Koiranäyttelystä

Koiranen1

Miten tuomarit arvostelevat koiran jolta eläinlääkäri on ajellut karvoja ihitulehduksen takia? Onko sillä arvostelua alentava vaikutus vai riippuuko se tuomarista.ä? Tulehdus on jo ohi mutta karvat kasvaa melko hitaasti takaisin.

4

1186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nlykävijä

      Riippuu rodusta ja tuomarista. Jos alue on hyvin pieni, sillä tuskin on merkitystä. Toisaalta voidaan ajatella, että ajelulla on yritetty piilottaa esim. värivirhettä . Kannattaa myös huomata, että mikäli koiralla on ollut lääkitys ihotulehdukseen, lääkkeen varoaika saattaa estää osallistumisen.

    • viejoshaluat

      Voithan sen näytille viedä, ja kertoa että ollut ihottumia, jos kysyvät.Jos näyttelyyn viellä viikkoja aikaa, saattaa karva hyvinkin kasvaa takaisin ennen näytelmiä.

      Kannattaa myös huomioda.Iho-ongelmaista koiraa ei pidä jalostukseen käyttää, koska se on periytyvä vika .Atopista tai allerkista koiraa ei saa käyttää jalostukseen, lukee kennelliiton sivuillakin.

      Itsellä ollut pahasti iho-ongelmainen koira, rahaa paloi hoitoon ja tutkimuksiin koko koiran eliniän hurjia määriä.Koira oli kyllä muuten ihana, täydellinen.Mutta kovin sairas iholtaan, eikä sitä tosiaankaan jalostuksessa käytetty, vaikka sitä kysyttiinkin siihen.
      Jälkeenpäin kuulin,että samaa ongelmaa siinä suvussa ollut muillakin.
      En olisi ottanut sairaasta suvusta, jos olisin etukäteen sen tiennyt.Niin paljon huolta, murhetta, ylimääräisiä kuluja tulee koiran iho-ongelmien vuoksi.
      Jos kasvattajat ei välitä, roduissa olevat iho-ongelmat lisääntyvät, ja kohta ei ole enää terveihoisia yksilöitä.

    • Anturainen

      Ja eläinlääkäriltä voi pyytää todistuksen karvojen ajamisesta ja ajelun syystä. Parasta toki, jos vielä eläinlääkäri voisi kuvat, minkäväriset ja laatuiset karvat on ajeltu pois.

      Jotkut tuomarit ovat hövelimpiä kuin toiset. Onhan näyttelyissä menestyneet jalostuskelvottomat (lonkkavika) koirat.

    • neljäskertakohtajuu

      Kesä on näyttelyitä täynnä, voihan tuon ilmoitaa myöhempiinkin näyttelyihin.Viedä molempiin, tai vain toiseen,Jolloin karvat on kunnossa, ja koira ei näytä ajellulta.
      Tai tehdä ihan miten itse haluaa, omahan se on lopulta valinta joka tapauksessa.
      Tuolaisia ei ole tarvinnut minun miettiä, kun koira on kaikin puolin pysynyt terveenä, kop, kop, kop....
      Kesänäyttelyt on halpaa huvia ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe