Kultainennoutaja!

SPK

Mikä on kultaisennoutajan keskimääräinen elinikä? Kiitos vastauksesta etukäteen! :)

32

11039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issu56

      vanhin tähän mennessä eli yli 13-vuotiaaksi. Tällä hetkellä vanhin on 12vee. Olen myös kuullut 15-vuotiaasta kultaisesta. Ikä siis pikkuisen vaihtelee terveydestä riippuen!

    • meillä

      on ollut kaksi kultsia, isä ja poika! Kumpikin eli melkein 13vuotiaaksi. Nyt sitten on tullut pieni kultsityttö perheeseen 12viikkoa.Eli iloa ja kaveria moneksi vuodeksi vielä riittää.

      • man-legally

        ainakin mun miälest


    • jaksoi

      elellä 12,5 vuotta ja täyttä elämää. Viime kesänä sitten tuli määränpää täällä. Uutta mietitään....

    • KuLtAsEn-NoUtAjA

      Kyllä se varmaan tuo 12-13 ikä on. Meidänkin koira kyllä kuoli 13, ja puoli vuotiaana.

    • antti s

      Keskimääräisestä en tiedä mutta meidän Malla-Vavi
      nukkui pois 24.10.2011 ollessaan 16v 7kk 20 pv.

    • lullikka44

      No meiän mamman kultanennoutaja on mun mielestä jo 13v.

    • Ikä asiaa

      Mä luulen että kultsut elää keskimäärin yli 12v ja alle 16v normaalisti, tietysti ihan terveydestä riippuen..

      • Anonyymi

        Varsinainen asiantuntija, mä luulen? Jos joku täällä kysyy niin varmasti haluaisi faktaa. Ja vanhuuteenhan ei kukaan kuole vaan jokin sen kuoleman aiheuttaa.


    • Mammuttiliini

      Ensinnäkin aivan ihana koira! Mikä luonne...aivan valloittava. Ihan itkettää kun tietää ettei meidän koira elä enää kauan, vanha kun on. Täytti 13v viime heinäkuussa. Ressukka on niin väsynyt välillä, nukkuu nykyään todella paljon mutta päivän lenkit kyllä jaksaa. Välillä jaksaa leikkiäkkin :)

    • VANHA HERRA

      oli 16,5 vuotta jouduttiin lopettamaan äkki tulleen pahanlaatuisen kasvaimen takia.Oli tosi perheenjäsen pienestä lähtien leikkisä, tottelevainen, kaikkien kassa kaveri, nukkui kissojen kanssa vierekkäin ja terve siihenasti,kun sairastu kasvaimeen.

    • rty45

      Entinen kultsuni (narttu) eli vähän vaille 13-vuotiaaksi. Varmaan aika tavalllinen ikä.

      • M&Safir

        Hei kaikki kultsun ystävät!

        Minulla on kultainennoutaja ja ikää on 16v 5kk
        ja vielä mennään eteenpäin... :)
        Nappulat lopetin 2v:na, olen antanut kotiruokaa jota olen itse tehnyt.
        Ja kaiken lisäksi kultsuni on kasvissyöjä, lihankin lopetin 8v:na.
        Mutta terve on, ei kuitenkaan enää kävellä lenkkeilyn merkeissä
        mutta lyhyitä matkoja kylläkin.


      • mihin elämä on menos
        M&Safir kirjoitti:

        Hei kaikki kultsun ystävät!

        Minulla on kultainennoutaja ja ikää on 16v 5kk
        ja vielä mennään eteenpäin... :)
        Nappulat lopetin 2v:na, olen antanut kotiruokaa jota olen itse tehnyt.
        Ja kaiken lisäksi kultsuni on kasvissyöjä, lihankin lopetin 8v:na.
        Mutta terve on, ei kuitenkaan enää kävellä lenkkeilyn merkeissä
        mutta lyhyitä matkoja kylläkin.

        ei koirat oo kasvissyöjiä jos ei niistä vegetaristeja tehdä. Miksi "sudesta" tehdään kasvissyöjä????!!!!


      • M&Safir
        M&Safir kirjoitti:

        Hei kaikki kultsun ystävät!

        Minulla on kultainennoutaja ja ikää on 16v 5kk
        ja vielä mennään eteenpäin... :)
        Nappulat lopetin 2v:na, olen antanut kotiruokaa jota olen itse tehnyt.
        Ja kaiken lisäksi kultsuni on kasvissyöjä, lihankin lopetin 8v:na.
        Mutta terve on, ei kuitenkaan enää kävellä lenkkeilyn merkeissä
        mutta lyhyitä matkoja kylläkin.

        Kultsuni jouduttiin lopettamaan 16v 8kk

        Munuaiset eivät tuottaneet enää virtsaa,
        vatsassa ja takajaloissa oli nestettä
        eli ikä/vanhuus


      • Hali-
        M&Safir kirjoitti:

        Kultsuni jouduttiin lopettamaan 16v 8kk

        Munuaiset eivät tuottaneet enää virtsaa,
        vatsassa ja takajaloissa oli nestettä
        eli ikä/vanhuus

        Se on nyt Taivaassa. Osanottoni. Tiedän, mitä on rakkaan menettäminen. Olen kiinnostunut vegetaarisesta ruokavaliosta koirallesi. Voitko kirjoittaa enemmän, esim 'Koiran ruokinta' - osioon? Kerro koirasi elinikä.


      • M&Safir
        Hali- kirjoitti:

        Se on nyt Taivaassa. Osanottoni. Tiedän, mitä on rakkaan menettäminen. Olen kiinnostunut vegetaarisesta ruokavaliosta koirallesi. Voitko kirjoittaa enemmän, esim 'Koiran ruokinta' - osioon? Kerro koirasi elinikä.

        Hei!
        Kirjoitan sinulle mielelläni, oletko facebookissa
        etsi sieltä Mira Tolonen, minulla on siellä kuva
        jossa kelt.kullanvärnen naishkö on kirkkaan valon
        kanssa kosketuksissa.
        Laita vaikka nimim. Hali :)

        M&Safir


    • Röhnöttäjä

      Minulla oli Onni vanhus 14,5 v. Kun jouduin takapään takia lopettamaan. Siihen saakka melkoinen veijari ja todella isokokoinen painokin loppuvaiheessa vain 47 kg, ilman rasvaa. Nyt kaksi neitiä.

      • Anonyymi

        siis painoi vain 47kG?? Mun uros kultsu ei ole koskaan painanut yli 33kg.


    • Jetedaman

      Meidän kultanen noutaja eli 16 vuotiaaks. Olis varmaan elänyt vuoden pari pitempäänki mutta lonkat petti ja oli pakko lopettaa.

    • jooo_o

      yhen jonka tiien ni eli 15 vuotiaaksi

      • Yhdessä pitkään

        Ajatelkaa ihmiset! Olen lukenut tällä kultsu-keskustelussa koirienne eliniän pituudesta, ja koska monen rakas kultsu on elänyt niin pitkään, niin aloin miettimään, että pitäisikö hankkia kultsu. - Rakkaan koiran menettäminen on niin tuskallista. Ikävä on elinikäinen. Rakas koirani kuoli äkillisesti 12,6 - vuotiaana eläinlääkärin hoitovirheeseen! Koira oli perusterve. Rakkaan lemmikin menettäminen on raskasta. Äitini vanha koira kuoli kk myöhemmin. Raskasta surun aikaa. Eivät kumpikaan olleet kultaisia noutajia, vaan sekarotuisia.


    • Ransu

      Mun kultainen kuoli 7,5 vuotiaana imusolmukesyöpään. Viime keväänä kuoli ja vieläkin itken viikottain ikävääni. :-(

      • HAISU

        mikä vialla kun nuori kultsu jahtaa autoja


    • eläinystävä

      Minun oma kultainennoutaja narttu nyt 14 ja puoli vuotias pirteä muori ja virtaa riittää leikkeihin ja lasten kans pikku lenkkeihin. 6 vuotiaana tuli märkäkohtu ja se leikattiin ja sen jälk.ei mitään sairauksia eikä ennen sitä. syö kaikkea kotiruuasta raksuihin ja oikein hyvällä ruokahalulla. hoikkana pysynyt kun ei anna liian isoja ruoka annoksia. osaa kyl jättää myöhemmäksi lopun ruuan,jos liikaa annettu. tiedän ettei monia vuosia ole kai jäljellä enää ja nukkuu yllättäen pois kun noin terve. penturokot otin ja muutaman vuoden rokotutin säännöllisesti, on vuosin enää. liiallisella hoidollakn voi olla haittansa ja koiran vastustuskyky heikentyy. koirani on kuin ajatus yhä,ehke näkö hieman sumentunut ja toinen koira(sekarotuinen nuori)vahtii toiseen suuntaan ja kultsi eri suuntaan. toisen järki jo alkaa reakoida hitaammin. ei ihme. pitkä yhteinen taival 7 viikkosesta lähtien ja tiedän et on kuin oman lapsen tai ainakin perheenjäsenen menettäis. pelottaa se aika. mul kissat eläny 15,5 ja 17 vuotiaaksi ja tiibetinspanieli eli 15v ja nyt kani kuoli 8 vuotiaana väsyen vanhuuteen ja olemassa 2v ja 7v lammas ja pian 8v usea kana ja kukko, lisäksi nuoria kanoja ja kukkoja,3v saksarin ja karjalankarhukoiran sekotus narttu eläinsuojan kautta, kissa on pian 9v. jotain pakko tehä oikein kun näin pitkäikäisiä otuksia,mut sitä raskaampaa luopuminen. terve järki siinäkin.

    • KivaKun

      olette niin onnellisia koirienne pitkästä eliniästä. Itse taas jo odotan koska koira kupsahtaa, jotta pääsen taas elämään normaalia vapaata elämää. Koira sitoo kauheasti ja kaikki pitää järjestää sitä ajatellen. En ota enää koskaan koiraa.

      • KokemustaOnTästä

        Teeppä kakara niin tiedät sen jälkeen mitä on sitoutuminen.....Sen jälkeen ei ole enää koskaan vapaata elämää....niin että tuo koira on kuin lastenleikkiä sen rinnalla...ennemmin koira kuin kakara!


    • Päppe

      Meidän kultainen noutaja -tytteli on nyt 15v 9kk. Se on syntynyt 18.06.2000

    • Halinha

      Kiva kun... tuollaista en todellakan haluaisisi lukea, pysy kaukana kaikista eläimstä... !

    • Puuhkahäntä

      Mulla kultainennoutaja jouduttiin tapaturman johdosta lopettamaan vain vähän vajaana 17-vuotiaana. Hevonen potkaisi takapolven nivelsiteet 14-vuotiaana ja parani hyvin ilman leikkausta. Myöhemmin menivät uudestaan ja tuntui armeliaammalta lopettaa kun oli jo selvästi väsynyt ja nukkui ison osan vuorokaudesta. Loppuun saakka oli leikkisä ja ikäänsä nähden erittäin hyvässä kunnossa. Eläinlääkäri sanoi lopettaessaan kotona ettei ikä ollut nähnyt yhtä hyvässä lihaskunnossa ollutta yhtä vanhaa koiraa. Ei riittänyt yksi piikki lopettamaan sydämen lyöntejä, tuntuu pahalta jälkikäteen kun ajattelee toisella olleen vielä siinäkin iässä sisua nuoren koiran verran.

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Ehkä joksuksi 12-14-vuotiaaksi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe