Mietin tässä että onko Oma riista -palvelun sähköinen metsästyskortti puhelimesta näytettynä pätevä poliisille? Mahtaa olla paperinen versio hukassa... Olen hankkimassa ensimmäistä kertaa hallussapito ja hankintalupaa haulikolle, joten muitakin neuvoja saa antaa. Esim. mitä kaikkea poliisilaitokselle mennessä pitää olla mukana ensimmäisellä kerralla? Pitääkö olla myös metsästäjätutkintotodistus vai riittääkö metsästyskortti? Mitä papereita aseesta pitää olla, pitääkö kertoa mistä aseen hankkii vai riittääkö että kertoo aseen merkin?
Aseenkantoluvan hankkiminen
3
224
Vastaukset
- Minä6373
Itse olen pari vuotta sitten hankkinut rinnakkaisluvat ja nyt aseenkantoluvan. Kummallakaan kerralla en tarvinnut metsästyskorttia, sillä ne taitavat olla poliiseilla sähköisesti näkyvillä. Sen sijaan riistanhoitomaksu täytyy olla maksettuna ja sen näkee sieltä Oma riistasta. Lisäksi todistus siitä, että olet jonkin metsästysseuran jäsen (mikäli seuraan kuulut). Kivääriin hankin aseenkantolupani, ja muuta tietoa eivät siitä tarvitse kuin kaliiberin. Mennessäsi asemalle saat laput täytettäväksi aiemmasta harrastuksesta metsästyksen parissa ym.tietoja.
Mikäli siis ensimmäinen lupasi niin joydut myös käymään soveltuvuus testissä tai vaihtoehtoisesti lääkärillä (kalliimpaa, ei kannata), minkä jälkeen menet vielä poliisin kuulusteltavaksi. - oho3
Aseen hankkimislupaa haettaessa on oltava mukana
passi tai henkilökortti (ajokortti ei ole henkilöllisyyttä osoittava asiakirja.)
hakemuksen perustelut kirjallisina ja muut hakemuksen perustelemiseen tarvittavat asiakirjat
sotilaspassi, siviilipalvelustodistus, kutsuntatodistus tai todistus palvelusta vapauttamisesta
ampuma-aseen käyttötarkoituksen mukaiset todistukset
http://www.poliisi.fi/luvat/ampuma_aseluvat - 877667546
Olen todennut omakohtaisesti, että aseen hankkiminen käy helpommin "muilta markkinoilta oilta." Sitäkö viranomaiset haluavat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661154Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991147Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2081146Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125850Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755