Mies pettänyt, koska kokenut minut ilkeäksi

avoinhaava

Yhdessä 10 vuotta. Uusperhe, ei yhteisiä lapsia mutta molemmilla omia. Mies petti, kun elettiin etäsuhteessa, tunnusti itse. Mies pyrki pettämään nettituttavuuden kanssa, mutta nainen perääntyi, jätti vahingossa viestittelyn nähtäväksi tietokoneelle, luin sen ja juttu selvisi, mies tunnusti. Nyt mies pyrkinyt lähentymään harrastustuttavan kanssa viestitellen tälle kuumeisesti. Tällä kertaa tein rikoksen, ja luin omatoimisesti miehen fb-viestittelyn naisen kanssa. Kiinnijäätyään mies tunnusti. Sanoi, ettei olisi ehkä pystynyt lopettamaan ja aikoi salata jutun minulta. Nyt muka haluaa jatkaa kanssani. Perusteluna luottamuksen pettämiselle on hänen puoleltaan se, että olen ollut ilkeä. Se ei kuitenkaan ole yksipuolinen totuus. Mieskin tiedostaa, että se on ollut negatiivisen vuorovaikutuksen kehä, josta vastuu on ollut molemmilla. Meillä on olkut valtavia vaikeuksia perheessä; sairauksia, lasten ongelmia.

Kyllä tiedän, että olen rikollinen, kun olen lukenut mieheni yksityistä kirjeenvaihtoa luvatta. Saa tuomita, mutta toivon armoa lyödylle. Olen myös miehelle sanonut, että voi nostaa syytteen. Ihan sama, koska mieluummin olen rikollinen kuin täysin huijattu ja tallottu.

Olen niin rikki. Mitä teen? Mitä pitäisi ajatella?

Miehelläni on todettu tuon nettituttavuusjutun jälkeen kaksisuuntainen mielialahäiriö, se on yksi selittäjä asiassa. Sen vuoksi myös ymmärrän häntä jossain määrin. Meillä on myös paljon rakkautta ja intohimoa. En silti tiedä, voinko jatkaa tässä.

22

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olosuhde

      Pettäminen on ihan ymmärrettävää, jos lapsen olosuhteet perustuvat perättömiin viranomaislausumiin tuomioistuimessa "äidistä."

    • avoinhaava

      No en ymmärrä höykäsen pöläystä, mitä höpöjä olosuhde kirjoittaa. Ihan on sopimukset lasten yhteishuolloista molempien puolisoiden lasten osalta. Miehen lasten osalta toimii tapaamiset miehen ja perheemme osalta (asuvat äidillään), minun lasteni osalta heikommin valitettavasti johtuen isänsä haluttomuudesta/kyvyttömyydestä (vaikeasti päihdeongelmainen ihminen). Tuomioistuimia/viranomaisia ei olla tarvittu, ihan on nuo asiat toimineet hyvässä yhteistyössä

      Ongelmani on nyt jotain muuta, mut ilmeisesti tällä palstalla ei ole tähän vastaamaan kykeneviä.

      • FaktatEsiin

        Tuo yksi kirjoittaja ei ole normaalikunnossa oleva. Hänestä ei kannata välittää.

        Tosiasia taitaa olla se, että perhe-elämä ei suju noin ongelmaisen miehen kanssa.


    • avoinhaava

      Niinhän se varmaan on. En vain haluaisi myöntää sitä. Kiitos sinulle Faktat esiin.

    • Fxxdf

      Miski rikoit pehreen ihan oikeen sulle perheen rikkoja.

    • MiesNaimisissaJo50vuotta

      Teidänlaisia pariskuntia on tuhansia, et ole ainutlaatuinen tapaus. Miksi eka liittosi purkaantui? Miehen syy tietenkin? Hänen ryyppäämisensä tuli tietenkin yllätyksenä ja pyytämättä? Käväise peilin edesssä ja mieti. Avioliitossa ei miehen alkoholinkäyttö ole koskaan vähentynyt, jos ongelma on ollut jo liiton alussa. Niin voi tapahtua romanttisissa elokuvissa, tai "uskoon tulon "kautta. Luultavasti eroat nykyisestä ruikuttavasta miehestäsi , koska teillä molemmilla on ongelmia päätellen siitä että olette eronneet jo kerran. Tavallisesti nainen hakeutuu uudessa suhteessa samanlaiseen suhteeseen josta on juuri päässyt eroon. Älä masennu, heitä jätkä pellolle, äläkä sitoudu enää parisuhteeseen, jossa pitää tietää puolison k´jokainen askel ja ajatus. Sivistynyttä seuraa on varmasti saatavana, eikä asiallinen etäsuhde jossa ei sitouduta, ole lainkaan huono asia.

    • avoinhaava

      Mentiin ekan miehen kanssa yksiin ollessamme 17 v., mies ei todellakaan käyttänyt silloin vielä juuri lainkaan alkoholia. Saimme 3 lasta. Oltiin yhdessä 18 vuotta. Viimeiset kuutisen vuotta hänellä alkoholinkäyttö lisääntyi rajusti ja hänen kävi ikävästi. Ero oli yhteinen ratkaisu lastemme hyvinvoinnin vuoksi. En koe olevani perheenrikkoja. Nykyisen mieheni liitto päättyi siihen, että heidän lastensa äiti petti ja rakastui toiseen mieheen.

      Täälläpä on katkeria ihmisiä. Huh. Jatkamme asioiden käsittelyä. Pian jo aikuistuvien lastemme (kummankin omien siis, joista 2 jo täysi-ikäisiä) vuoksi ehkä yritämme vielä, lapset ovat tähän perheeseemme kiintyneitä.

      • ÄläOleNaivi

        Sellaista se on, kun lapsena alkaa oleen. Mutta ei sitä nyt enää kannata surrakaan. Nykyään fiksummat ymmärtää, että perheen perustamista on järkevä lykätä. ei tule mielenterveys- ja alkoholiongelmia, kun on ensin rauhassa kasvanut aikuiseksi ja sitten pystyy ottamaan vastuuta itsestä ja muista.

        Tuosta nykyisestä liitostasi kannattaa lähteä ihan heti nostelemaan, koska tämä mies ei rakasta sinua. Silloin kun rakastaa toista, suhde kestää riidatkin ilman, että heti käännytään kantapäillä ja aletaan etsiä uutta "rööriä".


      • Faktoja.kiitos
        ÄläOleNaivi kirjoitti:

        Sellaista se on, kun lapsena alkaa oleen. Mutta ei sitä nyt enää kannata surrakaan. Nykyään fiksummat ymmärtää, että perheen perustamista on järkevä lykätä. ei tule mielenterveys- ja alkoholiongelmia, kun on ensin rauhassa kasvanut aikuiseksi ja sitten pystyy ottamaan vastuuta itsestä ja muista.

        Tuosta nykyisestä liitostasi kannattaa lähteä ihan heti nostelemaan, koska tämä mies ei rakasta sinua. Silloin kun rakastaa toista, suhde kestää riidatkin ilman, että heti käännytään kantapäillä ja aletaan etsiä uutta "rööriä".

        Oletko sinä kyvytön normaaliin keskusteluun? Onko tavoitteesi sanoa vain asiat niin ilkeästi kuin voiit?


      • ÄläOleNaivi
        Faktoja.kiitos kirjoitti:

        Oletko sinä kyvytön normaaliin keskusteluun? Onko tavoitteesi sanoa vain asiat niin ilkeästi kuin voiit?

        Niinhän se on, että totuus sattuu. Jotkut asiat voi ja pitääkin sanoa suoraan, että kakarat voisivat ottaa opiksi ja viisastua aikaisempien sukupolvien typeristä möhläilyistä. Minkälaisia faktoja tarvit, eikös niitä jo tullut tarpeeksi, vai etkö silti ymmärrä vaikka suoraan päin pläsiä sanotaan???
        Ole onnellinen, että sinulla käsittääkseni on kolme tervettä lasta. Heidän itsetunnolleen tekisi hyvää, että näkisivät äitinsä elämäänsä tyytyväisenä. Mutta toivotaan, etteivät he ryntää teininä avioon.


      • Faktoja.kiitos
        ÄläOleNaivi kirjoitti:

        Niinhän se on, että totuus sattuu. Jotkut asiat voi ja pitääkin sanoa suoraan, että kakarat voisivat ottaa opiksi ja viisastua aikaisempien sukupolvien typeristä möhläilyistä. Minkälaisia faktoja tarvit, eikös niitä jo tullut tarpeeksi, vai etkö silti ymmärrä vaikka suoraan päin pläsiä sanotaan???
        Ole onnellinen, että sinulla käsittääkseni on kolme tervettä lasta. Heidän itsetunnolleen tekisi hyvää, että näkisivät äitinsä elämäänsä tyytyväisenä. Mutta toivotaan, etteivät he ryntää teininä avioon.

        Huoh. Olen mies ja meillä ei ole kolmea lasta.


      • ÄläOleNaivi

        Huoh. En minä sinua tarkoittanut, vaan avaajaa, joka käsittääkseni on nainen tai ainakin ollut miehen kanssa suhteessa. :D
        Minua ei yhtään kiinnosta oletko sinä Faktoja.kiitos mies vai nainen, äiti vai isä ja paljonko sinulla on lapsia.
        Itse lainaat minun kirjoitustani, vaikka ei tarvitsisi. Pysy vaan tontillasi, mutta se on näköjään joillekin miehille hyvin vaikeaa.


      • Faktoja.kiitos
        ÄläOleNaivi kirjoitti:

        Huoh. En minä sinua tarkoittanut, vaan avaajaa, joka käsittääkseni on nainen tai ainakin ollut miehen kanssa suhteessa. :D
        Minua ei yhtään kiinnosta oletko sinä Faktoja.kiitos mies vai nainen, äiti vai isä ja paljonko sinulla on lapsia.
        Itse lainaat minun kirjoitustani, vaikka ei tarvitsisi. Pysy vaan tontillasi, mutta se on näköjään joillekin miehille hyvin vaikeaa.

        Eli olet siis kyvytön normaaliin keskusteluun? Ok. Mikäs siinä.


      • Vihapuhetta
        ÄläOleNaivi kirjoitti:

        Huoh. En minä sinua tarkoittanut, vaan avaajaa, joka käsittääkseni on nainen tai ainakin ollut miehen kanssa suhteessa. :D
        Minua ei yhtään kiinnosta oletko sinä Faktoja.kiitos mies vai nainen, äiti vai isä ja paljonko sinulla on lapsia.
        Itse lainaat minun kirjoitustani, vaikka ei tarvitsisi. Pysy vaan tontillasi, mutta se on näköjään joillekin miehille hyvin vaikeaa.

        Oletpa sinä kiukkuinen ja katkera kaikille.


      • ÄläOleNaivi

        En mä kaikille ole kiukkuinen, enkä lainkaan katkerä. Ärsyttää ihmiset, jotka sössivät tahallaan oman ja lastensa elämän, kun alkavat teineinä lisääntymään.

        Oikeastaan olen varsin leppoisa tyyppi. Mutta kun ajattelen, millaista avaajan lasten elämä on ollut, niin KYLLÄ suututtaa. Heidän isänsä on alkoholisti ja isäpuolensa mielenterveyspotilas.

        Parhainta onnea lapsille elämässä jatkossa. Toivottavasti he pystyvät aikuisena pitämään äitiään, isäänsä ja isäpuoltansa varoittavana esimerkkinä ja muodostavat oman elämänsä täysin toisenlaiseksi.


      • Lässynprovo
        ÄläOleNaivi kirjoitti:

        En mä kaikille ole kiukkuinen, enkä lainkaan katkerä. Ärsyttää ihmiset, jotka sössivät tahallaan oman ja lastensa elämän, kun alkavat teineinä lisääntymään.

        Oikeastaan olen varsin leppoisa tyyppi. Mutta kun ajattelen, millaista avaajan lasten elämä on ollut, niin KYLLÄ suututtaa. Heidän isänsä on alkoholisti ja isäpuolensa mielenterveyspotilas.

        Parhainta onnea lapsille elämässä jatkossa. Toivottavasti he pystyvät aikuisena pitämään äitiään, isäänsä ja isäpuoltansa varoittavana esimerkkinä ja muodostavat oman elämänsä täysin toisenlaiseksi.

        Älä ole naivi, ja usko kaikkia provoja mitä tänne kirjoitetaan ihan tuha vetää herneitä nenään moisen provojen takii.


      • ÄläOleNaivi

        Toivotaan niin, että olikin vain Lissu-ukon, palstan moden provo. :)


    • Cxgdxz

      Siitäs sait kun meniit rikkomaan hyvän pehreen ihan oikein sulle ,olet vain siivooja ja pykkäri meihesi rakastaa exään ja lapssiaan.
      Lähde pois ja jätä perhe rauhaan ,dkaikkea ne uusikot keksii on varman kiva kuisatat miehen lapsia katkeraa kun itsellä on ongelmia niin syy on miehen ja ecän ja meihen lapsien.

    • yeryeryeruer

      Ensinnäkään syytettä ei nosta miehesi. Hän voi tehdä rikosilmoituksen. Toiseksi, vaikka olisit saanut tuolla tavalla tietoosi mitä, sitä ei oikeudessa käsitellä ja sinut tuomitaan joka tapauksessa kirjesalaisuuden rikkomisesta

    • Mitä.haluat

      No jos haluat elää avoimessa parisuhteessa/liitossa, niin jatka pois. Koska meno ei tuosta muuksi muutu.

    • MIEHETkeksii

      vaikka mitä tekosyitä pettämiselle. Kyllä varmasti joka suhteessa joskus riidellään ja sanotaan ilkeitäkin asioita. Tietty riidat pitää pystyy sopimaan ja puhumaan . Ei se ole mikään syy lähteä petoksen tielle. Mies tuntuu olevan itsekin kiukutteleva lapsi. Toisaalta mitä muuta voit odottaa, jos teidän omakin suhde on saanut alkunsa petoksella. Joskus se sattuu omaanki nilkkaan.

      Miehesi tuntuu olevan sitä sorttia, että paha olo ja riidat ratkaistaan etsimällä uusi nainen ja kuvio toistuu taas seuraavassa suhteessa. Hän näköjään haluaa aina etsiä uuden ja vasta sitten lähtee vanhasta suhteesta.

    • Hanki itsellesi oma netti seuralainen. Vietät hänen kanssa aikaa kuten miehesikin tekee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4874
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3207
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1355
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1176
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      858
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      855
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      478
      690
    Aihe