Miksi Valtrat ei miellytä?

upr

kävin tuossa muutama päivä sitten paikallisella Hankkijalla. Samalla katsastin vaihtotraktori rivistöä. Hämmästelin suurta Valtra määrää jotka oli vaihdettu Jontikoihin. Rivissä oli esim puolenkymmentä uudenkarheaa T sarjaa samoin kuin muutakin mallisarjaa Valtroista. Mistä syystä Valtrat vaihdetaan uusina pois, onko syynä kenties heikko kestävyys esim. voimansiirron osalta vai mikä muu syy.

15

1873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivaltraa
    • Paarpyörä

      Mitä nyt käyttäjäkokemuksia kuullut, niin pirusti sähkövikoja näissä t ja n muovileluissa.. moni kaipailee näitä 6000-8000 sarjan epäkäytännöllisiä möhkäleitä jotka sentään toimi jotenkin.. ehkäpä se syynä..

      • Maono..1

        Ja siltikii eniten myöty, vaikka niitä sähkövikoja. Jo 70-luvulta asti.


      • Paarpyörä
        Maono..1 kirjoitti:

        Ja siltikii eniten myöty, vaikka niitä sähkövikoja. Jo 70-luvulta asti.

        Joo ja belarussia ryssissä vaikka koko vehje yksi kokonainen vika. Lienee sukulaisia kun ovat lainanneet johtosarjatkin belkusta.. ei kyllä ensimmäinen kerta kun valtion metalli ryssäläisiä osia käyttää..


      • noheh-heh
        Maono..1 kirjoitti:

        Ja siltikii eniten myöty, vaikka niitä sähkövikoja. Jo 70-luvulta asti.

        Sähkövikoja jo 70-luvulta asti...


    • valtraaankorjaaja

      valtrat hajoo voimansiirrosta ja noita sähkövikojaki on aika paljon, eikä ihme kun kaikki sähkö johdotukset tehdään venäjällä niin johdotkin on mitä sattuu ja esim johtojen kuori kovettuu nopeasti ja muuttuu käytännössä melkein lasimaiseksi ja rikkoutuu helposti. akseleitakin katkeilee nykyään perästä vähän väliä.

      • Maono..1

        Niin ja nuo vielä niijen sähkövikojen lisäks ja silti eniten myyty.


      • sähkövikojaodotellessa
        Maono..1 kirjoitti:

        Niin ja nuo vielä niijen sähkövikojen lisäks ja silti eniten myyty.

        Ja mitä sähkövikoja Valtrassa muka on? Meikäläisellä on tässä tilan kalustossa 7 traktoria, joista kaksi on uuhdekoja Valtroja ja molemmat olen itse Suolahdesta suoraan linjastolta tänne ajamalla hakenut kahdella eri reissulla tietenkin. Ei noissa ole ollut yhtään sen enempiä sähkövikoja, kuin muissakaan traktoreissa. Voisin jopa sanoa, että vähemmän on noissa Valtroissa ollut sähkövikoja.
        Vaan kotimaisten leikkuupuimureiden suhteen olisin kyllä sähkövioista samaa mieltä, että niitä löytyy. Meillä on tilalla useampi leikkuupuimuri, joista uusin on kotimainen keltainen ja sähköä riittävästi, ongelmia myös.

        Nuo Valtrat ostin ihan kokeeksi ja oikeastaan hieman senkin vuoksi, kun merkkiä moitittiin. Halpojahan nuo oli ostaa, kun ilman vaihtokonetta osti ihan rahalla rahalla. Mitään muuta merkkiä ei niin sopivasti saannut ostaa ja sai vielä räätälöityä tehtaalla (käytännössä läppärillä kotisohvalla) mieleisen väriä myöten. Se on hyvä Valtralla, että saa värit sävysävyyn muiden koneiden kanssa.
        Aika näyttää, että millaisia sähkövikoja tulee noihin Valtroihin.


      • sähkövikojaodotellessa kirjoitti:

        Ja mitä sähkövikoja Valtrassa muka on? Meikäläisellä on tässä tilan kalustossa 7 traktoria, joista kaksi on uuhdekoja Valtroja ja molemmat olen itse Suolahdesta suoraan linjastolta tänne ajamalla hakenut kahdella eri reissulla tietenkin. Ei noissa ole ollut yhtään sen enempiä sähkövikoja, kuin muissakaan traktoreissa. Voisin jopa sanoa, että vähemmän on noissa Valtroissa ollut sähkövikoja.
        Vaan kotimaisten leikkuupuimureiden suhteen olisin kyllä sähkövioista samaa mieltä, että niitä löytyy. Meillä on tilalla useampi leikkuupuimuri, joista uusin on kotimainen keltainen ja sähköä riittävästi, ongelmia myös.

        Nuo Valtrat ostin ihan kokeeksi ja oikeastaan hieman senkin vuoksi, kun merkkiä moitittiin. Halpojahan nuo oli ostaa, kun ilman vaihtokonetta osti ihan rahalla rahalla. Mitään muuta merkkiä ei niin sopivasti saannut ostaa ja sai vielä räätälöityä tehtaalla (käytännössä läppärillä kotisohvalla) mieleisen väriä myöten. Se on hyvä Valtralla, että saa värit sävysävyyn muiden koneiden kanssa.
        Aika näyttää, että millaisia sähkövikoja tulee noihin Valtroihin.

        Itsellä vuoden 2009 n111 jonka ostin alle vuoden ikäisenä ja noin 700 tuntia mittarissa, tällä hetkellä mittarissa on 4500 tuntia ja ihan normaalia maatilan ajoa. Hajonneiden osien määrästä en pysy enää perässä mutta joka vuosi on ollut jotain remonttia , ihan eri sarjaa luotettavuuden osalta oli vuoden 2003 6750 valtra jossa oli vaihdon yhteydessä mallimerkin verran tunteja eikä käytännössä mitään vikaa . Seuraava traktori ei ole enää valtra ( vaikka koetan suomalaista suosia niin tässä tapauksessa tulee poikkeus )


    • eihuonojaotetavaihdossa

      Kauppa on kauppaa, ei siinä sen kummempaa tarvita. Monet vaihtaa merkkiä hintojen perässä ja hyvitysten perässä. Jos maahantuoja haluaa markkinaosuutta, tehdään kovia hyvityksiä ja saadaan uudehkoja vaihtokoneita. Ei siihen muuta tarvita! Markkinaosuuksilla sitten myydään lisää, kun tilataan sopiva ajanjakso rekisteröintitilastoa Trafilta.

      Ja jos joku merkki on huono tai se ei miellytä, ei sitä saa ottaa vaihdossa, tai saa verokirjan kouraansa! Konemyyjä voi todeta tälläisessä tapauksessa, kun vaihdokki ei miellytä, ettei se ole väärää rahaa, mutta ei sitä vapaasti vaihdeta, kuten rupla oli aikoinaan.

      Olen jonkun verran tehnyt elämäni aikana kauppaa autoilla, puimureilla ja traktoreilla itsenäisenä kauppiaana. Suurimman osa omaisuudestani olen kaupankäynnillä tehnyt. Kauppurit vaihtavat varastoja myös keskenään, eli kauppaa käydään myös kauppiaidenkin välillä ja kaikki tämä vain sen vuoksi, että asiakkaille muodostuu tietty kuva kaupankäynnistä. Auto- ja konekaupassa on omat juttunsa, kuten ruokakaupassa tuotteet sijoitellaan myymälään,mm. maitohyllyt on aina sisäänkäyntiä vastapäätä äärimmäisessä nurkassa.

    • Valtraaenhuoli

      Valtrat vie paljon polttoainetta ja kaasupoljin on kamala käyttää, elektroniikka on yhden sukupolven aina jäljessä.

      • Muhamika

        Vaan oottako huomannu miten hyvi käyvät silti kaupaks.


      • Melekostavouhotusta
        Muhamika kirjoitti:

        Vaan oottako huomannu miten hyvi käyvät silti kaupaks.

        Juu suomessa käy ja norjassa.. euroopassa taisivat myydä 6000kpl 2017 vuonna.. jontikan vastaava luku tais olla reilu 26000kpl ja hollantia yli 20000kpl sitäkin.. tuntuvat nekin käyvän kaupaksi


      • Muhamika

        Jatkan tuohon sen verran vielä että acco ainakii uskoo merkkiin,moottorien tekoa lisätään vain suomessa. Kyllä ne moottorit ja traktoritkin käyvät kaupaksi kun näin tekevät sillä sielä osaavat kyllä lukuja kahtoo. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.


      • Melekostavouhotusta
        Muhamika kirjoitti:

        Jatkan tuohon sen verran vielä että acco ainakii uskoo merkkiin,moottorien tekoa lisätään vain suomessa. Kyllä ne moottorit ja traktoritkin käyvät kaupaksi kun näin tekevät sillä sielä osaavat kyllä lukuja kahtoo. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.

        Tuon moottoritehtaan takia agco aikanaan kaupat tekikin. Sai omat moottorit tuotteisiinsa. Noita kun harvoin kaupan on. Oli valtran pelastus , että juuri agco osti puljun. Claas oli myös kiinnostunut ostamaan juuri moottoritehtaan takia. Pitivät hintaa vaan kovana. Claas tuskin olisi valtran nimestä perustanut.. kiinnostusta taisi olla myös intian suunnalta. Mikäpäs siinä. Eiköhän nuo linnavuoren tuotokset yhtälailla pärise kun muutkin. Kolmemukiset kaikista kaameimmin🤭


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi mies

      En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3391
    2. Ripeyttä asiointiin

      Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

      Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1670
    4. Mietin aina vain

      Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

      Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

      Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

      Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

      Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

      Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

      väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe