Mikähän mun kehoa vaivaa?

Naishen

Heippa,

Kaipailisin vähän samankaltaisia kokemuksia...
Eli näitä aina niin ihania paikkansa pitäviä diagnooseja ;D

Mistähän kummasta mahtaa johtua?

Mulla on nyt tässä muutaman viikon ajan ollut jos jonkinmoista oiretta;

-Kuukautiset myöhässä kaksi viikkoa (ehkäisyn ((e-pillerit)) lopetin noin kaksi kuukautta sitten).

-Kauhea turvotus ja painoa tullut kahdessa kuukaudessa lisää 10kg!!? Liikunnan määrää en ole vähentänyt eikä ruokavaliossakaan ole mitään muutosta. Verikokeilla on testattu kaikki mahdollinen, mutta kaikki arvot olivat normaaleja. Tämä ei kuitenkaan näy vaatteissa millään lailla ja kovasti olen läheisiltä kysynyt näytänkö lihonneelta. Kuulemma en. Tiedä sitten eivätkö vaan kehtaa sanoa? Itse en myöskään näe muutosta, muuta kuin että alavatsa on turvonnut, ihan kuin menkkojen aikaan aina on.

-Alavatsaa nippailee vähän väliä ja rinnat ovat arat.

-Olen tehnyt kaksi raskaustestiä; molemmat negatiivisia.

-Pyörryttää vähän väliä ja vessassa tamppaan useammin kuin yleensä.

-Naama kukkii...

Taustatietona vielä, että tosiaan kuukautiset on aina olleet kellontarkasti säännölliset. Alkuvuodesta alkoivat temppuilemaan, mutta tää on jo uutta..

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lillilillli

      Hormonaaliselta häiriötilalta tuo vaikuttaa- menee ohi aikanaan. Jos toistuu tai vuotokierrossa alkaa jatkuvasti ilmetä ongelmia, hakeuduhan gynelle. Onko munasarjojen monirakkulatauti tuttu? Polykystiset munasarjat, pcos.
      Ja kilpirauhaskokeet on ilmeisesti otettu?

    • Naishen

      Täytyykin vähän googletella noita, sillä eivät ole tuttuja. Joskus ehkä ohimennen olen kuullut. Mutta siis ei tosiaan ehkä vielä kannata huolestua? Ja joo, kilpirauhaskokeet on otettu myös, viitteet olivat normaalin rajoissa. Ei kuulemma ainakaan vaadi mitään hoitotoimenpiteitä tms.

      Lisäyksenä vielä, että olen tosiaan 21 vuotias ja syönyt e-pillereitä viisi vuotta. Merkki on Gestinyl. Jos sillä nyt on jotain väliä..

    • Naishen

      Täytyykin vähän googletella noita, sillä eivät ole tuttuja. Joskus ehkä ohimennen olen kuullut. Mutta siis ei tosiaan ehkä vielä kannata huolestua? Ja joo, kilpirauhaskokeet on otettu myös, viitteet olivat normaalin rajoissa. Ei kuulemma ainakaan vaadi mitään hoitotoimenpiteitä tms.

      Lisäyksenä vielä, että olen tosiaan 21 vuotias ja syönyt e-pillereitä viisi vuotta. Merkki on Gestinyl. Jos sillä nyt on jotain väliä..

    • Naishen

      Täytyykin vähän googletella noita, sillä eivät ole tuttuja. Joskus ehkä ohimennen olen kuullut. Mutta siis ei tosiaan ehkä vielä kannata huolestua? Ja joo, kilpirauhaskokeet on otettu myös, viitteet olivat normaalin rajoissa. Ei kuulemma ainakaan vaadi mitään hoitotoimenpiteitä tms.

      Lisäyksenä vielä, että olen tosiaan 21 vuotias ja syönyt e-pillereitä viisi vuotta. Merkki on Gestinyl. Jos sillä nyt on jotain väliä..

    • Naishen

      Täytyykin vähän googletella noita, sillä eivät ole tuttuja. Joskus ehkä ohimennen olen kuullut. Mutta siis ei tosiaan ehkä vielä kannata huolestua? Ja joo, kilpirauhaskokeet on otettu myös, viitteet olivat normaalin rajoissa. Ei kuulemma ainakaan vaadi mitään hoitotoimenpiteitä tms.

      Lisäyksenä vielä, että olen tosiaan 21 vuotias ja syönyt e-pillereitä viisi vuotta. Merkki on Gestinyl. Jos sillä nyt on jotain väliä..

      Olen 176 cm pitkä ja paino on ollut tasainen 70 kg viime vuosien aikana, ei oikeastaan yhtään sen enempää tai vähempää. Nyt kuitenkin 80kg, enkä ole koskaan painanut näin paljon! Eli nyt siis painoindeksin mukaan lievää ylipainoa olisi..

    • Naishen

      Täytyykin vähän googletella noita, sillä eivät ole tuttuja. Joskus ehkä ohimennen olen kuullut. Mutta siis ei tosiaan ehkä vielä kannata huolestua? Ja joo, kilpirauhaskokeet on otettu myös, viitteet olivat normaalin rajoissa. Ei kuulemma ainakaan vaadi mitään hoitotoimenpiteitä tms.

      Lisäyksenä vielä, että olen tosiaan 21 vuotias ja syönyt e-pillereitä viisi vuotta. Merkki on Gestinyl. Jos sillä nyt on jotain väliä..

      Olen 176 cm pitkä ja paino on ollut tasainen 70 kg viime vuosien aikana, ei oikeastaan yhtään sen enempää tai vähempää. Nyt kuitenkin 80kg, enkä ole koskaan painanut näin paljon! Eli nyt siis painoindeksin mukaan lievää ylipainoa olisi..

    • Naishen

      Jahas, muutaman kerran lähti nuo vastaukset :D :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe