Millä saada 14-vuotiaalle rajoja?

AvutonÄiti

Olen ihan loppu. Kaksi teinitytärtä, joista vanhempi on pari vuotta tätä ongelmateiniä vanhempi, hänen kanssaan tullaan ihan hyvin toimeen. Mutta tämä nuorempi terrorisoi, räyhää, huorittelee, laistaa koulunkäynnin, liikkuu epämääräisissä porukoissa ja epäilen päihteiden käyttöä. Sossun täditkään eivät näytä voivan mitää.

Olen yksinhuoltaja ja lapsen isä on kerra tuomittu Ruotsissa pedofiliasta (en tiedä tarkalleen, mitä tapahtui, koska erosimme kymmenen vuotta sitten) ja nyt sitten on vankilassa ilmeisesti huumeitten käytöstä. Haluaisi nuoremman tyttären asumaan luokseen Ruotsiin, joten siitäkin ristiriidasta varmaan johtuu nämä ristiriidat kotona.

Alan olla itse jo todella masentunut kun ei tästä tule loppua. Tytön isä pääsee kohta vankilasta ja on lupaillut tytölle ummet ja lammet, kuulemma Ruotsin sossu järkkää toitä ja asunnon ja sitten hän voi vaan matkustella ja elää leveää elämään tyttönsä kanssa.

Apuja! En jaksa enää! Ei kai kukaan halua lastaan antaa pedofiliasta kerran tuomitulle!

11

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fundeerausta

      Yleensä se vanhin lapsi on järkevin. on joutunut kantamaan vastuuta. Onko vanhemmalla tyttärellä toimivaa suhdetta nuorempaan. Puhuvatko he keskenänsä. Onko heillä yhteistä tekemistä. Vai elävätkö he ihan eri maailmoissa ja kaveripiireissä. Keskustele vanhemman tyttäresi kanssa mitä voisitte tehdä tilanteelle. Tilanteenne on kyllä perin haastava. Räyhääminen ei auta. Niin kauan kuin ei sorru päihteisiin on helpompi saada tilanne haltuun. Tyttäresi on menettänyt itseluottamuksensa ja elämänuskonsa. Se itseluottamus tulisi löytää takaisin jollain tavoin. Muutoin käy huonosti. Syrjäytyy. On hän varmaan jossain hyvä josta voi olla ylpeä. Joku harrastus kenties, joka saa syttymään. Tykkääkö hän kokata. Menkää joskus yhdessä jonnekin. Vaikkapa syömään. Tai konserttiin. Rahatilanne varmaan aika tiukka. Ongelmaa on mahdoton korjata jos omat päivärytminne kotona ovat aina samat päivästä toiseen. Se vaatii jokaiselta ponnisteluja. Rakkaus on se tärkein juttu.

    • AvutonÄiti

      Kiitos. Isovanhemmat (siis minun puoleltani) ovat halunneet auttaa ja vieneet tyttöä hänen harrastuksiinsa ja jopa osallistuneet niihin. Tyttöä on heidän toimestaan viety ulkomaillekin (tättä on säilynyt tasapuolisuus vanhemman siskon kanssa).

      Itken, olen masiksessa enkä tiedä. Ei kai tuon ikäistäkään voi päästää asumaan ainakaan pedofiliasta tuomitun luo? Vaikka hän haluaisikin?

      Lapsi tulee välillä vasta kuudelta aamulla kotiin, eikä ole mennyt kouluun muutamaan viikkoon.

      Nyt hänellä on muutama pieni kesätyö, mutta epäilen suuresti, että pystyykö hän ottamaan mitään vastuuta siitäkään.

    • AvutonÄiti

      Mä olen ihan loppu. Ei tuon ikäinen voi olla yökausia kateissa ja olla menemättä kouluun!

    • näinsevainon

      Jotenkin tästä paistaa lävitse äitin ja tyttären puhumattomuus.
      Jos vanhempi ei saa jälkikasvua kuriin, niin kuka sitten. Poliisiko????

      Olen itsekkin yh-äiti, mutta säännöt ovat olleet selvät alusta alkaen: Niin kauan, kun ipanoiden jalat ovat minun pöytäni alla, tehdään kuin minä sanon. Asioista voidaan neuvotella, mutta viimmeinen sana on aina vanhemmilla.

    • Asiat.asiana

      Ota yhteyttä lastensuojeluun. Jos et itse kykene pitämään tyttärellesi rajoja, jonkun muun on se tehtävä. Sosiaalipuolen työntekijöiden tehtävä on auttaa.

      Turvaudu ammattiapuun myös tyttäresi isän kanssa. Tuntuu hullulta ajatella, että tyttäresi annettaisiin isällesi noissa oloissa.

    • Hei Avutonäiti.

      Huomaan, että minua mietityttää, miksi kirjoituksessasi, joka on tehty vasta muutama päivä sitten, useampaan kertaan mainitset, että tyttö ei mene kouluun. Miksi otat tämän asian kesälomalla puheeksi?

      Oli miten oli, on selvää, että tarvitsette jonkinlaista apua. Kerrot jotenkin siitä, ettei sossut auta. Jos mitkään muut avunpyyntiyritykset eivät ole tuoneet riittävästi apua, sinun on mahdollista tehdä nyt lastensuojeluilmoitus, jos koet, että asiat lähtevät lapasesta eivätkä omat voimavarasi riitä pitämään turvallista elämää yllä. Lastensuojeluilmoituksessa tutkitaan tuen tarve ja sitä myös järjestetään. Lastensuojelu toimii kesälläkin. Sitä kautta sitten keskustellaan myös lapsen asumisesta.

      Toivon perheenne saavan pikaista apua.


      Merja, diakoni

    • EI_lasuääliöille

      Lastensuojelu voi ottaa lapsen huostaan ja sijoittaa hänet pedofiili sijaisvanhemmille. Lastensuojelun työntekijät saattavat olla yhtä avuttomia kuin sinä, joten etsi apu muualta kuin sieltä. Teettekö mitään yhdessä tytön kanssa, puhutteko, oletko kertonut rakastavasi häntä, onko teillä mitään kivaa, millainen on kotinne ilmapiiri?

      • Auttakaa.äitiä

        Miten kuvittelet, että lapsi ottaa onkeensa, jos äiti sanoo rakastavansa häntä. Jos häiriintynyt nuori on oman vihansa vimmassa, totta kai hän edellyttää, että äiti on hänen puolellaan joka tapauksessa, ja hän loukkaantuu, kun äiti yrittää kääntää hänen päätään. Äiti ei ymmärrä, äidistä on tullut vihollinen.
        Narkkarilapsetkin pitävät äidin apua itsestään selvänä, vaikka varastavat äidin kellot ja korvakorut, ja kun äiti valittaa uupumustaan, narkkarilapsi huutaa: Sinä olet aina niin itsekäs. Miltä minusta tuntuu, ymmärrätkö sitä ollenkaan!
        Ilman muuta häiriintynyt nuori nauraa päin silmiä, kun äiti yrittää vakuuttaa rakkauttaan. Hänhän sen parhaiten tietää, että äiti vihaa häntä ja yrittää kaikin keinoin estää häntä toimimasta.


    • Kovakurikotona

      Kunnon selkäsauna kerran päivässä, kotiarestissa niin että, kouluun viedään ja sieltä haetaan loppuajan viettää kotona. Kännykkä pois, tietokone pois ym rajoitukset päälle. Kumma jos ei parasiitti asetu.

      • Fdrqw

        Jos yhteiskunta vie, pitäkööt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe