Eli onko jollain kokemusta, että antaako lääkäri estrogeeliä, kun olen sairastanut syvän laskimotukoksen 15 vuotta sitten? Kohtu on onneksi poistettu, mutta nyt en kyllä kestä enää unettomia öitä tunnin välin hikoiluineen ja täysin masentuneena ja saamattomana. Tässä rupeaa oikeastim sekoamaan. Minulla on jo tilattuna gyne ja yritän saada korvaushoitoa riskeistä huolimatta. Ei tämä ole enää elämää. Parempi sitten lähteä jalat suorana nopeasti, kuin elää elämää joka ei ole enää minkään arvoista.
Veritulppa ja vaihdevuosi estrogeeni
14
2448
Vastaukset
- SamanKokenut
Riippuu varmasti siitä miten hankalia vv-oireet ovat? Hyvä gynekologi varmasti osaa arvioida. Tsemppiä.
- vertaistuki
Oireet tossa ylhäällä mainitsin, rupeaa olemaan jo siinä mallilla, etten töitäni pysty hoitamaan. Oletko sinä siis saanut hormonit veritulpasta huolimatta?
- kesämielinen_
Luin jostain, että rintasyövän kauan sitten sairastaneelle voidaan määrätä estrogeenihoito hyvin vaikeiden vv-oireiden vuoksi (vaikkakin tuore rintasyöpä ei tätä mahdollista). Joten ehkäpä sama pätee veritulppaankin eli kauan sitten sairastettuna sekään ei estä hormonihoitoa. Ehkä saisit pienen määrän estrogeeniä.
- vertaistuki
Tuota toivon, että kun tulpasta on jo niin kauan aikaa, että antavat mulle estrogeeniä. Siis tuo, että herään joka tunnin välein hikoiluun ja järkyttävään kuumuuteen tekee minut pian hulluksi. Tuohan on vanha kidutuskeino, ettei ihmisen anneta nukkua. Unilääkkeistäkään ei ole mitään apua, vaikka mitä myrkkyä syön, niin aina herään tunnin välein kuumiin aaltoihin. Aivan järkyttävää mitä me naiset joudutaan kestämään. Huh huh.
- Melli1964
Hei! Luin jostakin, että estrogeeni hoidon antaminen ei ole kielletty, vaan on vain annettu suositus, ettei sitä määrätä, jos on sairastanut syvän laskimotukoksen. Lääkäri voi siis määrätä sitä, jos vv-oireet on pahat. Minulla sama tilanne ja aion pyytää estrogeenia, mikäli oireet pahenee. Tsemppiä sulle! 😊
- vertaistuki
Melli tsemppiä sullekkin. Minulla onneksi jo maanantaina lääkäri!
- Sesamamelli
Kiitos! 😊 Kerrothan sitten kuulumiset.
- vertaistuki
Sain laakista estrogeeni laastarit, ei haitannut veritulppa. Ainoastaan kuulemma pillerit siis vv pillerit vaikuttaa veritulppaan. Laastarit ja geeli ovat paljon riskittömimpiä. Lääkäri sanoi, että viikossa pitäisi ruveta tehoamaan. Nyt sitten vaan odottelen, että koska se teho alkaa ja jos vaikka elämä voittaisi!
- Melli1964
Voi ihana asia! Toivottavasti helpottaa pian. 😊 Kirjoittelehan kuulumisia tänne joskus.
- vertaistuki
Maanantaina siis laitoin ekan laastarin ja viime yönä ei ollut enää merkkiäkään kuumista aalloista. Nukuin hyvin koko yön ja muutenkin tuntuu, että olen kuin uusi ihminen. Todella nopeasti vaikuttaa. Harmittaa, että olen kärsinyt turhaan jo yli 2 vuotta.
- Melli1964
Onpa kiva kuulla. 😊 Onko sulla ollut muita oireita? Ja onko vielä kuukautiset? Mulla on varmaan just kuukautiset loppumassa. Polvia särkee ja ihme kolotuksia ympäri kroppaa.
- vertaistuki
On ollut vaikka mitä vaivaa. Lihas ja nivelsärkyä, kauheeta saamattomuutta, masennusta ja niitä hirveitä kuumia aaltoja. Juurikin kolotuksia ympäri kroppaa. Nyt on häipynyt lihas säryt, mitä pidän suurena ihmeenä, kun minulla on diagnosoitu fibromyalgia. Eipä tainnut ollakkaan fibroa vaan estrogeenin puutetta. Mulla on kohtu poistettu 3 vuotta sitten joten en tiedä kuukautisista, mutta olen nyt 48v ja äidilläni on loppunut 47 vuotiaana, joten hyvin stemmaa minun oireisiini. Aikaisemmin olen siis hysteerisesti pelännyt hormooneja veritulpan takia, mutta kun oireet rupeaa menemään niin pahaksi, että kaikki tuntuu ihan toivottomalta, niin väistyy kummasti veritulppa pelko. Kyllä mä suosittelen laastareita. Ei kannata kärsiä.
- Anonyymi
vertaistuki kirjoitti:
On ollut vaikka mitä vaivaa. Lihas ja nivelsärkyä, kauheeta saamattomuutta, masennusta ja niitä hirveitä kuumia aaltoja. Juurikin kolotuksia ympäri kroppaa. Nyt on häipynyt lihas säryt, mitä pidän suurena ihmeenä, kun minulla on diagnosoitu fibromyalgia. Eipä tainnut ollakkaan fibroa vaan estrogeenin puutetta. Mulla on kohtu poistettu 3 vuotta sitten joten en tiedä kuukautisista, mutta olen nyt 48v ja äidilläni on loppunut 47 vuotiaana, joten hyvin stemmaa minun oireisiini. Aikaisemmin olen siis hysteerisesti pelännyt hormooneja veritulpan takia, mutta kun oireet rupeaa menemään niin pahaksi, että kaikki tuntuu ihan toivottomalta, niin väistyy kummasti veritulppa pelko. Kyllä mä suosittelen laastareita. Ei kannata kärsiä.
Joo, estrogeeni vähentää tulehdusreaktioita (myös nivelissä). Kun estrogeeni vähenee, kivut ja tulehdukset lisääntyvät kudoksissa. Hormonikorvaushoito auttaa tähän niin pitkäksi aikaa, kun sitä käytetään. Ihanaa, että sait elämäsi takaisin, minulla on samanlainen kokemus 😊
- Anonyymi
"Ainoastaan kuulemma pillerit siis vv pillerit vaikuttaa veritulppaan". Tämä lääkärin sanomana kullanarvoinen tieto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212217- 671076
- 107970
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r70923Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54895- 43883
Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55858KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.9848Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30848Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(46789