Miehen vauvakuume

Heinä8

Todella rasittavaa kun mies jauhaa koko ajan että lapsellemme pitää tehdä äkkiä kaveri. Meillä on yksi yhteinen lapsi ja miehellä kaksi lähes aikuista lasta ennestään.
Mulle riittää yksi, alan olla jo riski-ikänen, ensimmäinen ja viimeinen raskaus oli todella vaikea enkä haluaisi enää omaakaan terveyttäni riskeerata. Olin itse jo sen ikäinen saadessani pikkuveljen, etten enää tarvinnut leikkikaveria enkä ole vanhemmilleni katkera siitä etteivät tehneet mulle kaveria kun olin pieni.
Tämä on meillä nykyään aika kova riidan aihe, olen jo sanonut miehelle pariinkin kertaan että etsii sitten nuoremman lapsentekijän jostain kun on niin kova pakkomielle. Toivoisin että hän pystyisi joskus ajatteleen minunkin näkökulmastani asiaa, mutta taitaa olla turha toivo :/

14

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhanVainOk

Etsi itsellesi harrastuksia ja anna miehesi huolehtia lapsestanne 24/7. Kyllä se siitä rauhoittuu!

• Heinä8

Ei pysty olemaan 2 tuntia enempää kaksin lapsen kanssa. Kun jouduin ensiapuun tarkkailuun yöksi, lapsi olikin mummolassa aamulla...

• IhanVainOk

Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun hän osoittaa olevansa valmis siihen. Toimi ohjeeni mukaan.

• Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun hän osoittaa olevansa valmis siihen. Toimi ohjeeni mukaan.

Sitä päivää on turha odottaa, nyt alkaa jo kello tikittää :D
        Voi osoittaa innostusta lastenhoitoon max viikon..se on vaan joku kumma kivikautinen käsitys, että isien ei tarvi osallistua mihinkään ja vedotaan raskaisiin töihin. 3-vuorotyöni mullakin on tässä sivussa hoidettavana kaiken mun sirkuksen lisäksi. Ja lisää vaan pitäs tehdä hoidettavia, ei käy. En ymmärrä ajatustapaa että pitää verrata itseään esim sukulaisiin, joka tekee isoja lapsilaumoja. Tuntuu myös epäreilulle miehen kolmea lasta kohtaan, jotka voivat tuntea itsensä riittämättömiksi kun halutaan vaan lisää. Ja tähän ei muuten liity mitään vakaumusta /uskonnollista painostusta tehdä lapsia :D

• IhanVainOk
        Heinä8 kirjoitti:

Sitä päivää on turha odottaa, nyt alkaa jo kello tikittää :D
        Voi osoittaa innostusta lastenhoitoon max viikon..se on vaan joku kumma kivikautinen käsitys, että isien ei tarvi osallistua mihinkään ja vedotaan raskaisiin töihin. 3-vuorotyöni mullakin on tässä sivussa hoidettavana kaiken mun sirkuksen lisäksi. Ja lisää vaan pitäs tehdä hoidettavia, ei käy. En ymmärrä ajatustapaa että pitää verrata itseään esim sukulaisiin, joka tekee isoja lapsilaumoja. Tuntuu myös epäreilulle miehen kolmea lasta kohtaan, jotka voivat tuntea itsensä riittämättömiksi kun halutaan vaan lisää. Ja tähän ei muuten liity mitään vakaumusta /uskonnollista painostusta tehdä lapsia :D

Kerro suoraan näkemyksesi. Kai te puhua osaatte?

• Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

Kerro suoraan näkemyksesi. Kai te puhua osaatte?

Kyllä me osataan puhua ja kertoa asiamme. Puhe vaan päättyy yleensä järjettömään riitaan.

• IhanVainOk
        IhanVainOk kirjoitti:

Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun itse osoitan olevani valmis siihen. Toimi miehen ohjeiden mukaan.

• Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun itse osoitan olevani valmis siihen. Toimi miehen ohjeiden mukaan.

No en tosiaan!

• IhanVainOk
        Heinä8 kirjoitti:

No en tosiaan!

No tosiaankin toimit!

• Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

No tosiaankin toimit!

Miksi?

• IhanVainOkAlkup
        Heinä8 kirjoitti:

Miksi?

Huomaatko, että joku ressukka alkoi kirjoitella minun nikilläni? Näitä reppanoita valitettavasti on täällä.

• tarkoititko
        IhanVainOkAlkup kirjoitti:

Huomaatko, että joku ressukka alkoi kirjoitella minun nikilläni? Näitä reppanoita valitettavasti on täällä.

"lastensuojelu" viranomaisia

• Heinä8
        tarkoititko kirjoitti:

Nyt vasta tajusin. En ole näillä foorumeilla ennen pyörinyt, en tiennytkään että täällä on tuollaisia hörhöjä liikkeellä. Aika köyhää elämää tarvii olla, et tulee tänne kommentoimaan toisten nikeillä. Hyvä kun oikaisit.

• tarkoititko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3728
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      3010
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      274
      2785
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1925
    5. 224
      1478
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1261
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      1095
    8. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      1067
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      1004
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      95
      961
    Aihe