Haluaisin aloittaa treenaamisen

Treenailijaa

Moikka! Oon 16 vuotias tyttö ja oon tässä aatellut aloittaa treenamisen! Nuorempana oon kerran vetänyt kotona kunnon treenin mutta siihen se on jäänyt. Ajattelin kun kotona mulla ei tee oikein mieli treenata ja tila ei riitä niin alkaa käymään salilla. Meillä päin tossa 5km päässä ois yks sali ja se on aika rauhallinen paikka. En ole mikään luuviulu vaan ihan muodokas tyttö mutta haluaisin vaan kiinteyttää jalkojani, käsiä ja vatsaa, pohkeita jne. Ja lihaksia ois kiva saada :) Jos teillä ois suositella mulle jotain ruokaohjelmaa ja semmosia treenipäiviä ja hyviä lämppäsarjoja ja muita jotka tehoaa ( varsinkin jalkoihin ja vatsaan sekä käsiin tarviinn!) niin ehottakaas tonne alas! Ps. Treenaaminen on oma valintani joten en halua kommentteja jotka ovat: " sinun ikäisesi ei pitäisi treenata vielä" koska pituuskasvuni on pysähtynyt ja olen jutellut asiasta vanhempien ja siskon kanssa :) Kiitos auttajille!

3

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pt2017

      Hommaa personal trainer. Monilla kuntosaleilla on sellasia. Kukaan ei voi netissä sulle suositella mitään tiettyjä ruokia/diettiä niin olis hyvä jos juttelisit ja kertoisit ruokavaliostas ammattilaiselle ja hän suunnittelee ja antaa suuntaa sulle sopivaan ruokavalioon. Varsinkin jos aiot kiinteyttää niin pitää syödä tarkasti eikä esim. kuluttaa enemmän mitä syöt. Se vaan saa lihakset katoamaan nopeasti jos syö liian vähän.
      Omin päin ja noin nuorena ei välttämättä osaa valikoida oikeita ruokia ja määriä siihen nähden mitä keho tarvitsee.
      Ja personal trainer tottakai myös laatii sulle liikuntaohjelman. Kerrot vaan mitä tavoitteita sulla on niin hän tekee sulle treenit.
      Hyvä että oot päättäny alkaa liikkua! Nuorena hyvät elämäntavat hyödyttää sitten vanhempana.

      • Treenailijaa

        Kiitos ihan sikana neuvoista ja tuesta!😊 Paljonkohan semmonen maksais jos vaikka vuodeksi ottais? Onko se kauheen kallista?


    • Poika_16v

      Syö vaan terveellisesti ja tee kaikkea perus liikuntaa kuten pyöräilyä ja lenkkeilyä ja mene vaikka leikkaamaan mummosi nurmikko tai tekemään jotain muuta ruumiillista työtä. ei siihen mitään ammattimaisia treeni ja ruoka ohjelmia tarvita että pääsee hyvään kuntoon, mutta ei siinä jos haluaa tehdä kaiken millintarkasti. itse pääsin elämäni kuntoon sillä että jätin vaan kaikki herkut pois ja aloin pyöräilemään ja tein peltotöitä aamusta iltaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe