Olemme sopineet, että vuokralainen huolehtii itsenäisesti mm. Nuohoojan kutsumisesta ja muutamasta muustakin perusparannustyöstä. Maksan kulut kuittia vastaan.
Sovimme, että hän voi vähentää kulut maksamastaan vuokrasta suoraan, toimittaa kuitit minulle myöhemmin.
Mietin vaan... meneekö se verottajan kannalta oikein? Onko se kuitenkin niin, että hänen tulee maksaa vuokra kokonaisuudessaan, ja minä taas hyvitän erikseen kulut kuitteja vastaan?
Kulujen vähennys vuokrasta?
4
264
Vastaukset
- Alvonpakollinen
Alvia vuokralainen ei voi vähentää. Se pitää tilittää verottajalle, kuittikopion mukaisesti.
- alvia_vai_olvia
Eikös tässä tapauksessa alv ole läpikulkuerä. Vuokranantaja maksaa laskun alveineen vuokralaiselle?
- NickNailer
Verotuksessa vähennät juoksevatkulut kuittien mukaan. PERUSPARANNUS on eri ooppera, perusparannuskuitteja ei suoraan vähennetä, vaan ne menevät 4 % vuosipoistoina.
HUM! Vuosiparannuksen voi vähentää heti PERUSPARANNUSTA EI.
ALV on eri asia ja koskee niitä, jotlka ovat ALV-velvollisia. Jos olet kuluttaja, unohda ALV ja toimi kuiteissa olevien loppusummien mukaan.
Kuittien mukaisten summien lisäksi voit tehdä verotuksesta 4 % vuotuisen poiston hankintamenosta (hankintameno on hankintahinta mahdolliset perusparannusremontit).
Jos kiinteistö on ostettu 80.000 rahalla viime vuonna ja vuokralainen perusparantaa sitä 20.000 rahalla, niin vuoden 2017 poisto on 4000 rahaa, 2018 poisto 3840, vuodcen 2019 poisto 3686,40 rahaa, jne jne. - Lyhytneuvo
Alv tilitetään verottajalle näin lyhyesti sanottuna, ilman korulauseita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295