Tiesin 10 vuoden ajan, että sijaisperhe on erittäin huono ja siellä esiintyy kaltoin kohtelua monessa muodossa. Pyysin apua 10 vuoden aikana 100 henkilöltä. Lähes jokainen katsoi olevansa väärä henkilö puuttumaan asiaan. Aika moni järjestö / viranomainen jatkoi paikan kehumista (esim. mediassa). Lähes jokainen, jonka puoleen käännyin, katsoi, että aika on väärä. Jotkut halusivat tarinamme ikuistettavaksi, mutta eivät silti halunneet tehdä mitään auttaakseen lapsia. Joku valtakunnallisesti korkealla oleva lastensuojelun kehittäjä kehotti minun olemaan sitkeä (kun olin pyytänyt jo apua noin 5-6 vuotta).
Aika moni viranomainen alkoi kohdella minua huonosti. Näytti siltä, että järjestöjen ja viranomaisten kesken toimi rinki, ja minut ja asiani torjuttiin kollektiivisesti.
Mitä yllä kuvatulle voisi tehdä, etteivät lapset joudu olemaan väkivaltaisessa sijaishuoltopaikassa vuosikymmentä?
Mielestäni jokaisen kehittämispäällikön, toiminnanjohtajan, kansanedustajan (joka näissä kuvioissa pyörii), viranomaisen, kokemusasiantuntijan/ asiantuntijan (mikä milloinkin) tehtävä olisi auttaa.
Tämä myös Mirjam Kallandille tiedoksi. Emme tarvitse järjestöjä, joiden tehtävä näyttää olevan huonolaatuisten sijaishuoltopaikkojen puolustaminen lapsia ja perheitä vastaan.
Mitä' teemme järjestöillä, jotka eivät välitä? Miksi laitamme verorahat ja rahapelien tuotot sellaisten ihmisten palkkaamiseen, jotka eivät välitä.
Olen kyllästynyt välittämistä esittäviin ihmisiin. Sijaisperhe oli vetänyt teatterin huippuunsa, mutta samaa löytyy valitettavasti lähes joka portaasta, kun elämää ja lastensuojelua lähemmin tarkastellaan. Lisäksi löytyy henkilöitä, joille ihmisen aito kohtaaminen on täysi mahdottomuus - siis lastensuojelun tehtävissä.
Eli kysymys kuuluu, keneltä ja milloin ja millä tavalla voi pyytää apua, jos sijaisperheessä kaltoin kohdellaan ja siellä' esiintyy väkivaltaa?
Keneltä apua, jos sijaisperheessä väkivaltaa?
5
428
Vastaukset
- tietoatarvitaan
Toivon, että joku lastensuojelun viranomainen kirjoittaa vastauksen. itse jo tiedän, mutta toivon, että virallinen vastaus on viranomaisen kirjoittamana kaikkien nähtävänä.
- faktaa.juuri-näin
Näin toivoo ja odottaa lukemattomat muutkin... ja totuuden torvelle/kolikon hahmottajalle: en ole sama kuin ap. En ajattele että jollakulla on ihan oma ketju
- tiedostakiitollinen
Ei taida tänä päivänäkään ketään kiinnostaa sijaisperheissä tapahtuva väkivalta. Voisiko sossupaholainen vastata, mitä pitää tehdä, jos havaitsee sijaisperheessä väkivaltaa ja kaltoin kohtelua.
- Asiat.asiana
Montako vuotta avaaja on tätä tarinaa täällä kertonut ja montako vuotta sitä samaa on tarkoitus vielä jatkaa?
- lapsetotettiinpois
Joo on tärkeä asia. Meidänkin naapurista tyhjennettiin talo. Yrittivät sitten kauan myydä taloaan. En tiedä onnistuivatko, kun itse muutin pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k16310625Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t887501Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?1067377Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht37346Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t227331Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit427269Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1136677Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv296516Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa885733Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?485515