Siirtyminen Aaltoon

Epätoivoinenkauppis

Suoraan sanottuna pitkään oon Aallossa halunnut opiskella. Nyt jäin pari pistettä Aallosta ja LUT kutsuu.
Onko kellään neuvoa, että miten mun kannattaisi toimia, jos tavoitteena olisi kuitenkin Aaltoon pääseminen? Yliopistojen välinen siirtohaku ja uudestaan hakeminen ensi vuonna taitavat olla ainoat vaihtoehdot.
Siirtohausta en tiedä mitään ja ensi vuonna otetaan 60% todistuksella, mikä hankaloittaa Aaltoon pääsyä huomattavasti.

Kaikki neuvot ovat paljon haluttuja. Kiitos jo etukäteen!

14

4253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylteri21

      Mahdollisuudet sille, että saisit siirtohaussa ensimmäisen vuoden jälkeen paikan Aallosta ovat valitettavasti aika minimaaliset. Käytännössä katsoen kannattaisi siis hakea ensi vuonna uudestaan, mikäli Aaltoon haluat. Maisterivaiheen siirtohaussa onkin sitten jo paremmat mahdollisuudet, jos päätätkin, että jäät opiskelemaan LUT:iin kandivaiheeseen.

      • Epätoivoinenkauppis

        Kiitos vinkistä. Osaatko sanoa käytännön tasolla, että miten onnistuisi, jos opiskelisin Lappeenrannassa pääsykokeisiin? Pelkohan on, että LUT on maineensa mukainen ja opiskelu on siellä vähäistä.


      • lutissa
        Epätoivoinenkauppis kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Osaatko sanoa käytännön tasolla, että miten onnistuisi, jos opiskelisin Lappeenrannassa pääsykokeisiin? Pelkohan on, että LUT on maineensa mukainen ja opiskelu on siellä vähäistä.

        Voi hyvä ihminen, älä tuhlaa enää voimiasi ja aikaasi pääsykokeisiin pänttäämiseen, kun kerran olet päässyt LUTiin. Panosta siihen, valmistu kandiksi ja katso sitten, vieläkö Aalto houkuttaa.


      • Olettyhäm
        Epätoivoinenkauppis kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Osaatko sanoa käytännön tasolla, että miten onnistuisi, jos opiskelisin Lappeenrannassa pääsykokeisiin? Pelkohan on, että LUT on maineensa mukainen ja opiskelu on siellä vähäistä.

        Lutissa voi opiskella, jossei opiskelu kiinnosta mee Aaltoon. Siihen kuuluu juhliminen ja opiskelu älä ole hölmö tiukkapipo


    • Vaasa14-17

      Itse opiskelin kandin Vaasassa ja pääsin nyt tänä vuonna maisterihaussa Aaltoon.
      Maisterihaku oli itselleni kivutompi kuin pääsykokeisiin lukeminen.

    • Aaltoalvar

      Älä ota Lutin paikkaa vastaan et ansaitse sitä.

      • Epätoivoinenkauppis

        Kyl mä tarpeeks pisteitä sain? En ihan ymmärrä mitä tarkoitat.


    • Aaltooooon

      ^Et ansaitse sitä jos se ei kelpaa sinulle vaikka sinne pääsit ja moni muu ei sinnekään.
      Minäkin haluaisin yhtä epätoivoisesti Aaltoon, mutta kaikki ei sinne voi päästä ja ole onnellinen että pääsit edes jonnekin. Et välttämättä silti pääse Aaltoon ensi vuonnakaan vaikket nyt ottaisikaan Lutin paikkaa vastaan. Been there done that. Ihan samoja kauppatieteitä siellä Lutissa opiskellaan kuin Aallossakin.

      • seolisitsiinä

        mun 2 parasta kaveria (jotka todennäköisesti jäävät molemmat rannalle) melkein "sanoi irti ystävyyden" (ihan kirjaimellisesti) kun viime vkl pienimuotoisessa jurrissa juttelin kieltämättä vähän ylimielisesti koko illan, että vituttaa kun jään niukasti aallosta ja "joudun" lutiin, ei ollut käsirysykään kaukana.En tietty siinä tilanteessa ajatellut että niitä vituttaa vielä enemmän mennä amkkiin ainakin vuodeksi, heillä oli sentään ykkösvaihtoehtona luti, olisi kelvannut vallan hyvin heille minun sisäänpääsy Lappeenrantaan.

        mut joo tää oli mun toka ja viimeinen yritys aaltoon, mä meen suosiolla lutiin, opiskelijaympäristö on siellä tiettävästi ihan jeees


    • opinnotkäyntiin

      Viisaampaa on mennä kerrasta Lutiin kuin hakea monta kertaa Aaltoon pääsemättä koskaan sisään ja joutua lopulta tradenomikouluun, kun muut ovat maistereita.

      • kyaynpähänvain

        miksi tradenomikoulutusta vähätellään niin paljon? jopa halveksutaan,,,kyllähän siellä saa myös ihan kelpo peruskoulutuksen kaupalliselle alalla


      • kysynpähänminäki
        kyaynpähänvain kirjoitti:

        miksi tradenomikoulutusta vähätellään niin paljon? jopa halveksutaan,,,kyllähän siellä saa myös ihan kelpo peruskoulutuksen kaupalliselle alalla

        Miksi aloittaja ja moni muu väheksyy LUTia?

        Jos on haaveillut Aallosta ja LUT ei kelpaa, tradenomikoulutus voi olla se kaikkein huonoin ellei sitten merkonomikoulutus, joka ei taida juolahtaa mieleenkään.


      • fooobaaar

        Harri Koponen, entinen Soneran toimitusjohtaja (tosin ehti olla toimari vain vähän aikaa) oli "vain" merkonomi, eli kyllä merkonomikin voi menestyä. Ei kaikki merkonomit päädy sinne surullisen kuuluisalle Siwan kassalle:D Itse valmistun vuoden päästä merkonomiksi ja sen jälkeen jatkan kauppakorkeaan jos pääsen, muuten ammattikorkeaan tradeksi


      • joopatijoop
        kysynpähänminäki kirjoitti:

        Miksi aloittaja ja moni muu väheksyy LUTia?

        Jos on haaveillut Aallosta ja LUT ei kelpaa, tradenomikoulutus voi olla se kaikkein huonoin ellei sitten merkonomikoulutus, joka ei taida juolahtaa mieleenkään.

        Joo. En ikinä menisi LUTiin enkä Aaltoonkaan. Oma opinahjoni on oikea yliopisto, Helsingin yliopisto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4944
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      66
      912
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe