clio 1.2 --> clio 2.0

Rita

Sattuisko kukaan tietämään onko mahdollista teknisesti ja lainsäädännön mukaan vaihtaa 1.2 litraisen clion tekniikka 2.0 litraiseen sportti clioon? Vuosimalli on 1998 uudempi korimalli.

16

1958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaapo Hokkanen

      Lainsäädännöllisesti ei ole mitään estettä moiselle, eikä teknisestikään, mutta miksi "vaihtaa 1.2 litraisen clion tekniikka 2.0 litraiseen sportti clioon"?

      Myy se 2,0 Clio ja osta 1,2 litrainen, jää varmaan vielä välirahaa taskuunkin.

      • Rita

        haa haa.. ymmärsit varmaan kuitenkin pointin että 1.2 litraisesta autosta tehtäisiin 2.0 litranen.
        Tarttis kattoo vaan joku halpa sportti saksasta..
        Riittääkö prosentit muutoskatsastukseen, ja onko auto rakenteeltaan vastaava eli voiko vaan laittaa moottorin paikoilleen. Onko samat kiinnikket etc. Onko kori tarpeeksi jäykkä, onnistuuko sähköjenkin laitto helposti? Olisi kiva tietää.


      • Clioisti
        Rita kirjoitti:

        haa haa.. ymmärsit varmaan kuitenkin pointin että 1.2 litraisesta autosta tehtäisiin 2.0 litranen.
        Tarttis kattoo vaan joku halpa sportti saksasta..
        Riittääkö prosentit muutoskatsastukseen, ja onko auto rakenteeltaan vastaava eli voiko vaan laittaa moottorin paikoilleen. Onko samat kiinnikket etc. Onko kori tarpeeksi jäykkä, onnistuuko sähköjenkin laitto helposti? Olisi kiva tietää.

        Ei tuosta sun alkuperäisestä viestistä löydy mitään pointtia, jos kysyt:"onko mahdollista teknisesti ja lainsäädännön mukaan vaihtaa 1.2 litraisen clion tekniikka 2.0 litraiseen sportti clioon"
        Eli oletko nyt tekemässä 2,0->1,2 vai 1,2->2,0?


      • Mra
        Clioisti kirjoitti:

        Ei tuosta sun alkuperäisestä viestistä löydy mitään pointtia, jos kysyt:"onko mahdollista teknisesti ja lainsäädännön mukaan vaihtaa 1.2 litraisen clion tekniikka 2.0 litraiseen sportti clioon"
        Eli oletko nyt tekemässä 2,0->1,2 vai 1,2->2,0?

        Miksi ylipäätään vaihtaa mitään jos tuo 2.0:sen Clio Sportin? Siinähän se jo on. Paljon parempi varustetaso kuin 1.2 karvanoppa-cliossa.

        Sen voin sanoa heti että ainakaan jarrut ei 1,2:ssa riitä, siinä on takana rummut, sportissa on isot levarit takana. Taitaa olla alusta koko lailla toinen muutenkin..


      • Rita
        Mra kirjoitti:

        Miksi ylipäätään vaihtaa mitään jos tuo 2.0:sen Clio Sportin? Siinähän se jo on. Paljon parempi varustetaso kuin 1.2 karvanoppa-cliossa.

        Sen voin sanoa heti että ainakaan jarrut ei 1,2:ssa riitä, siinä on takana rummut, sportissa on isot levarit takana. Taitaa olla alusta koko lailla toinen muutenkin..

        Se maksaa ihan saatanasti enemmän jos tuo sieltä auton käyttö autoksi kun tois vaan varaosiks.
        Mun 1.2 litrasessa on moottori leikannu kiinni ja siihen pitäis ostaa uus moottori niin aattelimpa samalla laittaa sit vähän isomman jos se on vaan mahollista..


      • Rita
        Clioisti kirjoitti:

        Ei tuosta sun alkuperäisestä viestistä löydy mitään pointtia, jos kysyt:"onko mahdollista teknisesti ja lainsäädännön mukaan vaihtaa 1.2 litraisen clion tekniikka 2.0 litraiseen sportti clioon"
        Eli oletko nyt tekemässä 2,0->1,2 vai 1,2->2,0?

        Okei se eka viesti oli vähän sekava, mutta selvennyksen vuoksi haluan minun 1.2 litraseen laittaa isomman moottorin(plus muut tavarat mitä se vaatii) ja ajattelin jos siihen voisi laittaa sportti clion moottorin? Onko mahdollista? Meneekö muutoskatsastuksessa prosentit yli jos vaihtaa kaikki tarvittavat osat?


      • moottoriksi
        Rita kirjoitti:

        Okei se eka viesti oli vähän sekava, mutta selvennyksen vuoksi haluan minun 1.2 litraseen laittaa isomman moottorin(plus muut tavarat mitä se vaatii) ja ajattelin jos siihen voisi laittaa sportti clion moottorin? Onko mahdollista? Meneekö muutoskatsastuksessa prosentit yli jos vaihtaa kaikki tarvittavat osat?

        Aika hulvatonhan tuo ideasi on ja veikkaan, että se kaatuisi omaan mahdottomuuteensa ja teknisiä eroja autoissa on enemmän kuin yhtenevyyksiä. Maahantuoja varmaan voisi kertoa tarkemmin:

        http://www.renault.fi/palaute/maahant_palaute.html

        Jos kysyt heiltä niin kerro tänne mitä vastasivat...


      • Rita
        moottoriksi kirjoitti:

        Aika hulvatonhan tuo ideasi on ja veikkaan, että se kaatuisi omaan mahdottomuuteensa ja teknisiä eroja autoissa on enemmän kuin yhtenevyyksiä. Maahantuoja varmaan voisi kertoa tarkemmin:

        http://www.renault.fi/palaute/maahant_palaute.html

        Jos kysyt heiltä niin kerro tänne mitä vastasivat...

        Lähetin sinne kyselyjä vähän.. kerron kun saan tietää.


      • patrikek
        moottoriksi kirjoitti:

        Aika hulvatonhan tuo ideasi on ja veikkaan, että se kaatuisi omaan mahdottomuuteensa ja teknisiä eroja autoissa on enemmän kuin yhtenevyyksiä. Maahantuoja varmaan voisi kertoa tarkemmin:

        http://www.renault.fi/palaute/maahant_palaute.html

        Jos kysyt heiltä niin kerro tänne mitä vastasivat...

        ...otetaan vertailumalliksi toi 2,0 sport. Eli kaikki tekniikka vastaamaan tehokkaampaa esim. jarrut, alusta, voimansiirto. Noissa on todennäköisesti hyvin paljon eroavaisuuksia, joten kulut alkaa kasvamaan suuriksi. Halvemmaksi tulee varmasti ostaa/uittaa ittelles tollanen. Kaiken lisäksi vielä saat hyvän varustelun.
        Loppujen lopuksi toi kaikki siis on mahdollista, jos ei halua mennä helpointa tietä niin oppii tuossa ainakin tuntee autonsa.


      • Rita
        patrikek kirjoitti:

        ...otetaan vertailumalliksi toi 2,0 sport. Eli kaikki tekniikka vastaamaan tehokkaampaa esim. jarrut, alusta, voimansiirto. Noissa on todennäköisesti hyvin paljon eroavaisuuksia, joten kulut alkaa kasvamaan suuriksi. Halvemmaksi tulee varmasti ostaa/uittaa ittelles tollanen. Kaiken lisäksi vielä saat hyvän varustelun.
        Loppujen lopuksi toi kaikki siis on mahdollista, jos ei halua mennä helpointa tietä niin oppii tuossa ainakin tuntee autonsa.

        Juu mut, jos ostaa saksasta (esim) kolaroidun 2.0 auton ja nappaa siitä osat niin ei varmasti maksa enempää kun jos rekisteröis käytetyn saksalaisen.

        Mä luulen et ongelmia tuottais muutoskatsastus prosentit? Jos joutuu kaiken vaihtaa? Onko auton runko ja muut jutut samat, eli 1.2 ei oo heikompaa tekoa?


      • patrikek
        Rita kirjoitti:

        Juu mut, jos ostaa saksasta (esim) kolaroidun 2.0 auton ja nappaa siitä osat niin ei varmasti maksa enempää kun jos rekisteröis käytetyn saksalaisen.

        Mä luulen et ongelmia tuottais muutoskatsastus prosentit? Jos joutuu kaiken vaihtaa? Onko auton runko ja muut jutut samat, eli 1.2 ei oo heikompaa tekoa?

        kai ite rungossa ole eroja, moottorinpukit saattaa vaatia sorvaamista. Hyvä ideahan tuo on jos sen oikeasti saa leimaan, ja vielä edullisesti. Kaikkeahan kuuluu yrittää. Katsastuskonttorilta kannattaa kanssa käydä ihan ite kyselemässä, sieltä monta kertaa tulee joko tyrmäys tai hyväksyntä. arvaa vaan kumpi useammin... mutta onnea matkaan.


    • 1.8 16v

      Onnistunee mutta hommaa tulee, lonkalta heitettynä vaihtoon menee ainakin:
      - moottori
      - apulaitteet (startti laturi OT pumppu)
      - jäähdytin (flekti?) letkut yms
      - pakosarja muu p-putkisto
      - ruiskun boxi johtosarjat
      - vaihdeaski kytkin vetarit
      - jarrut ja pyöränavat
      - ABS-pumppu vermeet (lisättävä ellei jo ole)
      - iskarit jouset
      - taka-akselipalkki
      - etupään apurunko??
      yms yms yms
      Eli tosiaan ainoa kannattava vaihtoehto olis ottaa autot vierekkäin ja siten varmistaa että varmasti saa joka nippelin vaihdettua. Siltikin työtä olisi siihen malliin ettei ainakaan teetettynä taida kannattaa.
      Mutta onnea projektille jos siihen lähdet...

      • Rita

        Tiedätkö riittääkö prosentit muutoskatsastusta ajatellen, meneekö yli? Katsastuksen jälkeen vois vaihtaa vähän sisustaa =)


      • Rita

        Tiedätkö akselistojen eroista? Pitääkö akselit vaihtaa? jos ei akseleita tarvitse vaihtaa niin ehkä riittäis prosentit.


      • Eurostartti
        Rita kirjoitti:

        Tiedätkö akselistojen eroista? Pitääkö akselit vaihtaa? jos ei akseleita tarvitse vaihtaa niin ehkä riittäis prosentit.

        Kyllä ne akselistot pitää vaihtaa sekä eteen että taakse.


      • 1.8 16v
        Rita kirjoitti:

        Tiedätkö riittääkö prosentit muutoskatsastusta ajatellen, meneekö yli? Katsastuksen jälkeen vois vaihtaa vähän sisustaa =)

        http://www.ake.fi/forms/C114.pdf


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4217
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      36
      3051
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2568
    5. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2207
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1959
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1949
    8. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

      En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1318
    Aihe