Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko eläkkeellä oleminen mukava juttu?

Llliiaasaso

Että niin on hyvä.

20

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löydät aikaisemman jankutuksen.
      Etsi.

      H.

      • Siellä on kaikki.

        H.


      • andreeaskipinoinenn

        ZZLöydät aikaisemman jankutuksen.
        Etsi.ZZ

        mitä sä iniset!!


    • Llliiaasaaso

      Kellään mielipiteitä ja kommentteja, kiitos?

      • Mene niihin aikaisenpiin.
        Siellä ovat kaikki haluamasi vastaukset.

        H.


    • Psykoterapeutitar

      On kuin lapsuuden sunnuntai😍

    • rosaliiin

      En ossoo sannoo
      kun en kehtoo irti päästää
      näinkin on niin mukavoo.

      Pelkään eläkeläisen uraputkea.
      Suunnitelmat männöö myttyyn ja
      kaikki haaveet vallan lyttyyn.

      Sitä heti kuitenkin alkaisi haaveilla
      muutosta muille maille vierahille.

    • psyyke-eläkeläinen

      Mää sai eläkkee jo vähä yli 40-vuotiaana.
      Psyyke-eläke.Ketipinor ja Mirtazapin reseptit.
      No,tuo akka ei sit sanonu pahast ko sano jot hyväst.
      Kyll täss ny iha hyvi männöö.Hyvä ettuo akkaki läht.

    • Kyllä on, jos on aikanaan hankkinut itselleen hyvän eläkkeen, tai edes siedettävän, että ei tarvitse sossun luukuilla vierailla.

      Ystäviä täytyy olla muitakin, kuin työkaverit, koska harvoin heitä enää kiinnostaa eläkkeelle jääneet ja minulla ei ollut sitä ongelmaa, koska en koskaan mennyt työpäivän jälkeen sille kuuluisalle yhdelle. Perhe oli tärkein, siis, no, lapset, koska,....no olkoon.

      Hunkzilla taitaa olla ongelma, että työkaverit, eikä muutkaan kaipaa hänen seuraansa, koska on täällä kuin pahin koulukiusaaja. Nytkin pilasi aloittajan aiheen, kuten äsken hyvien kirjojen jutun koska olin juuri odottamassa kirjastoautoa, joka tulee tuohon talon kulmalle ja olisin kaivannut vinkkejä, mutta eikös tämä, sanonko mikä, pilasi senkin ketjun.

      Ai, niin, ainahan on otettava huomioon, että aloittaja on joku teini, tai siitä eteenpäin, niin hänelle sanoisin, että työelämässä niin kauan, että eläkelaitos maksaa toimeentulosi, eikä sossu.

      • hehehehee

        @Kristiina23
        "että ei tarvitse sossun luukuilla vierailla."
        "että eläkelaitos maksaa toimeentulosi, eikä sossu."

        Mitä vikaa sossussa on?
        Minun mielestäni on upeaa Suomessa juuri se, että täällä on turvaverkko, josta saa toimeentuloonsa apua, vaikeassa tilanteessa.


      • Llliiaasaso

        "Nytkin pilasi aloittajan aiheen, kuten äsken hyvien kirjojen jutun koska olin juuri odottamassa kirjastoautoa, joka tulee tuohon talon kulmalle ja olisin kaivannut vinkkejä, mutta eikös tämä, sanonko mikä, pilasi senkin ketjun.#
        Mun mitään hän ei pilaa kun en ikinä lue sen kirjoituksia, voi kyll varmaan pilatakin jos alkaa niit lukemaan, miks joku yleensä niit lukee, mitä niistä?Itse joskus alussa luin, en maaliman aikoihin, nimestähän täällä tunnistaa, silloin tietää loikata yli.


      • hematologi

        Vajaa tuhannen €:n netto kuulunee sarjaan "siedettävä" koska pystyn toteuttamaan mielihalujani kohtuuden puitteissa.
        Tuosta "luukusta" en tiedä mitään.
        KELAan tutustuminen päättyi 17 vuotta sitten kun täytin heidän ehdotuksestaan eläkehakemukseni.


    • hematologi

      Tällä hetkellä ajankohtainen kysymys valinnan vapaudesta on toteutunut täysin eläköitymisen yhteydessä.
      Poliitikot tosin höyryävät muusta valinnan vapaudesta.

      On vapaus auttaa omien lastenlasten hoidossa.
      On vapaus harrastaa sekä paikallisesti päivittäin ja viikoittain, että matkustella mieltymysten ja mukavuusrajoitteiden puitteissa.
      Ja paljon muuta.

      Joutuessani sairaseläkkeelle 52 vuotisena etsin netistä diagnoosini mukaisen elinikäennusteen.
      Ennuste antoi haarukan 3 - 12 vuotta oireiden havaitsemisesta. Täytän kohta 70 vuotta enkä vielä koe mitään sairauteeni liittyviä rajoituksia lukuun ottamatta säännöllisesti toistuvia verikokeita.

      • hematologi
        29.6.2017 16:15

        "Joutuessani sairaseläkkeelle 52 vuotisena etsin netistä diagnoosini mukaisen elinikäennusteen.
        Ennuste antoi haarukan 3 - 12 vuotta oireiden havaitsemisesta. Täytän kohta 70 vuotta enkä."

        Näinhän se menee, kuka uskoo "nettiin", kuka lääkäreihin, mutta minun äidilleni annettiin "tuomio" keuhkosyövästä, , että korkeintaan kolme vuotta, joten varautukaa lapset siihen.

        Äiti vain sinnitteli vielä 12-vuotta ja viimeiset hetkensä olin hänen vierellään sairaalassa ja poltin tupakkaa ketjuna, jolloin hoitajatkin totesi, että kuolet ennen äitiäsi!


      • Ohimarsseja-on

        "Äiti vain sinnitteli vielä 12-vuotta ja viimeiset hetkensä olin hänen vierellään sairaalassa ja poltin tupakkaa ketjuna, jolloin hoitajatkin totesi, että kuolet ennen äitiäsi! "

        Noh. Kuolitko?

        Poltatko vielä?

        Sellaiset eläkehenkoset.


      • hematologi
        Kristiina23 kirjoitti:

        hematologi
        29.6.2017 16:15

        "Joutuessani sairaseläkkeelle 52 vuotisena etsin netistä diagnoosini mukaisen elinikäennusteen.
        Ennuste antoi haarukan 3 - 12 vuotta oireiden havaitsemisesta. Täytän kohta 70 vuotta enkä."

        Näinhän se menee, kuka uskoo "nettiin", kuka lääkäreihin, mutta minun äidilleni annettiin "tuomio" keuhkosyövästä, , että korkeintaan kolme vuotta, joten varautukaa lapset siihen.

        Äiti vain sinnitteli vielä 12-vuotta ja viimeiset hetkensä olin hänen vierellään sairaalassa ja poltin tupakkaa ketjuna, jolloin hoitajatkin totesi, että kuolet ennen äitiäsi!

        Syöpätyyppini on ilmeisen harvinainen koska sen tunnistaminen vaati muutaman kuukauden ja hematologien keskinäisiä konsultatioita mukaan lukien verrokkimateriaalin etsimistä Euroopasta.
        Toimivien sytostaattipistosten etsiminen kesti nuo kuukaudet.
        Ehdoton parantamattomuus tuli selväksi mutta lääkäreiltä en saanut elinikäennustetta.

        Verikokeet olivat tänä aamuna. Huomenna on minua hoitaneen hematologin tarkastus naapurikaupungin keskussairaalassa.
        Jos hyvin menee niin pärjään tarkistetuilla eväillä seuraavan kuukauden.


    • Kyllä olen viihtynyt, vaan koska eläke on pieni täytyy katsoa paremmin taloutta, tosin ei ole velkaa koko tiilitalo jonka korjasin kun ostin 1995 ei mitään lainoja. Te joita on kaksi taloudessa on varmaan hyvin. Sijoituksilla yritän nähdä tulevaisuutta mutta on kai ajatukset ulalla? Ostin kylläkin uuden auton helmikuussa ja on vanha asuntovaunu. Nämä eivät sopineet yhteen--ratkaisin itse asian valoissa kun on uusia wattimääriä siis kaikki toimii----ei kaikki pörssi laskee.

    • reppuriika

      Jos tyytyy vaatimattomaan elämään ja alhaisiin oloihin niin kuin apostoli Paavali aikoinaan, niin kyllä ajoissa vapaalle heitto on järkevä ratkaisu. En kaipaa enää sitovaan palkkatyöhön, ainakaan sellaiseen jota on tehtävä tunnilleen ja minuutilleen tiettynä aikana. Olen tälläkin hetkellä vielä tavallaan työnhakija, mutta ei minua ainakaan TE-keskus karenssin uhalla minnekään painosta.
      Minulle henkinen ja fyysinen vapaus on ollut aina onnellisen elämän yksi tärkeimmistä osatekijöistä. Kyllähän noissa vapaaehtoistöissäkin jokin aikataulu jatkuvasti päällä on. Kun on sitoutunut määrättyihin juttuihin, niin on sitten lähdettävä ja oltava säännöllisestikin paikalla viikonpäivinä ja porukassa on aina niitä jotka eivät voi tai halua sitoutua kuin silloin "kun siltä tuntuu". On mentävä jos toimintaa halutaan pitää yllä.
      Kuitenkin on enemmän valinnanvaraa ja vapautta ja työaika on kerrallaan vain muutamia tunteja.
      Tähän saakka on yleensä ollut kiva lähteä ja on todella harvoin fiilis että ei oikein viitsisi tai tunne kunpa joku toinen menisi. Tänäkin iltana on tässä reilun puolen tai kolmen kvartin keikka edessä.

    • Olen tyytyväinen ex kieli, en pidä apinoista.

    • Per-kel

      On, ainoa varjopuoli on ettei entisiä työkavereita tapaa kovin usein.-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe