Miehen vauvakuume

Heinä8

Todella rasittavaa kun mies jauhaa koko ajan että lapsellemme pitää tehdä äkkiä kaveri. Meillä on yksi yhteinen lapsi ja miehellä kaksi lähes aikuista lasta ennestään.
Mulle riittää yksi, alan olla jo riski-ikänen, ensimmäinen ja viimeinen raskaus oli todella vaikea enkä haluaisi enää omaakaan terveyttäni riskeerata. Olin itse jo sen ikäinen saadessani pikkuveljen, etten enää tarvinnut leikkikaveria enkä ole vanhemmilleni katkera siitä etteivät tehneet mulle kaveria kun olin pieni.
Tämä on meillä nykyään aika kova riidan aihe, olen jo sanonut miehelle pariinkin kertaan että etsii sitten nuoremman lapsentekijän jostain kun on niin kova pakkomielle. Toivoisin että hän pystyisi joskus ajatteleen minunkin näkökulmastani asiaa, mutta taitaa olla turha toivo :/

14

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhanVainOk

      Etsi itsellesi harrastuksia ja anna miehesi huolehtia lapsestanne 24/7. Kyllä se siitä rauhoittuu!

    • Heinä8

      Ei pysty olemaan 2 tuntia enempää kaksin lapsen kanssa. Kun jouduin ensiapuun tarkkailuun yöksi, lapsi olikin mummolassa aamulla...

      • IhanVainOk

        Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun hän osoittaa olevansa valmis siihen. Toimi ohjeeni mukaan.


      • Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

        Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun hän osoittaa olevansa valmis siihen. Toimi ohjeeni mukaan.

        Sitä päivää on turha odottaa, nyt alkaa jo kello tikittää :D
        Voi osoittaa innostusta lastenhoitoon max viikon..se on vaan joku kumma kivikautinen käsitys, että isien ei tarvi osallistua mihinkään ja vedotaan raskaisiin töihin. 3-vuorotyöni mullakin on tässä sivussa hoidettavana kaiken mun sirkuksen lisäksi. Ja lisää vaan pitäs tehdä hoidettavia, ei käy. En ymmärrä ajatustapaa että pitää verrata itseään esim sukulaisiin, joka tekee isoja lapsilaumoja. Tuntuu myös epäreilulle miehen kolmea lasta kohtaan, jotka voivat tuntea itsensä riittämättömiksi kun halutaan vaan lisää. Ja tähän ei muuten liity mitään vakaumusta /uskonnollista painostusta tehdä lapsia :D


      • IhanVainOk
        Heinä8 kirjoitti:

        Sitä päivää on turha odottaa, nyt alkaa jo kello tikittää :D
        Voi osoittaa innostusta lastenhoitoon max viikon..se on vaan joku kumma kivikautinen käsitys, että isien ei tarvi osallistua mihinkään ja vedotaan raskaisiin töihin. 3-vuorotyöni mullakin on tässä sivussa hoidettavana kaiken mun sirkuksen lisäksi. Ja lisää vaan pitäs tehdä hoidettavia, ei käy. En ymmärrä ajatustapaa että pitää verrata itseään esim sukulaisiin, joka tekee isoja lapsilaumoja. Tuntuu myös epäreilulle miehen kolmea lasta kohtaan, jotka voivat tuntea itsensä riittämättömiksi kun halutaan vaan lisää. Ja tähän ei muuten liity mitään vakaumusta /uskonnollista painostusta tehdä lapsia :D

        Kerro suoraan näkemyksesi. Kai te puhua osaatte?


      • Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

        Kerro suoraan näkemyksesi. Kai te puhua osaatte?

        Kyllä me osataan puhua ja kertoa asiamme. Puhe vaan päättyy yleensä järjettömään riitaan.


      • IhanVainOk
        IhanVainOk kirjoitti:

        Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun hän osoittaa olevansa valmis siihen. Toimi ohjeeni mukaan.

        Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun itse osoitan olevani valmis siihen. Toimi miehen ohjeiden mukaan.


      • Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

        Sano, että teet lapsia lisää siinä vaiheessa, kun itse osoitan olevani valmis siihen. Toimi miehen ohjeiden mukaan.

        No en tosiaan!


      • IhanVainOk
        Heinä8 kirjoitti:

        No en tosiaan!

        No tosiaankin toimit!


      • Heinä8
        IhanVainOk kirjoitti:

        No tosiaankin toimit!

        Miksi?


      • IhanVainOkAlkup
        Heinä8 kirjoitti:

        Miksi?

        Huomaatko, että joku ressukka alkoi kirjoitella minun nikilläni? Näitä reppanoita valitettavasti on täällä.


      • tarkoititko
        IhanVainOkAlkup kirjoitti:

        Huomaatko, että joku ressukka alkoi kirjoitella minun nikilläni? Näitä reppanoita valitettavasti on täällä.

        "lastensuojelu" viranomaisia


      • Heinä8
        tarkoititko kirjoitti:

        "lastensuojelu" viranomaisia

        Nyt vasta tajusin. En ole näillä foorumeilla ennen pyörinyt, en tiennytkään että täällä on tuollaisia hörhöjä liikkeellä. Aika köyhää elämää tarvii olla, et tulee tänne kommentoimaan toisten nikeillä. Hyvä kun oikaisit.


    • tarkoititko

      "lastensuojelu" viranomaisia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe