Kysymyksiä sperman luovuttajasta klinikoilla

Epätietoinen9

Hei,

onko kukaan ollut lapsettomuusklinikalla lapsettomuushoidoissa oman spermanluovuttajan kanssa? Onko tällainen Suomen lakien mukaan mahdollista ilman, että sperman luovuttajasta tulisi virallisesti lapsen isää, mutta lapsi saisi kaiketi 18-vuotiaana tietää isän nimen?

Toinen asia mitä olen miettinyt, niin voinko tilata itse spermaa ulkomailta haluamaltani lahjoittajalta suomalaiselle lapsettomuusklinikalle? Vai hoitavatko suomalaiset klinikat lapsettomia naisia vain omalla itse valitsemallaan spermalla? Mitä toiveita tällaisen luovuttajan suhteen saa esittää, saa kai luovuttajan kuvan sentään nähdä? Jos ei, niin missä lähinnä olevassa maassa olisi löysempi laki, Tanskassa nyt varmaan ainakin? Aika hurjaa, jos ihan sokkona pitää valita luovuttaja, kun kyseessä on elämänpituinen projekti lapsen kanssa.

3

959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luovuttanut

Klinikalle voi ottaa oman luovuttajan mukaan.

En tiedä ulkomailta valinnan mahdollisuudesta itse. Jokatapauksessa jos kaukaa tilaa, ei voi itse tutustua luovuttajaan tarkemmin.

Itsekin ajattelen että on kovin sattumaa tuo luovuttajan valinta. Jos olisin itse luovuttajaa vaella, haluaisin todella tutustua luovuttajaan. Tietää millainen luonne toisella on? Kaikki kun näyttää periytyvän, mikä näkyy tuossa vieressä nukkuvassa omassa pojassa ja hänen kavereissaan.

Olen itse jo kauan sitten luovuttanut klinikalle auttamisen halusta. Joskus olen kirjoitellut täällä jonkun luovuttajaa vailla olevan kanssa. Minua kyllä kiinnostaisi tutustua tarvitsijaan henkilökohtaisesti ja auttaa asiassa jos havaittaisiin että geeniyhdistelmämme voisi olla järkevä.

Tuntuu hassulta kun täällä monet naiset etsii vaan spermaa. Anonyymisti ja jopa näkemättä. Minulle kuitenkin tärkeää että pankistakin lapsi saa aikanaan tiedot isästään ja sehän on vain mukavaa, jos joskus yhteyttä näin luovuttajalle sellaisessa asiassa otetaan. Toivottavasti joku vielä yhteyttä ottaa.

Itse olisin valmis tapaamaan luovuttajan tarpeessa olevan ihmisen ja auttamaan tarvittaessa, jos geenit vaikuttaa sopivilta. Kuitenkin tärkeää olisi tavata ihan kunnolla ja tutustua.

Olen 43-vuotias, pitkä, vaaleahko kunnon suomalainen mies.

kalakaveri74(at)wippies.fi

• ghjklö

Onko joku täällä käyttänyt tanskalaista spermaa ja haluaisi kertoa kokemuksistaan? Voiko spermapankista tilata itse klinikalle spermaa haluamaltaan luovuttajalta vai tekeekö valinnan luovuttajasta hoitava lääkäri?

• Tilaustakehiin

Klinikoille voi tilata tanskalaista tai jenkeistä tulevaa tavaraa. Kaverini meinaa tilasi USA:sta spermaa omalle klinikalleen. Kannattaa soitella eri klinikoille ja kysyä heidän käytännöistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      67
      5927
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      349
      5749
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4731
    4. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      12
      2235
    5. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      2048
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      52
      1952
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    8. Martina vuokraa yksiötä

Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1211
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      203
      1114
    10. Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!

Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka
      Maailman menoa
      64
      1061
    Aihe