Esinahan haavaumat

19vuotiaskundi

Hei

Pakko hakea täältä apua. Olen armeijassa oleva nuori ja noin kuukausi sitten ongelmaksi tuli haavoja/ lohkeamia esinahkaan samassa yhteydessä myös kuivuutta. Vaiva alkoi metsäleirillä ja oli juuri antibioottikuuri loppumaisillaan. Yhdessä vaiheessa vaiva jo parani mutta lomilla masturboin ja harrastin seksiä tyttöystäväni kanssa ja vaiva taas uusiutui. Minulla ei ole ikinä ollut mitenkään kireä esinahka tms. Olen lukenut tarinoita ympärileikkauksista ja parantumattomista vaivoista ja olen huolestunut nyt todella. Haluaisin vain elää normaalia seksielämää mutta pelkään että nuo eivät parannu tai uusiutuvat aina.. Luulen että ongelma on tullut sen takia koska armeijassa ollessani ei värkkiä tule käytettyä ja sitten käteenveto tai seksi lomilla aiheuttaa tuon.. Kenelläkään ollut samaa vaivaa tai osaisi auttaa miten hoitaa tätä ja onko syytä huoleen?? Olen nyt laittanut herkälle iholle tarkoitettua rasvaa ja haavat ovat melkein parantuneet mutta huomaan esinahan kiristyneen.. Tuntuu pahalta ajatella että kuukausi sitten ei ollut vielä mitään ongelmia mutta yhtäkkiä muutamasta haavaumasta tulee tälläinen ongelma :/ Hygienia aina ollut hyvää paitsi juuri armeijassa ollessani leireillä ei suihkuun luonnollisesti ole päässyt.

6

1250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono hygienia esim just metsäleireillä voi aiheuttaa lievän tulehduksen sinne ja sitä kautta ihovaurioita. Toinen syy voi olla herpes. Eli jos sulla on joskus ollut vesirokko tai huuliherpes se koteloituu elimistöön loppuiäksi ja aika ajoin voi puhkaista joko huuleen tai sukuelimiin herpes infektion. Ensihoitona tietysti päivittäin hyvä peseytyminen ja kuivaus ja huuliherpekseen tarkoitettu voide käy kyllä myös sinne alapään haavaumaan aamuin ja illoin laitettuna. Jos vaiva aktivoituu tiheästi kannattaa neuvotella lääkärin kanssa Aciclovir tablettikuurista joka aloitetaan heti kun hiukankin tuntuu infektio taas alkavan puhkeamaan

• 19vuotiaskundi

Hei

Juuri tuo on ongelman aiheuttanut ja muutenkin itsellä on suht paljon kiinnioloja niin tästä syystä lomilla ollessa penis on hieman arka. Pelottaa vain mitä olen lukenut netistä arpeutumisesta ja esinahan kiristymisestä.. Kosteusvoidetta olen käyttänyt nyt tällä viikolla ja haavat paranevat mutta esinahkaa taaksevedettäessä pesun yhteydessä taas hieman aukenevat. Masentaa vain että haavaumien takia tulee tälläinen ongelma.

• jos sulla on Bepanthen vooidetta se on paras kosteuttamaan. Mutta toki nivea tai mikä tahansa ihovoidekin tietysti käy. Luultavasti kehossasi on joku (herpes tms) virus joka laukaisee tuon kiusallisen haavauman.

• Aloittaja9181

Olen rasvaillut mutta aina kun suihkussa puhdistaa niin haavat aukeavat. Olen lukenut nyt koko ajan esinahan erpeutumisesta yms ja ahdistaa koko vaiva..

• kokenutkin

Haluaisin varoittaa sellaisista salvoista jotka tekevät vaivan pahemmaksi. Minä tyhmä käytin sellaista salvaa mikä piti kantapäät kosteana ja esti jalkapohjien lohkeamia. Se vaikutti siten että se aiheutti tulehduksen ihoon ja siten lisäsi verenkiertoa, mutta pahensi esinahan ihoa. Nyt käytän vain vaseliinia. Yöksi voi tehdä näin: ota vessapaperia puoli metriä, käännä tiukkaan rullalle, väännä kaksin kerroin, ota reilusti vaseliinia, ja työnnä esinahan alle. Älä tee isommaksi kuin minkä voi hyvin työntää sisään, ettei tule uusia haavoja.
      Ongelma on että arpikudos ei anna kovin periksi. siksi kaikkea arpeutumista pitää välttää.

Ota aikaa tyttösi kanssa, hyväile kunnes hän on kostea, jotta ei tarvitse työntää sisään niin kovaa että tulee ihon repeämiä esinahkaan.

• waerstyuihokpliuyt

Oliskohan iskenyt hiiva... ei olis ollenkaan harvinista antibioottikuurin takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      148
      6207
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      43
      1624
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      35
      1211
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      45
      978
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      320
      963
    6. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      879
    7. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      45
      873
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      846
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      835
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      827
    Aihe