Onko hän bi?

nintsu86

Hei!

Olen 31v. bi-nainen, ja jo kauemman aikaa ollut ihastunut hieman vanhempaan naispuoliseen työkaveriini. Välillämme on ollut pientä flirttiä (ainakin olen itse sen niin kokenut) ja hän on ilmaissut pitävänsä minusta. Meillä on hyvin kaverillinen suhde, mutta joskus se tuntuu menevän jo kaveruuden rajan yli. Joko hän on ihastunut minuun tai muuten vain kiusoittelee.

Olen jo kauan yrittänyt selvittää hänen seksuaalista suuntautumistaan. Hän on kertonut seurustelleensa miesten kanssa, naisista hän ei ole koskaan puhunut. Olin aika kauan varma siitä, että hän on täysin hetero, mutta nyt en enää ole niin varma asiasta. Mietin usein, voisiko hän olla bi. En kehtaa sitä häneltä kysyä, se tuntuisi vain urkkimiselta. Minua kiinnostaa toki tietää, onko minulla mahdollisuuksia edetä asiassa. Hän on hiljattain eronnut, ja tunteeni häntä kohtaan vain vahvistuvat koko ajan.

Hiljattain huomasin hänen kaiken lisäksi tykänneen Facebookissa sateenkaarisivusta! Se jos jokin sai minut miettimään toden teolla. Tykkäisikö hetero vain huvin vuoksi sateenkaariyhteisön sivusta? Ja flirttaileekohan hän vain huvin vuoksi minulle? Tulen hulluksi tätä miettiessä aivan yksin :-( Pelkään, että tärvelen kaverisuhteemme, jos etenen asian kanssa liian hätäisesti tai tunnustan ihastukseni hänelle. Voihan hän olla homofobinen hetero, tai muuten vain pitää asiaa ahdistavana... äh :-/

Eli mikä nyt neuvoksi?
Kaikenlaiset tulkinnat ja vastaukset otan avosylin vastaan!

21

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mplop

      Enpä usko, että täyshetero homofoobikko tykkäisi sateenkaarisivuista facebookissa, joten voit olla luottavaisin mielin, että ei hän ainakaan sinua täysin tyrmää, vaikka ilmoittaisitkin ihastuksestasi..

    • nintsu86

      Kiitos vastauksesta. Tuota minäkin olen miettinyt :-) Jospa uskaltaisin jo tunnustaa hänelle... toinen asia sitten on, tunteeko hänkin samoin. Sitä saa arvuutella loputtomiin.

    • Helmanen22

      Mikset jatkaisi samalla linjalla? Menisit vähitellen vähän eteenpäin ja ryhtyisit rohkeammaksi tuossa flirttailussasi? Toinen vaihtoehto, jota itse oon menestyksellä harjoittanut, on ollut kertoa yleisellä tasolla siitä, kuinka itse voi ihastua niin miehiin kuin naisiin. Jos on kiinnostunut, niin miksei ottaisi sitä riskiä, että kertoisi? Onni voi olla yhden oven aukaisun päässä? Tsemppiä!

    • Juhhuuu

      Samantyylinen tilanne, paitsi olen se hieman vanhempi osapuoli. Iät ei kyllä täsmää mutta mietintä samaa... Itseä ainakin hirvittäisi minkäänlaista pienintäkään aloitetta tehdä varsinkaan kun on sitä ikäeroa. Pelottava ajatus että pitäisi jatkaa normaalia työskentelyä sen jälkeen kun osoittautuu, että toinen on pelkästään ystävällinen.

      Oon itse ajatellut, että tulee se mitä on tullakseen. Jos kemiat jollain tasolla kohtaa, niin ratkaisu lampsii kyllä eteen ennen pitkään. Toki olisi ihanaa, jos toinen olisi se aloitteentekijä mutta arvaahan sen että samaa se toinenkin ajattelee. Eli olen itse päätynyt odottelemaan ja aioin kyllä urkkia tämän puolen selville, mutta ehkäpä hätäily ei ole oikea ratkaisu.
      Hiljaa hyvä tulee. Odottavan aika on vaan joskus niiiiiin pitkä....

    • Sheripha

      Heterokin voi olla sateenkaarimyönteinen....vaikka ei itse olisikaan bi tai gay....

    • nintsu86

      Lämmin kiitos kaikille vastauksista! En olekaan täällä pitkään aikaan pyörinyt, mukava huomata vastauksien tulleen.

      Työkaveri lähti lomalle, mutta palaa ensi viikolla töihin. Päätin, että hänen palatessaan ryhdyn rohkeammaksi ja pyydän häntä illanviettoon. Ihan vain ystävällisissä merkeissä... saa sitten nähdä, mitä siitä kehittyy :-) Ennen hänen lomalle lähtöään olin flirttailussani aika varovainen, nyt olen kerännyt rohkeutta. Syteen tai saveen, hiljaa hyvää tulee... aion kuitenkin ottaa riskin jossain vaiheessa, sen olen päättänyt.

      Jaa juu totta on, että heterokin voi olla sateenkaarimyönteinen, vaikkei olisikaan bi/gay, kuten joku tuossa kirjoitti. Jotenkin mulle on vaan tullut työkaverista semmoiset vibat, ettei hän ihan hetero ole. Ehkä olen väärässä, ehkä en, mutta tunne vahvistuu koko ajan.

      Tsemppiä teille samassa tilanteessa oleville!

    • Wwfg

      Ei kukaan ole 100% hetero.

      • En väittäisi noinkaan... Joku voi olla seksuaalisessa mielessä kiinnostunut vain vastakkaisesta sukupuolesta, ihan yhtä lailla kuin joku voi olla vain omasta sukupuolestaan.


    • Sererer

      Toivottavasti saat selvyyden asiaan, epätietoisuus on pahinta! Täällä pidetään peukkuja ja toivotaan, että kaikki sujuisi suosiollisesti, tsemppiä!

    • Utteliass

      Joko uskaltauduit pyytämään häntä illanviettoon? Miten muuten on lähtenyt lomanjälkeinen elämä sujumaan työpaikalla? Ihastusta ilmassa edelleen?

    • nintsu86

      Heippa kaikille! Ihanaa, että jaksatte täällä kysellä miten kävi :-)

      Tuossa elokuun alkupuolella työkaverini palasi töihin. Ilo oli suuri, kun jouduimme samaan työporukkaan yhden projektin merkeissä. Saan tehdä töitä hänen kanssaan päivittäin syyskuun loppuun asti ja vieläpä kahdestaan silloin tällöin :-) Olin ja olen siitä asiasta todella onnellinen. Meillä synkkaa hyvin työn merkeissä ja saamme paljon tehtyä yhdessä. Joka työpäivä on nykyään silkkaa ihanuutta, kun saan viettää aikaa tuon ihanan naisen kanssa.
      Valitettavasti työajan ulkopuolella ei olla nähty :-( Olen kysynyt häneltä pari kertaa, olisiko mahdollista tavata ja mennä töiden jälkeen esim. illalliselle tai lasilliselle. Nuo kysymykset ovat vaatineet kaiken rohkeuteni. Joka kerta on tullut kielteinen vastaus. Hänellä on kuulemma paljon kiireitä... tottakai sen ymmärrän, mutta tuntuu silti pahalta. Entä jos hän ei haluakaan nähdä minua?

      Työpäivien aikana flirttailu on kyllä jatkunut. Katseita, pieniä kosketuksia (esim. antaessa papereita kädet koskettaa ohimennen) ja keskusteluja, joita en todellakaan kävisi muiden työkavereiden kanssa. Semmoista ilkinkurista ja rakkaudentuntuista härnäystä. Hän taitaa jollain tapaa tietää, että himoitsen häntä :-) Puhumme kaikesta maan ja taivaan välillä - paitsi nyt tietty rakkaushommista. Hän totesi eräs päivä, että hänen unelmansa on löytää "se suuri rakkaus". En tiedä, mitä hän sillä tarkoitti. Oliko se vihjailua?

      Tällä hetkellä pääni on aivan pyörällä! Joinakin päivinä hän on minua kohtaan hyvin ystävällinen ja intiimi, joinakin päivinä taas enemmän kaveruusasteella. Muiden ollessa läsnä hän pysyy useimmiten todella hillittynä. Jos joku muu työkaveri sattuu paikalle meidän keskustellessamme tai flirttailessamme, hän muuttuu heti ja näyttää jotenkin häpeävän tilannetta :-( Viikonloppuna näin hänet ohimennen kaupungilla. Hän ei nähnyt minua, mutta minä hänet. Hän käveli jonkun miehen kanssa, kunnes he hyvästelivät toisensa ja erkanivat. Hän halasi miestä hyvästellessään tämän. Voihan se toki olla, että tuo mies on veli/kaveri/mikälie tuttu... silti tuntuu pahalta. Hänellä on näköjään aikaa tavata muita viikonloppuisin, vaikka on kiireitä. En ole kehdannut kysyä, kuka mies oli. Tietty päässäni liikkuu pahoja aavistuksia...

      Tämmöistä siis kuuluu tänne. Neuvoja, vinkkejä ja tsemppejä saa antaa. Kiitän kaikesta! :-)

    • Haluunlisää

      Ei ole vinkkejä tai mitään, mutta olis kiva kuulla sun kuulumisia varsinkin jos jotain uutta tai jännää tapahtuu.. Jatka ihmeessä tilanteen päivitystä! :)

    • commecicommeca

      En tiedä onko bi, ja ei se selviäkään ellei jompikumpi tee jotain aloitetta asian suhteen. Yleensä vain, vaikka olisi kuinka ihastunut itse, niin odottaa sitä käänteen tekevää aloitetta toiselta. Mieluummin on siis vaikka vuosikausia epätietoisuudessa ja -varmuudessa kuin kerralla selvittäisi asian.
      Olen itse samanlainen nyhverö näissä asioissa ja yleensä on jäänytkin vain luu kouraan.

      Tästä sinun tarinasta särähti hieman nuo hänen kieltäytymiset ulos menosta töiden jälkeen... toki voi kiireitäkin olla mutta uskoisi että olisi jotain muuta ajankohtaa ehdottanut jos hänellä olisi tunteita sua kohtaan. Kun parikin kertaa olet pyytänyt.

    • BisuliMisuli

      Jos teillä on tarpeeksi luotettava ja avoin suhde, niin miksi et voisi joko vihjata tai ilmaista selkeästi, että olet bi-seksuaali. Siinä tietenkin asettuu itse alttiiksi, mutta se voi myös olla selkeä pelin avaus. Jos hän luulee sinua heteroksi, voivat kaikki vihjailusi ja muut mennä häneltä ihan ohi, kun hän ei kenties tule edes ajatelleeksi että sinulla voi olla romanttisia eikä vaan kaverillisia tunteita häntä kohtaan.

      • commecicommeca

        Totta! Eikä 2000-luvulla edes niin alttiiksi itseään aseta bi-seksuaalina. Jos on itse itsensä kanssa sinut.

        Ja pitää olla myös vähän valppaana. Kun hän kertoi unelmastaan löytää suuri rakkaus, sellaiset tilanteet pitää käyttää hyväkseen. Todeta siihen vaikka että itsekin toivoo löytävänsä elämänsä miehen tai naisen.


    • nintsu86

      Heippa kaikille, jota tätä keskustelua ovat seuranneet/seurailevat.

      Ajattelin tulla kertomaan, miten kävi, jos nyt joku tätä seurailisi vielä :-) Neljässä kuukaudessa on tapahtunut todella paljon, niin hyvää kuin pahaakin. En ala kertomaan kaikkea yksityiskohtaisesti täällä palstalla, mutta avaudun nyt kuitenkin hieman... ehkä joku saa vertaistukea tarinastani.

      Sain lopulta vastauksen kysymykseeni monien kiemuroiden kautta: hän on bi. Siinä huumassa elin kauan, enkä tajunnut ajatella tilannetta syvemmin. Flirttailimme töissä yhä enemmän ja pääsimme jo fyysisellekin tasolle. Tuli vaihdettua haleja ja pusuja jne... olin onneni kukkuloilla, kukapa ei olisi? Vapaa-ajalla hän ei kuitenkaan pystynyt tapaamaan minua, oli kuulemma aina niin kiirettä. Joo, fiksu ihminen olisi tuossa vaiheessa tajunnut hälytyskellojen soivan ja perääntynyt, mutta minä en. Rakkauden huumassa sorruin siihen, että uskoin kaikki ne valheet ja ajattelin hänestä vain hyvää. Ajattelin, että hän haluaa ottaa asiat pikkuhiljaa ja edetä salassa. Olin vain niin onnellinen siitä että hän vastasi tunteisiini ja sain olla hänen kanssaan.

      Tilanne eteni niin pitkälle että harrastimme mm. käsipeliä työpaikalla. Siinä vaiheessa alkoi jo tuntua hieman oudolta, ettei työajan ulkopuolella nähty, kun kerta seksiäkin harrastettiin ja muut alkoivat tivaamaan, oliko meillä säätöä. Monien käänteiden jälkeen selvisi hänellä sitten olevan mies :-(

      Tiedän olleeni typerä ja sinisilmäinen ja häpeän sitä, että taannuin teinin tasolle ja uskoin kaikkiin valheisiin, tottelin häntä ja yritin aina olla mieliksi. Tottakai sain häneltä rakkautta ja läheisyyttä, mutta tunnen olleeni hänellä vain jonkinlaisena leluna. Näin jälkikäteen on jotenkin hyväksikäytetty olo :-/ No, elämä jatkuu... työpaikalla tosin aika kireissä merkeissä. On todella vaikeaa kohdata hänet päivittäin, vaikka olen puhunut suuni puhtaaksi hänelle ja hän on pyytänyt anteeksi. Silti tuntuu pahalta enkä kykene elämään vielä normaalisti. Tämmöinen tarina tämä.

      Lämmin kiitos kaikille, jotka ovat kommentoineet tätä ketjua, olette mahtavia <3

      • Höpsööntynyt__

        Voi miten kurja päätös tällä jutulla 😨 Ihailen kuitenkin rohkeuttasi ja kykyäsi heittäytyä tilanteeseen. Nyt jälkikäteen voisi viisastella silläkin, että hän vedätti sinua jo aiemmin, kun flirttaili paljon mutta kuitenkin kieltäytyi vapaa-ajan tapaamisista. On hyvä, että olet puhunut suusi puhtaaksi ja sekin on hyvä, että hän on pyytänyt anteeksi. Aika p*skan vaikutelmanhan tuo tarina kuitenkin kyseisestä naisesta antaa, kun hän on pelannut kahteen suuntaan yhtä aikaa. Hänhän on samalla tavalla vedättänyt ilmeisesti myös miestään, jos kerran oli varattu jo silloin, kun teillä oli muhinointinne. Bissenä minua ketuttaa myös tuo, että kyseinen eukko (anteeksi nyt vaan) on toiminnallaan taas vahvistanut bisseihin liitettäviä stereotypioita. Ymmärrän todella hyvin, että sinulla on hyväksikäytetty olo!! On todella ymmärrettävää, että teidän välinne ovat nyt kireät, mutta hyvä että työskentely ilmeisesti kuitenkin sujuu. Keskity nyt vain itseesi. Älä turhaan häpeä "teinin tasolle taantumista". Ihastuneena järki aina sumenee enemmän tai vähemmän. Toivottavasti elämääsi ilmaantuu pian jotain uutta kivaa miettimistä ja tekemistä.


    • Ledieen

      Harmi, että kävi näin. Itse en olisi samassa tilanteessa välittänyt miehestä pätkääkään, vaan antanut palaa. Kerran täällä vain eletään!

      • joseitaho

        No mut mitä ilmeisemmin se nainen välitti miehestä kun ei halunnut suhdetta pidemmälle viedä.
        Millä tavoin olisit antanut palaa jos toinen osapuoli ei tahdo??


    • Ledieen

      Ai miten niin ei taho? Muuten vaan harrastaa seksiä työpaikalla... Oisin jatkanut ja unohtanut, että hänellä on kotona mies.

      • joseitaho

        Niin siis seksi kelpas, muu ei.
        Vai olisiko pitänyt antaa palaa työpaikan vessassa...? Sitä ap varmaan just hakikin.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe