BMW:n kestävin konetyyppi?

Moottorimieshämeest

Aina kun kysytään mikä on kestävin MP melkein samalla sekunnilla tulee vastaus joka on jokin Japanialais merkki:/ paitsi on tiettyjä tahoja jotka kehuvat BMW tekniikkaa ja varsinkin vanhempaa alle 2004???
Voidaanko missään tapauksessa yksilöidä näitäkään, onhan Bmw:llä K R ja F moottoreita jotka eroavat toisistaan ja moottorit itsestäänkin eroaa toisistaan vuosimalliiin katsoen... ja päätekijä on varmaan monessa koneessa tuo ajetut kilometrit?

37

1785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JyrkkäEiNatsiHuijareille

      "Aina kun kysytään mikä on kestävin MP melkein samalla sekunnilla tulee vastaus joka on jokin Japanialais merkki:"

      Oletkos koskaan miettinyt, mistä tuo mahtanee johtua? Kenties asiakkaiden kokemuksista.....

    • HondaKurkonAkseli

      Vaikka tämä kipeää ottaakin, niin kohteliaimmin kaikkia moottoripyörämerkkejä kunnioittaen ilmoitan, että kilometrejä ennätyksellinen määrä ja myös moottoripyöriä aivan kaikkia vuosimalleja vuosikymmenien takaa on liikenteessä ennätyksellinen määrä.

      No mikä merkki ?

      Harley Davidson.

      • OnMoottoripyöriäkin

        Nyt ei ollut kyse mistään pulttilingoista, vaan moottoripyöristä. 175cc vespakin jättää huippunopeudessa nuo aatamin aikaiset mutterin linkoajat. Kerroppa sellaisen pulttilingon mallimerkintä, millä on ajettu 400 000tkm? Ja on edelleen ajossa....
        Omalla Hondalla, jota kuva ei tosin esitä, on ajettu nyt tuo määrä. Omaan siis samanlaisen moottoripyörän, mitä kuva esittää.

        https://www.google.fi/search?q=honda+cbx+1000&client=opera&hs=smV&tbm=isch&imgil=ZyGFCzxSfsyhtM%3A%3B3HCWt0t4zWrN1M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.classic-japanese-bikes.com%252FHonda-CBX1000.html&source=iu&pf=m&fir=ZyGFCzxSfsyhtM%3A%2C3HCWt0t4zWrN1M%2C_&usg=__jHwrtA3yPgQn8A-l0xe0TYVn3OE=&biw=1093&bih=503&ved=0ahUKEwjEkbeRs8TUAhUJQJoKHZDVAIwQyjcIKw&ei=8t9EWcTQLYmA6QSQq4PgCA#imgrc=ZyGFCzxSfsyhtM:


      • HondaKurkonAkseli
        OnMoottoripyöriäkin kirjoitti:

        Nyt ei ollut kyse mistään pulttilingoista, vaan moottoripyöristä. 175cc vespakin jättää huippunopeudessa nuo aatamin aikaiset mutterin linkoajat. Kerroppa sellaisen pulttilingon mallimerkintä, millä on ajettu 400 000tkm? Ja on edelleen ajossa....
        Omalla Hondalla, jota kuva ei tosin esitä, on ajettu nyt tuo määrä. Omaan siis samanlaisen moottoripyörän, mitä kuva esittää.

        https://www.google.fi/search?q=honda+cbx+1000&client=opera&hs=smV&tbm=isch&imgil=ZyGFCzxSfsyhtM%3A%3B3HCWt0t4zWrN1M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.classic-japanese-bikes.com%252FHonda-CBX1000.html&source=iu&pf=m&fir=ZyGFCzxSfsyhtM%3A%2C3HCWt0t4zWrN1M%2C_&usg=__jHwrtA3yPgQn8A-l0xe0TYVn3OE=&biw=1093&bih=503&ved=0ahUKEwjEkbeRs8TUAhUJQJoKHZDVAIwQyjcIKw&ei=8t9EWcTQLYmA6QSQq4PgCA#imgrc=ZyGFCzxSfsyhtM:

        Olet jumala minulle.
        Tahtoisin myös kuusipataisen, onhan toi toki kaikkein paras ja Möhkökin jää kakkoseks.
        Paljonko kilometrejä sinulla pyttyä kohden ? Minä voitin.


      • KivaRuuvataKunOsaa
        OnMoottoripyöriäkin kirjoitti:

        Nyt ei ollut kyse mistään pulttilingoista, vaan moottoripyöristä. 175cc vespakin jättää huippunopeudessa nuo aatamin aikaiset mutterin linkoajat. Kerroppa sellaisen pulttilingon mallimerkintä, millä on ajettu 400 000tkm? Ja on edelleen ajossa....
        Omalla Hondalla, jota kuva ei tosin esitä, on ajettu nyt tuo määrä. Omaan siis samanlaisen moottoripyörän, mitä kuva esittää.

        https://www.google.fi/search?q=honda+cbx+1000&client=opera&hs=smV&tbm=isch&imgil=ZyGFCzxSfsyhtM%3A%3B3HCWt0t4zWrN1M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.classic-japanese-bikes.com%252FHonda-CBX1000.html&source=iu&pf=m&fir=ZyGFCzxSfsyhtM%3A%2C3HCWt0t4zWrN1M%2C_&usg=__jHwrtA3yPgQn8A-l0xe0TYVn3OE=&biw=1093&bih=503&ved=0ahUKEwjEkbeRs8TUAhUJQJoKHZDVAIwQyjcIKw&ei=8t9EWcTQLYmA6QSQq4PgCA#imgrc=ZyGFCzxSfsyhtM:

        Mitä ihmeellistä on 400 000 km.
        Pyöriähän huolletaan ja ohhoh, jopa kuluvia osia kuten laakereita uusitaan.
        Pönttöä jos saa pyöränsä ajokelvottomaksi johonkin kilometrimäärään perustuen.
        Tottakai on olemassa henkilöitä, jotka kokee että moottoripyöräily on vain tankkaamista ja ajamista ja nämä henkilöt jotka ei kykene polkupyörän ketjuja saamaan takaisin päälle, on alkanut Harrikka vastaisiksi.


      • OnMoottoripyöriäkin

        Ihmeellistä siinä on se, että konetta koskaan avaamatta on menty tuo mainitsemani 400 000tkm. Tehkääpä temppu perässä omilla härpäkkeillänne....


      • IdiOot
        OnMoottoripyöriäkin kirjoitti:

        Ihmeellistä siinä on se, että konetta koskaan avaamatta on menty tuo mainitsemani 400 000tkm. Tehkääpä temppu perässä omilla härpäkkeillänne....

        Idioottimaista ajaa 400 000 km olematta kiinnostunut huoltamaan arvokasta konetta tuona aikana.
        Jos sinä pidät tuota jonain hyvänä temppuna, siinäpähän temppuilet.
        Minä ainakin huollan pyöräni joka ikinen talvi, enkä yritä jotain ikiliikkujaennätystä kuinka kauan toimii esimerkiksi vaihtamatta muutaman kympin laakereita.
        Tiedoksi että härpäkkeissä on kuluvia osia ja niitä on tarkoitus silloin tällöin vaihtaa sekä muuten "ehostaa".
        Koskee myös Japanilaisia laakereita, joita Japanilaisia laakereita on myös Harrikoissa.


      • OnMoottoripyöriäkin

        "Idioottimaista ajaa 400 000 km olematta kiinnostunut huoltamaan arvokasta konetta tuona aikana."

        Missä kohtaa mainitsin, että en ole koskaan huoltanut moottoria? Öljyt olen vaihtanut säännöllisesti huolto-ohjelman mukaan. Samoin suodattimen, ja ilmanputsarit. Mitään laakereita ei ole tarvinnut vaihtaa, kuten sinun mopoosi.

        "Jos sinä pidät tuota jonain hyvänä temppuna, siinäpähän temppuilet."

        Pidän tuota kilometrilukemaa todella hyvänä saavutuksena verrattuna sinun moposi kilometrilukemiin, jossa pitää näköjään moottorin laakeritkin vaihtaa joka vuosi.

        "Minä ainakin huollan pyöräni joka ikinen talvi, enkä yritä jotain ikiliikkujaennätystä kuinka kauan toimii esimerkiksi vaihtamatta muutaman kympin laakereita."

        Olet oikeassa. Mopoosi tarvitseekin vaihtaa laakerit joka ajokauden jälkeen. Omaan Hondaani näin ei tarvitse tehdä.

        "Tiedoksi että härpäkkeissä on kuluvia osia ja niitä on tarkoitus silloin tällöin vaihtaa sekä muuten "ehostaa".

        Näin sinun mopossasi. Minun Hondaani ei tuollaisia toimenpiteitä tarvitse tehdä.

        "Koskee myös Japanilaisia laakereita, joita Japanilaisia laakereita on myös Harrikoissa."

        OHHOH!! Oletpa viisas. Vai että Harrikassakin on nykyään Japanilaisia laakereita. No silloin niillä varmaankin on toiveita päästä tuo oman Hondani kilometrimäärä.....


      • IdiOot
        OnMoottoripyöriäkin kirjoitti:

        "Idioottimaista ajaa 400 000 km olematta kiinnostunut huoltamaan arvokasta konetta tuona aikana."

        Missä kohtaa mainitsin, että en ole koskaan huoltanut moottoria? Öljyt olen vaihtanut säännöllisesti huolto-ohjelman mukaan. Samoin suodattimen, ja ilmanputsarit. Mitään laakereita ei ole tarvinnut vaihtaa, kuten sinun mopoosi.

        "Jos sinä pidät tuota jonain hyvänä temppuna, siinäpähän temppuilet."

        Pidän tuota kilometrilukemaa todella hyvänä saavutuksena verrattuna sinun moposi kilometrilukemiin, jossa pitää näköjään moottorin laakeritkin vaihtaa joka vuosi.

        "Minä ainakin huollan pyöräni joka ikinen talvi, enkä yritä jotain ikiliikkujaennätystä kuinka kauan toimii esimerkiksi vaihtamatta muutaman kympin laakereita."

        Olet oikeassa. Mopoosi tarvitseekin vaihtaa laakerit joka ajokauden jälkeen. Omaan Hondaani näin ei tarvitse tehdä.

        "Tiedoksi että härpäkkeissä on kuluvia osia ja niitä on tarkoitus silloin tällöin vaihtaa sekä muuten "ehostaa".

        Näin sinun mopossasi. Minun Hondaani ei tuollaisia toimenpiteitä tarvitse tehdä.

        "Koskee myös Japanilaisia laakereita, joita Japanilaisia laakereita on myös Harrikoissa."

        OHHOH!! Oletpa viisas. Vai että Harrikassakin on nykyään Japanilaisia laakereita. No silloin niillä varmaankin on toiveita päästä tuo oman Hondani kilometrimäärä.....

        MISSÄ KOHTAA MAINITSIN ???????

        Missä kohtaa olen maininnut että laakerit on ollut tarve vaihtaa ?

        Missä kohtaa olen maininnut oman moottosipyöräni mittarilukeman ?

        Missä kohtaa olen maininnut tarpeen vaihtaa moottoripyöräni laakerit joka vuosi ?

        Missä kohtaa olen maininnut että minulla ei ole Hondaa ?

        VASTAKYSYMYKSIÄ !!!!!!!!

        Oletko selvittänyt missä maassa korkeatasoiset laakerit valmistetaan ja oletko selvittänyt minkä maalaisia laakereita kussakin pyörämerkissä käytetään ?

        Onko sinulle ongelma elämässäsi että eri maissa toimivat teollisuudenalat käyttävät tuotteissaan muita kuin kotimaidensa tuotantoa ja jos on ongelma, miten se vaikuttaa sinun elämäsi kulkuun ?

        LOPPUKLAUSUULI...........

        Olet valinnut moottoripyöräksesi mailman parhaan ja olet siitä niin onnellinen, että sinun täytyy kiukutella palstalle, joten oikein mukavia satoja tuhansia kilometrejä sinulle myös tänä ajokautena.


      • PippelisPuppelis
        OnMoottoripyöriäkin kirjoitti:

        "Idioottimaista ajaa 400 000 km olematta kiinnostunut huoltamaan arvokasta konetta tuona aikana."

        Missä kohtaa mainitsin, että en ole koskaan huoltanut moottoria? Öljyt olen vaihtanut säännöllisesti huolto-ohjelman mukaan. Samoin suodattimen, ja ilmanputsarit. Mitään laakereita ei ole tarvinnut vaihtaa, kuten sinun mopoosi.

        "Jos sinä pidät tuota jonain hyvänä temppuna, siinäpähän temppuilet."

        Pidän tuota kilometrilukemaa todella hyvänä saavutuksena verrattuna sinun moposi kilometrilukemiin, jossa pitää näköjään moottorin laakeritkin vaihtaa joka vuosi.

        "Minä ainakin huollan pyöräni joka ikinen talvi, enkä yritä jotain ikiliikkujaennätystä kuinka kauan toimii esimerkiksi vaihtamatta muutaman kympin laakereita."

        Olet oikeassa. Mopoosi tarvitseekin vaihtaa laakerit joka ajokauden jälkeen. Omaan Hondaani näin ei tarvitse tehdä.

        "Tiedoksi että härpäkkeissä on kuluvia osia ja niitä on tarkoitus silloin tällöin vaihtaa sekä muuten "ehostaa".

        Näin sinun mopossasi. Minun Hondaani ei tuollaisia toimenpiteitä tarvitse tehdä.

        "Koskee myös Japanilaisia laakereita, joita Japanilaisia laakereita on myös Harrikoissa."

        OHHOH!! Oletpa viisas. Vai että Harrikassakin on nykyään Japanilaisia laakereita. No silloin niillä varmaankin on toiveita päästä tuo oman Hondani kilometrimäärä.....

        NYT SE ON KEKSITTY.......

        SIIS ON OLLUT VUOSIKYMMENIÄ OLEMASSA HINDAN 6 PYTTYNEN, JOSSA KULUVAT OSAT EI KULU.

        MIKSI TÄMÄ YLIVERTAINEN TEKNIIKKA EI OLE KÄYTÖSSÄ NYKYPYÖRISSÄ.

        SIIS EI SYNNY VÄLYKSIÄ LAAKEREIHIN EIKÄ MÄNNÄNRENKAISIIN, KOTEN EI MUUTA KUIN AJOA KOSKA MIKÄLI KUITENKIN VÄLYKSIÄ SYNTYISI, NIIN MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON KUN KERRAN KULKEE.

        MYÖS AIVAN TURHA ENNALTA VAIHTAA MM. VESI- JA ÖLJYPUMPUN SIIPIÄ TAI MIKÄ NIISSÄ KULLONKIN ON.

        NYT OLEN YMMÄRTÄNYT, SIIS MOTORISTIT JOTKA TAHTOVAT ETTÄ HEIDÄN PYÖRÄNSÄ VUOSIENKIN AJON JÄLKEEN PIKKU HUOLLOILLA OLISI UUDEN VEROISIA, ON IDIOOTTEJA.

        NÄIN SITÄ VIISASTUU KUN LUKEE TÄTÄ MOOTTORIPYÖRÄPALSTAA JOLLE ON PESIYTYNYT KAIKESTA KAIKKI TIETÄVIÄ KUSIPÄITÄ, JOILLE VAIN OMA PYÖRÄ ON AINOA MAILMAN PARAS MOOTTORIPYÖRÄ.


      • OnMoottoripyöriäkin
        IdiOot kirjoitti:

        MISSÄ KOHTAA MAINITSIN ???????

        Missä kohtaa olen maininnut että laakerit on ollut tarve vaihtaa ?

        Missä kohtaa olen maininnut oman moottosipyöräni mittarilukeman ?

        Missä kohtaa olen maininnut tarpeen vaihtaa moottoripyöräni laakerit joka vuosi ?

        Missä kohtaa olen maininnut että minulla ei ole Hondaa ?

        VASTAKYSYMYKSIÄ !!!!!!!!

        Oletko selvittänyt missä maassa korkeatasoiset laakerit valmistetaan ja oletko selvittänyt minkä maalaisia laakereita kussakin pyörämerkissä käytetään ?

        Onko sinulle ongelma elämässäsi että eri maissa toimivat teollisuudenalat käyttävät tuotteissaan muita kuin kotimaidensa tuotantoa ja jos on ongelma, miten se vaikuttaa sinun elämäsi kulkuun ?

        LOPPUKLAUSUULI...........

        Olet valinnut moottoripyöräksesi mailman parhaan ja olet siitä niin onnellinen, että sinun täytyy kiukutella palstalle, joten oikein mukavia satoja tuhansia kilometrejä sinulle myös tänä ajokautena.

        "Minä ainakin huollan pyöräni joka ikinen talvi, enkä yritä jotain ikiliikkujaennätystä kuinka kauan toimii esimerkiksi vaihtamatta muutaman kympin laakereita."

        Tuossa kohtaa sen mainitsit.

        "Pönttöä jos saa pyöränsä ajokelvottomaksi johonkin kilometrimäärään perustuen."

        Missä kohtaa mainitsin pyöräni olevan ajokelvoton? Kerroin kyllä, että meno sen kuin jatkuu. Pitäisiköhän sinun käydä käydä kallonkutistajalla, kun tuon tekstin lukemisen ymmärtäminen näyttää olevansinulle ylivoimaisen mahdotonta.

        Tiedoksi että härpäkkeissä on kuluvia osia ja niitä on tarkoitus silloin tällöin vaihtaa sekä muuten "ehostaa".

        Tuossa kohtaa ymmärryksesi näyttäisi pelaavan suht koht häiriöttömästi.

        Olen joutunut vaihtamaan kuluvia osia, kuten esim. jarrupaloja useastikin. Muita osia sen sijaan en.

        "Oletko selvittänyt missä maassa korkeatasoiset laakerit valmistetaan ja oletko selvittänyt minkä maalaisia laakereita kussakin pyörämerkissä käytetään ?"

        En. Ei ole ollut tarvetta. Oman Hondani laakerit on valmisrettu vuorenvarmasti Japanissa, ja siksi ne kestävätkin. Tiedän sen, joten jätä provoilusi sikseen.

        "Missä kohtaa olen maininnut että minulla ei ole Hondaa ?"

        Siinä kohtaa sen mainitsit, kun kerroit laakereiden vaihdosta vuosittain. Minullahan ei oman Hondani kanssa tällaista ongelmaa ole.

        "Oletko selvittänyt missä maassa korkeatasoiset laakerit valmistetaan ja oletko selvittänyt minkä maalaisia laakereita kussakin pyörämerkissä käytetään ?"

        Et nähtävästi ole sitä itsekkään selvittänyt.

        "Onko sinulle ongelma elämässäsi että eri maissa toimivat teollisuudenalat käyttävät tuotteissaan muita kuin kotimaidensa tuotantoa ja jos on ongelma, miten se vaikuttaa sinun elämäsi kulkuun ?"

        Käytän vain sellaisia tuotteita, jotka tiedän omien kokemuksien kautta saatujen tietojen myötä luotettavaksi. Tarvinneeko tuota sen enempää selittää?....

        "Olet valinnut moottoripyöräksesi mailman parhaan ja olet siitä niin onnellinen, että sinun täytyy kiukutella palstalle, joten oikein mukavia satoja tuhansia kilometrejä sinulle myös tänä ajokautena."

        Jos tässä joku on kiukutellut, niin se olet sinä. Joskus se peiliin katsominenkin auttaa kummasti, eikä tilailla heti jollekin kallonkutistajalle aikaa........


      • IdiOot
        OnMoottoripyöriäkin kirjoitti:

        "Minä ainakin huollan pyöräni joka ikinen talvi, enkä yritä jotain ikiliikkujaennätystä kuinka kauan toimii esimerkiksi vaihtamatta muutaman kympin laakereita."

        Tuossa kohtaa sen mainitsit.

        "Pönttöä jos saa pyöränsä ajokelvottomaksi johonkin kilometrimäärään perustuen."

        Missä kohtaa mainitsin pyöräni olevan ajokelvoton? Kerroin kyllä, että meno sen kuin jatkuu. Pitäisiköhän sinun käydä käydä kallonkutistajalla, kun tuon tekstin lukemisen ymmärtäminen näyttää olevansinulle ylivoimaisen mahdotonta.

        Tiedoksi että härpäkkeissä on kuluvia osia ja niitä on tarkoitus silloin tällöin vaihtaa sekä muuten "ehostaa".

        Tuossa kohtaa ymmärryksesi näyttäisi pelaavan suht koht häiriöttömästi.

        Olen joutunut vaihtamaan kuluvia osia, kuten esim. jarrupaloja useastikin. Muita osia sen sijaan en.

        "Oletko selvittänyt missä maassa korkeatasoiset laakerit valmistetaan ja oletko selvittänyt minkä maalaisia laakereita kussakin pyörämerkissä käytetään ?"

        En. Ei ole ollut tarvetta. Oman Hondani laakerit on valmisrettu vuorenvarmasti Japanissa, ja siksi ne kestävätkin. Tiedän sen, joten jätä provoilusi sikseen.

        "Missä kohtaa olen maininnut että minulla ei ole Hondaa ?"

        Siinä kohtaa sen mainitsit, kun kerroit laakereiden vaihdosta vuosittain. Minullahan ei oman Hondani kanssa tällaista ongelmaa ole.

        "Oletko selvittänyt missä maassa korkeatasoiset laakerit valmistetaan ja oletko selvittänyt minkä maalaisia laakereita kussakin pyörämerkissä käytetään ?"

        Et nähtävästi ole sitä itsekkään selvittänyt.

        "Onko sinulle ongelma elämässäsi että eri maissa toimivat teollisuudenalat käyttävät tuotteissaan muita kuin kotimaidensa tuotantoa ja jos on ongelma, miten se vaikuttaa sinun elämäsi kulkuun ?"

        Käytän vain sellaisia tuotteita, jotka tiedän omien kokemuksien kautta saatujen tietojen myötä luotettavaksi. Tarvinneeko tuota sen enempää selittää?....

        "Olet valinnut moottoripyöräksesi mailman parhaan ja olet siitä niin onnellinen, että sinun täytyy kiukutella palstalle, joten oikein mukavia satoja tuhansia kilometrejä sinulle myös tänä ajokautena."

        Jos tässä joku on kiukutellut, niin se olet sinä. Joskus se peiliin katsominenkin auttaa kummasti, eikä tilailla heti jollekin kallonkutistajalle aikaa........

        1. Joka talvinen huolto ei tarkoita joka talvi kaikkien kuluvien osien vaihtamista, vaan huoltoon sisältyy kuluvien osien vaihtotarpeen kartoitus ja toimenpiteet tuon kartoistuksen perusteella.

        2. Minunkin Hondani mitä ilmeisimmin jokainen osa on valmistettu sielä missä sinunkin Hondasi osat.

        Hyvää kiukuttelun jatkoasi sinulle ja mainitse ongelmastasi omalle kallonkutistajalle ja minä omalleni.

        KYLLÄ MUN HONDA SUN HONDAN VOITTAA AINASKI JOS MEIDÄN ISKÄT AJAA, KOSKA MUN ISKÄ VOITTAA SUN ISKÄN AINA SATANOLLA MINIGOLFFISSAKI.


      • BMW122750km
        OnMoottoripyöriäkin kirjoitti:

        Ihmeellistä siinä on se, että konetta koskaan avaamatta on menty tuo mainitsemani 400 000tkm. Tehkääpä temppu perässä omilla härpäkkeillänne....

        Perässä tullaan BMW


    • PEKKABMWGS

      Joskus ehkä 10 v sitten oli Das Mororrad julkaisussa artikkeli, jossa oli hankittu käytetty BMW mp. Toimitus selvitteli pyörän taustoja. Mp oli ensin jollakin pormestarilla, siirtyi pari kertaa eteenpäin ennen toimittajaa. Omistaja 2 oli ajanut pari sataa tuhatta pyörällä, ja hän kertoi aina antaneensa moottorin käydä 3 min. ennen ajoon lähtöä. Pyörällä oli ajettu n. 400000 km avaamatta. Toimitus avasi moottorin, joka oli toimintakykyinen eikä välittömän korjauksen tarpeessa. Olennaista on miten käytetään. Saksassa ajetaan ajoittain 140+ nopeuksilla, joita Suomessa aika harvoin tulee käytetyksi. Moottorin tyyppiä en varmuudella muista, taisi olla K750 tai K100. Minulla seisoo 135000 km ajettuna uutena ostamani R1100R kun siirryin GS pyöriin. Olen ajanut yli 200000 km BMW pyörillä ilman moottoriongelmia.

      • KivaKeuliiKunOsaa

        Moikka Pekka.
        Olet varmasti oikeassa, enkä aliarvio enkä arvostele BMW pyöriä, ne on varmasti ihan kärkikastia.
        Annoin vain oman näkemykseni kun palsta on täynnä HD fobiaa sairastavia.
        Kuitenkin sinulle omana mielipiteenäni kerron, että ei huoltoon ja kuluvien osien vaihtoon tarvitse ensin odottaa moottoriongelmia, vaan toimenpiteitä voi tehdä vaikka nimikkeellä hyvä huolenpito.
        Meidän kaikkien vaimotkin lienevät laittavan jotain rasvaa joskus jonnekin, ennenkuin tulee ryppyongelmia, siis ennaltaehkäisyä.
        Taas baanalle, moi.


    • Toukopunainen

      Niin tämä meni tähän että huoltamalla ja korjaamalla tietysti säästää konetta kun konetta, mutta vanhoista moposta et tiedä mitä/millainen moottori on .
      Eli pitäisi ottaa vaikka 10kpl samanlaista kilometrit/vuodet melko samoja ja katsoo näistä kuinka kestää ja saman tekee toiselle merkille vastaavasti, ehkä näin??

      • Jutustelija1

        Itselläni 2000 luvun vermeet on kestäneet aina huollettuna ja hyvällä pidolla. Jossain 80-luvun vehkeissä ilmenee ihan oikeita ongelmia kun paljon ajaa vaikka huoltaa normaalisti.

        Eli tekniikka on kehittynyt ja Japanilaiset kilokyykyt ynnä muut on paitsi hyviä myös varmoja.


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Itselläni 2000 luvun vermeet on kestäneet aina huollettuna ja hyvällä pidolla. Jossain 80-luvun vehkeissä ilmenee ihan oikeita ongelmia kun paljon ajaa vaikka huoltaa normaalisti.

        Eli tekniikka on kehittynyt ja Japanilaiset kilokyykyt ynnä muut on paitsi hyviä myös varmoja.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • Nytva

        Matti sää lupasit! No more blogi mainosta


      • HarleyPoikuliTytteli

        Mää saan mun Solivieteriin aina uuden padan, kun otan suikkiin naapurin isännältä. Se tykkää pikkupoikien suuhommista. Mut pitää kattoo, et on maataloustukien tai eläkkeen maksupäivä. Muina aikoina suikkihommat, tankki täyteen, ja snägärille. Kivaa olla pikkupervo Jakiksessa.


    • belseboop

      Tiedä niistä koneista mutta oli joskus jollakin Bemarin omistajalla aivan hirvee vika mopossaan,vilkku piti niin kovaa "naksutusta" että voi hirveetä..sitä tuntui häiritsevän ankarasti

    • Motonomi1

      Siihen alkuperäiseen kysymykseen ei taaskaan tullut vastausta, vaan meni suurimmalta osin mopopoikien jorinoiksi. Lyhyt vastaus BMW:n moottoreista: vanhat K-sarjalaiset eli kyljellään makaavat rivikoneet.
      Perusmoottorit kestävät yleisesti 500000 km ilman avaamista. Kytkinlevyn ja jakoketjun kiristimen liukupinnan (se todellakin on irrallinen ja vaihdettavissa) joutuu sadan tonnin välein uusimaan. Kestoikä toki riippuu käyttäjästään.

      Yleensä nuo 600:set japsikyykyt ryytyvät jo alle 50000 km:n kieppeillä. Niillä kun yleensä vingutetaan kodin, bensa-aseman ja nakkikioskin väliä ettei edes moottori ehdi kunnolla lämmetä.

    • Motonomi1

      Siihen alkuperäiseen kysymykseen ei taaskaan tullut vastausta, vaan meni suurimmalta osin mopopoikien jorinoiksi. Lyhyt vastaus BMW:n moottoreista: vanhat K-sarjalaiset eli kyljellään makaavat rivikoneet.
      Perusmoottorit kestävät yleisesti 500000 km ilman avaamista. Kytkinlevyn ja jakoketjun kiristimen liukupinnan (se todellakin on irrallinen ja vaihdettavissa) joutuu sadan tonnin välein uusimaan. Kestoikä toki riippuu käyttäjästään.

      Yleensä nuo 600:set japsikyykyt ryytyvät jo alle 50000 km:n kieppeillä. Niillä kun yleensä vingutetaan kodin, bensa-aseman ja nakkikioskin väliä ettei edes moottori ehdi kunnolla lämmetä.

    • Motonomi1

      Siihen alkuperäiseen kysymykseen ei taaskaan tullut vastausta, vaan meni suurimmalta osin mopopoikien jorinoiksi. Lyhyt vastaus BMW:n moottoreista: vanhat K-sarjalaiset eli kyljellään makaavat rivikoneet.
      Perusmoottorit kestävät yleisesti 500000 km ilman avaamista. Kytkinlevyn ja jakoketjun kiristimen liukupinnan (se todellakin on irrallinen ja vaihdettavissa) joutuu sadan tonnin välein uusimaan. Kestoikä toki riippuu käyttäjästään.

      Yleensä nuo 600:set japsikyykyt ryytyvät jo alle 50000 km:n kieppeillä. Niillä kun yleensä vingutetaan kodin, bensa-aseman ja nakkikioskin väliä ettei edes moottori ehdi kunnolla lämmetä.

    • Ajelen kyllä omalla Bemulla kohtuu huolettomasti pitkiäkin matkoja mutta mittarissa vasta 130 000km joten ei pitäisikään huolestua tosin huoltotyöt tehdään ammattilaisten toimesta

    • Monkeyboy100

      Uskaltaako R1200 -04 ostaa, jos koneella on ajettu 111000km? Eli mitä mahdollista tulee bokseriin tai mihin kannattaa varautua?

      • Jutustelija1

        Noin vanhaan tulee jo ikä huomioiden helpolla kaikenlaista + sitten käyttö jolla on ollut.

        Osta mieluummin joku -10 tai uudempi.


    • 0551

      olen vaihtamassa merkkiä honda vaihtuis bmw 1200 advendures moottoreita näyttää oleva ilma ja vesikone kumpi niistä on parempi . kuinka paljon ajetun kestää ostaa ilman isompia remonttia

    • Anonyymi

      Hondalla 400 000 km. Jokohan tämä unolmoija heräsi käsi potassa.. Kauniita haaveunia. Eihän CMBX:t tupenneet pysyä koossa edes 50 000 km aikoinaan.

    • Anonyymi

      400 tuhatta Harrikalla? Ehkä suo,messa olevilla YHTEENSÄ senverran tulee kilometrejä.

    • Tuohon BMW:n kestävyyteen vaikuttanee osaltaan se että ne tapaavat yleensä olla hyvällä pidolla ja usein matkakäytössä.

      Jos japanilaisia pidettäisiin keskimäärin yhtä hyvin niin kestävyys saattaisi olla vieläkin parempaa.

    • Anonyymi

      Juu, jollakin Gold Wingillä voisi olla toiveita päästä useaan sataan tuhanteen kilometriin. Japsit ovat rakenteeltaan halpoja eikä niitä ole tehty alunperinkään pitkäikäisiksi. Moottorirakenteet ovat kertakäyttöisiä., eikä niitä ole tarkoitettu peruskorjattaviksi. Pienen vian takia saattaa koko keksintö olla romistavaraa. Vanhemmiten varaosien saanti on lähes toivotonta. Rungot väsähtää ennen aikojaan, jopa ne japsien hyviksi kehutut alumiinipalkkirungotkin ratkeilevat ajan kanssa.

      Tosin mikään laite ei kestä pitkään raskasta käyttöä ja huonoa huoltoa. Jokainen ajelee millä parhaaksi näkee.

    • Anonyymi

      Heh ,on taiettu hd-gurun puheita kuunnella vähän liian kauan.....

    • Anonyymi

      Tässä taisi olla kyse Bemareista ei HD:stä. No HD:n hyvä puoli on kuitenkin se että ne on tehty myös korjattaviksi ja varosien saanti on vanhemmitenkin erinomaista. Useamman täysremontin jälkeen voi olla useita satoja tuhansia mittarissa.:-)

      Myös Bemarien tekniikka on suunniteltu korjattavaksi. Hyvin vanhoihinkin Bemareihin saa edellleen hyvin varaosia, jopa ennen toista maailman sotaa valmistettuihin. Periaatteessa voi samalla pyörällä päästä reilusti yli miljoonan kilometrin. Eri asia on onko siinä enää mitään järkeä. Niissä ei ainakaan ole noita uudempia vaivaavia sähkövikoja.:-DD

    • Anonyymi

      Bemari kysymykset on parempi laittaa tuonne. Sinne saa tunnarit olematta kerhon jäsen. Täällä näyttää enemmänkin keskenkasvuiset mankipojat kertovan suuria asiantuntevia mielipiteitään.

      https://bmwmoottoripyorakerho.fi/

      En ole mikään Bemari fanaatikko enkä tuon kerhon jäsen, vaikka yhden omistankin. Enemmän on italialaisia ja pari vanhaa brittiä tallissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Seiska: Sofia Belorf haki terapeutilta apua - Avautuu Stefan Thermanista: "Räjähdysherkkä ilotulite"

      Sofia Belórf avautuu miesystäviensä Stefan Thermanin ja Niko Ranta-ahon yhteisistä piirteistä Seiskalle. Therman heitti Sofian tavarat ulos ikkunasta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      5981
    2. Raju tilitys Stefan T, nyt aloitti Sofia haukkumiset ja käy terapiassa.

      Siitä nähtiin taas, Sofia alkoi heti syyttelyt ja kaikki kertonut Seiskassa,ei osannut tätäkään nainen pitää suutaan kiinni erosta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      397
      3749
    3. Rane lähettää terveisiä Sofialle ja Stefulle instassa

      Case: 2020-luvun Matti ja Mervi Näiden kahden sankarin elämään en ole liittynyt enää pariin vuoteen. Olen vankilaan asti kuullut mitä hurjimpia tarino
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      1738
    4. Ukrainalaiset varastivat kaikki ruoat

      Olimme leipäjonossa, kuten ennen eläkepäivää muutenkin. Oli jo hyvissä ajoin Ukrainan pojat tulleet. Kun ovet aukesivat, niin kaksin käsin kantoivat
      Maailman menoa
      243
      1653
    5. Millä vitun mandaatilla Sanna Marin

      Menee Ukrainaan heilumaan, sehän antaa Venäjälle, lisäsyyn operoida Suomeenkin?! :x
      Maailman menoa
      331
      1250
    6. Sofian piti taas matkia Martina ja ostaa samanlainen nahkatakki.

      Miksi seuraa Martina ja pukeutuu ja ostaa samoja vaatteita, on kuin kiusan tekoa .?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1030
    7. Vanhemmalle södelle naiselle

      Olithan ihan mukava, ei siinä mitään mutta pysy jo kauempana minusta. Sydämeni kuuluu nyt naiselle joka voisi ikänsä puolesta olla sinun oma tyttäresi
      Tunteet
      70
      983
    8. Mä haluisin niin paljon nähdä

      Sinut.. voi tätä haluamisen määrää.. :(
      Ikävä
      34
      887
    9. Et sä kehtaisi kumminkään

      Et kehtaisi seistä vierelläni! Vai kehtaisitko? naiselle mieheltä
      Ikävä
      59
      850
    Aihe