Pattaya asuinpaikkana ja lomakohteena

Järvenpääläiset

Pattayasta kaikki olennainen. Monipuolisuutta korostaa kaikki matkaajat ja asukit aina, kun tulee puheeksi Pattaya.

http://pattayasuomiseura.fi/Etusivu.php

http://pattaya.fi/

Millainen on Pattayan suomalaisyhteisö?

Suomalaistenkin määrä kasvaa Pattayalla. Pelkästään Suomi-seuran listoillakin on yli kaksi tuhatta jäsentä. Jäsentemme keski-ikä on ehkä noin 60 vuotta, monet eläkeläiset viihtyvät Jomtienilla. Palveluita löytyy suomeksikin ja thaimaalaiset ovat ystävällisiä. Pattayalla on suosittu suomalainen koulukin.

Pattayalla on noin 50 suomalaisomisteista ravintolaa, joten sieltä löytyy monenlaista seuraa ja aktiviteettia vaikka olisit yksin liikkeellä.

Liityimme juuri vaimoni kanssa Pattayan Suomiseuraan. Ei muuta kuin rohkeasti tutustumaan!

28

947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TyttiJärvenpäänPerseestä

Ihan hyvä Maija, mutta päätä nyt ensin ennenkuin muutat, että asutko nykyään Espoossa, Tuusulassa, vai kuten nyt Järvenpäässä.

Olen kanssasi kirjoituksen asiasisällön osalta samaa mieltä, mutta näkemykseni mukaan Thaimaan matkailua ja jopa tänne Thaimaahan muuttamista silmällä pitäen voi asennoitua terveemmin kuin Sinä.

Eli mikäli jokaisessa kirjoituksessa matkailupalstalle on päätarkoituksena kuitenkin tuoda julki kirjoittajan alituinen jankutus kohteen olevan paras ja muut ei, niin se siitä........

Katsotaanpa miten Maija on päätynyt tämän aloituksensa jatkon, ryhtyykö hän tapansa mukaan Osa-Aika-Lerpaksi väittelemään itse itsensä kanssa saadakseen maustetta juttuun.

• Appelsiinikainalo

Oliko Maija valokuvassa seuran baarijakkaralla vai seisomassa ?

Molemmat pallomahoja !

• ThainAviomiesChiangMai10

Liityit Maija kertomasi mukaan juuri Pattaya Suomi seuraan, jonka johdosta kysyn sinulta:

Oletko aivan varma että seuran 500 jäsentä on samaa mieltä, että sinä toimit mainosmiehenä näkemyksinesi ?

Päätehtäväsi on mollata Hua Hiniä ja eläkeläisiä, joten vastannet hieman ristiriitaiseen tietoon joka linkistä luettavissa, että miksi on ok Suomalaisen eläkeläisen oleilla Pattayalla mutta ei Hua Hinissä, kun ei ole varaa asua Suomessa ?

Olet kirjoittanut enemmältikin Hua Hinin AA-kerhosta, mitä nyt aiot kirjoittaa Pattayan AA-kerhosta ?

Olet kirjoittanut terveyspalveluista varsin käänteisesti ja vittuilet minun vaimoni ammatista, mutta nyt liitit tiedon, että terveyspalvelut on Thaimaassa paremmat kuin Suomessa, siis mikä sinulle sopii ?

Suomalaisia baareja jotka järjestää golfretkiä, on kymmenkunta. Miksi tällä palstalla tunnetaan vain ja ainoastaan Maikka ?

Taas kerran, en ole Numba ja asun Chiang Maissa hammaslääkärivaimoni ja lapseni kanssa.

• Nakluan-VM

Tulet näköjään pilaamaan toisten asiallisetkin aloitukset.

Olet enemmän sekaisin kuin Numeromies. Chiang Maissa ei sitäpaitsi ole yhdelläkään suomalaisella miehellä hammaslääkärivaimoa. Minä tunnen sieltä puoli tusinaa suomalaiseta. Sinun kannattaa kehitellä hänelle jokin toinen ammatti näissä jutuissasi.

Tehdäänpäs vaikka seuraavalla tavalla. Kirjoita paperilapulle "Moi Maija", ja ota siitä valokuva siten että sen taustalla näkyy joko paikallinen päivän lehti, tai jokin Chiang Main tunnettu rakennus tai maisema ja laita se valokuva tänne Aijaa.com palvelun kautta.

Sitten uskon että et ole Suomesta käsin trollaava vajaamielinen henkilö.

Vajaamielinen olet kuitenkin joka tapauksessa, mutta nyt selvitetään totuus sinun asuinpaikastasi. Mikäli et kykene ottamaan sellaista valokuvaa niin asia on selvä. Olet Suomessa asuva trollaaja tai Numeromiehen yksi skitsohahmo.

Ei muuta kuin kuvaushommiin nyt "Maija""

Nakluan-VM kirjoitti:

Tulet näköjään pilaamaan toisten asiallisetkin aloitukset.

Olet enemmän sekaisin kuin Numeromies. Chiang Maissa ei sitäpaitsi ole yhdelläkään suomalaisella miehellä hammaslääkärivaimoa. Minä tunnen sieltä puoli tusinaa suomalaiseta. Sinun kannattaa kehitellä hänelle jokin toinen ammatti näissä jutuissasi.

Tehdäänpäs vaikka seuraavalla tavalla. Kirjoita paperilapulle "Moi Maija", ja ota siitä valokuva siten että sen taustalla näkyy joko paikallinen päivän lehti, tai jokin Chiang Main tunnettu rakennus tai maisema ja laita se valokuva tänne Aijaa.com palvelun kautta.

Sitten uskon että et ole Suomesta käsin trollaava vajaamielinen henkilö.

Vajaamielinen olet kuitenkin joka tapauksessa, mutta nyt selvitetään totuus sinun asuinpaikastasi. Mikäli et kykene ottamaan sellaista valokuvaa niin asia on selvä. Olet Suomessa asuva trollaaja tai Numeromiehen yksi skitsohahmo.

Ei muuta kuin kuvaushommiin nyt "Maija""

Vedä kätees Maija, sun juttus on olla asiallinen ja toisinpäin.
        Tää on sun temmellyskenttäs tuolla tavalla.

Jos oot eri mieltä, niin vatanneppa miksi et ole koskaan sanallakaan pitänyt epäasiallisena Totuustarkkailijan aivopieruja ?

Onko mielestäsi asianmukaisia nuo kaksi hammaslääkäsrivittuilua ?
        Tunnet kuusi suomalaista miljoonakaupungista ja tuolla perusteella tiedät kaikkien suomalaisten vaimot.

Minulle on yhdentekevää mitä sinä minusta ajattelet ja vaadit todisteita itse ollaessasi täys kusipää tuhannen nimimerkin Bimbo.

• Nakluan-VM
        ThainAviomiesChiangMai10 kirjoitti:

Vedä kätees Maija, sun juttus on olla asiallinen ja toisinpäin.
        Tää on sun temmellyskenttäs tuolla tavalla.

Jos oot eri mieltä, niin vatanneppa miksi et ole koskaan sanallakaan pitänyt epäasiallisena Totuustarkkailijan aivopieruja ?

Onko mielestäsi asianmukaisia nuo kaksi hammaslääkäsrivittuilua ?
        Tunnet kuusi suomalaista miljoonakaupungista ja tuolla perusteella tiedät kaikkien suomalaisten vaimot.

Minulle on yhdentekevää mitä sinä minusta ajattelet ja vaadit todisteita itse ollaessasi täys kusipää tuhannen nimimerkin Bimbo.

Chiang Mai miljoonakaupunki? Milloin siitä tullut sellainen?

Otapas nyt se valokuva ohjeiden mukaan.

Minä en ole puhunut enkä kiinnostunut vaimostasi. Mutta tuo trollauksesi on aivan kreisiä, ymmärrätkö sitä itse?

Nakluan-VM kirjoitti:

Chiang Mai miljoonakaupunki? Milloin siitä tullut sellainen?

Otapas nyt se valokuva ohjeiden mukaan.

Minä en ole puhunut enkä kiinnostunut vaimostasi. Mutta tuo trollauksesi on aivan kreisiä, ymmärrätkö sitä itse?

Wikistä löytyy asukasmäärät Thaimaan toiseksi isoimmalle kaupungille.

En toimi sinun ohjeidesi mukaan.

Ymmärrän näkemyksesi kreisistä ja olen samaa mieltä palstatrollauksesta.

Siis vittuilu loppuu niin vastavittuilu loppuu, se on sinusta kiinni.

Eli jos tahdot tästä matkailupalstan,palstalta loppuu aivopierut joka ikistä paikkakuntaa tarkoittaen, sekä tarkoittaa myös henkilöiden välisen idiotismin lopettamista.

Muuten, en minäkään ole kiinnostunut sinun vaimostasi.

• Se-Oli-Siinä-Sitten

Eli jos tahdot tästä matkailupalstan,palstalta loppuu aivopierut joka ikistä paikkakuntaa tarkoittaen, sekä tarkoittaa myös henkilöiden välisen idiotismin lopettamista.

Juu eli olet lerppa.

Se-Oli-Siinä-Sitten kirjoitti:

Juu eli olet lerppa.

Kello tässä sen verran, että sinä voit jatkaa sielä kun minä pulahdan altaaseen täälä.

Siis altaaseen vaikka se sinulle onkin niin vastenmielinen ajatus, mutta kysynet niiltä kuudelta tutultasi onko heillä allasta ja miksi on, entä onko talo ja allas hankintahinnaltaan mikä.

Minä katson miten huomenna aamupäivällä on aihetta "Maijailla", siis sinusta kiinni.

Hyviä Lerppafobiaunia sinulle taas.

• MaijaMAIJAmaijaMaija

Chiang Mai ei ole Thaimaan toiseksi suurin kaupunki. Huoran nainut ei osaa lukea niinkuin ei vaimosikaan

• lerppaonäpärä

Kello tässä sen verran, että sinä voit jatkaa sielä kun minä pulahdan altaaseen täälä.

Siis altaaseen vaikka se sinulle onkin niin vastenmielinen ajatus, mutta kysynet niiltä kuudelta tutultasi onko heillä allasta ja miksi on, entä onko talo ja allas hankintahinnaltaan mikä.

Minä katson miten huomenna aamupäivällä on aihetta "Maijailla", siis sinusta kiinni.

Hyviä Lerppafobiaunia sinulle taas.

Milloin hiekkaharjun homeisen 60-70 luvun taitteessa rakennetun kerrostaloyksiön pesuammetta on alettu kutsua altaaksi?

• Taxiterojkl

Eipä oikein vakuuta pattaya suomiseuran www sivusto, tuorein tiedote yli vuoden vanha, ja keskustelupalstalla on ainoastaan mainoksia rahanlainaajien huijaussivustoista..

• MarsMaateLerppa

Menes Lerppa jo nukkumaan. Olethan jo "pulahtanut altaaseenkin" jo Thaimaan toiseksi suurimmassa kaupungissa Chiang Maissa. Valitettavasti se on vasta sijalla neljä ja se on kaukana miljoonakaupungista 174 tuhannella asukkaallaan.

Esiinny jatkossa rohkeasti omana itsenäsi eli Kapteeni Hydrona. Turha sinun on kuvitella että joku uskoo sinun juttujasi yhtään enempää vaikka esiintyisit Elviksenä täällä sen enempää kuin TaxiTerona tai Thain Aviomiehenä. Onko tuo Tero joku homokaverisi vai miksi se on vuodesta toiseen suosikki-nimimerkkisi ja toisinaan "kaverisi"?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cities_in_Thailand

• FaktaaVittuilijoille

Chiang Mai (thaiksi เชียงใหม่, "uusi kaupunki") on Pohjois-Thaimaan suurin kaupunki ja Chiang Main provinssin pääkaupunki. Se sijaitsee noin 700 kilometriä pohjoiseen Bangkokista Ping-joen varrella. Koko provinssin väkiluku on yli 1,5 miljoonaa ja Chiang Main kaupunkialueen lähes 700 000. Virallisessa Chiang Main kaupungissa (thetsaban nakhon) asuu runsaat 150 000 asukasta. Chiang Mai on Thaimaan toiseksi suurin kaupunki Bangkokin ollessa ylivoimaisesti suurin.

• LerppaNukkumaan

1 Bangkok
        2 Nonthaburi
        3 Nakhon Ratchasima
        4 Chiang Mai
        5 Hat Yai
        6 Udon Thani
        7 Pak Kret
        8 Khon Kaen
        9 Chaophraya Surasak
        10 Ubon Ratchathani
        11 Nakhon Si Thammarat
        12 Nakhon Sawan
        13 Nakhon Pathom
        14 Phitsanulok
        15 Pattaya พัทยา

• MinäMenenNytNukkumaan
        LerppaNukkumaan kirjoitti:

1 Bangkok
        2 Nonthaburi
        3 Nakhon Ratchasima
        4 Chiang Mai
        5 Hat Yai
        6 Udon Thani
        7 Pak Kret
        8 Khon Kaen
        9 Chaophraya Surasak
        10 Ubon Ratchathani
        11 Nakhon Si Thammarat
        12 Nakhon Sawan
        13 Nakhon Pathom
        14 Phitsanulok
        15 Pattaya พัทยา

Nämä on kaupunkien asukaslukujärjestyksessä, ei kaupunkien kokojärjestyksessä.
        Minä ymmärrän puhutun Chiang Main olevan Thaimaan suurin kaupunki, mutta voihan pilkunnussija kaikesta riitaa haastava nähdä asiansa toisin.

Huomiotani olen kiinnittänyt seuraaviin seikkoihin ja korostan että on kyse minun huomioistani.
        Tämä edellinen kirjoittaja tässä kohdin nimimerkillään LerppaNukkumaan, joka myös tässä keskustelusarjassa on esiintynyt nimimerkein Järvenpääläiset, Nakluan-VM, Se-Oli-Siinä-Sitten, MaijaMAIJAmaijaMaija, lerppaonäpärä, sekä MarsMaateLerppa, on nimenomaan se henkilö joka on palstalla nimitetty Maijaksi.

Huomioni mukaan tämä Maija katsoo oikeudekseen nimitellä toisia itselleen tuntemattomia henkilöitä miksi tahansa kuin he olisivat vapaata riistaa, mutta saadessaan itse Maija nimen, niin hän on saavansa vääryyttä osakseen.

Mielenkinntoista on että tämän matkailupalstan anti on tähän asti ollut pääsääntöisesti Pattayan ja Hua Hinin vastakkain asettelua, mutta nyt tässäkin keskustelussa, jossa otsikko toinen, niin riita on saatu aikaiseksi Chiang Maista ja sielä asuvan kanssa.

Päähuomioni siis kiteytän olevan, että tämän palstan tarkoitus on haastaa riitaa ja riidellä, jonka johdosta tiedustelen, minne katosi aloittaja ja miksi aloittaja ei vastaa "pohjoisen" miehelle kysymyksiin viitaten suomiseuran julkaisua jonka aloittaja liitti aloituksensa tueksi ?

Vastaan edelliseen oman huomioni.
        Aloittaja ei vastaa syystä että on Maija, sekä aloituksen tarkoitus on jo toteutunut, siis riita on saatu aikaan.

• NukahdinJo
        MinäMenenNytNukkumaan kirjoitti:

Nämä on kaupunkien asukaslukujärjestyksessä, ei kaupunkien kokojärjestyksessä.
        Minä ymmärrän puhutun Chiang Main olevan Thaimaan suurin kaupunki, mutta voihan pilkunnussija kaikesta riitaa haastava nähdä asiansa toisin.

Huomiotani olen kiinnittänyt seuraaviin seikkoihin ja korostan että on kyse minun huomioistani.
        Tämä edellinen kirjoittaja tässä kohdin nimimerkillään LerppaNukkumaan, joka myös tässä keskustelusarjassa on esiintynyt nimimerkein Järvenpääläiset, Nakluan-VM, Se-Oli-Siinä-Sitten, MaijaMAIJAmaijaMaija, lerppaonäpärä, sekä MarsMaateLerppa, on nimenomaan se henkilö joka on palstalla nimitetty Maijaksi.

Huomioni mukaan tämä Maija katsoo oikeudekseen nimitellä toisia itselleen tuntemattomia henkilöitä miksi tahansa kuin he olisivat vapaata riistaa, mutta saadessaan itse Maija nimen, niin hän on saavansa vääryyttä osakseen.

Mielenkinntoista on että tämän matkailupalstan anti on tähän asti ollut pääsääntöisesti Pattayan ja Hua Hinin vastakkain asettelua, mutta nyt tässäkin keskustelussa, jossa otsikko toinen, niin riita on saatu aikaiseksi Chiang Maista ja sielä asuvan kanssa.

Päähuomioni siis kiteytän olevan, että tämän palstan tarkoitus on haastaa riitaa ja riidellä, jonka johdosta tiedustelen, minne katosi aloittaja ja miksi aloittaja ei vastaa "pohjoisen" miehelle kysymyksiin viitaten suomiseuran julkaisua jonka aloittaja liitti aloituksensa tueksi ?

Vastaan edelliseen oman huomioni.
        Aloittaja ei vastaa syystä että on Maija, sekä aloituksen tarkoitus on jo toteutunut, siis riita on saatu aikaan.

Korjaus, Thaimaan toiseksi suurin kaupunki.

• MaijaOnBimbo
        LerppaNukkumaan kirjoitti:

1 Bangkok
        2 Nonthaburi
        3 Nakhon Ratchasima
        4 Chiang Mai
        5 Hat Yai
        6 Udon Thani
        7 Pak Kret
        8 Khon Kaen
        9 Chaophraya Surasak
        10 Ubon Ratchathani
        11 Nakhon Si Thammarat
        12 Nakhon Sawan
        13 Nakhon Pathom
        14 Phitsanulok
        15 Pattaya พัทยา

Kuplavolkkari on mailman suurin auto ja Thaimaalainen satapiikki skootterimopo on mailman suurin moottoripyörä, miksi ?

No siksi että ainakin ennätysten kirjan mukaan volkkariin mahtuu tunkea eniten ihmisiä ja Thaimaalaiseen mobediin mahtuu vauva, äiskä, iskä, kas tytärtä ja lammas.
        Hondan kultasiipeen ei mahdu mainittua Thaiperhettä.

Todistettu totuus.

• Gehoman

Asukasluku määrittää kaupungin koon keskusteltaessa kaupungin koosta. Pinta-alat on toinen asia ja provinssit kolmas.
        Chiang Mai on sijalla neljä asukasmäärissä.
        Lerppamaista selittelyä tulee taas niin että hamekangas heiluu tuulessa huulien kanssa kilpaa. Menes nyt vaikka katsomaan kanavan paskavettä ja rottia sen huoravaimosi kanssa ja häivy inisemästä täältä vitun vajakki.

• MaijaOnBimbo
        Gehoman kirjoitti:

Asukasluku määrittää kaupungin koon keskusteltaessa kaupungin koosta. Pinta-alat on toinen asia ja provinssit kolmas.
        Chiang Mai on sijalla neljä asukasmäärissä.
        Lerppamaista selittelyä tulee taas niin että hamekangas heiluu tuulessa huulien kanssa kilpaa. Menes nyt vaikka katsomaan kanavan paskavettä ja rottia sen huoravaimosi kanssa ja häivy inisemästä täältä vitun vajakki.

Chiang Mai on asukasluvultaan määriteltynä neljänneksi suurin, mutta kaikilla muilla suuruutta määrittelevillä mitoilla Thaimaan toiseksi suurin.

Mitä tulee huoritteluun ja inisemiseen, niin vajakilla ( Bimbolla ) on vain tuollainen ulosanti.

• kannattaaväitellä

Ei tollasta numeromiestä ole.Katkerä ämmä ja ihan suomesta.

• tutkittu.juttu

World Economic Forum julkaisi hiljattain maailmanlaajuisen tutkimuksen, jossa vertailtiin maita sen suhteen miten turvallisia ne ovat matkailijoille. Thaimaa sijoittui 136 tutkitun maan joukossa sijalle 116 eli vain 19 maailman maata on tuon World Economicin mukaan turvattomampia matkailijoille. Miten Pattaya sijoittuisi thaikkulan sisäisessä eri lomakohteiden vastaavassa tutkimuksessa?

Suomi muuten sijoittui tuossa WEF tutkimuksessa sijalle 1 maailman turvallisimpana maana matkailijalle.

• Numeromies

Jos kyseessä olisi pelkästään pattaya edustettuna tuossa tutkimuksessa, se sijoittuisi samalla asteikolla joidenkin afrikan maiden kanssa samalle viivalle, sellainen on pattaya maailman silmin,

• näinsevainon
        Numeromies kirjoitti:

Jos kyseessä olisi pelkästään pattaya edustettuna tuossa tutkimuksessa, se sijoittuisi samalla asteikolla joidenkin afrikan maiden kanssa samalle viivalle, sellainen on pattaya maailman silmin,

Joka tapauksessa huomattavasti turvallisempi, kuin pommienräjäytysten turmelema Hua Hin.

• q1w2e3

Bangkok suurin Pattaya 2. suurin KAUPUNKI muuthan ovat provinsseja ilman kaupunki oikeuksia.

• PattiksenYökköMaija

Meille suomalaisille on äärimmäisen tärkeä matkailukohteitamme valitessa selvittää matkailun perustiedot, eli kaupunkioikeudet ja provinssit.

Olisihan täysin järjetöntä matkustaa kaupunkiin jolla ei ole kaupunkioikeuksia,

• Onkoedeskäynyt

Eipä näkynyt dyynien kokolla valittajaMaijaa. Taisi olla Hiekkaharjussa litkimässä kepukkaa.

• PattiksenYökköMaija

Olen Montrealissa aviomieheni kanssa pippelinmiekkailun korkeanpaikan leirillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1402
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      81
      833
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      831
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe