En tiedä kuuluuko tämä tänne akupunktio-osastolle vai mihin, mutta kuulin kiinalaisesta lääketieteestä ja siitä miten esim. kieltä tarkastelemalla voidaan maaritellä kehon/elimistön tila.
Itselläni on ns. karttakieli, eli kielen pinta tavallaan rikkoontuu aina välillä ja kieleen muodostuu laikku joka sitten häipyy itsestään jonkin ajan päästä. Olen kuullut että joillain karttakieli saattaa aiheuttaa koko kielen alueen laikkuuntumisen ja saattaa olla aika pahan näköinen vaikka onkin kivuton. Itselläni muodostuu kumminkin yleensä melko pieni laikku ja aina suunnilleen samaan kohtaan lähelle kielen kärkeä tai pikkuisen siitä oikealle. Kuulin että kiinalaisen lääketieteen mukaan tämä saattaisi tarkoittaa että kehossa jokin elin ei toimi oikein kunnolla, ja se missä kohtaa laikku on niin kertoo mikä elin se on?
Olisin utelias kuulemaan jos joku on opiskellut kiinalaista lääketiedettä enemmänkin, että pitääkö tämä paikkansa, ja mikähän elin saattaisi mahdollisesti olla kyseessä? En ole kyllä itse ainakaan huomannut mitään sen kummempia oireita itsessäni enkä ota tätä hirvittävän vakavasti mutta olisi kiva kuulla jos joku tietää aiheesta enemmän. :)
Kiinalainen lääketiede / karttakieli
4
7629
Vastaukset
- tih
Perinteisessä kiinalaisessa lääketieteessä on myös osana ns. kielidiagnostiikka ja kielen alueet on todellakin jaettu eri sisäelimien mukaan.Pelkästään kielen perusteella ei diagnoosia voi tehdä,koska mm. purenta ja ruokatottumukset ja ruoka-aineet vaikuttavat myös eri tavoin kieleen.Alue kuvailusi mukaan voisi olla joko Keuhkojen tai Sydämen aluetta.Kannattaa etsiä alueelta perinteisen kiinalaisen lääketieteen asiantuntija tai akupunktuurihoitaja.Kannattaa tutustua kirjaan Lohikäärmeen lääketiede/Elina Hytönen.
- huuhaata
Taitaa olla hiivasieni. älä usko hömppään!
- Minnimiah
Juu niin lääkärikin joskus luuli vaan eivätpä auttaneet hiivasienilääkkeet siihen.
- caleidos
Kielen pää on Sydämmen aluetta
Samalla tavalla kuin akupunktiossa on sisäelimet löydettävissä jalkapohjista löytyvät ne myös kielestä
http://www.akupunktio.net/?sivu=2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273343- 402197
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352148Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71887Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421518- 381329
- 1251222
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131099