoria, joiden ainut tarkoitus on tyydyttää miesten tarpeet ja toimia synnytyskoneina. Suomessa on myös totuttu siihen, että pitää tasapäistää kaikki eikä saa poiketa mitenkään massasta, ei edukseen eikä epäedullisesti. Ei saa olla turhan älykäs, ei saa olla liian lahjakas, ei liian kaunis jne.

Luojan kiitos on olemassa heteroitakin, joilla on tunteet, jotka ihastuvat, rakastuvat, pettyvät, surevat, iloitsevat., haaveilevat.Toki tunteettomille psykopaateille on sitten elämä ja kohtalo tarkoitettu muuhun kuten ura loppuelämä ammattisotilaana, elämä selibaatissa tai korkeintaan huorissa käynti, kylmäverisenä tarkampujana, lääkärinä jne.

• Höpsööntynyt__

Luin viestisi yrittäen (mielestäni empaattisena) löytää pointtiasi. En tarkoittanut, että etäältä ihastumiset olisivat väärin. Toivoisin vain, että niitä uskallettaisiin viedä eteenpäin. Toivon tätä eniten suhteessa omaan ihastukseni kohteeseen - uskaltaisinpa.

Mutta tuo viimeinen sanasi "lääkärinä"... Help! Tipuin aivan kärryiltäsi. Kävin juuri tänään tosi ammattitaitoisen oloisen ja inhimilliseltä vaikuttavan lääkärin vastaanotolla.

• NäinhänSeOn

Ai niin ja kannattaa käydä suhteet ja tunteet palstalla lukemassa ihmisten juttuja. Tulee ilmeisesti yllätyksenä, että ihmisillä on tunteet??? Rakkautta, palavaa rakastumista, intohimoa, iloa, ikävää, haikeutta, katkeruutta, kateutta, pettymystä ja kuule ihan suurin osa kirjoituksista on heteroiden kirjoittamia, eikö olekin ihmeellistä??? Joten jos homoseksuaali tuntee tunteita ilosta suruun, pettymyksestä intohimoon, rakastumisesta haikeuteen ja ikävään niin mitäköhän ihmeellistä siinä nyt on??? Käsittääkseni on aivan normaalia ja tervettä tuntea erilaisia tunteita.

Enemmän pitäisi olla huolestunut ja ihmeissään jos ihminen, hetero tai homo, ei tunne yhtään mitään tunteita. Silloin ihminen on psyykkisesti sairas, tunteeton psykopaatti. Ai niin, mutta valtiohan tarvitsee palvelukseensa tunteettomia psykopaatteja, kuin robotteja rintamalle taistelemaan, ihmisiä, joilla ei ole perhettä, lapsia, vaimoa, tyttöystävää, koiraa jne., (joita voi liikutella helposti ja jotka pystyvät kylmäverisesti tappamaan ja murhaamaan käskystä)ja jos on niin nekin pitää tuhota ja riistää ja tietenkin on helpompi aloittaa homoista, eiks vaan???

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe