Taas hävisi kuljetusliike reino luttinen

Mihin hävisi taas keskustelu luttisesta? Eikö kyseisestä firmasta saa täällä enää keskustella?
Jotain kiinnosti tietää kannattaako kysellä töitä ja sitten keskustelu katosi? Eikö joku halua uusia kuskeja sinne?
Ilmoita


130 Vastausta

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.


saaha sitä aina töitä kysellä jos kiinnostaa. sillähän se selviää
Ilmoita
Kyseisellä firmalla näyttää olevan valtavasti valtaa. Puoleen jos toiseen????
Ilmoita
Anteeksi ylläpito mitä sääntöjen vastaista tuossa edellisessä viestissä oli? :DD taitaa jotain ihmistä kiukuttaa kun kaikki ei siitä pidä :)
Ilmoita
Vaikuttaa hyvältä firmalta kun vähän väliä porukkaa muihin hommiin.
Ilmoita
Reino Luttinen hävisi koska he eivät tarvitse uusia kuljettajia. He myöskin varjelevat erittäin hyvää mainetta laadukkaana kuljetusliikkeenä jossa kuljettajat viihtyvät aina siihen asti kun jäävät eläkkeelle. Some-aikakaudella on hyvin helppo luoda hyvistäkin työnantajista somessa negatiivista kuvaa ,negatiivinen julkisuus vaikeuttaa uusien kuljetussopimusten syntymistä ,koska
mahdolliset asiakkaat tarkastavat yritysten taustat tässä tapauksessa kuljetusyrityksen juurikin some-keskustelujen perusteella. Kuulostaa naurettavalta,mutta on totisinta totta nykymaailmassa.Emme elä enää siinä turvallisessa ja tutussa Kekkosen 1970 -luvulla jossa asiat sovittiin saunassa ja lyötiin kättä päälle. Jos nyt ymmärrät yskän ja lopetat ihmettelyn jos asianomainen yrittäjä kokee hänen laadukasta yritystoimintaa loukkaavaa kirjoittelua netissä niin tottakai hänellä on oikeus vaatia ,että hänen liiketoimintaa häiritsevä kirjoittelu poistetaan tältä keskustelufoorumilta. Pitää aina myös muistaa,että kyseessä on monien ihmisten työpaikat.Ihan rehtien suomalaisten kuljettajien työpaikat.
Ilmoita
Outoa eiköTotta. Ystävä hyvä joko olet katkera entinen kuljettaja tai muuten vain haluat mahdollisimman paljon pahaa kyseiselle kuljetusliikkeelle.Miksi jauhat samaa sontaa kuukaudesta toiseen. Suomi on täynnä kuljetusyrityksiä onhan kuljettajat myyjien jälkeen 2.suurin työntekijä ryhmä Suomessa.Jos sinulla meni sukset ristiin Reino Luttisen kanssa niin sinulla on satoja muita vaihtoehtoja löytää sopiva kuljettajan työ.ÄLÄ VALITA. Ei Reijo Luttinen kuitenkaan ole se firma joka päättää koko Suomen asioista.
Ilmoita
Hys hys kaikki on ihan hyvin. Lakaistaan ikävät asiat maton alle. Ei niistä kannata valittaa julkisesti. Mietitään nyt vain positiivisia asioita.
Ilmoita
Jos on ikäviä asioita niin Suomi 24 keskustelufoorumi ei ainakaan ole se paikka jossa asioihin tulee muutoksia.Miksi valittaa julkisesti jos jossain yrityksessä asiat ei kohdillaan?? Kirjoittajan (aloittajan)tärkein motiivi on mielestäni ainoastaan saattaa yrittäjän maine lokaan. Eihän sellainen kirjoittelu johda mihinkään. Oletko ReissuJaska samaa mieltä kanssani? Jos nyt järjellä ajatellaan asiaa niin ensimmäisenä pitäisi lähestyä viranomaisia,työsuojelupiiriä,poliisia joka valvoo työaikojen noudattamista. Myös paljon haukuttu AKT(en ymmärrä miksi) heidän toimitsijansa ja lakimiehet tutkimaan yrityksen toimintaa. Jos näistä viranomaistahoista ja AKT:stä ei ole apua niin sitten vasta lehdistö,some ja muut apuun.
En ymmärrä tätä pienyritysten työntekijöiden jatkuvaa valitusta. AKT:tä haukutaan ja halveksitaan ja silti on asiat omassa työssä täysin pielessä. Mikä on sitten se taho joka auttaa työntekijää pienessä yrityksessä kun tulee kiistaa palkoista ja muista asioista. Totuus kukaan ei auta. Ei ole sellaista tahoa valtion puolesta joka auttaa ilmaiseksi. Totuus tuntuu ehkä pahalta ,mutta näin se on.
Ilmoita
Käkriäinen ja kumppanit on niin 110 prosenttisesti oikeassa. Saddam Hussein ja Kim jon Uninkin kannatus oli yli 100%
Ilmoita
Some kirjoituksilla ei ole mitään merkitystä, koska yhtiöllä on 20% kilpailuetu muihin kuljetusliikkeisiin nähden. Kilpailuetu on verrannollinen palkkaukseen mitä suurimmalle osalle maksetaan.
Ilmoita
Ihan hyvä talo on. Palkat tullu aina ajallaan ja tismalleen sen verran mitä on pitänyt. Hommatkin kohtuu nättejä, ei pahaa sanottavaa
Ilmoita
Asiakkaana viimeistä kertaa kyseisessä firmassa. Tavara luvataan toimittaa tietylle päivälle mutta tuloksetta....kun vihdoin saa jonkun kiinni niin todetaan ettei koko pakettia ole, kunnes viitsitään tarkistaa ja kappas kappas löytyi. Ei puhettakaan mistään hyvityksistä, ei lupausta tuoda seuraavana päivänä. Kartan kyllä kyseistä puljua.
1
Ilmoita
Miten se nyt olikaan "Halvalla ei hyvää saa" ja "köyhän ei kannata halpaa ostaa"...... silti yksi sun toinen yritys lankeaa tuohon "mutta kun se kuljetusliike ajaa niin halvalla" pakko kokeilla.
Sitten kun kaikki menee päin persettä tulee se vetälä paska housuun niin johtajat hikoilee ja juoksee ja yrittää pelastaa mitä pelastettavissa on. Erikoisen halvan kuljetusliikkeen mokailut aiheuttaa asiakkaalle valtavat tappiot ja maineen palauttaminen "ollaan laadukas yritys" vie
tällaisen kokeilun jälkeen vuosia. Negatiiviset asiat jäävät ihmisten mieliin.
Jos nyt ihan valtakunnan huipulta otetaan yritys nimeltä Valio . Noin 12-14 vuotta sitten he päättivät
antaa pääkaupunkiseudun jakelun yhden yrityksen Tehojakelu oy:n hoidettavaksi.(Tällä alueella asuu lähes miljoona ihmistä) Ilmeisesti kyseinen yritys lupasi paljon enemmän ja todella halvalla.
Kaikki isältä pojalle perityt Valion autoilijat irtisanottiin tai joutuivat torppareiksi tuolle firmalle.
Ei mennyt kauan kun tämä koko korttitalo kaatui ja suuri hätä oli Valion johdolla miten tästä eteenpäin.Kesä meni takerrellen,mutta kun syksy alkoi ja kaikki koulut ja päiväkodit avautuivat niin koko "edullinen unelma romahti". Asiaa jopa puitiin YLE:n alueradiossa Ylen aikaisessa.
No herrat ottivat järjen käteen ja tilanne vakiintui ja on ilmeisesti nykyisin sellainen,että myös autoilija voi laittaa leivän päälle muutakin kuin ylähuulen.
Ilmoita
huhu puhheitte mukaa 4miestä oisi luttisen ajuista lähteny kävelemään muutamaviiko sisään, että täytyykai kyseisessä talossa jotai ongelmaa olla kun ei porukka viihdy..
1 VASTAUS:
Ja palkkaus. Olisko vähän näin.
+Lisää kommentti
Ei luottamusmiehen mukaan ole luttisen kanssa ongelmia. höpöttäjät vain höpöttää. katso akt lehti.
Ilmoita
On muuten hyviä juttuja tuosta pyhäsalmen pyhästä hengestä whats abb ryhmässä missä on nykysiä ja entisiä luttisen kuskeja. Kyllä saa nauraa ihan vedet silmissä ku lueskelee nuita juttuja ku yks vähän himmastaa.
1 VASTAUS:
kuka mistä ja mitä, ois kiinnostusta lukia joitain hyviä juttuja jos semmosia löytyy
+Lisää kommentti
Mitäs se pyhähenki on nyt taas touhunnu? 🤔 ohan se vähän aikaa osannu olla ihan nätisti.
Ilmoita
Taas on yt neuvottelut päällä, onkohan se joku uus joka vuotinen tapa? 😂
Ilmoita
No voi voi. Eikö täällä kuski poloiset tiedä markkinatalouden sääntöjä. Kaikki haluaa,että kaupat pitää olla auki ympäri vuorokauden.Juuri tämän takia minäkin tässä kuormaa odotan enkä vietä mitään uutta Vuotta 2018:sta. Kaikki kuskit myös tietää ,että aina kilpailutetaan vuoden vaihteessa ajohommat. Paskat kuljetuksen laadusta joka Reino Luttisellakin on ollut vallan kelvollista aivan varmasti. Ainoa ratkaiseva tekijä on halvin hinta. Se joka ajaa kaikista halvimmalla alle kannattavuuden saa ne ajot myös. Se siitä tilaajavastuulaista.Laki jonka noudattamista kukaan ei valvo. Kun vuosi vaihtuu ja ajotehtäviä on menetetty niin yrittäjälle jää ainoaksi vaihtoehdoksi YT-neuvottelut. Siinä ei ole mitään ihmeellistä eikä uutisoitavaa. Se on nyky-Suomessa ihan arkipäiväinen asia hyvin monessa kuljetusyrityksessä. Kun Reino Luttinen keksii kikka kakkosen ja voittaa taas seuraavan tarjouskilpailun niin on hyvinkin mahdollista palkata joku uusi kuljettaja taas remmiin.
Loppusanoiksi: Tätähän me ollaan kaikki haluttu vapaata kilpailua Amerikan malliin vai mitä?
Amerikassa kun kaikki on voittajia?Ja työtä tekemällä tulee miljönääriksi?
Ilmoita
Sitä saa mitä tilaa, Soaphan Luttinenkin maistaa omaa lääkettä.
Ilmoita
Mitä eikö luttisella hommat pelitä kajaanissa. Posti etsii työntekijöitä rahtiterminaaliin??
4 VASTAUSTA:
Luttinen pistää pyörät pyörimään tuolla tien päällä ja Posti etsii työntekijöitä sisätöihin rahtiterminaaliin lomsimaan ja ryystämään kahvia. Kaksi täysin eri asiaa. Mutta........
pakko pitää vanha viestiketju hengissä hinnalla millä hyvänsä asenteella kyllä yksikin entinen työntekijä jolla lupsakkaasti savon murre sujuu pystyy osoittamaan mieltään loputtomasti ex työnantajaansa vastaan,kun on vahva tahtotila. Hyvin on opit opittu Paavo Väyryseltä,samalla asenteella mennään.
Ehkä sen takia posti etsii porukkaa töihin koska Reinolla ja postilla meni sukset ristiin, ja posti lopettaa kaiken yhteistyön luttisen kanssa?
vöyrynen kirjoitti:
Ehkä sen takia posti etsii porukkaa töihin koska Reinolla ja postilla meni sukset ristiin, ja posti lopettaa kaiken yhteistyön luttisen kanssa?
Juuri näin.
Jos nyt joku selventäisi meille kaikille muille jotka emme ole edes ikinä kuulleet kuljetusliike Luttisesta. Miten tavaroiden kuljettaminen kuorma-ja pakettiautolla liittyy Postin terminaalityöskentelyyn. Ymmärrän kyllä,että kuljetusliike kuljettaa Postin lajittelemia ja pakkaamia kuljetusyksiköitä asiakkaille. Yleensä ottaen Postin oma henkilökunta tekee lajittelutyön postin lajittelukeskuksissa koko maassa.Ei kai nyt sentään Postin omaa terminaalityöskentelyä ole annettu alihankintaan missään vaiheessa edes pahimman laman aikana edes Kajaanissa. Aika monella yrittäjällä menee Postin kanssa sukset ristiin nykyisin.
Posti on maksavinaan palkkaa ja tästä syystä kuljetusyritys on kuljettavinaan paketteja. Näinhän se homma pelittää.Lopputuloksen näkee jokainen kansalainen kun paketin saapuminen kestää tai ei saavu koskaan perille.
+Lisää kommentti
Niinpä niin paavohan on savosta. vai onkose vai mitense meni? vai kukase oli?
Ilmoita
Ja kunn mina luulin etta on juhla pyha kun luttisen autot seisoo terminaalin pihassa!
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
taitaapi loppua kirjoitukset kyseisestä firmasta.
1 VASTAUS:
Nii mitäpä sitä kirjoittelemaan kun kohta ei oo mitään kirjoitettavaa kun firma varmaan kohta konkassa.
+Lisää kommentti
No topputellaan ,toppuutellaan ei haudata ketään elävältä. Todennäköisesti järeät firman tervehdyttämiskeinot otetaan käyttöön. Irtisanomisneuvottelut,ylimääräinen kalusto myyntiin tai leasingin päättäminen ennen sopimuskauden loppua. Laitetaan kulut minimiin ja vain se pieni ydinjoukko jatkaa muissa ajotehtävissä. Eihän nyt kai sentään yksikään kuljetusyrittäjä laske yhden kortin varaan ,eli tässä tapauksessa vain Postin ajoja ajamalla. Kyllä niistä muista ajotehtävistä kassavirta jatkuu vanhaan malliin. Hyvänä esimerkkinä merkittävä toimia Niinivirta Harjavallasta joka teki konkurssin,mutta "raunioista nousi " hetkessä uusi Niinivirta joka on jälleen merkittävä firma lämpösäädellyissä runkokuljetuksissa etelä Suomen alueella.
Sitten siitä pärjäämisestä kuljetusalalla. Tuossa moni kuljettaja kaataa syyn Luttisen niskaan yksin.
Tuntematta tätä miestä ollenkaan niin yrittäjä hommaa kaluston ja ajot eli on se päällikkö.
Työntekijät on se voimavara ja ovat yrityksen tärkeimmät henkilöt jotka käytännössä pyörittävät kyseistä kuljetusbisnestä. Jos asiakas on tyytymätön saamaansa palveluun niin pääsääntöisesti syy on kuljettajissa eikä johtoportaassa,kuljettajat ei ole hoitanut mallikkaasti omia työtehtäviänsä ja tästä syystä asiakas tässä tapauksessa Posti on tyytymätön ja lopettaa yhteistyön. Mikä tähän on syynä ? Tulehtuneet henkilösuhteet yrityksen sisällä eli huono työilmapiiri,ei makseta työehtosopimusten mukaisia palkkoja, uusia kuljettajia ei kouluteta työtehtäväänsä riittävästi ennen itsenäistä työskentelyä ja lopuksi työmarkkinoilta ei löydy sopivia työhönsä innolla suhtautuvia ihmisiä. Tämä viimeksi mainittu onkin useimmiten syynä siihen,että asiakas on tyytymätön. Jakelupuolen ajotehtäviin on vaikea saada kuljettajia.
Tämä oli tällainen puolueeton ei vastaan/ei puolesta mielipide. Olen opiskellut kuljettajan työn ohella ammattien edistämislaitoksella juurikin näitä asioita, miten yrityksen oma hyvä työilmapiiri vaikuttaa juuri kaikkeen etenkin työtehokkuuteen ja menestymiseen.
Ilmoita
Antaa postiautojen seisoa varikolla ihan rauhassa. Ne voi laittaa seisontaan ihan kuten kesäauton. Sen jälkeen niistä kulut lähes 0 eur per vuosi.Henkilöstö lomautetaan. Taas 0 eur per vuosi.
Miksi täällä maalataan piruja seinille. Ei yrittäjä siihen kaadu jos Suomen posti on hankala kaveri.
Me kuljetusalan ammattilaiset on jo aikoja sitten tiedetty ,valtio on koko kansan pahin riistäjä,kun kyseessä on yrittäjä joka yrittää vain tehdä työtänsä. Suomen Posti on siitä malli esimerkki
Mutta ei se mitään Luttisella on tuo yhdistelmäpuoli joka ajaa runkokuljetuksia ympäri Suomen.
Näin vinkkinä sanon,että jatkossa kannattaakin panostaa runkokuljetuksiin eikä mihinkään jakelujuttuihin. Sinne ei saa tosi ammattilaisia vaan joko patalaiskoja kavereita tai sitten viina maistuu liian kanssa. Luttinen on kuitenkin laadukas perhe yritys joka 30 vuotisella uralla on ollut monen ammattikuljettajan hyvä työpaikka.Kaikenmaailman kokeilijaa on ,mutta kyllä loppupeleissä asiakkaan kannattaa luottaa kokemuksen voimaan. Ja ne tosi kuljettajat jotka ovat tyytyväisiä eivät edes tiedä,että tällaisia keskustelusivustoja on olemassa.
Ilmoita
:)
Ilmoita
On siellä Kajaanissa ilmeisesti aika kuumat paikat ja pienet ympyrät. Missä vika Reino Luttisessa vai kuskeissa. Nämä jakelukuskit on olleet äänessä. Ovatko yhdistelmäkuskit yhtä vihaisia työnantajalleen. Olisihan se hyvä kuulla mielipide myös yhdistelmäkuljettajalta joka on ollut yrityksen palveluksessa yli 20 vuotta. Mitkä on fiilikset ? Onko hyvä työpaikka vai ei.
Siinä Kajaanin naapurissa Kuusamossa on sellainen vuodesta 1961 toiminut kuljetusliike jonka nimi on Kantola & Koramo. Kun menet firman omille sivuille niin ensimmäisenä pomsahtaa silmille se,että meidän firmassa on mukava olla töissä. Työntekijöiden hyvinvointi on tärkeä asia
koko työyhteisölle. Totta vaikka olen etelän poika ja kaukana Kuusamosta niin Kantola&Koramon kuskit ovat kertoneet minulle ,että heillä on tosi hyvä työilmapiiri. Jokainen kuski vastaa täydellisesti toimituksista ja aikatauluista itsenäisesti ja esimiehet eivät puutu joka asiaan vaan vastuun kantaa aina kuljettaja. Autot on tip top ja hommat hoidetaan tip top ,kun annetaan paljon vastuuta niin myös asenne omaa työtä kohtaan paranee kun työtä tehdään asenteella "meidän firma". Sellaisessa työpaikassa on hyvä olla jossa omalla työpanoksella on merkitystä.
Kysymykseni kuuluukin voiko tuota tunnetta saavuttaa Postin pakettijakelussa?
Ilmoita
Tuosta Suomen Postista en tiedä,mutta Kajaanin pojille maistuu tuo keppana.IV olut ja ihan se ite Kossu sen verran hyvin,että en nyt näin Kajaanin kanttorina lähtisi heti kirkossa kuuluttamaan oltaisiinko täällä Kajaanissa valmiina ottamaan vastuuta jonkun yrityksen hommista. Olishan se nyt nurinkurista,että joku duunari vastaisi tekemistään.. Tehdään mitä jaksetaan ja silleen.Sillä asenteella on menty satoja vuosia,miksi katkaista hyväksi koettua perinnettä. Kuusamon kundit ovat aina olleet olevinaan kovempia kavereita ainakin omasta mielestään.. lauloi se Dannykin aikoinaan Kuusamoon.Allekirjoitan kyllä sen ,että Kantola&Koramo on hyvä firma,mutta sinne on vaikea päästä töihin kun porukka ei vaihdu ollenkaan.
1 VASTAUS:
Eehhehehehhehhee.minä teällä toas.Mänikö letku lahkeeseen ku että kommentoi?Eehä se akka tullu kottii ja hajin kossun tännään.Kyllä tässä ajjoon vielä selvilöö moanantaiks.Mutta poijaat enne se ol luttisella heleppoo hommata moanantai tai perjantai vappaata ku hommas aatolle pesun ja huollon nii ee voe lähtöö reissuun.Mutta aattelin sitte että möän liittoon ja haen kaekki poes ku minnuu kohellaa niin huonost.En voe ryypätä niin ku tahon ja nyt on vielä pahin homma tää lommaatus.Kaekki uuvet soa jatkoo ja minä en.Ee oo oekeen.Noo otetoampa toas.
+Lisää kommentti
Kyllä se niin on kuin Kajaanin kanttori ja Luottokuski sanoo. Kajaanissa on aina osattu ottaa kuppia ja pidemmän kaavan kautta vielä. Ja se näkyy kaikissa tilastoissa eteenkin niissä negatiivisissa,mutta entä sitten ,ollaan sentäs jossain asioissa johtoasemassa.
Ilmoita
Taival lie hankala - olkoon vaan!
Luonto lie kitsas - siis kilpaillaan!
Kolkassa synkeän syntymämaan
pirttimme piilköhöt paikoillaan!
Vainojen virmat, oi vaietkaa!
Rapparit, ryöstäjät, kaijotkaa!
Miekkaa ei tarvis - tarmoa vaan
puolesta hengen ja heimon ja maan. 
 
Nosta jo rintaasi maausko uus,
taannuta taika ja vanhoillisuus!
Maamies, muista, miss' onnesi on,
riihesi rikkaus riippumaton!
Kainuhun kansa, ah arpasi lyö!
Missä on ryhtisi, kunniatyö?
Meidän on uudesta luotava maa,
raukat vaan menköhöt merten taa!
Ilmoita
Kylläpä Reino Luttinen saa nyt itse tuntea nahoissaan , Miltä tuntui entisistä kuskeista joita oli syyllistänyt nöyryyttänyt alistanut ja keksinyt perättömiä juttuja ja puhunut paskaa.
4 VASTAUSTA:
Niin onko se Reino joka on kuskeja alistanut,haukkunut,puhunut paskaa. Vai olisko se joku muu?
Taitaa olla se pikkupomo sieltä 4-tien varresta joka tykkää kyykyttää, haukkua ja kiusata kuskeja jos ei "naama miellytä", tai jos on muuten vaan huono päivä.
Viinamäenmies kirjoitti:
Taitaa olla se pikkupomo sieltä 4-tien varresta joka tykkää kyykyttää, haukkua ja kiusata kuskeja jos ei "naama miellytä", tai jos on muuten vaan huono päivä.
Onko sillä muitakin ku huonoja päiviä?
niihä kirjoitti:
Onko sillä muitakin ku huonoja päiviä?
Onko?🤣
+Lisää kommentti
Reino on suomalainen muunnos nimestä Reinhold, joka tulee muinais­saksalaisesta nimestä Reginold, jonka merkitys on 'jumalan neuvolla hallitseva'.
Ilmoita
On se niin mahtava olevinaan tämä reino luttinen .ei osaa etes peilistä peruuttaa laituriin.tosi säälittävää roikkuu oven raossa perutaessa.ja ei ajo tyyli muutenkaan ole ammattilaisen tasolla ,koska auton vauhti soutaa tasaisella koko ajan ja muutenkin epä varmaa .on ihtensä mielestä tosi mahtava.tosi joutava paskan puhuja eiky hame päälle tälle reino luttiselle kuin myös pojalle arto luttiselle ,joka tosi säälittävä räpeltäjä.
3 VASTAUSTA:
En tiedä sinun peuutustaidoistasi mutta kirjoittamisen kanssa sinulla näyttää olevan kovasti ongelmia.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Vaikea on sanoa. 90 % palstan lukijoista ei ole varmaan koskaan Luttisesta kuullutkaan.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Vikaa kun äijä ei uskaltanut ketään ottaa töihin ennen kuin soitteli ympäri kyliä, varmistaakseen että pitääkö hakijalle maksaa oikiaa palkkaakin. "Tess"
+Lisää kommentti
Tarviiko toimitusjohtaja Reino Luttisen osata peruuttaa laituriin. Mielestäni ei tarvitse osata. Hänellä on yritys ja on sen yrityksen toimitusjohtaja. Toimitusjohtajan tehtäviin kuuluu johtaa
yritystä. Tässä viikko sitten oli kymppiuutisten loppukevennyksessä Suomen LIDLIN toimitusjohtaja oli päivän töissä myymälässä. Eihän siitäkään tullut yhtään mitään ei pysynyt muiden työntekijöiden vauhdissa ja reilusti sen itse myönsi. Suutari pysyköön lestissään. Jos Reino on on nuorena miehenä ollut ässä auton ratissa niin taidot ruostuu jokaiselta. Tärkeintähän tässä
lienee siellä Kajaani - Kuusamo akselilla,että työpaikat säilyvät ja Reino onnistuu luotsaamaan yritystään mallikkaasti ihan sieltä oman työpöydän takaa. Eikös se kuitenkin ole sellaista aluetta,että työpaikat on muutenkin tosi tiukassa.
Ilmoita
Transpointin hommia kuuluu Luttinen tekevän. Varmaan ostaa kohta jonkun transpointin haarakonttorin ja sitten taas itketään ku tuottikin vähän tappiota ja ruetaan käräjöimään kun iteltä puuttuu peruutustaidon lisäks laskutaito. Eikä siinäkään pyhäsalmen pyhähenki pysty mitenkään auttamaan.
1 VASTAUS:
Kannattas siirtyä nuuskasta kristalliin .Sillä sais parempaa liksaa myydessä.
+Lisää kommentti
Totta turiset. Hyvä ystäväni toi Tsekeistä 1800-luvulta peräisin olevaa Kristallilasia ja kun Helanderin huutokauppakamarin huutokaupassa Helsingin Viikissä pistettiin myyntiin niin ostohinta kaksinkertaistui. Tällaiset tuotteet pitää aina myydä prosenttikaupalla jos haluaa kunnon voiton. Nuuskaa tuo joka poika ja tyttö laivoilta ja silloin puhutaan voittojen osalta vain kympeistä ja satasista.Ja myynti on hiton vaikeaa jos ei ole valmiita asiakaskanavia. Lisäksi kukaan yli 40 v. ei jaksaa reissata ansaitsemismielessä näillä porauslautoilla eli Ruotsinlaivoilla joka viikonloppu.Mieluiten kuitenkin viihtyy savusaunan lämmössä savossa syvällä korvessa.
1 VASTAUS:
Juuri näin. On se sikahommaa lähteä nuuskan hakuun haaparannasta tai vielä purtilolla .Säälittävää touhua.
+Lisää kommentti
Kuskeista kova pula Heinimäentiellä, Autot seisoo parkissa kun ei ole päteviä kuskeja.
1 VASTAUS:
7 autoa leasing yhtiö hakenut pois pihasta. Palkat palkkaturvassa. Kyllä se siitä.
+Lisää kommentti
Miks se pyhähenki ei itte lähe ajamaan niitä vehkeitä vaikka se on niin hyvä kaikessa omien puheitten mukaan? Tehny yhteistyötä nasanki kanssa suunnitellu ihme sinisen aineen jota voi kaataa autojen ja avaruus sukkuloiden paineilma järjestelmiin. Vak:lla tosin ratkesivat ukot nauruun ku kerroin että meillä Luttisella on semmonen pellepeloton töissä mikä laittaa ihme sinistä ainetta ja vehkeet alkaa toimimaan.
4 VASTAUSTA:
Joo ja kerran sen tuulilasin läpi lenti joku mehto ja oli kuulemma niin äkänen että joutu ite lähtemään karkuun autosta ja se mehto repi kappaleiks koko auton sisustan.
Sittenkö heräsit ja päästit kissan ulos reelandseeri.Ei pitäis kommentoida sellaisia asioita joihin ei älykkyysosamäärä riitä.Olen itsekin nähnyt että tällaisia aineita on jotka voitelee takkuilevat venttiilit että kyllä se paikkansa pitää.
Luottokuski kirjoitti:
Sittenkö heräsit ja päästit kissan ulos reelandseeri.Ei pitäis kommentoida sellaisia asioita joihin ei älykkyysosamäärä riitä.Olen itsekin nähnyt että tällaisia aineita on jotka voitelee takkuilevat venttiilit että kyllä se paikkansa pitää.
En omista kissaa.
Hyvä että et omista.Se olisikin kuollut nälkään olettamuksena että kyllähän se sai ruokaa tällä viikolla.
+Lisää kommentti
Kissa ja katti
Ilmoita
Mitähän kyseisessä firmassa yritetään kiertää kun laitetaan työntekijät määräaikaiselle pakkolomalle?
Ilmoita
Ehkä teidän talossa on rahat jopa lopussa.
1 VASTAUS:
Tai sitten ei oo vaan ajoa ihan joka jätkälle ni tulee halvemmaks laittaa pakkolomalle ku se että maksas takuu palkan niille? 🤔
+Lisää kommentti
On se hienoa luettavaa näin Helsinkiläisenä kuskin ryökäleenä,kun Kajaanin pojat ottavat kaiken ilon irti siitä,että jollain yrittäjällä on loppu edessä. Tänään luin iltapäivälehden lööpin huoltoaseman ovessa: Jari Sillanpään konserttiin lippuja puolet myymättä. Iltapäivälehdet kaivaa jo hautaa jarille kuten aikonaan kaivoivat hautaa Olavi Virralle. Sitten jälkeenpäin hehkutetaan aivan huipulle,kun itse henkilö on jo vainaa. Oli se vain todella ainutlaatuinen laulaja. Eli kirjoittajat kirjoittavat tekopyhää paskaa niin lehdissä kuin tällä foorumilla. Reino Luttinen on mitä on ,mutta Reino Luttisen firma on ne työntekijät jotka ovat jokaisen teidän kirjoittajan rakkaita arvostettuja pitkäaikaisi työkavereita. Yhdessä olette saunoneet firman saunailloissa ja kitanneet kaljaa ja oltu niin parasta kaveria. Ja kun se huono hetki koittaa niin viis välitetään mukavista entisistä työkavereista pääasia on se ,että ilakoidaan kun koko firma menee nurin.
Niin menee myös todella monen kuskin tulevaisuuden suunnitelmat uusiksi. Rakenteilla oleva omakotitalo pitää pistää myyntiin ,koska Kajaanin seudulla ei todellakaan ole mitään työtä tarjolla. Kajaani,Kuusamo ja koko Pohjois-Karjala on niitä alueita joista kaikki työikäiset muuttaa pois.Tervetuloa vain tänne ruuhka-Suomeen Itä-helsinkiin Mokadishu-avenuelle tai Vantaalle lähiöön jossa monikansallinen kulttuuri kukoistaa. Ei täällä ole sen kummempaa. Kuljetusliikkeet osaa henkilöstöpolitiikan ja palkan maksukin on sivuseikka.,saati sitten ,että jotain saunailtaa henkilökunnalle järjestettäisiin. Onneksi AKT:llä on Mannilanniemessä aina sauna lämpimänä,tietenkin vain maksaville jäsenille. Elämä on taitolaji. Joku osaa ja toinen on ikuinen häviäjä.
Ilmoita
Omapa kummallista , että joku pelle koti sovalta on laittamaasa jotain firmaa konkkaan,kun ite ei tee mitään ?? Haloo ... Työllistäisitkö tai edes pystyisitkö huolehtimaan muista ihmistä, joten älä pura pahaa mieltä täällä ja arvio muita, kun olet aivan omillasi.
Ilmoita
Missä solidaarisuus ja Jäätyttö olette kummatkin osuneet niin asian ytimeen kuin vain voi osua.
Joillakin ihmisillä on vain pakonomainen tarve olla iloinen siitä,että entisiltä jopa pitkäaikaisilta työkavereilta loppuu työt. Pääasia on ,että saadaan näyttää entiselle työnantajalle keskisormea oikein urakalla. Ei kertakaikkiaan ole mitään ymmärrystä sille asialle,että työntekijät eli tässä tapauksessa kuskit ovat ne jotka kärsivät ja kokevat suurimmat menetykset. Kuljetusfirmoja tulee ja menee ja kun ovat oy firmoja niin omistajan omat rahat ovat turvassa,koska konkursissa on kyseessä ainoastaan firman rahat. Kuljettajan oma talous voi romahtaa täysin varsinkin jos on isoja lainoja päällä ja uusista työtehtävistä ei ole mitään tietoa ja sehän meillä täällä Kajaanin seudulla on ihan arkipäivää ,kun töitä ei kertakaikkiaan ole ei sitten kenellekkään. Pitäisikö tässä kunnollisten kuskienkin aloittaa vain perus-Kajaanilainen elämän tyyli eli kaljan juonti aamusta iltaan. Ei KIITOS!.
Ilmoita
Syy on se ,että toimistoihmiselle on laitettu aivan liian paljon työtehtäviä,jotta niistä voisi selvitä kunnialla. Pankkeilla on ns. aikaikkunat joiden sisällä pitää olla palkat laskettu ja tiedot välitetty pankkeihin joilla työntekijöillä on tilejä. Jos nämä rajat ylittyy niin myös palkan maksu takkuaa aivan varmasti. Milloin Luttisen kuskit ovat viimeksi muistaneet toimistoihmisiä varsinkin häntä joka laskee kuskien palkat jollain mukavalla yllätyksellä,vaikkapa vastaleivotuilla voisilmäpullilla. Niin ... eipä ole muistettu. Kannattaisi muistaa niin palkatkin lähtisivät aivan varmasti ajoissa pankin tietoon.Pieni ylläri parantaa työtehoa yllättävän paljon myös toimistoihmisellä..
Ilmoita
Voihan se olla että on rahatkin loppumassa, kuulemma rupee olemaan tankkaaminenkin hankalaa kun ei polttoaine kortit kunnolla toimi ku jäänyt vähän laskuja maksamatta.
Ihan totta että yhdelle toimisto henkilölle todella paljon liikaa hommaa ja mitään muuta kiitosta ei kuulu kun vaan vittuilua. Tsemppiä sinne!
1 VASTAUS:
Joo ihan normaalia tässä virmassa. Männäviikollakin mulla loppu pensa reinon rekasta kun olin menossa siperiaan viiemään viljakuormaa siihen ihan uralin taakse. Soitin sitten Reinolle ja kysyin että mitäs nyt tehdään. Reino käski laittamaan uralin pihlajan soimaan ja ennen kun kappale loppuu hän on paikalla.ja niin siinä kävi ennen viimeistä säkeistöä. Sanat. Loistaa pihlajan huntu, tuo alla auringon. Niin vanha kanttilamppu 16 litran 520 volvo auto 5 johon pyhähenki oli tilannu 420 moottorin ruotsista saapui paikalle. Siinä sitten kanisterista vähän laitettiin punasta tavaraa tankkiin ja Reino ojenti lukoilin tankkauskortin ja sanoi että näpäytetään vähän nestettä ja teboilia. Ei tankata enää niiltä. saavat tuntea nahoissaan.
+Lisää kommentti
Oikein teki Reino siinä. Niin näpäytti Postiakin Ja hyvin kävi.
1 VASTAUS:
Sitten nykästiin suu täyteen nuuskaa ja menoksi.
+Lisää kommentti
V*******jat on nimimerkkien takana suojassa kun ei naamaansa tai nimeänsä uskalla kertoa suoraan!? Minä oon Markku ja töissä ko firmassa. Palkka on tullut ajallaan niinku pitääkin se kai kuskin puolelta tärkeintä ja muutenkin ja asiat ok ollut mitä nyt hetken notkahdus ajoissa postin jälkeen oli. Antakaapa meidän tehdä työmme rauhassa en minäkään tai muut viitsi arvostella teidän työpaikkoja tai kelaa yms. Hyvää ja mukavaa kesää kuitenkin kaikille keskusteluun kirjoittaneille.
Ilmoita
Edellinen kirjoittaja puhui täyttä totta. Kirjoitus tälle foorumille ei paranna työntekijöiden asemaa kyseisessä yrityksessä. Työnantajaa ei kiinnosta 24 sivusto. Seuraus on se,että kyseisen yrityksen työntekijät saavat epäkiitollista huomiota tuolla liikenteessä. Tuossa tuokin onneton luuseri menee autolla jonka omistaa ihan paska firma. Jokainen duunari yrittää tienata leipänsä ja jos he täällä pyytävät työrauhaa ,jotta he saavat jatkossakin tehdä työnsä rauhassa ja ilman halveksuntaa niin kai se on kaikkien mielestä ihan kohtuullinen pyyntö. Eihän siinä kukaan menetä mitään.
Luvataan yhdessä,että Reino Luttisen työntekijät saavat työrauhan jatkossa. Ainoa joka näissä asioissa kärsii on se kuljettaja joka tekee sen työn .Ja se on se lopullinen totuus. Työnantaja voi aina vaihtaa firman nimeä uudella nimellä ja aloittaa puhtaalta pöydältä
Ilmoita
Ai en ole huomannu 😂 polttoainetta saa D-pisteiltä ja kaluston saa pitää kunnossa 🤔 ehkä jonain päivänä asiat voi olla paremmin ku se että palkat tulee just niinku pitää, polttoainetta saa ja kaluston saa pitää kunnossa! Mietin että voisko katkeruus johtua omasta pahasta olosta ku ei ole ollu ongelmia ku tekee työt niinku pitää ja osaa käyttäytyä? Monesti myös itse pitää osata katsoa peiliin mitä itse teki väärin ✌
Ilmoita
Kuten Kysynjavastaan kirjoitti jokaisen työntekijän pitää osata katsoa peiliin mitä teki väärin.
Joten tässä on nyt aika monta samanlaista mielipidettä jotta annetaan Reino Luttisen työntejijöille se työrauha ilman irvailua mitä he todella haluavat. Hyvin pieni pyyntö joka on helppo toteuttaa jos kuljetusalan yhteisöllä on sitä hyvää tahtoa mistä aina kerrotaan suurelle yleisölle. Puhalletaan yhteen hiileen kaikki kuljetusalan ihmiset,sehän se on se vakio hokema. Nyt olisi sitten se oiva paikka näyttää ,että näin asia todella on.Kaveria ei jätetä ja hommat hoidetaan.
Ilmoita
Taitaa häiritä jotain muuta kuin työntekiöitä enemmän tosiasioiden julkisuuteen tuominen. Omalta kokemukseltani ei ole mitään hyvää sanottavaa tästä virmasta lopputileillä uhkaillaan tuon tuosta jos ei jotakuta pysty mielyttämään. En moista muualla nähny enkä kuullu ole.
2 VASTAUSTA:
Itse tuli oltua Reinolla töissä monta monta vuotta, ei ehkä maailman paras työpaikka mutta ei varmasti huonoinkaan. Palkat tuli ajallaan ja kaluston sai pitää kunnossa.. Harvemmin tuli sanaharkkaa työnjohdon kanssa kun teki hommat kunnolla. Kyllä tuolla vuosien mittaan näki jos jonkunlaista ”työmiestä” ja vinkujaa, kyllä suurella osalla noista vinkujista ois peiliin kattomisen paikka.
Hyvä työläistoverini Sipi. Elämässä ja työelämässä on vain yksi totuus. Ketään ei tarvitse miellyttää eikä varmasti kannata yrittää edes keinotekoisesti miellyttää. Niin duunari kuin johtaja toteaa ykskantaan,että tuohan kaveri on ns. perseennuolija ja ruskeakielinen.Et sillä tavalla kyllä elämässä työuralla etene. Kun teet työsi 100 % särmästi ja pidät autosi 100% kunnossa ja olet muutenkin särmä mies eli tiedät itsekin ,että olet hyvä työntekijä Työnantajat arvostavat oman arvonsa tuntevaa kuljettajaa. Tällaisen oman imagon rakentaminen vie jopa vuosia,mutta kun olet työnantajasi kanssa lopulta sinut asian kanssa ,niin sinun työsi helpottuu valtavasti ,koska monet asiat on tämän jälkeen sinun omassa päätösvallassa,koska sinuun luotetaan täysin. Silloin sinulla on se kuljettajan vapaus tehdä omia päätöksiä miten parhaiten työtehtäväsi hoidat. Vapaus tehdä omia päätöksiä on parasta kuljettajan työssä. Kaikki työstään pitävät kuljettajat ovat töissä juurikin tällaisissa yrityksissä missä vastuu työtehtävien onnistumisesta annetaan kuljettajalle .Ihmismieli kun on sellainen ,että kun annetaan vastuullisia tehtäviä ja siinä onnistuminen palkitsee moninkertaisesti tekijänsä ja antaa voimaa entistä haasteellisimpiin tehtäviin.Juuri siksi kuljettaja on ratin takana eikä liukuhihnan ääressä.
+Lisää kommentti
Sipi, et kerro itsestäsi mitään. Moitit ainoastaan ex-työnantajaasi. Lukijoille jää hyvin erikoinen kuva sinusta. Kukaan ei halua itsestään negatiivista kuvaa julkisuuteen joten olisi ollut hyvä muutamalla sanalla kertoa omasta osaamisesta silloin olisi myös meille muille lukijoille avautunut millainen työura on sinulla ollut ja mikä oli se kiistatilanne jonka takia et ole enää töissä kyseisessä yrityksessä.Meidän kaikkien tulee muistaa ,että todella monen kuljettajan työpaikka on
kaikissa näissä suomi 24 keskutelufoorumin keskustelufoorumeissa. Ja on todella surullista jos
pelkän keskustelun perusteeella joku firma ajautuu konkurssiin, koska yleinen mielipide vaatii sitä.No ehkä liian kärjistetysti asiasta. Kuten TyössäpitääOllaHaastetta kirjoitti niin onnellisimmat kuljettajat ovat niitä joille yrittäjä antaa mahdollisimman paljon vastuuta,että työ hoituu ja täydellistä vapautta miten työtehtäväb hoitaa mahdollimman tehokkaasti ja taloudellisesti. Minä lukeudun tähän onnelliseen porukkaan jolla jokainen aamu on mukava uusi haaste.
Ilmoita
Ehkä tämä Sipi ei ajele autoa "onnellisten työstään pitävien " kuskien sarjassa. Hänelle kuorma-auton ajaminen ei ole ollut koskaa haave vaan saakelinmoista pakkopullaa ,mutta kun on pakko jotain työtä tehdä niin ajetaan sitten ennemmin kuin mennään siivojaksi huonolla palkalla. Kuljettajien työtehtävät on parhaimmiillaan todella mukavia ja uudet isot haasteet vain kasvattavat nälkää. On aika pitkälti itsestä kiinni haluaako ajaa tylsää jakoajoa riutuneella IVECOLLA vai olla aktiivinen ja tarttua haasteisiin kun niitä eteen tulee.Hyvin pienellä vaivalla on mahdollista saada hyviä kuljetusalan paikkoja tällaisista vaativista kuljetustehtävistä. Nythän on se tilanne,että suuret ikäryhmät 1953-1955 syntyneet jäävät eläkkeelle. Näiltä herroilta vapautuu juurikin niitä laatu-työpaikkoja ympäri Suomenmaata Ja nämä paikat eivät tule välttämättä julkiseen hakuun vaan pitää olla itse ajantasalla ja seurata firmojen omia sivuja ja tarttua jokaisen varteen otettavaan vaihtoehtoon.
Ilmoita
Onkohan luttiselta koskaan kukaan jäänyt Eläkkeelle??????
1
Ilmoita
Tuntematta lähemmin kyseistä yritystä ,niin omistajan nimen perusteella olettaisin,että tämä Reino Luttinen on jo eläkeikäinen tai hyvin lähellä. Eli eiköhän tämä itse yrittäjä jää ainakin kohta eläkkeelle. Kaikki tuntemani Reinot ovat syntyneet 1930-1950 luvulla. Suurin osa on jo ollut vuosia eläkkeellä. Onhan nuo vapaa-ajan jalkineet eli Reinot juurikin syntyneet kultaisella 1950-luvulla kuten naisten Aino jalkineet. Kun kuljettajat ikääntyvät niin suurin osa pyrkii löytämään sellaisen kiirettömän työpaikan vaikka hieman pienemmällä palkalla. Siksi tällaisissa yrityksissä kuin tämä Reino Luttinen ei välttämättä ole hyvin iäkkäitä kuljettajia( 60-66 v.) .Kiireinen työtahti joka sopii vallan mainiosti nuorelle kuljettajalle on useimmiten liikaa iäkkäälle kuljettajalle. Täällä Suomessa kun kaikilla työterveyshuollosta valtiovaltaan on se yhteinen tavoite,että myös iäkäs pärjäisi työelämässä ainakin sinne 66 vuoteen asti. Kymmenen vuoden kuluttua tavoite voi olla jo 70 v. joka on monissa keskieuroopan maissa eläkkeelle siirtymisen ajankohta jo nyt.
Ilmoita
Oneksi olkoon Reino tämä on sadas kommentti tässä viesti ketjussa, herätät paljon keskustelua voit olla ylpeä. Mutta valitettavasti Kielteistä.
Ilmoita
Varmaan kuskien vika kun Virma joutu velkasaneeraukseen
Ilmoita
Reino oli hyväntahtoinen ihminen postia kohtaan. Antoi aina kuskin lainaan piittaamatta ajo ja lepoajoista. Ja ainoastaan hyväntahtoisuuttaan.
Ilmoita
10.10.2018 se loppui
6 VASTAUSTA:
Kiitos suomen postille 🙄🙄
Eiköhän kaikki johtunut suuren suuresta virhearvioinista Suomen postia kohtaan.
Jep, siitähän se alamäki alkunsa sai. recargo oli kyllä pahempi virhe.
Erkkilä käytti reinoa ja työntekijöitä aika härskisti hyväksi ja onnistui upottamaan sellaiseen suohon ettei sieltä enää noustu. Ja kuorii nyt kermoja ja poimii rusinoita...
Hahahahaa😂 sääliksi käy niitä kuskeja jotka siirty Reinolta ReCargolle, parempi varmaan ois ollu jäädä kotiin odottamaan kevättä ja parempia hommia.
Onnekass kirjoitti:
Hahahahaa😂 sääliksi käy niitä kuskeja jotka siirty Reinolta ReCargolle, parempi varmaan ois ollu jäädä kotiin odottamaan kevättä ja parempia hommia.
Juu, ennempi makaa kotona kun on sen persreijän kanssa missään tekemisissä 😂😂
+Lisää kommentti
Se on helppoa äidin helmoista olla arvostelemaan toisten tekemisiä. Olen tyytyväinen että joku minutkin säälittävän räpeltäjän palkkasi. Taisi sinulla jäädä puhelin soimatta kun työntekiöitä etsittiin nopeasti ajamaan ajot mitkä pitää hoitaa. Ps voihan se vielä sinullakin joskus puhelin soida.
Ilmoita
Onneksi olen sellainen onnellinen kuljettaja todella isossa kuljetusliikkeessä jossa rahaa tulee tililleni ovista ja ikkunoista . Lisäksi työnantaja järjestää vielä kaikenlaisia työhyvinvointipäiviä joissa tehdään kaikkea kivaa. Jos on ongelmia kotona niin aina on joustovaraa ja vapaapäivä järjestyy. Kuten esimieheni sanoo " sehän on vain järjestelykysymys" ja sitten hommat hoituu. Jos olette tyytymättömiä nykyiseen työpaikkaan opiskelkaa lisää logistiikka-alaa ,hommatkaa lisää kirjaimia ajokorttiin. Miksi laahaatte vuodesta toiseen firmoissa jossa ei ole hyvä olla töissä. Minäpä sanon: Olette itse laiskoja opiskelemaan lisää kuljetusalasta. Jos on mielenkiintoa niin aina voi opiskella vaikka työn ohella ja päästä eteenpäin. Oletteko edes aktiivisesti hakeneet hyviin työpaikkoihin.
Jos haluaa kuljetusalla hyville palkoille ja hyviin töihin niin pitää olla itse aktiivinen sillä vain erityisalat ovat sellaisia joissa palkka on kohdillaan. Mikä siinä on niin hemmetin vaikeaa ettei aikuinen mies voi aloittaa erikoistumisopiskelun aikuiskoulutuksessa johonkin parempaan kuljetustyöhön. Kun siihen vielä saa yhteiskunnan tukeakin. Ei tarvitse nähdä nälkää kotona.
Niin kauan kun ajatte näitä posti,paketti,pulla ajoja niin turha on valittaa palkoista ja työolosuhteista. Nehän nyt vain on sitä kuljetusalan peruskauraa eli alinta kastia.
Ilmoita
Täyttä asiaa. Pitää olla intohimoa ja tavoitteita myös kuljetusalan työtehtävistä. joka ammatissa pitää olla tavoitteita, Jos jää "laarin pohjalle" makoilemaan niin surkea on elämä . Miksi valittaa täällä jotain Reino Luttista kun jokaisella on mahdollisuus opiskella kuljetusalan töissä aina eteenpäin. Silloin kun minä aloitin kuljetusalan työt niin ainoa kuljetusalan korkeakoulu oli päästä armeijassa autokomppaniaan. Korkein kuljetusalan koulu Suomenmaassa. Ja hyviä ammattimiehiä sieltä tulikin vaikka vielä vuonna 1985 kannettiin maastoleirillä huoltoteltalle Vanaja-kuorma-auton varaosia ihan varmuuden vuoksi.Vaikka kyseistä autoa ei edes enää valmistettu vuoden 1969 jälkeen. No ne oli niitä aikoja. Nythän ne ajelee sielläkin Scanioilla. Opiskelkaa ja hakekaa aktiivisesti sellaisia työpaikkoja joissa vaatimustaso on korkealla. Ei aina tarvitse täyttää kaikkia kriteerejä ja silti voi hyvä työpaikka aueta kuin varkain. kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti ,tässä alimmassa kuljettaja-kastissa ei kukaan voi olla tyytyväinen ,koska taksat on poljettu niin alas,että kun on nälkä niin ylä-ja alaleuan väliin jää vain kieli kuskilla.......joten ei sellaista poikapoloista varmaankaan paljon hymyilytä.
Ilmoita
Onko konkassa???
5 VASTAUSTA:
On, tänään vahvistettu
Nyt sitten meillä Kuusamolaisilla hyvä mieli, yritys joka aiheutti paljon mielipahaa kuljettajien keskuudessa on Loppu. Surullisinta on se ,että näin valtakunnallisella tasolla meillä Kuusamolaisilla on vain yksi ylpeydenaihe kuljetusalalla. Kantola &Koramo . Enempää en sano,mutta teot puhuvat tämän firman puolesta enemmän kuin sanat. Ja muuten työntekijät on samaa mieltä.Siksi heillä menee niin hyvin ja ajoja piisaa.
Olkaa rauhassa kabotaasi tulee.
Rahti.Hinnat.Romahtavat kirjoitti:
Olkaa rauhassa kabotaasi tulee.
Ei ne rahtihinnat mihinkään romahda,eikä kabotaasi tule. Kabotaasi on nytkin täällä ja e i merkittävästi vaikuta suomalaiseen kuljetustoimintaan. Suomi on niin pieni siis todella pieni markkina-alue ettei se kiinnosta pätkääkään Itä-Euroopan maiden kuljetusliikkeitä. Kaikkihan on siitä kiinni mitä se tilaaja eli asiakas haluaa. Suomalainen yritys haluaa hyvää palvelua ja laadukkaita kuljetuksia vaihtelevissa ja välillä haastavissa keliolosuhteissa. He eivät halua kielitaidotonta epäsiistiä Puolalaista rekkakuskia,joka vain nostelee käsiään ja ajaa umpikujaan josta ei osaa peruuttaa pois.On linkussa 2 akselisella vetäjällä jossa on sileät renkaat heti ensimmäisellä loskakelillä ojan penkassa. Jos kuljetusalan taksat on pielessä ,kertoo vain sen kylmän totuuden ettei suomalainen kuljetusyrittäjä osaa edelleenkään laskea mikä kannattaa ja mikä ei. Pää asia että voitetaan tarjouskilpailu.Pääasia ,että pyörät pyörii.
ErkkiKylläTietää kirjoitti:
Nyt sitten meillä Kuusamolaisilla hyvä mieli, yritys joka aiheutti paljon mielipahaa kuljettajien keskuudessa on Loppu. Surullisinta on se ,että näin valtakunnallisella tasolla meillä Kuusamolaisilla on vain yksi ylpeydenaihe kuljetusalalla. Kantola &Koramo . Enempää en sano,mutta teot puhuvat tämän firman puolesta enemmän kuin sanat. Ja muuten työntekijät on samaa mieltä.Siksi heillä menee niin hyvin ja ajoja piisaa.
Ville vaan velkaa lisää ottaa ja rakentaa pilvilinnaa joka niemeen ja notkelmaan,pitäs varmaan joskus maksaa takaisinkin?konkka eessä.
+Lisää kommentti
No niin, loppu on tullut. Kalusto vasaran alla. Ostamaan ja ajamaan
Ilmoita
Näinhän siinä sitten kävi. https://nettivasara.fi/konkurssipesat
Ilmoita
Taas sai joku laiska kateellinen suomalainen orgasmin,kun sai katsella huutokaupattavia peräkärryjä ja vetoautoja. Aika hulppeita vehkeitä oli. Tämän viestiketjun kirjoitusten perusteella olisin olettanut,että kyseisessä firmassa olisi ollut ainoastaan loppuunajettuja 10 tn kokoluokan 10 vuotta vanhoja IVECO autoja joissa perälaudat repsottaa ja kyljet on täynnä osumia. Taitaa olla niin ,että ainoastaan nämä IVECO miehet tänne alun alkaenkin kirjoitteli. Missä oli nämä puoliperämiehet? lukijoille tuli ihan väärä kuva millaista kalustoa oli kyseisessä firmassa. Tässä taas näemme,että me suomalaiset olemme säälittävää kateellista porukkaa. Jos menee hyvin niin sitä ei saa näyttää. Omaa menestymistä ei saa kertoa kellekkään. Pitää korostaa,että kyllä menee huonosti. Sitten jos yrittäjällä menee huonosti ja tulee konkurssi niin sitten oikein porukalla revitellään,otetaan kaikki ilo irti jopa huutokaupattavista tavaroista. Ketä täysjärkistä ihmistä tämä oikeasti kiinnostaa. Niin ei ketään. Oy on Oy ja konkurssi koskee vain osakeyhtiön varallisuutta. Reino Luttisen omaisuus on varmasti turvassa ja hän takkatulen lämmössä naureskelee teille kuinka "duunaripellet" yrittää repiä aihetta tyhjästä. Konkurssi on arkea Suomessa tuhansia konkursseja vuodessa ,se on ihan normaalia elämää kuten syntyminen ja kuolema ihmisellä.
Ilmoita
Kyllähän tuo konkurssi harmittaa Reinon puolesta, ihan hyvä talo oli olla töissä. No nyt koitetaan eri firmassa, saa nähä viihtyykö täällä yhtä kauan ku Luttisella...
Ilmoita
Näin tällä sivustolla. Mikä on lopullinen totuus? No me jokainen tiedämme ettei tältä sivustolta koskaan löydy se oikea vastaus. Moni latoo paskaa yrittäjän päälle ihan suotta,mutta laillisesti,katsokaas yrittäjä on täysin lainsuojaton. Duunarilla on 100% yksityisyyden suoja. Tämä uusi laki on todella tiukka ettei mitään tietoja saa olla tarjolla yksityishenkilöstä.Samaan aikaan yrittäjä on täysin lainsuojaton eläin ,jota saa "ampua" kuvainnollisesti miten kukin haluaa..Puhua totta tai laskea luikuria,mistään ei joudu vastuuseen.Ikävä kyllä sitä tällä sivustolla käytetään surutta hyväksi. Tässäkin tapauksessa osa työntekijöistä todella piti työpaikastaan ja sitten tämä luikuriporukka pilasi lopullisesti yrityksen maineen kirjoittelemalla tänne tiukkaan tahtiin. ollaan nyt sitten kaikki "me" kuljetusalan ammattilaiset tyytyväisiä Mielestäni tämän viestiketjun voisi päättää . Ihan järkisyistä.
Ilmoita
loppu se epäpätevien yhteen kerääminen kun talli levis miten sinne osuikin kaikenmaailman isät pojat ja pyhät henget
Ilmoita
Onko tässä Reino Luttinen tapauksessa loppujen lopuksi kysymys lestadiolaisuudesta . Kuusamo ja Kajaani ovat hyvin vahvaa lestadiolaisuus aluetta . Taitaa yli 40 % kyseisen alueen asukkaista kuulua tähän meidän luterilaisen kirkon uskovaisempaan haaraan jossa monet asiat ovat olleet kiellettyjä. TV:n katselu ja osuuskaupassa käynti (siinä edesmenneessä Siwassa) Ehkä S kaupassa saa käydä kun on asiakasomistaja itse. Uskon asiat on uskon asioita, vaikka kyllähän sillä on merkitystä jos yrittäjä itse haluaa tuoda myös ne asiat kuljetusbisnekseen mukaan. Bisnes on raakaa ja fiksu ihminen pitää kuljetusalan joka on todella raaka ja raadollinen kaukana omasta vakaumuksestaan. Silti olen sitä mieltä,että kun työpäivä on pulkassa niin on hyvä hiljentyä ja miettiä mikä elämässä on tärkeintä,jos rauhan saa Leevi Lestadiuksen oppien mukaan niin hyvä niin.Jokaisella on oma tyylinsä ja uskonsa.Pääasia ,ettei vain kohella elämässä eteenpäin päättömästi. Eikö olisi aika päättää tämä viestiketju kun kyseisestä herrasta ei ole mitään järkevää kerrottavaa? Ei kukaan voi olla niin katkera,että on pakko jatkaa...jatkaa.....
Ilmoita
Yhteenveto luttisesta on...
Ilmoita
Naskali .... Naskali. Sinä kadotettu lammas. Umpihumalassa kirjoittelet tänne 4.55 . Niin on se surullista. Kumminkin tiedät varsin hyvin miten Kajaanissa eletään tai miten pitäisi elää eli Herran nuhteessa kuten sinun sukulaisesi ja naapurisikin. Tässä sinulle yhteenveto: Reino Luttinen rehti ja reilu mies. Järeämmän kuljetuspuolen työntekijät varsin tyytyväisiä. Jakelupuolen porukka tyytymätöntä. No se ei ole ihme sillä,sillä eihän niihin hommiin kukaan ABCE kortin omaava koskaan menekkään. Tässä koko totuus lyhyesti. NO..... olisiko aika lopettaa viestiketju.. siis ihan todella ? tyhjästä on niin vaikeaa nyhjästä. Oletko nyt onnellinen?
1 VASTAUS:
Tämä keskusteluketju olisi pitänyt lopettaa jo ajat sitten. 95 prosenttia lukijoista ei ole koskaan kuullutkaan jostain Reino Luttisesta.
+Lisää kommentti
kyllä minä jakohommiin mielumin kuin kaljan kuskuuseen urakalla kormahommat tauoilla ja päätöntä ajoa meininkiähän ne oli mittarit punasella orjana
1 VASTAUS:
Ennen vanhaan hyvään aikaan talossa oli hyvä ME henki joka katosi kuskien määrän kasvaessa.Taloon tuli vetelykset ja paskahousut jotka pilasi hyvän hengen.Saatanan vätykset.
+Lisää kommentti
Reino viettää ansaitsemiaan eläke päiviä, Kuusamon mökillä hiihdellen ja nauttien luonnon rauhasta.
Ilmoita
Niinköhän tuo vielä monta päivää siellä hiihtelee...
https://nettivasara.fi/kohde/8675
2 VASTAUSTA:
Tämä Qjuusamo on ilmeisesti tämän Reino Luttisen lähipiiriin kuuluva henkilö,koska on osannut etsiä tämän nettivasaran myyntikohteen sillä ilmoituksessa ei mainita sanallakaan kuka sen omistaa. Eli kirjoittaja on todella hyvin perillä tämän edeltä mainitun henkilön omaisuudesta. Kyseessä on yksityisomaisuus eikä liity mitenkään kuljetustoimintaan. Lisäksi myynti-ilmoituksessa mainitaan ,että lomaosake on ollut hyvin vähällä käytöllä eli omistaja myy pois kyseisen lukaalin ilmeisesti tarpeettomana ja Huom! kyseessä ei ole siis konkurssi huutokauppa. Jos keskustelusivun otsikko on kuljetusala ja lainsäädäntö niin pitäisi pysyä aiheessa. Täällä ei ole tarkoitus keskustella kenenkään henkilökohtaisista asioista,joillakin kirjoittajilla tuntuu vain olevan todella vaikea erottaa yksityisasiat työasioista pääasia,että saadaan mollata ihmisiä.Sellainen käytös on yksinkertaisen ihmisen tavaramerkki,valitettavasti.
NettivasaralleTöitä kirjoitti:
Tämä Qjuusamo on ilmeisesti tämän Reino Luttisen lähipiiriin kuuluva henkilö,koska on osannut etsiä tämän nettivasaran myyntikohteen sillä ilmoituksessa ei mainita sanallakaan kuka sen omistaa. Eli kirjoittaja on todella hyvin perillä tämän edeltä mainitun henkilön omaisuudesta. Kyseessä on yksityisomaisuus eikä liity mitenkään kuljetustoimintaan. Lisäksi myynti-ilmoituksessa mainitaan ,että lomaosake on ollut hyvin vähällä käytöllä eli omistaja myy pois kyseisen lukaalin ilmeisesti tarpeettomana ja Huom! kyseessä ei ole siis konkurssi huutokauppa. Jos keskustelusivun otsikko on kuljetusala ja lainsäädäntö niin pitäisi pysyä aiheessa. Täällä ei ole tarkoitus keskustella kenenkään henkilökohtaisista asioista,joillakin kirjoittajilla tuntuu vain olevan todella vaikea erottaa yksityisasiat työasioista pääasia,että saadaan mollata ihmisiä.Sellainen käytös on yksinkertaisen ihmisen tavaramerkki,valitettavasti.
Niin rahamies myy ja korjaa eurot talteen. Sitten täällä luuseri pennitön pelle kommentoi omasta mielestään hyvällä otsikolla vielä montako päivää siellä hiihtelee? Jos nyt lomaosake ei ole ollut juurikaan käytössä niin myy pois kun talousluvut on huipussa ja kauppa käy. Fiksu tekee näin.
Qjuusamo menee vaikka seiskan toimittajaksi kun on noin hyvä journalistinen taito näissä talousasioissa. Varmasti hyvä tulevaisuus edessä. Siellä ne perättömät uutiset on ennenkin laadittu.Me kaikki fikusut sitten saamme nauraa.
+Lisää kommentti
Qjuusamo ,hyvä vasemmisto toveri. Olet sitten oikein nähnyt vaivaa etsiessä vielä jotain jolla voisi lyödä lyötyä. Olet aika hävytön ihminen onko sinulla omatuntoa ollenkaan. Kuljetusyrittäjäkin on vain ihminen ja hänen yrityksellä on oikeus tehdä konkurssi. Ihminen on erehtyväinen ja epäonnistuminen ei ole maailmanloppu se voi olla myös uuden alku. Onko Qjuusamon oma talous hyvällä mallilla. Kas hän kun on duunari niin sitä ei saa kukaan arvostella kun on tuo tiukka yksityisyyden suoja ja hyvä niin mitä sitä omia asioita retostella suomi 24 sivustolla. Kysyn vaan onko reilua retostella ex yrittäjän asioita,asioita jotka ei oikeasti kuulu kuin verottajalle ja pankille. Ja muutenkin tämän viestiketjun jatkaminen on merkki siitä ,että uudet kirjoittajat ovat harvinaisen tyhmiä ihmisiä. Niinpä... Kyllä siellä Kuusamossa hiihtolatua riittää vaikka ei mökkiä olisikaan. Reino hiihtää ihan varmasti ja nauttii eläkepäivistä.
1 VASTAUS:
Päätetään tämä keskustelu tähän kirjoitukseen.Hyvää jatkoa kaikille.
+Lisää kommentti
onko uusia känteitä asiassa
Ilmoita
Taidat olla harvinaisen tyhmä lukutaidoton ihminen kun tällaisia kyselet. En voi muuta kommentoida ikävä kyllä. Etkö ymmärrä viestiketjun kirjoituksia????????????????
Jos vielä tuon suomenkielen oikein kirjoittamisen opiskelisit niin edes joku asia olisi kunnossa.
Ilmoita
Reino Luttinen eläkeläinen . Olet yksi suomen kuljetusalan seuratuimmista henkilöistä. Ehkä sinun pitäisi olla ylpeä koska olet niin suosittu.Nykymaaailma on sellaista kukaan ei saa olla rauhassa edes sen jälkeen kun yritystoiminta loppuu. Ehkä näille nyky-nuoriso nahjuksille jotka eivät edes aidosti halua painaa pitkää päivää on kiva haukkua lyötyä. Kun itse ei ole saavuttanut elämässä vielä yhtään mitään niin on kiva haukkua muita kun ei ole vastuuta mistään. Sellaista se somemaaailma on. Jos nyt yhtään mielipidettä tähän viesti ketjuun tulee lisää niin olisi hyvä olla jotkut todella hyvät perustelut, Muuten menee jo kai kunnianloukkauksen piikkiin.
Ilmoita
Nyt oli kyllä niin asiallinen kirjoitus,että on vaikea ymmärtää ihmistä joka vielä kirjoittaa tähän viestiketjuun jatkoa. Ne oli kauniit ja asialliset muistosanat ja nyt annamme yksityishenkilö Reino Luttiselle sen yksityisyyden suojan mikä meille duunareille kuuluu jo luonnostaan työntekijöinä.
Kenenkään yksityisasioita ei lain mukaan riepotella teillä ja turuilla.
Ilmoita
Reino oli kyllä helkkarin hyvä työnantaja. Hommat oli suht selkeitä ja nättejä, kalusto oli "sisäänajettua", mutta huollettua ja siistiä. Joustoa sai, kun jousti itsekin. Tuntia sai tehdä, jos halusi ja palkat tuli aina ajallaan ja oikein laskettuna. Vielä kun löytyisi vastaava työpaikka...
Ilmoita
Muisteleppa tarkemmin joustaa sai , sait odotella puoleen yöhön seuraavan päivän työvuoron aloitusaikaa ja suuntaa jos sattuivat muistaa ilmoitaa. Tunteja joutui tekemään ilman prosentteja ja palkoista oli vähennetty jos jonkin asian perusteella. jos huomautit jostakin epäkohdasta siitä se lähtölaskenta alkoi.
2 VASTAUSTA:
Olisko vähän siitä kiinni mitkä lastausajat toimeksiantaja antaa TOLLO.Jos palkoista oli vähennetty niin se oli kait aiheellista.Ei minulta ole mitään vähennelty.Taidat olla niitä vetelyksiä.
Jep.Kyllä tää hemmo on niitä hämyisiä häiskiä.Vetelys jo syntyessään.Tosi hyvä talo olla töissä!
+Lisää kommentti
Eikö tämä viestiketju ole jo taputeltu ja lopullinen nuijan kopautus lyöty. Kaikki tällainen selän takana suoritettu herjaaminen on säälittävää. Kerrotte vain itsestänne sen,että olitte saamattomia nahjuksia kun,ette aikoinaan ajaneet omia etujanne ja tuonneet esille virheelliset palkat. Piirturi tallentaa kaiken ja tiedot tallennetaan joten jokainen saa sen mitä kuulukin saada kun asian riittävän selvästi esittää työnantajalle. Kaikki valittajat olette oman elämän nahjuksia jos ette edes osaa valvoa omaa palkan maksua ja että kaikki asiat ovat oikein laskettu. Jos omat rahkeet eivät riitä lyömään nyrkkiä pöytään tarvittaessa niin AKT ja sen tomitsijat ja lakimiehet kyllä kertovat miten asiat on ja kohtuullisella jäsenmaksulla.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Taas hävisi kuljetusliike reino luttinen

Mihin hävisi taas keskustelu luttisesta? Eikö kyseisestä firmasta saa täällä enää keskustella?
Jotain kiinnosti tietää kannattaako kysellä töitä ja sitten keskustelu katosi? Eikö joku halua uusia kuskeja sinne?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta