Kissa saunassa

Tiku ja Taku

Voiko kissan antaa olla saunassa niin kauan kuin se haluaa? Siis lämmitetyssä saunassa. Tajuaako se itse lähteä pois ennen kuin on lähellä lämpöhalvausta? Onko saunomisesta jotain terveydellistä haittaa?

9

5700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sissi

      Meillä toinen kissa harrastaa toisinaan saunomista kanssamme. Se yleensä jää ala-lauteelle tai lattialle ja saattaa välillä käydä juomassa löylykiulusta. Aina saunasta lähtiessäni otan myös kisun sieltä pois. Älä sinäkään missään nimessä jätä kissaasi saunaan, jos et itse ole siellä! En usko, että kissalle on haittaa hetkellisestä saunomisesta, kunhan vaan huolehdit, että sillä on oltava vettä saatavilla.

    • memmu

      Itselläni on 14-vuotias vanha mamma joka suorastaan rakastaa istua lauteilla. Jos tulee liian kuuma niin kisuli menee joko lattialle tai poistuu hetkeksi vilvoittelemaan. Hänellä on oma vesikuppikin saunassa, jos sattuu jano yllättämään. Kun laitan saunan pois päältä (sähkökiuas) niin hetken päästä kisu menee nukkumaan vielä lämpöiseen saunaan. Siinä ei mielestäni ole mitään haittaa... sanoohan se vanha sananlaskukin että "ei lämpö luota riko". Kuitenkin jos kissalla on heikko sydän, en suosittele päästämään sitä saunaan.

    • mimi

      Meidänkin kissa tykkäsi olla saunassa aina eikä ikinä saanut mitään ongelmia.
      Olen kuitenkin jostain lukenut että oikein pitkäkarvaista kissaa ei kannattaisi viedä
      saunaan koska sillä alkaisi iho kutisemaan herkästi? onkohan asiassa mitään perää?

    • miauuu...

      Kyllä meijä nkisu ainaki lähtee saunasta ennen ku on liian kuuma...Tai si se painuu lauteiden alle viileelle lattialle..

      • justus

        kovasti saunomisesta! Mun 6-vuotias kollipoika menee saunaan jo kun laitan kiukaan päälle ja makoilee ylimmällä lauteella kanssani pitkiäkin aikoja saunomisen ajan. Välillä se saattaa poistua vilvoittelemaan, mutta tulee takaisin löylyyn. Ja jos oikein kovat löylyt heitän, se lähtee pois. Se antaa myös kastella itsensä ihan kokonaan. Yleensä kastelenkin sitä viileällä vedellä, kissa kun ei paljon pysty hikoilemaan.

        Kun kiuas on laitettu pois päältä, se palailee viimeistään silloin löhöilemään "jälkilöylyihin". Joskus se on ihmeissään, kun menen vain suihkuun, se tulee kurkkimaan saunaan ja ihmettelee, miksi se ei ole lämmin! =) Mitään haittaa en ole löylyistä sille todennut olevan, se on sen nautinto! Lisäksi liityy ehkä sen sosiaaliseen luonteeseen, on kaikessa mukana, mitä itse touhuan! Löylyseuraa minulla on siis aina! Paitsi kuumina kesäpäivinä se ei löylyistä välitä!


    • justme

      Meillä ei kissa tule löylyyn, mutta jälkilämpöön kylläkin talviaikaan. Koira sensijaan tulee löylyynkin. Ja se on määrännyt saunaan istumajärjestyksenkin! Sen on päästävä vakipaikalle äitini viereen; se ei edes käy lauteelle makuulle ennenkuin äiti on oikeassa paikassa. :) Kyllä se tajuaa lähteä pois kun alkaa liian kuuma olla, tosin joskus saa hiukan suostutella.

    • HuolestunutKissaFan

      Itsekin olen vähän huolissani sillä en tiedä onko kissan hyvä olla ylälauteilla... Aluksi hän meni vain 10 minuutiksi ja aloin miettiä kannattaisiko hänet jo viedä pois... Ei hän ollut innoissaan lähtea mutta kun pelkäsin että astuisi kuikaan päälle kolli ja siitähän draama syntyisi ja kun luin kommenteja mietin että kyllä se kissa siellä pärjää kunhat katot perään ja on vettä lähettyvillä...

      • SamaKommentoija

        Miks tein tämän 16 vuotta muita jälkeen :D


    • muitaedelle

      oo nnellinen mul mänt 50v muita jälkeen?eikä hymyilytä. toi kissi,mut se meneekin iha muiden EDEELE.jopa ku en tienny.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe