Sain juuri hommattua kyseisen kirjan itselleni ja aloittelen lukemaan sitä. Kirjan lukeneilta kysyisinkin mitä piditte siitä? Onko Larry Niveniltä muuten tullut mitään muuta merkittävää, kuin tuo teos?
Rengasmaailma
7
496
Vastaukset
- Furil
Mielestäni erinomainen kirja. Pidin todella paljon.
Rengasmaailma on osa 1. laajempaa sarjaa, mutta muita osia ei tyypilliseen suomalaiseen tyyliin ole suomennettu.
Hänen kuuluisin teoksensa ei kuitenkaan ole Rengasmaailma vaan "The Mote in God´s Eye". - keinomaailmat
Niveniltä en tunne kirjoja, mutta jos Rengasmaailman idea kiinnostaa, niin Bob Shaw kehitteli ajatusta eteenpäin kirjassa Orbitsville.
Shawin romaanin on suhteellisen humoristista scifiä ja keinotekoisen maailman vakavamielinen pohtiminen tarvitsisi useamman kirjan.
Suomeksi käänsi ja julkaisi Jalava.- alussa
Kiitoksia, voisi vaikka katsella jos lukisi myös tuon suosittelemasi kirjan. Kuulosti mielenkiintoiselta.
- Timo R
Orbitsville kannattaa ehdottomasti lukea. Kirjan kansi on hyvin "lapsellisen" näköinen, mutta sen ei pidä antaa hämätä. Luettava ja ihan hauska kirja.
- Elsa-Pekka
Luin teoksen 1990-luvulla. Se sai silloin osakseen paljon huomiota, koska siitä julkaistiin tietokonepeli.
- Elsa-Pekka
Yksi henkilöhahmoista oli muistaakseni nimeltään Teela Brown.
- Elsa-Pekka
Teelalla ja Rengasmaailman päähenkilöllä näyttää olevan erityissuhde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627226
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264158- 493611
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1473200- 512946
- 482444
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262336Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732039Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551995- 291896