Kysymyksiä sperman luovuttajasta klinikoilla

Epätietoinen9

Hei,

onko kukaan ollut lapsettomuusklinikalla lapsettomuushoidoissa oman spermanluovuttajan kanssa? Onko tällainen Suomen lakien mukaan mahdollista ilman, että sperman luovuttajasta tulisi virallisesti lapsen isää, mutta lapsi saisi kaiketi 18-vuotiaana tietää isän nimen?

Toinen asia mitä olen miettinyt, niin voinko tilata itse spermaa ulkomailta haluamaltani lahjoittajalta suomalaiselle lapsettomuusklinikalle? Vai hoitavatko suomalaiset klinikat lapsettomia naisia vain omalla itse valitsemallaan spermalla? Mitä toiveita tällaisen luovuttajan suhteen saa esittää, saa kai luovuttajan kuvan sentään nähdä? Jos ei, niin missä lähinnä olevassa maassa olisi löysempi laki, Tanskassa nyt varmaan ainakin? Aika hurjaa, jos ihan sokkona pitää valita luovuttaja, kun kyseessä on elämänpituinen projekti lapsen kanssa.

3

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luovuttanut

Klinikalle voi ottaa oman luovuttajan mukaan.

En tiedä ulkomailta valinnan mahdollisuudesta itse. Jokatapauksessa jos kaukaa tilaa, ei voi itse tutustua luovuttajaan tarkemmin.

Itsekin ajattelen että on kovin sattumaa tuo luovuttajan valinta. Jos olisin itse luovuttajaa vaella, haluaisin todella tutustua luovuttajaan. Tietää millainen luonne toisella on? Kaikki kun näyttää periytyvän, mikä näkyy tuossa vieressä nukkuvassa omassa pojassa ja hänen kavereissaan.

Olen itse jo kauan sitten luovuttanut klinikalle auttamisen halusta. Joskus olen kirjoitellut täällä jonkun luovuttajaa vailla olevan kanssa. Minua kyllä kiinnostaisi tutustua tarvitsijaan henkilökohtaisesti ja auttaa asiassa jos havaittaisiin että geeniyhdistelmämme voisi olla järkevä.

Tuntuu hassulta kun täällä monet naiset etsii vaan spermaa. Anonyymisti ja jopa näkemättä. Minulle kuitenkin tärkeää että pankistakin lapsi saa aikanaan tiedot isästään ja sehän on vain mukavaa, jos joskus yhteyttä näin luovuttajalle sellaisessa asiassa otetaan. Toivottavasti joku vielä yhteyttä ottaa.

Itse olisin valmis tapaamaan luovuttajan tarpeessa olevan ihmisen ja auttamaan tarvittaessa, jos geenit vaikuttaa sopivilta. Kuitenkin tärkeää olisi tavata ihan kunnolla ja tutustua.

Olen 43-vuotias, pitkä, vaaleahko kunnon suomalainen mies.

kalakaveri74(at)wippies.fi

• ghjklö

Onko joku täällä käyttänyt tanskalaista spermaa ja haluaisi kertoa kokemuksistaan? Voiko spermapankista tilata itse klinikalle spermaa haluamaltaan luovuttajalta vai tekeekö valinnan luovuttajasta hoitava lääkäri?

• Tilaustakehiin

Klinikoille voi tilata tanskalaista tai jenkeistä tulevaa tavaraa. Kaverini meinaa tilasi USA:sta spermaa omalle klinikalleen. Kannattaa soitella eri klinikoille ja kysyä heidän käytännöistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      130
      3857
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      8
      3179
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      32
      2854
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2722
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      133
      2431
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      43
      1951
    7. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      61
      1215
    8. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      89
      1181
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      1119
    10. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      78
      1109
    Aihe