Jos rakkaasi pettää sinua kerran fyysisesti - mitä teet?
Entä jos hänellä on jo ollut kuukauden mittainen kokonaisvaltainen rakkaussuhde toiseen naiseen - mitä teet?
Mie otan aikalisän..
Jos rakas pettää..
16
2304
Vastaukset
- rck
..siinä menee kyllä luottamus kokonaan. Ei sellaista suhdetta voi jatkaa. Luottamus on tärkeä asia suhteessa.
- Hapsu
monista tekijöistä.
Olen kyllä sen iänikuisen fraasin kannalla, ettei suhde ole voinut hyvin, jos siinä petetään. Tälle väittämälle on kyllä aina erilaisia näkemyksiä olemassa ja se pitää vaan siinä kyseisessä suhteessa ottaa asiaksi selvittää.
Mutta, jos toista rakastaa ihan sydämestään eikä halua tuottaa mitään pahaa, niin ei - ei silloin petä, ei voi. Kyse ei siis ole rakkaussuhteesta, vaan suhteesta, joka on jotain ihan muuta, riippuvuutta, tottumista, toispuolista rakkautta..., onhan näitä suhteen eri muotoja.
Kahden kauppahan tuo suhteessa oleminen on ja tuskin kukaan muu voi vastausta antaakaa toiselle, koska me ihmiset näemme asiat pelkästään niin eri näkökulmista, saati sitten kun siinä on jonkinlaiset tunteetkin vielä mukana.
Vaikka siis etukäteen kuvitellaankin tälläinen tilanne, ei ole olemassa etukäteen laadittua toimintastrategiaa. Jokainen suhde ja siinä olevat ihmiset ovat aina niin erilaisia.
Ei noihin pettämisjuttuihin muutenkaa voi sanoa muuta, kuin "paska reissu, mut tulihan tehtyä!" Joten kahdestaan sen on jokaisen tahollaan selvitettävä juuri niillä työkaluilla, joita on sillä hetkellä käytössään - tarkoitan sitten näitä pään sisällä olevia työkaluja, en niitä keittiövälineitä sus siunakko! - ole mutta
mahdollisuutta.
Kummassakin tapauksessa me erotaan. Luottamus on hyvinkin tärkeä asia ja tämä suhde on se Oikea, jos hän pettäisi minua en usko että uskoisin mihinkään sen jälkeen.- sinisilmä
yhä, vaikkei uskokaan enää mihinkään.
Rakkaus on pelkkää tuskaa.
ajattelin etten koskaan sano noin
iiks, olen tulossa happamaksi. - rakkaus
sinisilmä kirjoitti:
yhä, vaikkei uskokaan enää mihinkään.
Rakkaus on pelkkää tuskaa.
ajattelin etten koskaan sano noin
iiks, olen tulossa happamaksi.ole yhtä tuskaa. Ei pidä sekoittaa rakkautta mihinkään asiaan jolla myydään uusi auto sulle.
- sinisilmä
rakkaus kirjoitti:
ole yhtä tuskaa. Ei pidä sekoittaa rakkautta mihinkään asiaan jolla myydään uusi auto sulle.
voisi koskaan kuvitella sekoittavani kahta asiaa; autoa jonka saa rahalla.
ja rakkautta jota ei saa rahalla
rakkaus ansaitaan. - hiiru
sinisilmä kirjoitti:
rakkaus ansaitaan.ei sitä voi ansaita, muuta jos on rakkautta lahjaksi saanut niin sitä pitää "vaalia ja varjella"
- että on
sinisilmä kirjoitti:
rakkaus ansaitaan.olemassa sitä oikeaa rakkautta ja niitä jotka käyttää rakkaus sanaa luodakseen jotain mikä ei ole aitoa.
- sinisilmä
että on kirjoitti:
olemassa sitä oikeaa rakkautta ja niitä jotka käyttää rakkaus sanaa luodakseen jotain mikä ei ole aitoa.
niin äärettömän syvällisesti osasit muodostaa sanan rakkaus sisällön.
Vasta kun menetämällä tuon arvokkaimman sanan sisällön, voi arvostaa eniten sitä mikä on arvokkainta ja kauneinta maailmassa
oikea Rakkaus.
Ei raha ei arvostus mikään ole tärkeämpää kuin rakkaus, ja sitä ei Koskaan kuulu käyttää väärin, vaan hoitaa vaalia arvokkaimpana lahjana elämässä. - Zor-ro
sinisilmä kirjoitti:
niin äärettömän syvällisesti osasit muodostaa sanan rakkaus sisällön.
Vasta kun menetämällä tuon arvokkaimman sanan sisällön, voi arvostaa eniten sitä mikä on arvokkainta ja kauneinta maailmassa
oikea Rakkaus.
Ei raha ei arvostus mikään ole tärkeämpää kuin rakkaus, ja sitä ei Koskaan kuulu käyttää väärin, vaan hoitaa vaalia arvokkaimpana lahjana elämässä.Lainaus:
"mikään ole tärkeämpää kuin rakkaus, ja sitä ei Koskaan kuulu käyttää väärin, vaan hoitaa vaalia arvokkaimpana lahjana elämässä."
Niinpä. Itse en vain ole tavannut vielä ketään kuka niin tekisi. Enkä usko että tapaankaan. Vasta luulin että tapasin, se olikin väärä luulo.
Itse väitän että vaalin rakkauttani juuri noin mutta mitäpä se auttaa kun toinen ei.
- LaikaQ
Nuorempana olin ehdottomasti sitä mieltä, että se on kerrasta poikki. Ja osittain olen vieläkin. Mutta tässä eläessäni olen taipunut tuolle Hapsun kannalle, että riippuu vähän tilanteesta.
Esimerkiksi nykyisessä elämäntilanteessa en voisi syyttää kumppaniani, jos hän harrastaisi satunnaisesti seksiä jonkun kanssa. Se sattuisi ja tuntuisi kurjalta mutta toisaalta.. Joskus tilanteet ovat tällaisia. Meillä sairauden vuoksi. Onneksi muruni on ajatteleva ja upea nainen.
Pidempään jatkunut suhteilu olisi sitten selvä tapaus. Siinä ei olisi enää mitään selittämistä. Niin on käynyt joskus, eikä tänäkään päivänä kaduta yhtään. Nämä tälläiset on aina vaikeita asoita, enkä oikeastaan voi edes sanoa, että sata varmasti voisin tietää mitä tilanteessa, tekisin.
Sehän riippuu niin monesta tekijästä. Muunmuassa pettääkö parhaan kaverin vai tuikituntemattoman kanssa, ensimmäistä vaiko toista kertaa, onko suhde muuten hyvä vai jo rakoilemassa jne..
Joillekin se on yhdestä kerrasta poikki ja sillä siisti, mutta en oikein ymmärrä asiaa noinkaan.
Kaikki me ollaan kuitenkin vain ihmisiä ja ihmiseltä ei voi koskaan odottaa täydellisyyttä.
Toivoa voi, mutta jos 20 vuoden avioliiton jälkeenkin tekisi yhden pienen virheen, onko järkeä heittää kaikki hyvä hukkaan?
Itse en ole koskaan ketään jättänyt pettämisen takia. Se vaatisi jo melkoista luottamuspulaa.
Olen kuitenkin uskonut pettäjän todelliseen katumukseen ja antanut anteeksi. En oikeastaan ole ollut edes kovin vihainen..
Suhde olisikin sitten taas jo eri asia.
Jos tunnen jääväni jonkun toisen varjoon. Kun en enää tunne olevani rakkaalleni se ensimmäinen ja tärkein, niin sitten on piru irti..
Mutta kuten jo sanoin, ei sitä toisaalta koskaan voi varmaksi sanoa...- Battery016
kerrasta poikki sanon suoraan sen...no, riippuu tapauksesta, mutta sitten ainakaan ei olisi mulle enää mitään asiaa jos suhde olisi ollut jo pidemmän aikaa.
- Likka24
En usko että kestäisin olla suhteessa pettämisen jälkeen. Totta kai monet asiat vaikuttavat asiaan ja muutenkin suhteen kunto, mutta ihminen joka voi loukata niinkin paljon tärkeää ihmistä ei oo mun kiinnostuksen kohde. En usko että pystysin asiaa unohtamaan vaikka yrittäisinkin...Mutta ainahan voin vaihtaa/keventää mielipidettäni tulevaisuudessa...
Jos kumppanilla ois suhde toisen kanssa niin silloin ehottomasti lentää se ihminen pellolle mun elämästäni!!! - gemmi
Mikä oli syynä?Jos et saa kunnollista vastausta tee loppu suhteesta ja mene elämässäsi eteenpäin!
- Zor-ro
Itselleni pettäminen on aina kerrasta poikki. Sille ei ole pätevää syytä.
Pettää voi hyvin monella tavalla.
Itse koin juuri tilanteen jossa luotin toiseen täysin, ja mulle vakuutettiin ettei mua ainakaan petetä, että sitä ei koskaan. Ja kolmen viikon yhdessäolon jälkeen sanotaankin että petetty on.
Sellaista se on.
Opinpahan että keneenkään, paitsi itseensä, EI voi luottaa. Se havainto tekee elämästä todella surullista.
Enää en itseäni kenellekään anna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3532517Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944332463- 1121401
- 421124
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo67888- 56833
Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26831Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39805Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi117762En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30729