Kawasaki 12ZX-R:n tyyppiviat?

Nimetön

Olen hankkimassa Kawan 12r seuraavaksi pyöräkseni ja haluaisin saada käyttäjäkokemuksia/tyyppivikoja vuosimalleista 2000-2003,kiitos etukäteen!

25

14827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzr1100kawa

      tekniikan maailman 27/2005 motukka huolto testissä oli koekaniinina zzr1200 josta ystävällinen huolto osasi huomauttaa nokka akselien huonosta karkaisusta että jos sais takuuseen viellä vaikka ei takuu aikaa enää

      • Kwaks

        Olen itsekin lukenut ja kuullut että zzr-1200 olisi nokka-akseleiden pinnoite ongelmaa, mutta myös zx-12 r:ssä? Nokat tuskin ovat samat, eikä tietooni ole tullut että sama ongelma vaivaisi myös 12 ärrää. Oikaiskaa jos väärässä.


      • Jape

        Itsekin ihmettelin kyseistä artikkelia. Ja olin kanssa haaveillut palata takaisin kawakuskiksi pitkästä aikaa. Oli joskus aikoinaan ZXR -93, josta kanssa oli lähtenyt nokka-akseleista pintakarkasu, vaikka mittarissa oli alle 40tkm ja huollot tehty. Eipä ole kehitystä tapahtunut ton asian suhteen. Joten jätänpä kawahaaveet vielä vähäksi aikaa. Noin tuoreeseen pyörään ei tekisi mieli koneremppaa tehdä.


      • zzr1200

        Itte ajellut reilut 40tkm 2 kesän aikana ja eipä ole ongelmia ollut!!(zzr1200)
        12tkm välein ventiliensäätö/tarkastus... vaikkakin vain kerran on tarvinut säätää!!
        Kandee vilasta zzr1200.net sivusto ennen kun uskoo kaikke mitä täällä puhutaan:)


    • hondaäijä

      Se on ihan hauskan oloinen peli toi 12 ärrä. Mulla ei ole kawaa ollut aiemmin mutta kavereilla on parilla ollut. En tyyppiä muista mutta 90- luvulta kyykkyjä kuitenkin. Kumpikin noista vaati venttiilien säätöä n. 6 tkm välein. Välykset tuppasivat pienenemään. Eikös tämä tarkoita sitä että venttiilit painuvat silloin syvemmälle kanteen. Onko tällaista ongelmaa ollut 12r:ssä?

      Kuinka usein 12r vaatii venttiilien säätöä. Entä mitä remppoja kannelle/koneelle pystyy tekemään niin että kone on rungossa kiinni. Siinähän "vähän" vaikeuttaa hommia se runkopelkki kun se näkyy menevän suoraan moottorin ylitse.

      • huddy

        12R:n venttiilivälykset pitää tarkistaa 12000 km välein, joka kerta ei tosin tarvi säätää..


      • OSTA VAAN
        huddy kirjoitti:

        12R:n venttiilivälykset pitää tarkistaa 12000 km välein, joka kerta ei tosin tarvi säätää..

        VIKOJA OLE MULLA AINAKAAN OLLU EKAAN 30 TONNIIN. EI OLE TARVNNU EDES VENOJA SÄÄTÄÄ VAIKKA NE KUULEMMA AINA MENEE KAWOISSA VITUILLEEN.


      • hondaäijä
        OSTA VAAN kirjoitti:

        VIKOJA OLE MULLA AINAKAAN OLLU EKAAN 30 TONNIIN. EI OLE TARVNNU EDES VENOJA SÄÄTÄÄ VAIKKA NE KUULEMMA AINA MENEE KAWOISSA VITUILLEEN.

        Ei tarvii huutaa. En vielä kuitenkaan hehkuttaisi hyvyyttä noilla kilometreillä. Sehän olisi täysi susi jos vikoisi noilla kilsoilla. Onkos ketään sellaista jolla olisi kyseinen vekotin ajettuna vähän enemmän kuin tuo 30 tkm sisäänajo.

        Minkä vuoksi tarkistusväli on kawalla ilmoitettu niin lyhyeksi kuin 12tkm? Muilla esim. sukisuki ja honda, se on huomattavasti pidempi.


      • Janixx
        hondaäijä kirjoitti:

        Ei tarvii huutaa. En vielä kuitenkaan hehkuttaisi hyvyyttä noilla kilometreillä. Sehän olisi täysi susi jos vikoisi noilla kilsoilla. Onkos ketään sellaista jolla olisi kyseinen vekotin ajettuna vähän enemmän kuin tuo 30 tkm sisäänajo.

        Minkä vuoksi tarkistusväli on kawalla ilmoitettu niin lyhyeksi kuin 12tkm? Muilla esim. sukisuki ja honda, se on huomattavasti pidempi.

        Kuinkas on 12r:n ruikun toimivuuden laita kun pyörähän ilmesty markkinoille v.2000,niin jos oikein olen kuullut niin samaisissa vuosimalleissa ruiskun toiminnassa oli suuria puutteita eli pyörä nyki alta 100km/h ajettaessa aika lailla!? Samoin vaihteisto olisi jäykkä ja äänekäs mutta taitaa olla tunnusomaista Kawalle?

        Venttiilinsäätö/tarkastusväli on 12 000km josta varmaan kannattais pitää kiinni ihan koneen eliniän vuoksi,sama niinkuin muissakin pyörissä.


      • kawamies
        Janixx kirjoitti:

        Kuinkas on 12r:n ruikun toimivuuden laita kun pyörähän ilmesty markkinoille v.2000,niin jos oikein olen kuullut niin samaisissa vuosimalleissa ruiskun toiminnassa oli suuria puutteita eli pyörä nyki alta 100km/h ajettaessa aika lailla!? Samoin vaihteisto olisi jäykkä ja äänekäs mutta taitaa olla tunnusomaista Kawalle?

        Venttiilinsäätö/tarkastusväli on 12 000km josta varmaan kannattais pitää kiinni ihan koneen eliniän vuoksi,sama niinkuin muissakin pyörissä.

        Itselläni nyt kuudes kawa. Nyt vm03 oleva zx12r. Näissä ei ole ollut enää mitään ongelmia venojen kanssa,tarkistuttaa tietty kannattaa aina 12tkm välein niin kuin kuuluukin mutta eipä säätö hommia ole tullut. Ja zx12r uudistui aikalailla 2002 ylöspäin joten ruiskun ongelmat olivat vain ekoissa malleissa. Kawojen vena ongelmat saatiin pois siinä 1998 vuosimallien jälkeen täysin pois. Hyviä esimerkkejä ovat turbotetut kawat (esim. viaberin) joilla turbojen kanssa ajettu paljon kilometrejä ilman ongelmia.


    • meinasin ostaa

      Liikkeessä sanottiin,että paskaa puhuu jos
      väittää ettei tässä pyörässä ole vikoja.
      Kaikkiin on tarvinnut tehdä takuukorjauksia.

      • Janixx

        Millaisia vikoja takuuseen on huollettu,voitko täsmentää?


      • meinasin ostaa
        Janixx kirjoitti:

        Millaisia vikoja takuuseen on huollettu,voitko täsmentää?

        Se oli lyhyt keskustelu kyseisestä pyörästä,
        eikä puhuttu sen tarkemmin mistä vioista oli kyse,
        ymmärsin vikoja olisi kuitenkin paljon.
        Ostin Suzukin,vaikka liike myy myös Kawasakia.


      • maiksu74
        meinasin ostaa kirjoitti:

        Se oli lyhyt keskustelu kyseisestä pyörästä,
        eikä puhuttu sen tarkemmin mistä vioista oli kyse,
        ymmärsin vikoja olisi kuitenkin paljon.
        Ostin Suzukin,vaikka liike myy myös Kawasakia.

        Vai on myyjät sanoneet että on vikoja ja suzukin myivät. Ainakaan huoltomiehet eivät ole ikinä tienneet mitään määrättyjä vikoja,itselleni vaihdettu takuuseen(se kytkimen osa ettei lähe käyntiin vaihde päälle kun se on rikki) maksaa jotain 20e ja ei ole välttämätön uusiakaan,muita vikoja en ole kuullut kyseisestä pyörästä. Ja on niitä suzukeihinkin samalla lailla vaihdettu takuuseen osia jos maanantai malli sattunut kohdalle!


    • en tiedä

      Oliskohan se tyyppivika, että kaikki osat maksaa sairaasti? Siis ihan kulutusosatkin, mutta on se toisaalta niin sairaan hauska pyörä..
      Kaikki hauska ja mukava maksaa. Itse en ainakaan vaihda pois..

      • Kwaks

        Venttiilin säätöpalat omaan 9ärrään 15 euroa kipale! On kyllä härskiyden huippu. Palan todellinen arvo on varmaan 3 senttiä. Ja tiedetään, tiedetään että niitä saa monelta pajalta käytettynä halvempaan hintaan, mutta miten voi sumeko pitää noin sika hintoja?!


      • hinnoista
        Kwaks kirjoitti:

        Venttiilin säätöpalat omaan 9ärrään 15 euroa kipale! On kyllä härskiyden huippu. Palan todellinen arvo on varmaan 3 senttiä. Ja tiedetään, tiedetään että niitä saa monelta pajalta käytettynä halvempaan hintaan, mutta miten voi sumeko pitää noin sika hintoja?!

        Osat on sairaan kalliita niin suomessa kuin muuallakin.
        Itse olen just laittamassa tilausta jenkkeihin.
        Esimerkkejä hinnoista (sumeko/USA):
        tulpat 39,90 € / 15,25 $
        ilmansuod. 36,00 € / 27,05 $
        ventt. säätöpala 15 € / 8,55 $ kpl
        jarrupalat 53 € / 48 $

        tietty rahti maksaa hiukan (n. 20 taalaa) riippuen painosta ja mitoista, mutta kulutusosia saa kahellakympillä lähetettyä aikast paljon.

        Ja että päivä olis täydellinen, uusi 12r maksaa rapakontakana 11299,- $ eli tämän hetken kursseilla jotain alta 9000 egeä..
        Kyllä se on niin väärin...


      • 12r
        hinnoista kirjoitti:

        Osat on sairaan kalliita niin suomessa kuin muuallakin.
        Itse olen just laittamassa tilausta jenkkeihin.
        Esimerkkejä hinnoista (sumeko/USA):
        tulpat 39,90 € / 15,25 $
        ilmansuod. 36,00 € / 27,05 $
        ventt. säätöpala 15 € / 8,55 $ kpl
        jarrupalat 53 € / 48 $

        tietty rahti maksaa hiukan (n. 20 taalaa) riippuen painosta ja mitoista, mutta kulutusosia saa kahellakympillä lähetettyä aikast paljon.

        Ja että päivä olis täydellinen, uusi 12r maksaa rapakontakana 11299,- $ eli tämän hetken kursseilla jotain alta 9000 egeä..
        Kyllä se on niin väärin...

        NGK:n tulpat saa ainaski rovaniemen vianorista 83€sarja eli rapiat 20/kpl.


    • TYYTYVÄINEN

      Olen tossa ajellut/omistanut montaa erimerkkistä
      ja erityylistä pyörää..Ceparia, Pania, GSX ärrää,
      metsää ja katua, en kylläkään customia, tuskin tuleekaan. Niin nyt mulla on ollut 12 R.
      Se on mulle paras! se on nopein, mukavin ajaa ja
      LUOTETTAVIN.PISTE

      • kampiakseli

        Kuinka kauan olet omistanut 12 ärrän ja paljonko sulle tulee kilometrejä? Paljonko on kilsoja pyörässä?


      • TYYTYVÄINEN
        kampiakseli kirjoitti:

        Kuinka kauan olet omistanut 12 ärrän ja paljonko sulle tulee kilometrejä? Paljonko on kilsoja pyörässä?

        Pyörä on -00, ja ajelin sillä viime kesänä
        n. 17000 km. yht. mittarissa on n. 37000 km...


      • kampiakseli
        TYYTYVÄINEN kirjoitti:

        Pyörä on -00, ja ajelin sillä viime kesänä
        n. 17000 km. yht. mittarissa on n. 37000 km...

        Otan kommenttisi positiivisena mutta tietyllä vakavuudella. En hehkuttaisi hirveään ääneen "luotettavin" noilla kilometreillä. Tarkoitan että ne eivät riitä johtopäätöksen tekemiseen. Paskahan se olisi jos noihin ajoihin olisi joutunut remppaa tekemään.

        Onko täällä ketään 12 R kuskia joka olisi ajanut vähän enemmän kuin sisäänajon. Kyseinen pyörä on jo mallina niin monta vuotta vanha että ihmettelen jos ei löydy lähelle 100tkm ajettua tai ylikin.


      • kimmo
        kampiakseli kirjoitti:

        Otan kommenttisi positiivisena mutta tietyllä vakavuudella. En hehkuttaisi hirveään ääneen "luotettavin" noilla kilometreillä. Tarkoitan että ne eivät riitä johtopäätöksen tekemiseen. Paskahan se olisi jos noihin ajoihin olisi joutunut remppaa tekemään.

        Onko täällä ketään 12 R kuskia joka olisi ajanut vähän enemmän kuin sisäänajon. Kyseinen pyörä on jo mallina niin monta vuotta vanha että ihmettelen jos ei löydy lähelle 100tkm ajettua tai ylikin.

        48tkm ajettu -01 kuningasninja. ohjauslaakeri vaihdettu ja polttoainemittari ei laske enää alas, siinä kaikki viat! venttiilin säätöpaloja vaihdettu vain 3kpl! eli näihin kilometreihin aika vähän. taitaa olla käytöstä kiinni että miten kestää ja pelaa.


    • Kamikaze_2003

      ...Kuningas, piste.

    • Anonyymi

      satkun ajettu 2002 12R ja hyvin pelittää
      sakkoja tulee just niin paljon ku haluaa:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe