Päivän paras aloitus

Kovasti täällä on taas moitittu aloituksia jotka ei ole olleet palstalaisten mieleen tai heidän tasoisiaan tai sitten muuten yllä keskustelukynnystä .
Politiikasta ei jaksa aina puhua, varsinkaan kun on vain muutama jotka ottavat asiat asioina. Mitään joopas/eipäs-väittelyä ihan turha edes aloittaa. Termitkään ei ole joillakin innokkaimmilla keskustelijoilla hallussa; yhteistä kieltä ei silloin löydy, jos toinen osapuoli huutaa suu vaahdossa mikä fasismi, mitä on fasismi??? (Ole hyvä, guugleta jos et tiedä. Wiki-setä tietää. Fasismi on käytössä oleva termi joka kannattaa hallita jos haluaa osallistua poliittiseen keskusteluun. Se ei ole tulkinta tai mielipide, herttinen sentään!!!
***
Niin ja ton alkupuheen jälkeen päivän parhaaseen ja ajankohtaisimpaan aiheeseen:
miten varpaankyntesi voivat?

64

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeeveli.sentää

      painu hittooo siintä kynsimää!

    • Jaa että Wikistä...
      Noh...

      "Fasismia on vaikea määritellä ja rajata, koska se on aina ollut teoreettisesti ja käytännöltään hyvin hajanainen, muuttuva ja paikallisesti sitoutunut ilmiö, eikä se pohjaudu mihinkään ideologiseen perusteokseen."
      -
      Iät ja ajat ovat Varpaan-Kynteni olleet rumemmat kuin naisilla.
      Tilanne on edelleenkin sama.
      Miehet eivät ime kynsiään äidin-maidosta.
      -
      Minua tympii teeveen tekemä lapsellinen kopio-yritys arvon arvokkaasta aloituksesta.

      H.

      • 1lesken

        Tällä tytsyllä, tyttelillä, gimmalla. kiltsillä on koko luukki täydellinen. Ihan on vimosen päälle. Lesken


    • bessie-

      Mitä fasismi on? Onko tämän päivän suomalaisissa poliitikoissa henkilöitä joiden nimittäminen fasistiksi on mielestäsi oikeutettua ja perusteltua?

      • "bessie-"

        Lue kommenttini.
        Ei tarvitse toistaa kyselyä.

        H.


    • Varpaankynteni ovat valkoiset. Helmiäiset.

      • Kynnet vai kynsien lakka valkoiset?
        Ei ole tervettä, jos kynnet ovat valkoiset.

        Minulla on varpaissa läpinäkyvät kynnet, joista kuultaa mukava vaaleanpunainen varpaitten väri läpi. Siis ne kohdat, jotka ovat ihossa kiinni. Se osa, mikä on kasvanut jo ihosta irralleen (tällä hetkellä vajaa milli), on vaalean luun väristä.

        Toisessa pottuvarpaassa meinaa kasvaa paksua kynttä, mutta kortisonivoide pitää näköjään sen kurissa aika hyvin.

        Olenko minä nyt fasisti?


      • Tellukka kirjoitti:

        Kynnet vai kynsien lakka valkoiset?
        Ei ole tervettä, jos kynnet ovat valkoiset.

        Minulla on varpaissa läpinäkyvät kynnet, joista kuultaa mukava vaaleanpunainen varpaitten väri läpi. Siis ne kohdat, jotka ovat ihossa kiinni. Se osa, mikä on kasvanut jo ihosta irralleen (tällä hetkellä vajaa milli), on vaalean luun väristä.

        Toisessa pottuvarpaassa meinaa kasvaa paksua kynttä, mutta kortisonivoide pitää näköjään sen kurissa aika hyvin.

        Olenko minä nyt fasisti?

        Varpaankynteni ovat lakatut :) Muuten luonnontilassa, ne ovat ihan samannäköiset kuin sinunkin.
        Mistä minä voisin tietää oletko lintu vai kala.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Varpaankynteni ovat lakatut :) Muuten luonnontilassa, ne ovat ihan samannäköiset kuin sinunkin.
        Mistä minä voisin tietää oletko lintu vai kala.

        Mietin vain, että miten fasismi ja varpaankynsien ulkonäkö liittyvät yhteen.
        En löydä niille yhteistä tekijää.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mietin vain, että miten fasismi ja varpaankynsien ulkonäkö liittyvät yhteen.
        En löydä niille yhteistä tekijää.

        Ei niillä varmaan sitä olekkaan.
        Toisaalta en edes halunnut keskustella fasismista, vaan nimenomaan varpaankynsistä, jalkahoidoista, kantapäiden kovettumista.. Saan höyläillä sekä käsihöylällä että patterikäyttöisellä höylällä kantapäitä lähes joka päivä että kantapäiden iho pysyy vauvanpepun pehmeänä ja siloisena.


      • ohhoijaa44
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei niillä varmaan sitä olekkaan.
        Toisaalta en edes halunnut keskustella fasismista, vaan nimenomaan varpaankynsistä, jalkahoidoista, kantapäiden kovettumista.. Saan höyläillä sekä käsihöylällä että patterikäyttöisellä höylällä kantapäitä lähes joka päivä että kantapäiden iho pysyy vauvanpepun pehmeänä ja siloisena.

        NIIn, halusit vain taas kerran ivata palstan kirjoittajia.


      • ohhoijaa44 kirjoitti:

        NIIn, halusit vain taas kerran ivata palstan kirjoittajia.

        Se taas oli sinun tulkintasi asiasta. Omalla vastuullasi. Ei koske minua eikä kuvaa mitenkään minun tapaani lähestyä kirjoituksiin joiden kantava asia on olematon tai vääristynyt tai kaikkein pahinta, juoni puuttuu kokonaan.


    • Fasismi on paitsi erittäin epäselvä ja vaikeasti määriteltävä termi myös termi jota usein käytetään väärin kun halutaan leimata poliittisen vastustajan koko persoona mahdollisimman vastenmielisesti. Kuitenkin ja tästäkin huolimatta, Jussi Halla-aho on tuonut esille erityisesti blogeissaan (joita hän ei kadu) hyvin fasismille tunnusomaisia mielipiteitä ihmisten eriarvoisuudesta jne. Kukaan poliitikko joka tunnustaa itsensä rasistiksi (huom. kysymys ei ole maahanmuuttokriittisyydestä, vaan vakaumuksellisesta rasismista, jossa Halla-aho on hyvin lähellä Tony Halmeen mielipiteitä, ei omaa länsimaisen yhteiskuntamme perusarvoja joihin kuuluu kaikkien ihmisten samanarvoisuus, ihonväristä, etnisestä alkuperästä, uskonnosta jne huolimatta.
      En minäkään usko että Halla-aho on fasisti tai kansallissosialisti, mutta että hänen arvomaailmansa liikkuu peloittavan lähellä näitä ideologioita jotka ovat niin paljon pahaa saaneet maailmassa on liian epämukava lähtökohta minkäänlaiselle poliittisille yhteistyölle.

      • bessie-

        "Fasismi on paitsi erittäin epäselvä ja vaikeasti määriteltävä termi myös termi jota usein käytetään väärin kun halutaan leimata poliittisen vastustajan koko persoona mahdollisimman vastenmielisesti.

        Kun nyt pidät itsekin käsitettä fasismi erittäin epäselvänä ja vaikeasti määriteltävänä, niin eikö sinua ollenkaan häiritse se, että Keskustan ja Kokoomuksen puoluejohtajat juuri nyt esiintyvät kuin heillä olisi oikea ja täsmällinen tieto, erittäin venyvistä käsitteistä kuten fasismi ja rasismi kun kuitenkin on kysymys. 'Hyvien arvojen' nimissä harjoitetulla demagogialla on erittäin helppo johtaa kansalaisia harhaan, kynnys sen kyseenalaistamiseen voi olla 'hyväkuntoisellekin' liian korkea, myös medianäkyvyyden saamisen osalta.
        Ymmärtääkseni Halla-aho on joskus (kai vuosia sitten?) enempi analyyttisessa ja pohdiskelevassa hengessä kirjoitellut myös ihmisarvon mittaamisesta ja sen vaikeudesta, entä sitten, ketä (oikeasti) kiinnostaa?

        Olen kyllä Halla-ahon lähes suoraan Alfred Rosenbergiltä lainattuja tekstejä, jotka joskus olivat kaikkien luettavissa ja ettei vain peräti jonkinlaisena puolueohjelmana SOININ PERUSSUOMALAISTEN omilla sivuilla, 'ääneen' naureskellut ja kritisoinut vähän siellä sun täällä, mutta varsinainen kritiikin kohteeni on aina ollut koko puolueen johto ja ennen kaikkea Soini.


      • bessie- kirjoitti:

        "Fasismi on paitsi erittäin epäselvä ja vaikeasti määriteltävä termi myös termi jota usein käytetään väärin kun halutaan leimata poliittisen vastustajan koko persoona mahdollisimman vastenmielisesti.

        Kun nyt pidät itsekin käsitettä fasismi erittäin epäselvänä ja vaikeasti määriteltävänä, niin eikö sinua ollenkaan häiritse se, että Keskustan ja Kokoomuksen puoluejohtajat juuri nyt esiintyvät kuin heillä olisi oikea ja täsmällinen tieto, erittäin venyvistä käsitteistä kuten fasismi ja rasismi kun kuitenkin on kysymys. 'Hyvien arvojen' nimissä harjoitetulla demagogialla on erittäin helppo johtaa kansalaisia harhaan, kynnys sen kyseenalaistamiseen voi olla 'hyväkuntoisellekin' liian korkea, myös medianäkyvyyden saamisen osalta.
        Ymmärtääkseni Halla-aho on joskus (kai vuosia sitten?) enempi analyyttisessa ja pohdiskelevassa hengessä kirjoitellut myös ihmisarvon mittaamisesta ja sen vaikeudesta, entä sitten, ketä (oikeasti) kiinnostaa?

        Olen kyllä Halla-ahon lähes suoraan Alfred Rosenbergiltä lainattuja tekstejä, jotka joskus olivat kaikkien luettavissa ja ettei vain peräti jonkinlaisena puolueohjelmana SOININ PERUSSUOMALAISTEN omilla sivuilla, 'ääneen' naureskellut ja kritisoinut vähän siellä sun täällä, mutta varsinainen kritiikin kohteeni on aina ollut koko puolueen johto ja ennen kaikkea Soini.

        Kansallissosialismi ja fasismi ovat lähellä toisiaan ideologisesti, mutta niissä on myös huomattavia eroja. Esimerkiksi rotuopin ja rotuteorioiden merkitys kansallissosialismissa oli paljon suurempi; fasistit eivät olleet läheskään yhtä kiinnostuneita rotujen puhtaudesta. Minä olen sitä mieltä että Halla-aho ja muut äärioikeistolaisemme ja populistimme flirttailevat enemmän natsien ajatusmaailman kanssa, kuin fasismin.
        Mistähän syystä tänään julkaistussa Maailman vahvimmat demokratiat-listassa Ruotsi oli kolmantena ja Suomi vasta yhdeksäntenä?
        https://www.weforum.org/agenda/2017/02/which-are-the-worlds-strongest-democracies/?utm_content=bufferefdb2&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer


      • bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kansallissosialismi ja fasismi ovat lähellä toisiaan ideologisesti, mutta niissä on myös huomattavia eroja. Esimerkiksi rotuopin ja rotuteorioiden merkitys kansallissosialismissa oli paljon suurempi; fasistit eivät olleet läheskään yhtä kiinnostuneita rotujen puhtaudesta. Minä olen sitä mieltä että Halla-aho ja muut äärioikeistolaisemme ja populistimme flirttailevat enemmän natsien ajatusmaailman kanssa, kuin fasismin.
        Mistähän syystä tänään julkaistussa Maailman vahvimmat demokratiat-listassa Ruotsi oli kolmantena ja Suomi vasta yhdeksäntenä?
        https://www.weforum.org/agenda/2017/02/which-are-the-worlds-strongest-democracies/?utm_content=bufferefdb2&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

        "Mistähän syystä tänään julkaistussa Maailman vahvimmat demokratiat-listassa Ruotsi oli kolmantena ja Suomi vasta yhdeksäntenä?"

        Niin, mistähän syystä tosiaan? Ja mistähän syystä näitä listoja ei Suomessa kovinkaan näkyvästi julkaista?
        Demokratian vahvuutta laskettaessa mukana lienee aina aika paljon 'liikkuvia osia'? Jos ja kun ensin luokitellaan eri osa-alueet ja niihin taas useampikin indikaattori, niin onhan se selvää, että listasijoitukset vaihtelevat vähän niin kuin 'suhdanteiden' mukaan?
        Sananvapaus varmaan on yksi tärkeä mittari, onhan se demokratian perusta. Perustuslakimme (tai ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen 19. artiklan) mukaan sananvapaus kuuluu KAIKILLE.

        Halla-ahoa pidän 'vain' kansallismielisenä, en siis 'natsimielisenä' tai rasistina tai fasistina. Mielipiteeni olen lukemani ja kuulemani perusteella itse muodostanut.


    • Vapaus, tasa-arvo ja veljeys, niitä voin liputtaa kuin liputtivat muinoin ranskan vallankumouksessa.

      Varpaankynteni ovat joulunpunaiset samaa kuin huuleni, niillä kun on suora yhteys huuliilla ja varpailla.
      Ihanaa kun kesällä voi kulkea kepeästi sandaaleissa, kuin punaiset marjat sieltä varpaat vilkkuvat.

      • Varpaankynsissäni kestää lakka ihan älyttömän kauan; keväämmällä tehty pedikyyri kestää vielä. Katsotaan mitä lakkaa seuraavaksi: ruohonvihreää, merensinistä, syreeninlilaa vaiko karpalonpunaista. (Ohhhh nyt minua aletaan taas nimitellä jos varpaankynteni ovat punaiset)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Varpaankynsissäni kestää lakka ihan älyttömän kauan; keväämmällä tehty pedikyyri kestää vielä. Katsotaan mitä lakkaa seuraavaksi: ruohonvihreää, merensinistä, syreeninlilaa vaiko karpalonpunaista. (Ohhhh nyt minua aletaan taas nimitellä jos varpaankynteni ovat punaiset)

        "rosaliin"

        Jos luet tarkemmin Ranskan vallan-kumouksen historiaa.
        Alat ymmärtää kuinka "fasistinen" se olikaan.
        Kuten aina, työ-väen voittoja romantisoidaan, eikä niistä pahaa sanaa sanota.
        Giljotiini ja jaloista ripustaminen ovat silloin jaloja tekoja.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "rosaliin"

        Jos luet tarkemmin Ranskan vallan-kumouksen historiaa.
        Alat ymmärtää kuinka "fasistinen" se olikaan.
        Kuten aina, työ-väen voittoja romantisoidaan, eikä niistä pahaa sanaa sanota.
        Giljotiini ja jaloista ripustaminen ovat silloin jaloja tekoja.

        H.

        hups!

        H.


      • New-age

        Parhaillaan luen Milja Kauniston Corpusta ja noin hänkin Ranskan tasavaltalaistumista kuvaa. Raakaa peliä. Ihme, kun Versailles säilyi tai Notre Dame. Jne. Paljon arvokasta tuhottiin vimmassa.
        Kirjassa kuvataan, miten kuninkaiden arkut avattiin ja ruumiit vietiin joukkohautaan. Tarkoitus on saada arkuista materiaalia Napoleonin tykkeihin.
        Ei siis mitään fiktiota tältä osin.
        En nyt ole mikään monarkian kannattaja, mutta tuhotoimet olivat barbaarisia ja siihen osallistui aatelistokin. Kaiken voi todentaa muualtakin, mm Mr Google. Aateliston käytöshän oli tosi merkillistä.


      • New-age

        Pakko lisätä. Ihmiset ilmiantoivat toisiaan ja pyöveleillä riitti töitä.


      • eppu2
        New-age kirjoitti:

        Pakko lisätä. Ihmiset ilmiantoivat toisiaan ja pyöveleillä riitti töitä.

        Niin sitä kytättiin Itä-Saksassakin. Eikä Venäjälläkään ole paljon muu muuttunut, kuin nimi.
        Siinähän se ihmisen henkinen kehitys takkuaa, kun heti valtaan päästyään toimitaan samoin, kuin ne joita on arvosteltu.
        Koston tie on loputon.


    • Sunnuntaita@

      En ole ehtinyt kynsiäni lakkaamaan. Kiireinen viikonloppu, jonka kruunasi isoveljen vierailu. Oli menossa karhuja kuvaamaan jonnee Suomussalmelle.

      Varpaankynteni ovat käsitelty viimeksi Costa Ricassa. Ostoskeskuksessa nainen hoiti kovettumat lattialla istuen. Hieroi jollain kivellä, liotti yrttivedessä ja hieroi jalkasalvalla ja maalasi kynnet. Lopuksi pisti varvassandaalit varovasti jalkaani . Väri on oranssin punainen.

      Varpaankynteni alkavat olla huollon tarpeessa jahka kerkiän.

      Politiikasta en ymmärrä mitään saati hienoista sivistyssanoista.

      • Minä aina kaikkein ensimmäiseksi ryntään pedikyyriin/manikyyriin kun olen siinä maailmanosassa. Tai siis soitan ystävättären joka on käynyt kursssit ja tekee näitä hoitoja kotikäynnille. Siinä me sitten istutaan ja rupatellaan ja vaihdetaan kuulumiset, juodaan hyvää kolumbialaista kahvia tai tuoremehua, ja aamupäivä kuluu kun jalkani ja käteni saavat sokerihierontaa, kynsinauhat leikataan ja nypitään, liotusta ja viilausta ja lopuksi kauniin lakan ja päällyslakan. Varvastossut jalkaan, varovasti ja sitten onkin lounasaika :)
        Maksaa ei paljon mitään. Maksan tuplat. Annan aina rahaa myös taksiin


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä aina kaikkein ensimmäiseksi ryntään pedikyyriin/manikyyriin kun olen siinä maailmanosassa. Tai siis soitan ystävättären joka on käynyt kursssit ja tekee näitä hoitoja kotikäynnille. Siinä me sitten istutaan ja rupatellaan ja vaihdetaan kuulumiset, juodaan hyvää kolumbialaista kahvia tai tuoremehua, ja aamupäivä kuluu kun jalkani ja käteni saavat sokerihierontaa, kynsinauhat leikataan ja nypitään, liotusta ja viilausta ja lopuksi kauniin lakan ja päällyslakan. Varvastossut jalkaan, varovasti ja sitten onkin lounasaika :)
        Maksaa ei paljon mitään. Maksan tuplat. Annan aina rahaa myös taksiin

        (Politiikka ei oikeesti liity muuten aiheeseen kun paitsi mielleyhtymänä. Kun ystävättäreni hoitaa jalkojani keskustelemme politiikasta tai parannamme maailmaa kaiken muun humpuukin ohella)


    • hmpff

      Kynteni ovat tällä hetkellä kullan väriset 😎 Sitä on kiva vaihdella mielen ja rusketuksen mukaan, mikäli nyt saappaista eroon pääsisi tänä kesänä... Kaivelin jo varvastossut esille, ne onneksi käy vaikka sataakin, mutta pihatöissä vähän huonommin.

      Niin fasistinen olen, että ranskalaista manikyyria en itse ikuna laittaisi varpaisiin! Nevö evö. Se ei sovi, varpaankynnet näyttää vaan leikkaamattomilta.

      • Kullan väriset varpaankynnet kultasandaaleihin, ei hassumpaa ;)
        Minulle on tehty kerran tai pari ranskalainen varpaisiini. Ei hassumpi, vaikka oli siihen totuttelemista. Ei aluksi oikein miellyttänyt. Muuten ranskalainen on suosikkini sormenpäissä.


    • neekerinpusu

      kovasti on rasistisia kommentteja. En tykkää !
      Pusu poskelle.

      • kynsikäs

        En ehdi nyt Balille enkä Thaimaan saarille jalkahoitoon.
        Täytyy ihan ite liottaa jalat merisuolavedessä ja hioa kovettumat, leikata kynnet ja rasvata.
        Ostin keltaista kynsilakkaa, varpaden kynnethän kellastuu iän myötä. Keltaisen kynsilakan alta sitä ei huomaa.
        Olen myös uusimassa vaatteita keltaisempaan suuntaan. Ihokinhan kellertää vanhemmiten ja sitäpaitsi maksaläiskät erottuvat kauniisti ohuen keltaisen pitkähihaisen puseron heijastuksesta.


      • New-age

        Aika kellertävää....rupes naurattamaan
        Ehkä valitsen jonkun värin muös...sinertää, vihertää, lilertää, mustuu, punertaa...


      • New-age kirjoitti:

        Aika kellertävää....rupes naurattamaan
        Ehkä valitsen jonkun värin muös...sinertää, vihertää, lilertää, mustuu, punertaa...

        Vihreää, punaista, varpaisiin jos kallistut vasemmalle. Mustaa tai tummansinistä tai ruskeaa jos olet kansallissosialisti/persu. ranskalainen jos olet Macronin kannattaja, taivaansinistä kokoomukselaiselle, verenpunaista sosialistille, ruohonvihreää tai sateenkaarta jos kannustat Haavistoa ja Toukoa. Pinkkiä jos et ole oikein varma. Valkoista jos olet villi ja vapaa, poliittinen agendasi on kaikkien värien summa ja kuin kirjoittamaton sivu.


      • Tarkennan
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Vihreää, punaista, varpaisiin jos kallistut vasemmalle. Mustaa tai tummansinistä tai ruskeaa jos olet kansallissosialisti/persu. ranskalainen jos olet Macronin kannattaja, taivaansinistä kokoomukselaiselle, verenpunaista sosialistille, ruohonvihreää tai sateenkaarta jos kannustat Haavistoa ja Toukoa. Pinkkiä jos et ole oikein varma. Valkoista jos olet villi ja vapaa, poliittinen agendasi on kaikkien värien summa ja kuin kirjoittamaton sivu.

        Vihreät ja sosialistit menee samalla verenpunaisella. Jos on uskominen vaalikoneisiin ja miksi emme uskoisi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Vihreää, punaista, varpaisiin jos kallistut vasemmalle. Mustaa tai tummansinistä tai ruskeaa jos olet kansallissosialisti/persu. ranskalainen jos olet Macronin kannattaja, taivaansinistä kokoomukselaiselle, verenpunaista sosialistille, ruohonvihreää tai sateenkaarta jos kannustat Haavistoa ja Toukoa. Pinkkiä jos et ole oikein varma. Valkoista jos olet villi ja vapaa, poliittinen agendasi on kaikkien värien summa ja kuin kirjoittamaton sivu.

        Historia tietää kertoa, että punaiset ja valkoiset tappoivat toisiaan.

        Vaikka en minä politiikasta mitään ymmärrä.


      • New-age

        Valkoinen Paloman mukaan, mutta jos otan aurinkoa ja muutun ensin porsaanpunaiseksi, tulee aikas vinkeä kontrasti. Jos laittaa mustaa, se vois olla Tuskaa, varsinkin, kun jo sana p..u aiheuttaa ähkyä. Ja vaikka Haavisto on ihan fiksu, niin en ole oikein sateenkaarellakaan. Pionin vaaleanpunainen alle ja päälle kultahilelakkaus vois mennä. Varpaat ovat luomu SF.
        KK: niinhän tekivät!


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Historia tietää kertoa, että punaiset ja valkoiset tappoivat toisiaan.

        Vaikka en minä politiikasta mitään ymmärrä.

        Tuo on historiaa.
        Tottakai sinä ymmärrät politiikasta; ymmärrät vain omalla tavallasi. Omien filttereidesi läpi ja tulkitset asioita omienkokemustesi ja lähtökohtiesi mukaan.
        Niinkuin me kaikki muutkin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tuo on historiaa.
        Tottakai sinä ymmärrät politiikasta; ymmärrät vain omalla tavallasi. Omien filttereidesi läpi ja tulkitset asioita omienkokemustesi ja lähtökohtiesi mukaan.
        Niinkuin me kaikki muutkin.

        Valkoiset kynnet oikeaan jalkaan ja punaiset vasempaan. Minulla on oranssit kynnet, Dutch color.


      • kynsikäs
        New-age kirjoitti:

        Aika kellertävää....rupes naurattamaan
        Ehkä valitsen jonkun värin muös...sinertää, vihertää, lilertää, mustuu, punertaa...

        Lilertävä olis hieno jos olis ite vähän lyllertävä :)
        Kerran minulta luiskahti lanttu pikkuvarpaalleni. Vähän otti kipeää hetken. Unohdin asian ja seuraavana päivänä lähdin metsälenkille. Alkoi kipuilemaan koko vasen puoli vasemmasta jalasta. Illalla huomasin, että pikkuvarpaan alaosa oli ihan mustana mustelmasta.

        (Enkä ollut edes ottamassa lanttua jääkaapista vaan porkkanoita, mokoma lanttu oli tarttunut muovipussin sankaan kiinni.)


    • Kynnet.tarpeelinen.aihe

      Tellukka, mistä tieto että kortisoni auttaa paksuuntuviin kynsiin? En ole kuullut. Joskus vedän puhdistetulla rautaviilalla (siis työkalupakista) kynnen päältä ohuemmaksi.
      Jalkahoitaja kertoi että paksuuntuvissa kynsissä on sieni, jota hoidetaan vahvalla ja pitkällä antibioottilääkityksellä, joka ei kuitenkaan takaa lopputulosta. Ja jos paranee, niin sama uusiutuu helposti. En ruvennut.
      Niinikään jalkahoitaja kertoi, että kovettumia ei kannata hioa säännöllisesti usein. Ne vain riehaantuvat kasvamaan lisää. Hyvä rasva ja oikeat kengät vähentävät kovettumakasvua. Olen kokenut, eivät kovetu enää kuin vähän, harvoin raspaan.
      Merisuolavesi sensijaan on hyvä liotusaine, jalkahoitaja tietenkin kauppasi markkinoimiaan jalkasuoloja, voihan niissä vielä olla jotain lisäarvoa.
      Mullakin on nyt kullanväriset varpaankynnet turkooseissa sandaaleissa. Vähän hämää paksuuntumista ja tietenkin rumaa kynnenpintaa paljon. Ottaisin mielelläni kauniimmat kynnet.

      • New-age

        Jotain kynää on mainostettu, että sillä sipaisemalla hoituu.
        Kyllä jotkut jalkahoitajat suosittelevat viilausta kynsien leittauksen yhteydessä. Ehkä kandeis ostaa kertakäyttöviiloja. Tai onko pakissa
        santapaperia pakissa, mutta ihokin sillä saattaa mennä rikki.


      • eppu2
        New-age kirjoitti:

        Jotain kynää on mainostettu, että sillä sipaisemalla hoituu.
        Kyllä jotkut jalkahoitajat suosittelevat viilausta kynsien leittauksen yhteydessä. Ehkä kandeis ostaa kertakäyttöviiloja. Tai onko pakissa
        santapaperia pakissa, mutta ihokin sillä saattaa mennä rikki.

        Joo telkussa pyörii mainos tuosta, että kerran kun laittaa niin sieni häviää.


      • New-age

        Kynnet siis leikataan...en tiedä mitä leittaus on...


      • Ei se ole kynsisieni.
        Se on kasvanut tuollaista paksua kynttä jo iät ja ajat. En muista, josko joskus olisin töissä pudottanut jotain painavaa sen päälle.
        Sen on jokainen lääkäri ja jalkahoitaja erikseen sanonut, joille olen sitä sienimahdollisuutta yrittänyt syöttää.
        Huomasin tuon kortisonin vaikutuksen sillä tavalla, kun yksi pikku psoriasisläiskistäni on tullut just siihen kynnen juureen. Vaikka miten yritin laittaa kortisonivoidetta vain just niitten läiskien kohtaan, niin siinä meni väkisin osaan kynnen päällekin. Sitten huomasin, että siihen kohtaanhan ei enää kasvakaan kynsi samalla tavalla paksuna, mihin sitä voidetta meni.


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Ei se ole kynsisieni.
        Se on kasvanut tuollaista paksua kynttä jo iät ja ajat. En muista, josko joskus olisin töissä pudottanut jotain painavaa sen päälle.
        Sen on jokainen lääkäri ja jalkahoitaja erikseen sanonut, joille olen sitä sienimahdollisuutta yrittänyt syöttää.
        Huomasin tuon kortisonin vaikutuksen sillä tavalla, kun yksi pikku psoriasisläiskistäni on tullut just siihen kynnen juureen. Vaikka miten yritin laittaa kortisonivoidetta vain just niitten läiskien kohtaan, niin siinä meni väkisin osaan kynnen päällekin. Sitten huomasin, että siihen kohtaanhan ei enää kasvakaan kynsi samalla tavalla paksuna, mihin sitä voidetta meni.

        Mulla nuorena töissä putosi sellainen vanhanaikaisen sängyn laita yhden kynnen juureen.
        Vähän myöhemmin kotona maalla kun olin, veli oli jättänyt ison painavan nauhurinsa oven viereen tuolille, johto huolimattomasti roikkuen.
        Siihen sitten kompastuin ja nauhuri putosi kulmalleen täsmälleen samaan paikkaan kynnen juureen.
        Sen jälkeen alkoi kasvaa kynsi paksuna.
        Mielenkiintoinen tuo kortisonijuttu. Minkä vahvuista se Sinulla on?


      • eppu2 kirjoitti:

        Mulla nuorena töissä putosi sellainen vanhanaikaisen sängyn laita yhden kynnen juureen.
        Vähän myöhemmin kotona maalla kun olin, veli oli jättänyt ison painavan nauhurinsa oven viereen tuolille, johto huolimattomasti roikkuen.
        Siihen sitten kompastuin ja nauhuri putosi kulmalleen täsmälleen samaan paikkaan kynnen juureen.
        Sen jälkeen alkoi kasvaa kynsi paksuna.
        Mielenkiintoinen tuo kortisonijuttu. Minkä vahvuista se Sinulla on?

        Minulla on
        Grupp II – medelstark: Locoid
        Grupp III – stark steroid: Betnovat
        Grupp IV – extra stark steroid: Dermovat.

        Niitä tilanteen mukaan aina hölväilen milloin mihinkin kohtaan tarvitsee (silloin kun muistan). Tuota kaikkein vahvinta yritän vältellä mahdollisimman pitkälle, kun luin mitä sivuoireita siitä saattaa tulla, jotka huomaa vasta myöhemmin. Enimmäkseen käytän Locoidia.


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Minulla on
        Grupp II – medelstark: Locoid
        Grupp III – stark steroid: Betnovat
        Grupp IV – extra stark steroid: Dermovat.

        Niitä tilanteen mukaan aina hölväilen milloin mihinkin kohtaan tarvitsee (silloin kun muistan). Tuota kaikkein vahvinta yritän vältellä mahdollisimman pitkälle, kun luin mitä sivuoireita siitä saattaa tulla, jotka huomaa vasta myöhemmin. Enimmäkseen käytän Locoidia.

        Mulla on reseptillä Locoidia. Silloin tällöin laitan päänahkaan.


      • New-age

        Täytyy tunnustaa, että mulla on myös akkavarpaan kynsi paksuuntunut. Täytyypä testata kortisonia.
        Tellukka, voisit hakea patentin, jos meillä paranevat kynnet.
        En muista, että mitään olisi pudonnut varpaalle, mutta joskus olen lyönyt sen tuolin jalkaan niin, että varpaat ovat hajonneet eri suuntiin. Sehän tekee nannaa; siinä hypit ja tanssit ja manaat kyyneleet silmissä.


      • eikunlevittelet
        New-age kirjoitti:

        Täytyy tunnustaa, että mulla on myös akkavarpaan kynsi paksuuntunut. Täytyypä testata kortisonia.
        Tellukka, voisit hakea patentin, jos meillä paranevat kynnet.
        En muista, että mitään olisi pudonnut varpaalle, mutta joskus olen lyönyt sen tuolin jalkaan niin, että varpaat ovat hajonneet eri suuntiin. Sehän tekee nannaa; siinä hypit ja tanssit ja manaat kyyneleet silmissä.

        Patentin mille? Voide on keksitty ja takuulla patentoitukkin.


      • New-age

        Käyttö? No voide on tietty keksitty ja patentoitu.
        Jalashoitaja on suositellut vain viilausta. Ei sanaakaan kortisonista.
        Oli ehkä tyhmä idea multa.
        Jos meistä paksukyntisistä tulee ohutkyntisiä, eikö voisi päästä osingoille,
        jos ei missään, ei koskaan ole mainittu asiasta. Kyllä Mr. Kortison varmasti palkitsisi Tellun.
        Mulla on atooppinen iho, mikä voi temppuilla ja taas antaa olla vuosia rauhassa.


      • New-age

        Ja mikä jalashoitaja -> jalkahoitaja


      • siinähä.levittelet
        New-age kirjoitti:

        Käyttö? No voide on tietty keksitty ja patentoitu.
        Jalashoitaja on suositellut vain viilausta. Ei sanaakaan kortisonista.
        Oli ehkä tyhmä idea multa.
        Jos meistä paksukyntisistä tulee ohutkyntisiä, eikö voisi päästä osingoille,
        jos ei missään, ei koskaan ole mainittu asiasta. Kyllä Mr. Kortison varmasti palkitsisi Tellun.
        Mulla on atooppinen iho, mikä voi temppuilla ja taas antaa olla vuosia rauhassa.

        Jokainen käyttää mitä mihin tahtoo eihä sellaseen voi patenttii hakee 😃😏


    • AhmedAhneus

      >>Termitkään ei ole joillakin innokkaimmilla keskustelijoilla hallussa; yhteistä kieltä ei silloin löydy, jos toinen osapuoli huutaa suu vaahdossa mikä fasismi, mitä on fasismi??? (Ole hyvä, guugleta jos et tiedä. Wiki-setä tietää. Fasismi on käytössä oleva termi joka kannattaa hallita jos haluaa osallistua poliittiseen keskusteluun. Se ei ole tulkinta tai mielipide, herttinen sentään!!!<<<<<<<

      Etkö osaa kirjoittaa ainuttakaan viestiä korostamatta omaa ylemmyyttäsi.
      Antaisit omasta mielestäsi tyhmempienkin saada sanansa kuuluviin ilman ivailua.

    • Jaksane erittäin hyvin.

    • Kynnet.tarpeellinen.aihe

      New-age. Mainostettu sipaisu ei ole auttanut, käytin ainakin puoli vuotta. Kyllä minulla santapaperikynsiviilapaketti on, se vain ei pysty kovaan kynteen, sen vuoksi järeämmät otteet.
      Tellukka, minkä vahvuista kortisonivoidetta? Saako ilman reseptiä? Kerran sain pistoksen kortisonia järkyttävän kipeään käsivarteen. Olen alun perin loukannut toisen jalan ukkovarpaan ja etuvarpaan. Kynsi on alkanut kasvaa sisään ja kieroon ja tulehduttanut kynsivallit. Ne ovat olleet rikki, ja siitä kohdasta on päässyt sienipöpö sisään. Se ei edes näy laboratoriokokeissa, mutta silmämääräisesti jalkahoitaja oli sitä mieltä että kyllä siinä nyt sieni on, olkoonkin alun perin kasvanut väärin loukkaantumisen seurauksena.

      • Nuo minun voiteeni ovat ihotautilääkärin kirjoittamia oikeastaan vain psoriasikseen, mikä kukkii aina silloin tällöin siellä täällä.

        Muuten ni, niitä on olemassa sellaisia sähkökäyttöisiä pedikyrsettejä, joissa on monen kokoista ja karkeampaa ja sileämpää sliippausterää. Sain joskus likoilta joululahjaksi, mutta missähän kaapissa sekin ... Sillä joskus tosiaankin hioin kynttä ohuemmaksi. Haisi palaneelle luulle.


      • aikuninen
        Tellukka kirjoitti:

        Nuo minun voiteeni ovat ihotautilääkärin kirjoittamia oikeastaan vain psoriasikseen, mikä kukkii aina silloin tällöin siellä täällä.

        Muuten ni, niitä on olemassa sellaisia sähkökäyttöisiä pedikyrsettejä, joissa on monen kokoista ja karkeampaa ja sileämpää sliippausterää. Sain joskus likoilta joululahjaksi, mutta missähän kaapissa sekin ... Sillä joskus tosiaankin hioin kynttä ohuemmaksi. Haisi palaneelle luulle.

        Tuo psori on puoliskollani aika paha. Juuri mikään hoito ei poista.
        Itselläni on jalkavaivoja, hermopinne ja vaivaisenluut.


      • aikuninen kirjoitti:

        Tuo psori on puoliskollani aika paha. Juuri mikään hoito ei poista.
        Itselläni on jalkavaivoja, hermopinne ja vaivaisenluut.

        Ei kai se psoriasis koskaan lähde pois lopullisesti, kenellä se on. Joskus painuu lepoasentoon, itsestäänkin, alkaakseen sitten taas kukkimisen uudestaan, toisinaan ärhäkämmin ja sitten taas vain muistuttaakseen olemassaolostaan.

        Sitäkinhän on monenlaista.
        Onneksi minulla on sellaista kilteintä laatua. Tulee vain tasareunaisia punaisia plänttejä sinne tänne (vain käsivarsiin ja kinttuihin,jalkoihin), jotka eivät edes kutia ollenkaan, eikä hilseile niin, että hilse lentelisi ympäriinsä. Niihin tulee sellainen ohut läpikuultava kova kelmu päälle, mikä lähtee rasvatessa tai pestessä pois kokonaisena liuskana, niinkuin ohut kalansuomu tai pergamentin palanen.
        Joskus on vuosikausia poissa kokonaan, mutta en tiedä mikä niitä sitten taas laukaisee esiin.


    • xx23684569874

      Fasismia ja ristia on vain Suomessa.

      • xx660009

        Miksi silmäsi eivät ole avautuneet, vaikka asut Ruotsissa.


      • OnneksipaJuu

        xx9, ei ole koulunkäyntisi mennyt hukkaan.


      • taikkoinitenne
        OnneksipaJuu kirjoitti:

        xx9, ei ole koulunkäyntisi mennyt hukkaan.

        Ei ole osaan hyvin Ruotsia ja tunnen paljon akateemisia sukuja.


        Yksi kysymys kaikille mikä teillä on webbläsare?


      • taikkoinitenne kirjoitti:

        Ei ole osaan hyvin Ruotsia ja tunnen paljon akateemisia sukuja.


        Yksi kysymys kaikille mikä teillä on webbläsare?

        Olen alkanut epäillä kuka kaikkea hoitaa-johtaa???? Näitäkin keskusteluja!


      • xx9 kirjoitti:

        Olen alkanut epäillä kuka kaikkea hoitaa-johtaa???? Näitäkin keskusteluja!

        Ei näitä keskusteluja hoida kukaan.
        Siinähän se vika onkin.
        Yksi idiootti-robotti joka sekoilee täällä ja poistaa mielivaltaisesti viestejä joissa on linkkejä. Idiootti.robotti on salaliitossa Ilta-Sanomien kanssa ja niiden linkit saavat jäädä.
        Ilmiantajat poistattavat itselleen epämukavia tai epämiellyttäviä viestejä, jotka ylläpito sitten lukematta poistaa tehden suurta vääryyttä viestine kirjoittajille jotka eivät ole tehneet mitään sääntöjen vastaista. Rivot, törkeät loukkaavat viestit jotka ilmoitetaan ylläpidolle jäävät palstalle.
        Hunksz yrittää pomottaa muita palstalaisia ja määrätä mitä saa kirjoittaa ja milloin j a missä ketjussa; onnistumatta tosin siinä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei näitä keskusteluja hoida kukaan.
        Siinähän se vika onkin.
        Yksi idiootti-robotti joka sekoilee täällä ja poistaa mielivaltaisesti viestejä joissa on linkkejä. Idiootti.robotti on salaliitossa Ilta-Sanomien kanssa ja niiden linkit saavat jäädä.
        Ilmiantajat poistattavat itselleen epämukavia tai epämiellyttäviä viestejä, jotka ylläpito sitten lukematta poistaa tehden suurta vääryyttä viestine kirjoittajille jotka eivät ole tehneet mitään sääntöjen vastaista. Rivot, törkeät loukkaavat viestit jotka ilmoitetaan ylläpidolle jäävät palstalle.
        Hunksz yrittää pomottaa muita palstalaisia ja määrätä mitä saa kirjoittaa ja milloin j a missä ketjussa; onnistumatta tosin siinä.

        Luulen olet oikeassa, mutta on muita jotka haluavat määrää kaiken minun omalla koneella.

        Kun lapseni tulevat lomalle luokseni asia järjestyy.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe