Leppoisaa jutustelua...

Tuuli alkaa tyyntyä, sateet ovat väistyneet, ilma viilenee.
Pirtin takka hehkuu lämpöä, istun laiskanlinnassani, katselen järvelle.
Edessäni pöydällä on kulho ruisnappeja, rasia pippurisulatejuustoa, raukasee.

80

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Illantorkkunyt

      Istun pakkopaidassa ja katselen luontoa.
      Edessäni pakkaus psyykenappeja, pullo pippurisumutetta, alkaa raukaista.
      Aamulla täytyy peitto aukaista ja nousta auringonnousuun.

    • ilmatar_

      Olen tovin makoillut sohvalla katsellut ikkunasta ulos. Pala taivasta, koivujen latvuksia.
      Uusia sisustusideoita pulppuaa. Sadepäivänä teen sitä ja tätä. Nyt on ihan kiva vaan olla ja antaa ajatusten virrata.

      • Sain juuri kuvaviestin velipojalta, olivat bonganneet ntillalla jo neljä karhua. Hän on lintubongari, mutta nyt jossain Suomussalmen selkosilla poikansa ja pojan lasten kanssa karhuja kuvaamassa.

        Olemme sukua metsän kuninkaalle 😊


      • 1eero

        Kerran minäkin kohtasin sienestämässä tuoreen karhun paskan, otin varmuuden vuoksi kuvan jota esittelin ylpeänä olo oli kuin karhun kaatajalla.


      • karhukumon.meininkiä

        Lisää pointseja olisit saanut kertomalla kuulijoille, että painit sen karhun kanssa ja lopuksi kuristit sen ettei jäljelle jäänyt kuin paskakasa.


      • 1eero

        Jaa kun en ossoo valehella, kyllä vähä vilkuilin missä se nalle onkaan onneksi karhu älys luikkia pakosalle henkensä edestä.


    • Luin fasesta kolme egologista itikan karkotetta.

      Sisätiloissa halkaise sitruunoita kulhoon.

      Ulkona laita käytettyjä kahviporoja purkkiin ja sytytä ne.

      Iholla, ota tilkka oliiviöljyä ja sekoita siihen esim. laventelia tai sitruunaa ja voitele iholle.

      Miltäs kuulostaa?

    • Kahvinporoja ajattelin kokeilla, jospa hyttyset säikähtäisivät niitä.
      Pitäisi nauttia kesästä mutta on ollut liikaa velvollisuuksia ja nyt ennustivat ilmojen viilentyvän, kuten yleensä juhannuksena.

      • ilmatar_

        Ei vielä ole ollut haitaksi asti. Tuota oliiviöljyä sitruunalla varmaankin kokeilen, tekee hyvää iholle ihan muuten vaan. Kahvinporoja en uskalla parvekkeella sytytellä, mutta hyvä vinkki noille mökkeilijöille.
        Käytetyllä sitruunalla sipaisen aina keittiön lavuaarit, ehkä siksi ei sisätiloissa hyttysiä ole näkynyt :)

        Olisi se vaan hienoa nähdä karhu luonnossa. On niin kunnioitusta herättävä eläin ja meidän metsien kuningas.


      • ilmatar_ kirjoitti:

        Ei vielä ole ollut haitaksi asti. Tuota oliiviöljyä sitruunalla varmaankin kokeilen, tekee hyvää iholle ihan muuten vaan. Kahvinporoja en uskalla parvekkeella sytytellä, mutta hyvä vinkki noille mökkeilijöille.
        Käytetyllä sitruunalla sipaisen aina keittiön lavuaarit, ehkä siksi ei sisätiloissa hyttysiä ole näkynyt :)

        Olisi se vaan hienoa nähdä karhu luonnossa. On niin kunnioitusta herättävä eläin ja meidän metsien kuningas.

        Veljeni porukat ovat jollain karhujen katselupaikalla. Siellä on turvallisesti järjestetty mahdollisuus valokuvaukseen. Ei kai he muuten sinne lapsia veisi.

        Veli lähetti kuvan kahdesta isosta karhusta, jotka lähestyivät ilmeisesti kohti ruokintapaikkaa.

        Olisi kai jänskä nähdä sukulaisia livenä.


    • eppu2

      Lämpöä on riittänyt, kuin myös tuulta. Sateet väistyi täältäkin.
      Saunoin tuolla alamökillä ja pulahdin järvessä. Vesi on lämmennyt ihan muutamassa päivässä.
      Tiistaina on seulontatissikuvaus. 8,10, kaameeta, aamu-uniselle tuollainen aika.
      Eilen tein vähän maalaushommia ja nuorten kanssa on tehty päivänä muutamana puuhommia.

      • Kirjoitin tuonne toiseen ketjuun puutekotalkoiden melusaastasta kesäpäivinä. Toivottavasti, ette sahaile ihan naapurin saunan takana kuten meille kävi taas kerran kun korpimökillä kävimme.

        Kieltmättä minun kaupungin kyljessä sijaitsevan mökin naapurusto on rauhallisempaa kuin keskellä ei mitään ihmiset.

        Taisi olla vuosi sitten kun aurinkoisena helatorstaina sielunrauhaamme häirittiin törkeästi moottorisahalla.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Kirjoitin tuonne toiseen ketjuun puutekotalkoiden melusaastasta kesäpäivinä. Toivottavasti, ette sahaile ihan naapurin saunan takana kuten meille kävi taas kerran kun korpimökillä kävimme.

        Kieltmättä minun kaupungin kyljessä sijaitsevan mökin naapurusto on rauhallisempaa kuin keskellä ei mitään ihmiset.

        Taisi olla vuosi sitten kun aurinkoisena helatorstaina sielunrauhaamme häirittiin törkeästi moottorisahalla.

        Ei ole naapuria sellaista ihan lähellä. On yksi, joka ei paljon paikalla ole, muttei välitä äänistä.
        Järven takaa kuuluu, mutta nyt on tänä keväänä kuulunut sieltä kauheeta jonkun koneen murinaa joka päivä tuntitolkulla. Kuin joku viritetty moottoripyörä.
        No minä olen huono häiriintymään toisten touhuista, mutta aattelin, että, entä ne, jotka ovat siellä vieressä.
        Yleensä täällä on rauha maassa.
        Yhtenä kesänä yksi mökkiporukka yritti jollain vesijeteillä täällä touhuta, mutta on tehty päätös, että kun on pieni järvi, ei edes moottoriveneellä saa ajaa.
        Minusta on hyvä, että rauha säilyy.
        Kun vanhempani osti tämän tilan, oli yksi kesämökki, nyt on yli 30.
        Viime talvena sama porukka oli ajanut moottorikelkoilla meidänkin rannasta.
        Näin itse asian.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ei ole naapuria sellaista ihan lähellä. On yksi, joka ei paljon paikalla ole, muttei välitä äänistä.
        Järven takaa kuuluu, mutta nyt on tänä keväänä kuulunut sieltä kauheeta jonkun koneen murinaa joka päivä tuntitolkulla. Kuin joku viritetty moottoripyörä.
        No minä olen huono häiriintymään toisten touhuista, mutta aattelin, että, entä ne, jotka ovat siellä vieressä.
        Yleensä täällä on rauha maassa.
        Yhtenä kesänä yksi mökkiporukka yritti jollain vesijeteillä täällä touhuta, mutta on tehty päätös, että kun on pieni järvi, ei edes moottoriveneellä saa ajaa.
        Minusta on hyvä, että rauha säilyy.
        Kun vanhempani osti tämän tilan, oli yksi kesämökki, nyt on yli 30.
        Viime talvena sama porukka oli ajanut moottorikelkoilla meidänkin rannasta.
        Näin itse asian.

        Tämä minun mökki sijaitsee Nuaksen selälle vievästä venereitistä hiukka etäällä joten isoa haittaa ei järveltä kaikuvat moottorien äänet aiheuta.

        Talollisten koirien räkytys joskus kantautuu rantaan, mutta ei siten kuin P:n korpimökin lammen rannalla moottorisahan ääni.


      • Mitähän kiusantekoa niillä on eläkeikäisille, kun minullekin laitetaan aina kaikki ajat ihan aamulla ensimmäinen.
        Silloin, kun kävin vielä töissä, niin olisin oikein halunnut heti aamuksi ajat taikka sitten iltapäivällä viimeisen ajan, ettei olisi tarvinnut kesken työpäivän lähteä ajelemaan edestakaisin, mutta ei tuntunut järjestyvän. Tietty eläkeläisille ihan kiusallaan annettu ne aikaiset.

        Menee moneksi vuorokautta unirytmit sekaisin ja on kuin tapettu mato koko sen päivän, kun on joutunut heräämään kesken parhaitten uniensa.


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Mitähän kiusantekoa niillä on eläkeikäisille, kun minullekin laitetaan aina kaikki ajat ihan aamulla ensimmäinen.
        Silloin, kun kävin vielä töissä, niin olisin oikein halunnut heti aamuksi ajat taikka sitten iltapäivällä viimeisen ajan, ettei olisi tarvinnut kesken työpäivän lähteä ajelemaan edestakaisin, mutta ei tuntunut järjestyvän. Tietty eläkeläisille ihan kiusallaan annettu ne aikaiset.

        Menee moneksi vuorokautta unirytmit sekaisin ja on kuin tapettu mato koko sen päivän, kun on joutunut heräämään kesken parhaitten uniensa.

        Sas muuta. Mulle aina kanssa tyrkytetään kaikki aamuajat, enkä yhtään tykkää.
        Vuorotyöntekijä ja paljon yövuoroja tehneenä, en voikaan olla muuta, kuin aamu-uninen ja aina kaikki ajat tyrkytetään aamusta.
        Aina, kun tilaan jotakin aikaa, pitää kysyä, että olisko vähän myöhemmin.


      • eppu2 kirjoitti:

        Sas muuta. Mulle aina kanssa tyrkytetään kaikki aamuajat, enkä yhtään tykkää.
        Vuorotyöntekijä ja paljon yövuoroja tehneenä, en voikaan olla muuta, kuin aamu-uninen ja aina kaikki ajat tyrkytetään aamusta.
        Aina, kun tilaan jotakin aikaa, pitää kysyä, että olisko vähän myöhemmin.

        Sain aikoja selkäterabiaan. Aamuksi kello 8.00 eka aika. Se osoittautui hyväksi ja sopi päivän tapahtumiin, mutta illasta kostautui.


    • Minullekin ne on yrittäneet tuputtaa noita aamun ensimmäisiä aikoja hammashoitoon, mutta sanoin ystävällisesti, mutta päättävästi herttaiselle hammashoitajalleni että oliskohan aikoja myöhemmin päivällä, kun noi keskiyön ajat ei oikein minulle passaa....ja aikojan sillä oli no prob.

    • Heikunkeikku

      Saakos astahtaa tähän ketjuun Leppoisasti jutustelemaan?
      Noista hyttysistä mäkin, kun kerta muutkin.
      Vain Tosi Rrrohkeat hyttyset uskaltautuvat pöhähtää iholleni imukärsä pitkällä.
      Innosta puhkuen puhkaisevat ihoni ja alkavat imeskellä.
      Hahh-ha-ha-haa, saavat pitkän nenän. Niin pitkän, että on pitempi, ku imupiikki.
      Kauhea syljeskeleminen.
      Varoitusininä kiirii muiden hyttysten korviin: Hei kuulkaa tuon ihmisen veri on Yököttävää ja haiseekin inholle. PAETKAAAAaaaaaa....

      Niinpäs voin muiden (joilla on herkullista verta ja tuoksuvat hyttysruusulle) kiusaksi sanoa, että hyttyset eivät minua kiusaa. Varmaan kadehdituttaa nyt:)

      Sitävastoin samassa suhteessa vereni huonommuuteen, on lihani mitä herkullisinta.
      Jokainen, siis todellakin Jokainen, paarma äkkää mun lihat. Parvena tulevat kimppuuni herkuttelemaan. Olen niin ihanan lihaisa, että itteekin ottaa päähän. Luulen, että olen Paarmojen mielestä herkkuleivos:)

      Karhuistakin olis juttua, kun muutkin.
      Jätän kertomatta.
      Ainaskin hetkeks, jos en toiseksikin.

      Hieno päivä täällä, aurinkoa ja kaikkea. Pirusti tuulee, mikä ei minua tavattomasti miellytä.

      • leppoistelija

        Hohhoijaa, ainekirjoitukseksi meni.


      • Heikunkeikku
        leppoistelija kirjoitti:

        Hohhoijaa, ainekirjoitukseksi meni.

        En ajatellut kirjoittavani mitään ainetta.
        Kunhan naputtelin vähän vertauksin, että menis perille kaikille, että vereni on mitä äklöintä kamaa.
        Kirjoitukseni ilmeisesti sinua ärsytti, koska kirjoitit "Hohhoijaa".
        Kirjoitustyylini ei varmaankaan kaikkia miellytä. Ja vieläpä se, että olen aikamoinen jaarittelija ja tuhlaan liikaakin sanoja.

        Onneksi ihan jokaiseen aloitukseen en viljele vertauksia ja sen semmosia, vaan yritän vähän miettiä miten minnekin kirjoitan.
        Plus vielä sekin, että joskus jopa osaan himpun verran lyhyemminkin kirjoittaa. Se on ollut kovan harjoittelemisen tulos.

        Tässä aloituksessa taisin innostua liikaa, kun aloituksen otsikko oli niin houkutteleva, "Leppoisaa jutustelua".
        Minä sitten aloin jutustelemaan. Siitä se sitten lähti näköjään käsistä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        En ajatellut kirjoittavani mitään ainetta.
        Kunhan naputtelin vähän vertauksin, että menis perille kaikille, että vereni on mitä äklöintä kamaa.
        Kirjoitukseni ilmeisesti sinua ärsytti, koska kirjoitit "Hohhoijaa".
        Kirjoitustyylini ei varmaankaan kaikkia miellytä. Ja vieläpä se, että olen aikamoinen jaarittelija ja tuhlaan liikaakin sanoja.

        Onneksi ihan jokaiseen aloitukseen en viljele vertauksia ja sen semmosia, vaan yritän vähän miettiä miten minnekin kirjoitan.
        Plus vielä sekin, että joskus jopa osaan himpun verran lyhyemminkin kirjoittaa. Se on ollut kovan harjoittelemisen tulos.

        Tässä aloituksessa taisin innostua liikaa, kun aloituksen otsikko oli niin houkutteleva, "Leppoisaa jutustelua".
        Minä sitten aloin jutustelemaan. Siitä se sitten lähti näköjään käsistä.

        Näitä hohoijaa tyyppejä riittää. No, sehän on luonnollista kun
        "Muita naidaan minua ei milloinkaan"

        Hyttysiä olen jo pongaillut, muutamia kooltaan isoja, mitä lie. Esikoinen tutki rantaruohikkoa, oli huolissaan punkeista. En ole kuullut, että olisi täällä, mutta kyllähän nekin leviävät.
        Kuulemma pitäisi mennä valkean lakanan kanssa ruohikkoon heiluttelemaan josko löytyisi punkkeja. Esikoisella oli ollut viime kesänä puutarhajuhlan jälkeen punkki niskassa. Oli säikähtänyt ja mennyt lääkäriin, onneksi ei tullut seurauksia punkin vierailusta.

        Paarmat tulevat riesaksi vasta helteiden kestettyä viikon pari.


    • Huomenta@

      Nukuttu pitkään. Nyt jaksaa. Olen vielä ylisillä pötköllään. Auringon säteet leikkivät tuulen heiluttamilla koivun oksilla ja tuulen humina kertoo, että sorry Korppis, kuivaan tienoota sateen jäljiltä.

      Juhannusviikko.

      Kertovat ennusteissa kylmän ilman levittäytyvän Suomen ylle. Eihän minulla itselläni mitään sitä vastaan, mutta hollantilaisen kesävieraamme mielikuva kuvan kauniistä keskikesän yöstä voi saada särön. Pääasia lie, että ei sataisi. Kokkoa voi polttaa viileämmässäkin yössä.

      Pitänee lähteä pihan perällä käymään ja sitten.kahville.

      • "korppis"

        No voi, voi
        Pitikö sinun tälläkin aloituksella päästä arvon aloituksen ohitse?
        Käyttämällä keppi-hevosenasi jopa samaa aihetta kun minä siellä arvossa.
        Kakkaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        No voi, voi
        Pitikö sinun tälläkin aloituksella päästä arvon aloituksen ohitse?
        Käyttämällä keppi-hevosenasi jopa samaa aihetta kun minä siellä arvossa.
        Kakkaa.

        H.

        Sillehän en voi mitään, että tunteesi kuohuvat joka aloituksen kohdalla. Kun mikään ei riitä, mikään ei ole hyvä, kun Arvo on jo aloittanut ketjun jne.
        Ole iloinen, musiikkiketjua en tule tekemään, en kommentoimaan, en avaamaan.

        Jutustelen vain leppoisasti.

        Ymmärtänet, että Juhannus koskettaa kaikkia suomalaisia ei vain Arvoa.

        Miten aijot juhannusta itse viettää?

        Katselin koppavaa naapurin rouvaa tiluksillaan (pienempi tilus kuin minun tilukseni) join kahvia sisällä, on liian kova tuuli nauttia siitä pihalla. Hänellä oli naisvieras ja katselivat juosten kustua väliaitaamme. Liekö aitaremppaa suunnitelleet. En ota osaa, tehkööt mitä lystäävät. Olen aikani yrittänyt yhteistyötä ja kun ei onnistu niin ei onnistu. Sama pitää sinunkin kanssasi, kun ei onnistu ei onnistu joten se siitä.


    • Puolipilvinen aamu Dalan alajuoksulla: pojat lähtivät vesi/eläinpuistoon Furuvikiin ja Legolassi lähti kuskiksi. MInä jäin kotiin kun huusholliakin on kerääntynyt ihan kiitettävästi neljän miehen jäljiltä; nyt keräämään vaatteita pyykkikoriin ja imuroimaan keittiön lattiaa.
      Herne on alkanut itämään, pinaatti ja mangold kasvavat pikavauhtia ja muutkin istutukset voivat kohtuullisen hyvin.
      Pikkuisen omaakin aikaa: kirjoitella varpaankynsistä, rakkaudesta, politiikasta ...

      • Minulla on onneksi tapa vetää välipäivät löysästi kiireitten jälkeen. Osaan myös nukkua lähes kellon ympäri samalla selkäni rentoutuu. Oli onni aloittaa viikonloppu kevyellä selkähieronnalla. Huomenna saa akupunktiohoitoa. Helpotus saada hyvää hoitoa.

        Täällä niemelläni tuulee navakasti. Aurinko paistaa, poutapilviä taivaalla. Pirtti sopivan lämmin eikä kiire minnee.

        Ruokakin riitti viikonlopun ja taidan selvitä vielä tämän päivän entisillä eväillä. Minulla on myös tuoreita hedelmiä sankollinen, huomasin hedelmäsalaattini kelpaavan vieraille, niin itselle tietty joka päivä, vatsa kiittää.

        Jutellaan kevyesti, ei sotketa toraa tähän ketjuun.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Minulla on onneksi tapa vetää välipäivät löysästi kiireitten jälkeen. Osaan myös nukkua lähes kellon ympäri samalla selkäni rentoutuu. Oli onni aloittaa viikonloppu kevyellä selkähieronnalla. Huomenna saa akupunktiohoitoa. Helpotus saada hyvää hoitoa.

        Täällä niemelläni tuulee navakasti. Aurinko paistaa, poutapilviä taivaalla. Pirtti sopivan lämmin eikä kiire minnee.

        Ruokakin riitti viikonlopun ja taidan selvitä vielä tämän päivän entisillä eväillä. Minulla on myös tuoreita hedelmiä sankollinen, huomasin hedelmäsalaattini kelpaavan vieraille, niin itselle tietty joka päivä, vatsa kiittää.

        Jutellaan kevyesti, ei sotketa toraa tähän ketjuun.

        :))
        OK, siis vain varpaankynsistä, rakkaudesta, säästä, ruuasta ja vaatteista


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        :))
        OK, siis vain varpaankynsistä, rakkaudesta, säästä, ruuasta ja vaatteista

        Normielämästä.


    • Salmenselkä

      Minkähän takia Hunkki ei moiti siitä, että politiikka-aloitiksia on suurin osa ? Leppoisat häntä ärsyttävät.

      Onhan tässä myöhään tulleessa kesässä se hyvä, että on vehreää ja kukkivaa Juhannuksena. Tulee kuntoilua ulkotöissä kun kuivuudesta huolimatta ruoho kasvaa. Täällä on edelleen hyvin kuivaa kun muutama satanut pisara ei auta.

      Muinoin työaikana oli tosiaan kiire kun hommat piti hoitaa viikonloppuisin ja iltaisin. Toisen sukulaisilla oli myös tapana kyläillä paljon ja tarjottavaa piti olla. Kävimme myös töissä apuna maatilalla. Silloin oli nuorempi, nyt ei jaksaisi.
      Siispä nautin nyt eläkkeellä olosta ja siitäkin kun on hiljaista. Kunhan toinenkin jää eläkkeelle, pitää aina olla jotain kuulumassa ja mielellään yhtä aikaa.

      • Joskus kaipaan noita työ- ruuhkavuosia. Kesät asuimme täällä mökillä. Aina oli ottopoikia ympärillä omien lisäksi. Täällä oli paljon kivaa tekemistä lapsille.

        En jaksaisi enää monta työtä perässäni vetää se lie kaikille selvinnyt iän karttuessa.

        Sitä saa vaan ihmetellä kuinka on jaksanut hoitaa työn, joka sitoi ympäri vuorokauden, pitää lapset kurin ja nuhteen alla ja kodin siistinä. Yksi etu noina aikoina oli, että toin usein työpaikalla tehtyjä ruokia pöytään.

        Enhän toki enää ripsua samaan malliin kuin nuorempana.

        Olen toki ymmärtänyt, että ei ne ystävät tule pölypalloja laskemaan vaan viettämään aikaa luonnon helmassa.

        Alvariinsa siivoominen ei ole enää mun juttu.


    • Kaunis ja lämmin päivä tänään, mutta tuulinen.
      Puun halkomisessa se tämäkin päivä on sujunut.
      Taidan mennä vielä vähäksi aikaa, tulin vaan välillä kahveelle.
      Naapuri poikkesi tuomaan tiekunnan kokouskutsun.

    • Olin kirkolla pyykkäämässä. Nyt lakanat hyräilevät ilta auringossa tuulen viemää.

      • Lopetin puuhommat tältä päivältä.
        Laitoin auton akun laturiin, aattelin, että varmasti virta riittää, kun on se mammokuva aamulla.
        Sitä kun alhaalta tuo puita koneelle ja osan taas takaisin vie, tulee monta starttia, ei ehdi ladata.
        Aamulla tuon säätiedon mukaan täällä sataa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Lopetin puuhommat tältä päivältä.
        Laitoin auton akun laturiin, aattelin, että varmasti virta riittää, kun on se mammokuva aamulla.
        Sitä kun alhaalta tuo puita koneelle ja osan taas takaisin vie, tulee monta starttia, ei ehdi ladata.
        Aamulla tuon säätiedon mukaan täällä sataa.

        Katsoin myöhäisuutiset, kerrankin suomineidon vyötäränseutu näyttää hyvältä, mutta, mutta.

        Onnea mammoon, minä menen aamupäivällä selän akupunktiohoitoon eka kertaa elämässäni.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Katsoin myöhäisuutiset, kerrankin suomineidon vyötäränseutu näyttää hyvältä, mutta, mutta.

        Onnea mammoon, minä menen aamupäivällä selän akupunktiohoitoon eka kertaa elämässäni.

        Vähän yli 30 v. kävin akupunktiossa muutaman kerran. Ihon hoitoon sitä sain, kyllä se jonkin verran helpotti.


    • Joutilaisuushan on kaiken pahan alku ja juuri ,kun istuu pitkää iltaa niitten heiluvien liekinvarsien kanssa ajattelee liikaa.
      Kyllä se vaan niin on et elonpolku on ennalta määrätty ,niinku ny sairauretkin vaik käsillään kävelis ja kultapeetä latinaks laulais nii ei auta.
      Ei niis auta lääkärin ohjeetkaan vaik pilkulleen nourattais ,kun se kerta on määrätty koettavaks nii saahan ne pahuksen taurin siemenet sun kiinni .
      Toisaalt elämä on .

      • Kun istun iltaisin tuijottaen järvelle, ajatukset viilettävät asiasta toiseen ja kolmanteen, kunnes aaltojen liikkeet ovat tehneet tehtävänsä. Silmät vaipuvat luppotilaan. Ei kun ylisille...Hyvää yötä Aleksi 😉


    • Täälläpä onkin leppoisaa jutustelua. Ihan yllätyin.
      Olen kirjoitellut tuola muualla sellaisessa paskamyrskyssä, että leppoisuutta ei löydy suurennuslasillakaan. Siksi olikin mukava lukea aloittajan tunnelmointia ja vastauksia siihen.
      Meillä on kaunis luonto, oli kesä tai talvi. Itse asun Kokemäenjoen varrella, melkein rannassa ja kyllä täällä sielu lepää.
      Kun katsoo tuonne selälle, auringon kilotusta veden pintaan, väistyvät huolet hetkeksi ja mielen täyttää ihmetys kaiken kauneuden edessä.

    • Otin siinä pienet torkut, kun niin aikaisin aamulla piti lähteä liikkeelle.
      Satanut on koko päivän, nyt on puol tuntia ollut taukoa.
      Eipä tarvi kasteluhommia harrastaa.
      Oli hyvä, kun illalla peittelin visusti kaikki puupinot ja kasat ja koneet. Ruohonleikkurillekin pistin kottikärryt päälle nurinperin.

      • Iltapäivää@

        Kieltämättä akupuntio selän kipupisteisiin oli jokseenkin samanlaista hoitoa kuin Hollannissa saamani trigger point hoidot.

        33 neulaa selkärankaa molemmin puolin.

        Katsotaan, kuulostellaan nyt on hyvä olo, tosin rasitin jo selkääni rikkaruohoja kitkiessäni salaattimaasta.

        Täällä niemelläni on kaunis ilma. Pilvimassoja näkyy molempien isojen järvien (Nuas-ja Oulujärven) toisella puolen. Järvet jakavat pilvet ja jättävät Kajaanin usein sateettomaksi. Nyt aurinko on pilven peittämä, mutta pian se hymyilee minulle. Juon kahvia laiturilla ja samalla naputtelen tätä viestiä.

        Ilma on jonkin verran viileämpi kuin aamulla. Pohjoisesta on luvattu kylmää aaltoa huomiseksi. No, ikuinen pessimisti kun olen en usko, että tulee ja jos tulee onhan minulla se lämmin kelsiturkki jonka löysin kirppikseltä.


      • korppis kirjoitti:

        Iltapäivää@

        Kieltämättä akupuntio selän kipupisteisiin oli jokseenkin samanlaista hoitoa kuin Hollannissa saamani trigger point hoidot.

        33 neulaa selkärankaa molemmin puolin.

        Katsotaan, kuulostellaan nyt on hyvä olo, tosin rasitin jo selkääni rikkaruohoja kitkiessäni salaattimaasta.

        Täällä niemelläni on kaunis ilma. Pilvimassoja näkyy molempien isojen järvien (Nuas-ja Oulujärven) toisella puolen. Järvet jakavat pilvet ja jättävät Kajaanin usein sateettomaksi. Nyt aurinko on pilven peittämä, mutta pian se hymyilee minulle. Juon kahvia laiturilla ja samalla naputtelen tätä viestiä.

        Ilma on jonkin verran viileämpi kuin aamulla. Pohjoisesta on luvattu kylmää aaltoa huomiseksi. No, ikuinen pessimisti kun olen en usko, että tulee ja jos tulee onhan minulla se lämmin kelsiturkki jonka löysin kirppikseltä.

        Olen odotellut sitä leppoisaa fiilistä, jotta voisin osallistua, mutta täytyy tyytyä puolileppoisaan..))
        Onko niin, korppis, että selkäsi tarvitsee jatkuvaa kuntoutusta? Tuosta apupunktiosta kerroit. Minä sain sitä pari kertaa, mutta en huomannut mitään vaikutusta. Ehkä se ei sovellu akuuttiin vaivaan. Kävin eilen magneettikuvassa ja sain lausunnon nettiin. Jos siitä mitään ymmärsin, kyseessä ei ole mikään rakenteellinen vika vaan pelkkä kuluminen. Eli selkävaivaa on odotettavissa myös jatkossa.
        Verikokein selvitettiin, että kyse ei ole reumasta, mitä aloin epäillä, kun kipu siirtyili paikasta paikkaan.
        Minulla menee yleensä aamupäivä hyvin. Kipittelin edelleen keveästi, mutta kivun iskiessä menee lönköttelyksi. Kyykkyyn en vieläkään pääse pohjekivun vuoksi ja odotan sydän syrjällään marja-aikaa. Hirvittää ajatella, etten enää olisi maastokelpoinen enkä pääsisi marjastamaan tai sieneen...
        Synkkä sadepäivä täällä. Käväisimme Hämeenlinnassa, emmekä voineet kulkea kaupungilla lainkaan jatkuvan vesisateen vuoksi. Juhannussuunnitelmat ovat vielä auki. Ehkä saamme kolme vauvaperhettä juhannusvieraiksi...Ja kokkausta riittää, menu viitenä eri versiona.
        Luin juhlatarjoilustasi. Hyvltä kuulosti. Ehkä otan vinkin siitä...


      • New-age

        Leppoisuudesta: ihan varovasti kysyn, kuinka monta leppoisaa aloitusta olette tehneet 10 vuoden aikana?
        Mulla on kohta vuosi täynnä. Vuosijuhlaa pukkaa!!


      • demeter1 kirjoitti:

        Olen odotellut sitä leppoisaa fiilistä, jotta voisin osallistua, mutta täytyy tyytyä puolileppoisaan..))
        Onko niin, korppis, että selkäsi tarvitsee jatkuvaa kuntoutusta? Tuosta apupunktiosta kerroit. Minä sain sitä pari kertaa, mutta en huomannut mitään vaikutusta. Ehkä se ei sovellu akuuttiin vaivaan. Kävin eilen magneettikuvassa ja sain lausunnon nettiin. Jos siitä mitään ymmärsin, kyseessä ei ole mikään rakenteellinen vika vaan pelkkä kuluminen. Eli selkävaivaa on odotettavissa myös jatkossa.
        Verikokein selvitettiin, että kyse ei ole reumasta, mitä aloin epäillä, kun kipu siirtyili paikasta paikkaan.
        Minulla menee yleensä aamupäivä hyvin. Kipittelin edelleen keveästi, mutta kivun iskiessä menee lönköttelyksi. Kyykkyyn en vieläkään pääse pohjekivun vuoksi ja odotan sydän syrjällään marja-aikaa. Hirvittää ajatella, etten enää olisi maastokelpoinen enkä pääsisi marjastamaan tai sieneen...
        Synkkä sadepäivä täällä. Käväisimme Hämeenlinnassa, emmekä voineet kulkea kaupungilla lainkaan jatkuvan vesisateen vuoksi. Juhannussuunnitelmat ovat vielä auki. Ehkä saamme kolme vauvaperhettä juhannusvieraiksi...Ja kokkausta riittää, menu viitenä eri versiona.
        Luin juhlatarjoilustasi. Hyvltä kuulosti. Ehkä otan vinkin siitä...

        Huomenta Demeter@

        Selkäni vammautui (muistanet) yli vuosi sitten pudotessani tuolilta. Ei se ehkä koskaan palaa entiselleen. Minulla ei ole lepokipuja vaan rasituskipua. Jos en tekisi mitään en kipuilisi. Karibian matka oli kivuton, kaikki valmista ja lämmintä. Hollannissa pitkien kävelykenkkien jälkeen selkä rasittui. Ystävillämme on Haarlemisda hierontayritys ja sain siellä trigger point eli kipupiste hoitoja. Kipupistehoito tehdään peukalonpäillä kipukohtaa painaen kunnes kipu laukeaa. Se oli hyvin tehokasta, mutta kivuliampaa kuin akupunktio. En osaa sanoa vielä akupunktion tehoa, mutta nyt hyvin nukutun yön jälkeen voin hyvin.

        Tapanani on ottaa lepopäiviä, eli en tee mitään rasittavia töitä silloin ei ole kipujakaan. Niin onko se tunne selässä itseasiassa kipua vai vain väsymistä.
        Minulla on korkea kipukynnys.

        No, näillä mennään ja olen tyytyväinen, että selkääni kuntoutetaan.


      • Ps. ostin polvisuojukset puutarhatöitä ja muitakin kyykkyhommia varten. Hyvin pelittivät eilen kun kitkin kasvimaata kontallani.


      • New-age kirjoitti:

        Leppoisuudesta: ihan varovasti kysyn, kuinka monta leppoisaa aloitusta olette tehneet 10 vuoden aikana?
        Mulla on kohta vuosi täynnä. Vuosijuhlaa pukkaa!!

        On näitä rauhanomaisia ketjuja toki aina ollut. Näissä ei viihdy kiukuttelijat.


      • korppis kirjoitti:

        Huomenta Demeter@

        Selkäni vammautui (muistanet) yli vuosi sitten pudotessani tuolilta. Ei se ehkä koskaan palaa entiselleen. Minulla ei ole lepokipuja vaan rasituskipua. Jos en tekisi mitään en kipuilisi. Karibian matka oli kivuton, kaikki valmista ja lämmintä. Hollannissa pitkien kävelykenkkien jälkeen selkä rasittui. Ystävillämme on Haarlemisda hierontayritys ja sain siellä trigger point eli kipupiste hoitoja. Kipupistehoito tehdään peukalonpäillä kipukohtaa painaen kunnes kipu laukeaa. Se oli hyvin tehokasta, mutta kivuliampaa kuin akupunktio. En osaa sanoa vielä akupunktion tehoa, mutta nyt hyvin nukutun yön jälkeen voin hyvin.

        Tapanani on ottaa lepopäiviä, eli en tee mitään rasittavia töitä silloin ei ole kipujakaan. Niin onko se tunne selässä itseasiassa kipua vai vain väsymistä.
        Minulla on korkea kipukynnys.

        No, näillä mennään ja olen tyytyväinen, että selkääni kuntoutetaan.

        Sina olet alusta saakka suhtautunut selkävammaan aktiivisesti ja hyväksynyt sen matkakumppaniksesi, korppis, näin olen ymmärtänyt. Minä olen kiertänyt ja kaartanut ja vieläkin uskottelen, että palaudun oireettomaksi, vaikka se aikaa veisi.
        Muuta kiitos tuosta kuvauksestasi. Aina toisten kokemuksista saa rakentavaa tietoa.


    • Minäkin pyrin olemaan kiusatun kanssa samalla pata-lapulla.
      Olen aina tavoitettavissa.
      Minä kun voin olla sohva-perunana myös tieto-koneeni äärellä.
      Vaikka kiusattu lipsahteleekin toisinaan, en minä koskaan.
      Minun asiani on aina painavaa.
      Jos en sitten toisin anna ymmärtää.
      Useat ovat kyllä huomauttaneet että silloin kun annan ymmärtää, he eivät ymmärrä minua.
      Mutta, minulla on vain yksi nimmari aina.
      Aina ja Lauantaina.
      Tiistaina ja Perjantaina.
      Ja muinakin päivinä.
      Toisin kuin kiusatulla.
      Eli aina voi kohdallani olla varma ketä kiusaa.

      H.

      • Kehittelimme tuonne kaupungin maauimalaan sellaista sateenvarjoa, jota voisi vuokrata, kun sataa. Ei ole kovin kätevä , siis etelässähän altailla on tarjoilua altaaseen asti., mutta siellähän aurinkoa riittää liiaksi asti, niille viedään täältä vettä, toivottavasti kohtuuhintaan, että kaikki voivat ostaa.
        Täällä mennään altaaseen, uidaan, tullaan pois ja saunotaan- tehokasta, minä suosittelen sen varjon tilalle pienen varjon, joka kiinnitetään päähän, se toimii sekä sateen-, että aurinko varjona. Kätevää.....


      • kawe kirjoitti:

        Kehittelimme tuonne kaupungin maauimalaan sellaista sateenvarjoa, jota voisi vuokrata, kun sataa. Ei ole kovin kätevä , siis etelässähän altailla on tarjoilua altaaseen asti., mutta siellähän aurinkoa riittää liiaksi asti, niille viedään täältä vettä, toivottavasti kohtuuhintaan, että kaikki voivat ostaa.
        Täällä mennään altaaseen, uidaan, tullaan pois ja saunotaan- tehokasta, minä suosittelen sen varjon tilalle pienen varjon, joka kiinnitetään päähän, se toimii sekä sateen-, että aurinko varjona. Kätevää.....

        Kyl mä kaik sanat ymmärsin mut jos niis oli joku asia ? sitä mä en tajunnu voisiks ottaa uusiks?


      • New-age

        Olen ostanut tuollaisen päävarjon Pariisista. Kulkeutunut jonnekin.
        Hyvä, jos Suomessa joku tekis sinivalkoisia. Pesismatsien katsomon väelle jne.
        osa vois hinnasta mennä paikallisurheilun hyväksi.


      • New-age kirjoitti:

        Olen ostanut tuollaisen päävarjon Pariisista. Kulkeutunut jonnekin.
        Hyvä, jos Suomessa joku tekis sinivalkoisia. Pesismatsien katsomon väelle jne.
        osa vois hinnasta mennä paikallisurheilun hyväksi.

        Tiedätkö minulla oli sellainen muistikuva, että olen nähnyt jonkun senkaltaisen vempaimen jollain maratonilla tv´ssä, aivan mainio ja monikäyttöinen, eikö... Se ei veisi katsomoissa paljon tilaa ja helppo kuljetella, ei unohdu. Sitten siinä voisi kuljettaa eväät kun kääntää toisinpäin, mennessä, riippuu tilaisuudesta minkä värinen, taitaa olla firmaa vaille valmis idea........


      • kawe kirjoitti:

        Tiedätkö minulla oli sellainen muistikuva, että olen nähnyt jonkun senkaltaisen vempaimen jollain maratonilla tv´ssä, aivan mainio ja monikäyttöinen, eikö... Se ei veisi katsomoissa paljon tilaa ja helppo kuljetella, ei unohdu. Sitten siinä voisi kuljettaa eväät kun kääntää toisinpäin, mennessä, riippuu tilaisuudesta minkä värinen, taitaa olla firmaa vaille valmis idea........

        Miksi sellainen sateenvarjo joka ei suojaa muuta kuin hiukset?


      • New-age

        Se varjo taittui kuin sateenvarjo ja se oli jotain nauhaa, mitä meni pään ympäri. Oikeastaan se oli auringonvarjo, mutta jos sataisi sade valuisi niskasta alas. Eli pitäisi olla se läpinäkyvä sadeviitta/-takki.
        Taisinkin ajatella enempi aurinkoa kuin sadetta. Iso sori.


      • korppis kirjoitti:

        Miksi sellainen sateenvarjo joka ei suojaa muuta kuin hiukset?

        Naisten- naisten logiikalla suunniteltu- skenaario vasta


    • mustahuivi

      Tänään keräsin kiviä kasaan. Heittelin niitä sitten veteen. Vesi läiskähti oirehtien. Minulla oli 80 % villaa oleva takki päällä. Villatakki. Kun kivet loppuivat kiipesin ison kiven päälle. Kiven pinnassa oli sammalta. Sammal oli vihreää. Minä huusin. Kukaan ei vastannut. Niin rakkaudetonta kaikki tyynni paitsi vesi. Ei kukaan kivittänyt.

      • Kukaan ei kivittänyt, miksi keräsit kiviä, leipäsiä heitelleksesi, luulen. Nyt sade saavutti niemeni, unittaa ropina peltikattoon, unittaa, hyvää yötä


      • New-age

        Jos yritit juhannustaikoja, näämmä. Ei mene noin. Ajoitus juhannusyöhön. Suosittelen Hunksin renkutusketjua, mihin olen laittanut tiivistelmän juhannustaioista. Ne kun suorittaa, niin johan on tunkua sulhoista.
        Sitten sun olisi pitänyt istua koskessa vesikiven päällä vain olkinauha päällä.
        Mustan huivi kannattaa pakata talvisäilöön.
        Nyt ei ole mitään tutkimusta, jos taiat tekee ennenaikaisesti....


      • New-age kirjoitti:

        Jos yritit juhannustaikoja, näämmä. Ei mene noin. Ajoitus juhannusyöhön. Suosittelen Hunksin renkutusketjua, mihin olen laittanut tiivistelmän juhannustaioista. Ne kun suorittaa, niin johan on tunkua sulhoista.
        Sitten sun olisi pitänyt istua koskessa vesikiven päällä vain olkinauha päällä.
        Mustan huivi kannattaa pakata talvisäilöön.
        Nyt ei ole mitään tutkimusta, jos taiat tekee ennenaikaisesti....

        Jos kuikistat juhannusyönä kaivoon ja näet sulhasesi....hukkunut se ruoja on.


      • mustahuivi
        New-age kirjoitti:

        Jos yritit juhannustaikoja, näämmä. Ei mene noin. Ajoitus juhannusyöhön. Suosittelen Hunksin renkutusketjua, mihin olen laittanut tiivistelmän juhannustaioista. Ne kun suorittaa, niin johan on tunkua sulhoista.
        Sitten sun olisi pitänyt istua koskessa vesikiven päällä vain olkinauha päällä.
        Mustan huivi kannattaa pakata talvisäilöön.
        Nyt ei ole mitään tutkimusta, jos taiat tekee ennenaikaisesti....

        Vierivä kivi ei sammaloidu. Nyt minulla on huono omatunto. Josko joku kivi osui kalaan ja tainnutti. Lokit syö.
        Kyllä rantakivelläkin loiskii mukavasti.
        Huivi muotoutuu moneksi hikinauhasta saroniksi.


    • Salmensyrjä

      Hyvä mieli tänä aamuna kun hiukan sentään satoi ja kostutti kuivaa maata. Aamulla oli hieno kauris tuossa lähellä ja sekin ilahdutti samoin kuin lintujen aamukonsertti.

      Jollain on viestit tulleet monena kopiona. Eilen oli jokin häiriö. Eivät mukamas lähteneet, mutta lähtivät silti.

      • Yön aikana sadevyöhyke rynni Korven yli. Nyt on pilvipoutaa ja tuulee kohtalaisesti. Ei siis auringonottopäivä kuten eilen.

        Minulla on täällä mökillä silmäniloina pieniä viipertäjiä kuten oravia ja jäniksiä sekä lintuja niin puissa kuin järvessäkin.

        Makoilen vielä ylisillä, pitänee laskeutua kahvinkeittoon.


    • Katselin sääennustuksesta Suomen juhannussäätä, ja jossain näytti mahdollista räntäsadetta...meille on luvattu sadetta aatoksi ja sitten selkenevää juhannuspäiväksi. Nuorempana kun käytiin juhannustansseissa aaton sää oli melkein tärkeämpi että tarkeni seistä kesäläningissä ja ilman pipoa tanssilavan seinustalla odottamassa josko joku enemmän tai vähemmän juopunut kavaljeeri tulisi hakemaan tanssimaan....ja tulihan niitä, yhtä sinikirjavina kesävaatteissaan kuin me tytötkin jotka kylmästä väristen odotimme siinä onneamme. Huhhuh. Onneksi ajat ovat muuttuneet. (Sää ei kyllä ole paljoa parantunut)

      • Ajat paremmat kuinka niin?



      • xx9 kirjoitti:

        Jos saan oikean?

        Olin samassa paikassa vuonna 2009 ja tunnelma oli vanhaan hyvään aikaan 60 luku.


        https://www.youtube.com/watch?v=uKv6y9uGuCs

        Olin samassa paikassa kun Olavi Virta vielä lauloi keppiin nojaten, paikka oli lähes tyhjä, mutta laulaja paras maailmassa minun mielessä---ei muiden!

        Tässäkin mielessä haukun suomalaista kansaa kokonaisuudessa. (isäni halusi minun näkevän hänet)

        Kiitos edellisen tuojan tuottajalle!


      • xx9 kirjoitti:

        Olin samassa paikassa kun Olavi Virta vielä lauloi keppiin nojaten, paikka oli lähes tyhjä, mutta laulaja paras maailmassa minun mielessä---ei muiden!

        Tässäkin mielessä haukun suomalaista kansaa kokonaisuudessa. (isäni halusi minun näkevän hänet)

        Kiitos edellisen tuojan tuottajalle!

        Hanurin soittaja---apina esiintyminen.


      • Olen hyvin pettynyt suomi 24 esiintyminen 60 .

        En ole apina kuin suomalaiset!!!


      • retliinit

        Tänään minä kävelin hiekkatietä. Hiekka narisi jalkojeni alla. Askeleet olivat keveät. Myöhemmin raskaat. Kivi hiersi kengässä. Ei paistanut, ei satanut. Minä olin niin minä. Ikuisesti minun.


      • retliinit kirjoitti:

        Tänään minä kävelin hiekkatietä. Hiekka narisi jalkojeni alla. Askeleet olivat keveät. Myöhemmin raskaat. Kivi hiersi kengässä. Ei paistanut, ei satanut. Minä olin niin minä. Ikuisesti minun.

        Pidän sinusta vain näin se on.


    • Laiskan akan laiska päivä. Siivoilin pirttiä ja tein pieniä fiksauksia sinne tänne.
      Vettä on tullut taivaalta tuon tuosta ja sää on kolea.
      Jäin kaupunkiin makoilemaan, keskiviikkona on taloyhtiön naisten sauna, joten kylvin.
      Valmistelin huomisia ruokia. Kuopus tulee mökille ruohonleikkuuseen ja syömme yhdessä.
      Ikävä, että kelit ovat mitä ovat sillä huomen illalla tulee ystävämme Hollannista, hän odottaa innolla suomalaisen juhannuksen viettoon osallistumista.
      Pitänee etsiä kuivia kokkopuita.
      Rantaan aijemmin keräämäni risukasa, jonka muka jätin kuivumaan ei taida syttyä nytkään se kun on taas märkä.

      • illan.hämyssä

        Siivoilin minäkin mökkiäni juhannus kuntoon , vaikka satoikin. Yritin tehdä ulkotöitä, mutta oli niin kylmä että jätin toiseen kertaan. Tuulikin aika lailla. Sisällä sentään oli monenmoista tekemistä, joten aika kului niitä puuhaillessa.

        Lämmitin saunan ja istuin illan käsitöiden parissa.


    • mellunmäestä

      KOPIO ARVON ALOITUKSESTA.

      • Salmensyrjä

        Mitä jootavista hättäelet?
        Vilposaa on, mutta onneksi sumumaista pintä sadetta silloin tällöin. Ei siinä tosin maa kastu syvemmälle. Mikäpä tässä kun voi olla sisällä ja suurimmat työt hoidettu. Mennään huomenna konserttiin jos mennään tai sitten vain avataan kuohari kotona. Syödään kalasalaattia ja uusia perunoita.


    • Bloggailuni loppuu nyt, siirryn Jussin viettoon.
      Toivotan kaikille iloista ja sopusointuista Juhannusta.

      • mayat

        Heräsin. Katselen kauas tulevaisuuteen. Ajatukseni kiirivät jo kahvinkeittoon. Kehoni ei ole vielä valmis. Mitähän tästäkin tulee, juhannuksesta. Millaiset hukkumistilastot luemme iltapäivälehdistä juhannuksen jälkeen.
        Sanovat, että kylmä sää kaunistaa tilastoja. Sitä on luvassa, kylmää.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe