Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kala tuntee kipua ja kärsii

Asko751t

12

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahvenia

      Vaikea syödä tuntevia kalaystäviä. En syö lihaa, mutta kohta ei pysty syömään kalakaan. Onneksi ihmisen käsitys luonnosta muuttuu ja paranee. Niin kammottavaa on eläiten hyötykäyttö, samoin kalastus ja kalankasvatus. Julmaa ja sadistista. Mutta ihminen ei omaa julmuuttaan osaa tiedostaa ( turkistarhaus, härkötaistelut, koirien syöminen aasiassa, kalankasvatus ym)
      Hienoa, kun joku nostaa asian esille!

    • Asian esiin-nostaminen on jo tylsää.
      Asiasta on jankutettu jo niin kauan.
      Villi-Ahven ei kerkiä kauaa ihmetellä, ennen-kuin pappi tulee ja tappaa.
      Ei ainakaan aikuisten käsissä.
      Lasten käsissä kituu Marsukin vuosia.
      Entäpä Kanit? Kuka niitä hautaa kunniallisesti.
      Lemmikki-Koirat jne.
      Turhaa tuhlausta.
      Eläin-kunta on tarkoitettu ravinnoksi.
      Eihän niitä muuten söisi eläimetkään.
      Mikä voi olla masentavanpi näky kuin unohdettu, kypsä vilja?
      Yksinäisyyteen, turhuuden-tunteeseen kuihtunut tähkä-pää.
      Ei kelvannut myrkkyineen Hiirellekään.
      Keväinen Voi-kukan verso?
      Glyfosatiinin kiduttama, puoliksi kuollut raato aamu-salaatissa.
      Rakenne-Kynsin raadeltu rikka-ruoho, jota myyrät niin paljon tuoreena rakastivat.

      H.

      • Linkin tutkija haluaa varmistaa palkkansa.
        Hän tietää että ensi vaaleissa viher-vasemmisto saa jytkyn.
        Suomalaisten viisaanpi osa alkaa kuolta pois.

        H.


    • On kyllä tosi julmaa ja sadistista suorastaan, tappaa itikoita ja kärpäsiä ja muita sitsontiaisia.
      Annetaan niiden elää ja nauttia elämästään tässä luonnon monimuotoisuudessa,

      Kaikki off-heput pitäisi kiidättää nopeasti mniin kauaksi kun pippuri kasvaa.

      Nauttikaamme elämästämme yhdessä, kaikki sulassa sovussa. Läps, lapss ja lips päälle vielä suhhaus raidia, siinä kuoli viimeinen sokerimuurahainen tässä huushollissa.

    • sepelkyyhkyt
    • MitäsTänäänSyötäisiin

      On todisteita, että kasvitkin keskustelevat keskenään. Voisi siis kuvitella niilläkin olevan jonkinlainen sielu.
      Mitäs tänään syötäisiin?

    • 1eero

      Elä tai tulet syödyksi on luonnossa laki, hyvältä maistui grillipihvi uusien perunoitten kanssa nam eikä murissut yhtään.

    • No juu, epäilemättä kala tuntee kipua ja kärsii, onhan se elävä eläin. Mutta onko se silti riittävä syy kieltäytyä terveellisestä ruuasta. Syöväthän kalatkin toisia kaloja, miksei niitä syyllistetä. Petoeläimet syövät toisia eläimiä ja niiden saalistusmenetelmät uskoakseni tuottavat kohteelleen paljon suurempaa kipua ja kärsimystä kuin ihmisen vastaavat.
      Ruuaksi kalastamisen, metsästämisen ja eläinten kasvattamisen hyväksyn, kunhan se tapahtuu eläimille mahdollisimman vähän kärsimystä ja kipua aiheuttaen, mikä tosin käytännössä valitettavasti taitaa usein olla aika toiveajattelua. Hupikalastusta ja -metsästystä en hyväksy ensinkään.

      • sepelkyyhkyt

        olin kerran seurassa aikaihmisten kanssa jolloin jossain lammikossa oli isoja kaloja ja niitä sitten ongittiin ja savustettiin itse. en tiennyt että niin naurettavaa touhua on edes olemassa et aikuiset onkii pienestä istutuslammikosta tosissaan ja riemuitsee kun tuli kala, voi tyhmyyden huioppu, toista kertaa en tuollaiseen mene...


      • Olisi todella mielenkiintoista saada lista, mitä nämä tappamista inhoavat syövät ja mitä pukevat päälleen?

        Olen käynyt ongella, pistäen elävän madon koukkuun ja kalastanut toisten kaverina kaikilla mahdollisilla pyydyksillä, joten syön kalaa. Maalaistalossa syntyneenä ja teurastusta nähneenä en myöskään kammoksu lihaa, mutta joskus minun täytyi tappaa vanhat kanat 7 kpl. Löin kassaralla pään poikki ja olikohan viides, kun lähti hyppelemään päättömänä, niin äitini joutui loput lopettamaan.

        Silloin( lapsena) oli koulussakin joku oppitunti, kun opettaja pyysi tuomaan jonkun sisäelimen ja ilmeisesti tarkoitti kalaa, tai mitä lie, mutta meillä oli juuri teurastettu vasikka ja minä kaivoin siltä silmän irti! Muistan vieläkin hänen kauhistuneen ilmeensä ja silmää ei esitelty, miksiköhän? Mitäs´pyysi, eikä sanonut, että vasikan silmä ei kelpaa.!!D

        Olen kyninyt monet sorsat, telkät ja kerran fasaanin, jonka yli oli joku ajanut. Jäniksen jouduin nylkemään, kun mieheni ei ollut kotona ja siskoni mies sen meille toi. Eipä arvannut "ukkoraasu" minkä aterian vaimo oli tehny!D

        Onhan sitä tullut kaikkea tehtyä ja huomautan, että kaloja olen ehkä elävänä suomustanut joskus, mutta kaikki muut ovat olleet kuolleita minun käsittelyssäni, ...ai niin, paitsi ne kanat!D


      • 1eero

        Kuolema on hyväksyttävä luonnossa, harva elävä kuolee vanhuuttaan paisi ihminen ei sekään aina. Tarkoitus on kalastaa kun olen par'aikaa vesillä, siivotessa voi katsella kalaa silmästä silmään ilman omantunnon tuskia, metsän eläimet jätän rauhaan mutta paarmat ne häiritsee kirjoittamista ne joutaisi murhata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe