Tiesin 10 vuoden ajan, että sijaisperhe on erittäin huono ja siellä esiintyy kaltoin kohtelua monessa muodossa. Pyysin apua 10 vuoden aikana 100 henkilöltä. Lähes jokainen katsoi olevansa väärä henkilö puuttumaan asiaan. Aika moni järjestö / viranomainen jatkoi paikan kehumista (esim. mediassa). Lähes jokainen, jonka puoleen käännyin, katsoi, että aika on väärä. Jotkut halusivat tarinamme ikuistettavaksi, mutta eivät silti halunneet tehdä mitään auttaakseen lapsia. Joku valtakunnallisesti korkealla oleva lastensuojelun kehittäjä kehotti minun olemaan sitkeä (kun olin pyytänyt jo apua noin 5-6 vuotta).
Aika moni viranomainen alkoi kohdella minua huonosti. Näytti siltä, että järjestöjen ja viranomaisten kesken toimi rinki, ja minut ja asiani torjuttiin kollektiivisesti.
Mitä yllä kuvatulle voisi tehdä, etteivät lapset joudu olemaan väkivaltaisessa sijaishuoltopaikassa vuosikymmentä?
Mielestäni jokaisen kehittämispäällikön, toiminnanjohtajan, kansanedustajan (joka näissä kuvioissa pyörii), viranomaisen, kokemusasiantuntijan/ asiantuntijan (mikä milloinkin) tehtävä olisi auttaa.
Tämä myös Mirjam Kallandille tiedoksi. Emme tarvitse järjestöjä, joiden tehtävä näyttää olevan huonolaatuisten sijaishuoltopaikkojen puolustaminen lapsia ja perheitä vastaan.
Mitä' teemme järjestöillä, jotka eivät välitä? Miksi laitamme verorahat ja rahapelien tuotot sellaisten ihmisten palkkaamiseen, jotka eivät välitä.
Olen kyllästynyt välittämistä esittäviin ihmisiin. Sijaisperhe oli vetänyt teatterin huippuunsa, mutta samaa löytyy valitettavasti lähes joka portaasta, kun elämää ja lastensuojelua lähemmin tarkastellaan. Lisäksi löytyy henkilöitä, joille ihmisen aito kohtaaminen on täysi mahdottomuus - siis lastensuojelun tehtävissä.
Eli kysymys kuuluu, keneltä ja milloin ja millä tavalla voi pyytää apua, jos sijaisperheessä kaltoin kohdellaan ja siellä' esiintyy väkivaltaa?
Keneltä apua, jos sijaisperheessä väkivaltaa?
5
411
Vastaukset
- tietoatarvitaan
Toivon, että joku lastensuojelun viranomainen kirjoittaa vastauksen. itse jo tiedän, mutta toivon, että virallinen vastaus on viranomaisen kirjoittamana kaikkien nähtävänä.
- faktaa.juuri-näin
Näin toivoo ja odottaa lukemattomat muutkin... ja totuuden torvelle/kolikon hahmottajalle: en ole sama kuin ap. En ajattele että jollakulla on ihan oma ketju
- tiedostakiitollinen
Ei taida tänä päivänäkään ketään kiinnostaa sijaisperheissä tapahtuva väkivalta. Voisiko sossupaholainen vastata, mitä pitää tehdä, jos havaitsee sijaisperheessä väkivaltaa ja kaltoin kohtelua.
- Asiat.asiana
Montako vuotta avaaja on tätä tarinaa täällä kertonut ja montako vuotta sitä samaa on tarkoitus vielä jatkaa?
- lapsetotettiinpois
Joo on tärkeä asia. Meidänkin naapurista tyhjennettiin talo. Yrittivät sitten kauan myydä taloaan. En tiedä onnistuivatko, kun itse muutin pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2122809
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252679En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.771753Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371322Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va631298- 471098
- 991011
- 108851
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6823