Ensin "Hyväksytty", nyt "Opiskelijavalinta kesken"

Kuumottaa

Onko muille käynyt Opintopolussa näin? Aiemmin hyväksyttynä ollut opiskelupaikka oli tänään muuttunut tilaan "Opiskelijavalinta on kesken"... 😳

16

7930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ledkdls

Oliko sinulla hyväksytty missä hakukohteessa? Ensimmäisessä vai myöhemmissä?
      Useammalla on käynyt sama kuin sinulla, jos ovat olleet myöhemmille hakukohteille hyväksyttyjä.

Itsellä oli 4. Hakukohteen kohdalla tulos "varasijalla 12", nyt siinä lukee taas tuo kesken.

Osa epäilee, että kesken lukee taas, koska on tullut valituksi ylempään hakukohteeseen..

Päivittäisivät nyt nuita tuloksia, tuskin vain tulee viikonlopun aikaa?

• Sasafafa

Mulla kävi myös sama myöhemmälle kohteelle! Ihan raastavaa spekuloida mitä se tarkoittaa tai tarkoittaako mitään. Tai just mietin että onkohan mut hyväksytty sille ylemmälle kohteelle vai tehdäänkö ylemmässä kohteessa vain valintoja ja opintopolku oottelee tuloksia vaiko mitä

• Pppn

Jep.. Päivitän vain koko ajan opintopolkua, tulisipa ne tulokset.

Mutta jos tyypit vain päivittää tuloksia siellä, miksi meidän hakijoiden tulokset ei voisi nyt päivittyä välillä, lukea se aiempi varasija tai tieto koko ajan siellä eikä välillä muuttua kesken..

Koska se kesken on lukenut siellä nyt jo yli vuorokauden minulla ainakin.. tai sitten päivittivät puolet tiedoista ja lähtivät juhannuksen viettoon.. loput sitten ensiviikolla.. siksi lukisi kesken??

Ää en kestä enää.

• Annem-77

Mulle kävi myös. Tiistaina sain tietää, että olen saanut opiskelupaikan mikä oli 1. toive, sit menin seuraavana päivänä niin luki, että opiskelu valinta kesken. Kyseli opintotoimistostakin asiaa.. Kunnes eilen illalla se näytti taas, että olen opiskelupaikan saanut. Otinki sen heti vastaan, ettei taas häviä :)

• Pöllösieppo

Jep, sama täällä. 4. hakutoiveeseen tuli viikko sitten hyväksyntä ja eilisestä asti ollut kesken. Hiukan hermostuttaa..

• Kuumottaa

Se on kuudes eli viimeinen hakutoive. Olen melko varma etten tullut hyväksytyksi ylempiin hakukohteisiin, joten syy taitaa olla muu kuin ylemmän hakutoiveen paikan saaminen, mutta mikä... Kyseessä on Tamkin tulos, jos sillä on merkitystä. Jännittää todella! 😬

• Pöllösieppo

Opintopolun ohjeissa lukee näin:
      "Valinnan tulos on peruuntunut jos

sinut on hyväksytty johonkin ylempään hakukohteeseesi tai jos
      hakukohteen kaikki aloituspaikat ovat täyttyneet, eikä pistemääräsi ole riittänyt opiskelupaikan saamiseen."

Osaako joku avata tuota viimeistä lausetta? Eli voiko jo hyväksytty paikka peruuntua noin vaan?

• Kuumottaa

Jos valinnan tulos on peruuntunut niin siinä ihan lukee "Peruuntunut", ei "Opiskelijavalinta on kesken" tms. Jos valinta on peruuntunut siitä syystä, että pisteet riittivätkin johonkin korkeampaan hakutoiveeseen, silloin jonkun toisen hakutoiveen kohdalle ilmestyy "Hyväksytty" samalla kun tämä kyseinen hakutoive on muuttunut peruuntuneeksi. Jos taas peruuntumisen syy johtuu siitä, ettei pisteet riittäneet valituksi tulemiseen tai varasijoille pääsemiseen, lukee kaikkien hakutoiveiden, joiden kanssa on käynyt näin, vieressä "Peruuntunut" ja välttämättä mikään hakutoiveista ei ole hyväksytty. Jo kerran hyväksytty paikka ei voi peruuntua, sillä paikat jaetaan parhaat pisteet saaneiden hakijoiden kanssa, joista osalla saattaa olla vielä korkeampia hakutoiveita joiden toteutuessa heidän paikkansa vapautuu jonossa seuraavina oleville, mutta vasta kun he ovat vastaanottaneet sen mahdollisen korkeamman hakutoiveen paikan. Eli ei voi käydä niin, että saa tuloksen "Hyväksytty" jostain opiskelupaikasta ja myöhemmin ilmestyykin jostain joku jolla on paremmat pisteet ja vie sen nenän edestä.

• Pöllösieppo

OK, kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Tässä vaan kuumottelee jo niin että rupeaa kaikenlaiset vaihtoehdot pyöriä päässä.

• Kuumottaa

Tiedän tunteen! Mulla kävi sillä lailla, että mieli muuttui yhteishakulomakkeen täyttämisen jälkeen ja hakukohde, jonka laitoin viimeiseksi, olisikin ollut mieluisin. Sieltä tosiaan ehti jo tulla info hyväksytystä opiskelupaikasta ja riemuitsin. Nyt se onkin kadonnut ja kärvistelen epätietoisuudessa...

• Pöllösieppo
        Kuumottaa kirjoitti:

Tiedän tunteen! Mulla kävi sillä lailla, että mieli muuttui yhteishakulomakkeen täyttämisen jälkeen ja hakukohde, jonka laitoin viimeiseksi, olisikin ollut mieluisin. Sieltä tosiaan ehti jo tulla info hyväksytystä opiskelupaikasta ja riemuitsin. Nyt se onkin kadonnut ja kärvistelen epätietoisuudessa...

Siis mulle kävi sama! :'D Mulla ykkösvaihtoehto on edelleen ykkönen ja kakkoseen en varmuudella pääse suuren hakijamäärän takia. Kolmonen on nyt muuttunut epämieluisammaksi kuin nelonen johon mut valittiin joten nyt jännittää..

• Kuumottaa
        Pöllösieppo kirjoitti:

Siis mulle kävi sama! :'D Mulla ykkösvaihtoehto on edelleen ykkönen ja kakkoseen en varmuudella pääse suuren hakijamäärän takia. Kolmonen on nyt muuttunut epämieluisammaksi kuin nelonen johon mut valittiin joten nyt jännittää..

Toivotaan molempien saavan sen mieluisimman opiskelupaikan! 😊

• Pöllösieppo
        Kuumottaa kirjoitti:

Toivotaan molempien saavan sen mieluisimman opiskelupaikan! 😊

Toivotaan juu! Tsemppiä piinailuun. 😁

• keskenvaiei

Mulla myös muuttunut Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia) juurikin tuohon "kesken". Siitä yliopistosta, johon sain hyväksymisilmoituksen on kuitenkin tullut jo sähköposti eli sen puolesta en huoli. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä valinnoissa parhaillaan tapahtuu :D

• Jännittääliikaa

Täällä sama. Ehdin olla viikon verran hyväksyttynä 2. vaihtoehtooni. Tänään se on muuttunut taas kesken. Jospa se tarkoittaisi että olen päässyt ylempään vaihtoehtooni eli 1. vaihtoehtooni.

• AMKissa_töissä

Sijat vaihtelevat koko ajan, koska järjestelmä elää sen mukaan miten paikkoja otetaan vastaan ja perutaan. Eli te hakijat niitä muuttelette enemmän kuin hakutoimistojen väki. Hakutoimistoissa vain tehdään muutamat valinta-ajot määrättyinä päivinä ja sen jälkeen homma elää aikalailla omaa elämäänsä hakijoiden tekemisten mukaan. Korkein hakutoive on aina vahvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163