laminaatin asennuksen hinta?

avuton

Osaisiko joku kertoa noin suunnilleen lattian asennuksen hintahaarukkaa missä liikutaan jos laittaisin n. 40 neliön lattiapintaan laminaatin? Itse en ole kyseistä hommaa edes vierestä seurannut, joten tuntuisi aika isolta riskiltä alkaa tee-se itse -naiseksi, kun ei asiasta mitään tiedä. Miten nopeasti tuollaisen alueen laitto sujuisi (pieni kaksio)? Voiko lukkoponttilaminaatin laittaa vanhan tasaisen muovimaton päälle, ja tarvitaanko väliin vielä joku muu kerros?

10

5772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • b-mies

hinta noin 400, tarvitaan solumuovi-asennushuopa.

• Hyttiesko

Käytännön asioissa tumpeloksikin on minua sanottu. Joka tapauksessa, ilman mitään kokemusta itse asensin viikonlopussa 25 neliötä laminaattia ja lopputulokseen hyvin tyytyväinen. Jopa vaimokin, kirvesmies-isäkin sanoi hyvin onnistuneeksi.

Alle vaan solumuovi ja töihin, kyllä se onnistuu. Muovimattoa ei tarvitse poistaa.

• avuton

Kiitoksia kannustuksesta, ehkä sitä voisi ainakin yrittää....kutsuu sitten ammattilaisen apuihin jos ei onnistu...Ainakin näyttäisi löytyvän hyvin ohjeita asennukseen jo pelkästään netistä.

• asennan
        avuton kirjoitti:

Kiitoksia kannustuksesta, ehkä sitä voisi ainakin yrittää....kutsuu sitten ammattilaisen apuihin jos ei onnistu...Ainakin näyttäisi löytyvän hyvin ohjeita asennukseen jo pelkästään netistä.

minä asentelen 10€ neliö (sis.alv 22) Tampereen seudulla
        tästä hinnasta 60% vielä pois kotital. väh.
        e-mail: [email protected]

• pete
        asennan kirjoitti:

minä asentelen 10€ neliö (sis.alv 22) Tampereen seudulla
        tästä hinnasta 60% vielä pois kotital. väh.
        e-mail: [email protected]

tunnut nykyään aika paljon mainostavan ittees tällä palstalla.

• sitten
        pete kirjoitti:

tunnut nykyään aika paljon mainostavan ittees tällä palstalla.

kaikki konstit pitää käyttää. itseäni tässä työllistän, ei kai sen pitäisi ketään haitata?

• avuton
        sitten kirjoitti:

kaikki konstit pitää käyttää. itseäni tässä työllistän, ei kai sen pitäisi ketään haitata?

Jos laminaatti maksaa itessään 10 e/neliö, en suostu maksamaan samaa hintaa asennuksesta. Pitäis irrota 5-7 e/neliöhinnalla, päivässähän tuon laittaa ja aika hyvän päiväpalkan siitä jo saapi. Kuopiossa olis tämä.

• Laminaattori
        avuton kirjoitti:

Jos laminaatti maksaa itessään 10 e/neliö, en suostu maksamaan samaa hintaa asennuksesta. Pitäis irrota 5-7 e/neliöhinnalla, päivässähän tuon laittaa ja aika hyvän päiväpalkan siitä jo saapi. Kuopiossa olis tämä.

Lukkoponttisten laminaattien asentaminen on helppoa. Pontti lukkiutuu vain oikeassa asennossa...sitä ei edes saa väärin paikoilleen. Työkaluiksi tarvitaan saha (sähkökäyttöinen kuviosaha kätevin), vasara, suorakulma ja sitten kannattaa hankkia laminaatin asennussarja = lyöntikapula, parkettirauta ja kiilat. Tarvittavat työkalut löytyvät alle 50 eurolla, jos niitä ei ole tai ei voi keneltäkään lainata. Kun huone on tyhjä ja listat irroitettu, kuten se pitää asentajan tullessakin olla, asennustyöhön ei mene paljoa aikaa. Aloittelijakin tekee helposti 20-40m2 päivässä. Pakkauksissa on hyvät asennusohjeet ja asiantuntevasta liikkeestä saa neuvot. Asioista perilläoleva 40-70 m2 päivässä ja tosi ammattilaiset vielä enemmänkin. Asentajat laskevat hintaan mukaan myös matka-ajan sekä aloitus- sekä lopetusaskareiden viemän ajan. Useinkin pienelle asennukselle tulee aika kova hinta, kun matkoihin ja työkalujen roudaukseen ym menee lähes sama aika kuin itse asennukseenkin. Listojen asennus on yleensä vielä eri hintaan.
        Laminaatin asennuksessa on viisi asiaa, jotka pitää muistaa:
        1. Alustan pitää olla tasainen, pysyvästi kuiva
        ja luja (ei saa joustaa liikaa)
        2. Jätä riittävät likuntasaumat ( n 1 mm/metri)
        3. Päädyt sahattava seinän suuntaisesti.
        (kaikki nurkat eivät ole suorassakulmassa)
        4. Päätysaumojen limitys vähintään 30cm.
        (päätysaumat eivät saa olla vierekkäin)
        5. Laminaatin pätkä ei käy lyöntikapulaksi.

Tämän vaikeampaa se ei ole. :) Polkupyörällä ajo on 100 kertaa vaikeampaa oppia. Itse asentaen säästää aika paljon rahaa. Ammattimies taas tekee lattian nopeasti. Molemmilla tavoilla asennus onnistuu.

• taksa
        sitten kirjoitti:

onhan se kymppi kova taksa mutta bisnes is bisnes!olen tavannut ihmisiä minäkin ihmisiä mitkä tinkaa hiontahommista hintaa alas ja sanovat ettei laadun tartte olla vimpanpäälle.nää hionnat saa jäädä tekemättä.

• avuton edelleen
        Laminaattori kirjoitti:

Lukkoponttisten laminaattien asentaminen on helppoa. Pontti lukkiutuu vain oikeassa asennossa...sitä ei edes saa väärin paikoilleen. Työkaluiksi tarvitaan saha (sähkökäyttöinen kuviosaha kätevin), vasara, suorakulma ja sitten kannattaa hankkia laminaatin asennussarja = lyöntikapula, parkettirauta ja kiilat. Tarvittavat työkalut löytyvät alle 50 eurolla, jos niitä ei ole tai ei voi keneltäkään lainata. Kun huone on tyhjä ja listat irroitettu, kuten se pitää asentajan tullessakin olla, asennustyöhön ei mene paljoa aikaa. Aloittelijakin tekee helposti 20-40m2 päivässä. Pakkauksissa on hyvät asennusohjeet ja asiantuntevasta liikkeestä saa neuvot. Asioista perilläoleva 40-70 m2 päivässä ja tosi ammattilaiset vielä enemmänkin. Asentajat laskevat hintaan mukaan myös matka-ajan sekä aloitus- sekä lopetusaskareiden viemän ajan. Useinkin pienelle asennukselle tulee aika kova hinta, kun matkoihin ja työkalujen roudaukseen ym menee lähes sama aika kuin itse asennukseenkin. Listojen asennus on yleensä vielä eri hintaan.
        Laminaatin asennuksessa on viisi asiaa, jotka pitää muistaa:
        1. Alustan pitää olla tasainen, pysyvästi kuiva
        ja luja (ei saa joustaa liikaa)
        2. Jätä riittävät likuntasaumat ( n 1 mm/metri)
        3. Päädyt sahattava seinän suuntaisesti.
        (kaikki nurkat eivät ole suorassakulmassa)
        4. Päätysaumojen limitys vähintään 30cm.
        (päätysaumat eivät saa olla vierekkäin)
        5. Laminaatin pätkä ei käy lyöntikapulaksi.

Tämän vaikeampaa se ei ole. :) Polkupyörällä ajo on 100 kertaa vaikeampaa oppia. Itse asentaen säästää aika paljon rahaa. Ammattimies taas tekee lattian nopeasti. Molemmilla tavoilla asennus onnistuu.

Kävin tuossa ammattimies arvioimassa hommaa, hinta ei ollut paha kun samalla laittaa uudet keittiön kaapin ovet. Mitä sanot huonekohtaisesta laminoinnista, eli pitääkö laittaa eri huoneet erikseen, kynnyslista väliin? helpompi kai se olisi laittaa koko kämppä (yhteensä n. 35 neliöö) samaa, ilman huonekohtaisia erotteluja, vai vaikuttaako jotenkin kestävyyteen tms? Pisimmältä kohdalta oli jotain reilu 4 metriä, eihän siihenkään tarvita sitten kuin 4 mm liikkumavaraa.

En taida uskaltaa itse alkaa tuota räpeltämään, en edes tiedä kuinka kaikkia noita työkaluja käytetään. Ois ihan eri homma jos ois edes kerran nähnyt ja ollut mukana laminaatin laitossa, mutta ohjeitten perusteella on vähän hataralla pohjalla. ja kuitenkin haluaisi hyvää jälkeä sitten kun sen kerran laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      957
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      82
      775
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe