Tunnelma puuttuu

Tunnelmapuuttuu

Millä tai miten saisin asunnosta sisustamalla kodin? Minulla on kyllä kaikki huonekalut ja tekstiilit, mutta ei vaan tunnu kodille.

3

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienisisustaja

Pitää katsoa kotia sisustajan silmin.Onko värit hyvät vai liian pliisut?Entäs jos laittais tuohon viherkasvin,pari taulua,kynttilöitä pöydälle...Pitää ajatella mikä sopii mihinkin.Onko huonekalut sijoitettu hyvin,voisisko niitä sijoittaa toisin?Kokeile rohkeasti!

• 743u83r

Kierrätä pois kaikki muut paitsi mielestäsi kauniit tai aivan välttämättömät huonekalut ja tekstiilit ja aloita sitten sisustaminen värikartan laatimisella, apua löytyy sisustusoppaista, mutta värit voi poimia myös lempitaulusta, seuraavaksi pohdi tyyliä, siihen riittää johdonmukaisuus muodon ja tilankäytön osalta, kaiken ei suinkaan tarvitse, eikä edes pidä olla täysin samaa formaattia, sillä esimerkiksi modernien suoralinjaisten huonekalujen seassa jokunen vanha ajanpatinoima huonekalu antaa sopivasti särmää ja tuo jännitettä. Tarkastele sisustusta myös siltäkannalta, että onko huonekalut sijoitettu tarkoituksenmukaisesti ja että jokainen erillinen kohde, esimerkiksi lukunurkkaus, ruokailutila tai tv:n katselupaikka tarjoavat yksistään nautinnollisen ja toimivan pisteen niin että niitä on ilo käyttää, koska viihtyisyys syntyy paljolti juuri tästä. Viherkasvit ja muu tilpehööri kuuluu asiaan, mutta ei suinkaan ole välttämättömiä. Huonekaluissa kannattaa satsata hyvään suunnitteluun, eikä kaikkea ole pakko ostaa uutena, käytettyjä on tarjolla yllinkyllin kunhan näkee valinnan eteen vaivaa eikä sorru ensimmäiseen houkutukseen. Ja jos siltikin jää valjuksi, hanki mieluista taidetta niin paljon kuin mahtuu.

• surrususu

Kokeile meditaatiota, esim. youtubesta ohjattu meditaatio. Samoin kodikkuutta lisää kotieläimet ja myös hyvät muistot asuntoon liittyen, eli kokeile järjestää tilanteita, joista jää jännittäviä tai mukavia muistoja. Pikku fiksailu voi auttaa, esim. seinässä olevien kolojen täyttö, tai maalailu. Verhot vaikuttavat paljon. Oma mielenlaatu ja muistot mitä paikkaan liittyy ovat tärkeitä. Mikä merkitys paikalla on... Esim. jos harrastat urheilua, sinulle tulee ajatus kodistasi mahtavana lepopaikkana ja sinne on mukava palata... Jos taas tunnet olevasi siellä liikaa, etkä haluaisi, niin sitten minkälainen tahansa kartano tuntuu vankilalta.

Mikään ei ole kuitenkaan 100% täydellistä elämässä. Jonkin aikaa tietysti menee että paikka alkaa tuntua kodilta. Itse jouduin remontin takia muuttamaan opiskeluasunnostani tähän toiseen kämppään 1,5 vuotta sitten, enkä vieläkään oikein tykkää tästä paikasta. Muutankin pian ehkä työn perässä pois. Edelliseen paikkaan liittyi mukavia muistoja opiskelujen aloittamisen ajalta ja sieltä oli hyvät näkymät, kun se oli 5 kerroksessa ja oli rauhallista ja naapurissa asui ystävällisiä ja iloisia eläkeläisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe