Sain juuri hommattua kyseisen kirjan itselleni ja aloittelen lukemaan sitä. Kirjan lukeneilta kysyisinkin mitä piditte siitä? Onko Larry Niveniltä muuten tullut mitään muuta merkittävää, kuin tuo teos?
Rengasmaailma
7
510
Vastaukset
- Furil
Mielestäni erinomainen kirja. Pidin todella paljon.
Rengasmaailma on osa 1. laajempaa sarjaa, mutta muita osia ei tyypilliseen suomalaiseen tyyliin ole suomennettu.
Hänen kuuluisin teoksensa ei kuitenkaan ole Rengasmaailma vaan "The Mote in God´s Eye". - keinomaailmat
Niveniltä en tunne kirjoja, mutta jos Rengasmaailman idea kiinnostaa, niin Bob Shaw kehitteli ajatusta eteenpäin kirjassa Orbitsville.
Shawin romaanin on suhteellisen humoristista scifiä ja keinotekoisen maailman vakavamielinen pohtiminen tarvitsisi useamman kirjan.
Suomeksi käänsi ja julkaisi Jalava.- alussa
Kiitoksia, voisi vaikka katsella jos lukisi myös tuon suosittelemasi kirjan. Kuulosti mielenkiintoiselta.
- Timo R
Orbitsville kannattaa ehdottomasti lukea. Kirjan kansi on hyvin "lapsellisen" näköinen, mutta sen ei pidä antaa hämätä. Luettava ja ihan hauska kirja.
- Elsa-Pekka
Luin teoksen 1990-luvulla. Se sai silloin osakseen paljon huomiota, koska siitä julkaistiin tietokonepeli.
- Elsa-Pekka
Yksi henkilöhahmoista oli muistaakseni nimeltään Teela Brown.
- Elsa-Pekka
Teelalla ja Rengasmaailman päähenkilöllä näyttää olevan erityissuhde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2652122Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161520Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101297Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851145- 711031
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60943TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18914- 51856
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126840Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61823