Sopimus päättyy huomenna 30.6. Olen joskus kuullut, että avaimet pitäis olla klo 12 mennessä palautettu? Saan uuden asunnon avaimet klo 14.
Moneltako avaimet pitää palauttaa?
4
1803
Vastaukset
- vuokraaanantaja
Jollei muuta ole sovittu niin asunnon luovutus vuokrasuhteen päättymistä seuraavana arkipäivänä. Puolet asunnosta saat pitää siis 3.7 iltaan koska uusi muuttaja saa tuoda kamansa sinne 3.7 aamusta. MUtta jos et hyödy asiassa mitään niin palauta kun tyhjä.
- fsfssfsfsfsf
Uusi muuttaja ei saa tuoda "kamojaan" ennen kuin edellinen vuokralainen on lähtenyt. Jos olet oikeasti vuokranantaja niin ota nyt helvetissä tällaisista asioista selvää ennen kuin menetät asuntosi.
- auvo10
Muutto toivottavasti jo onnistuneesti takana, mutta pieni täsmennys noihin aiempiin kommentteihin: muuttopäivän venyessä ohi vuokrajakson, on vuokranantajalla oikeus periä vuokraa . Käytännössä siksi vuokrasopimuksen päättymispäivä on sama kuin asunnon luovutus ja muuttopäivä.
Aiheesta lisää http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481#L9 ja luku 9.
- Vuokraanantajakin
68 §
Muuttopäivä vuokrasopimuksen päätyttyä
Muuttopäivä on vuokrasopimuksen päättymisen jälkeinen arkipäivä. Muuttopäivänä vuokralaisen on jätettävä puolet asuinhuoneistoa vuokranantajan käytettäväksi sekä seuraavana päivänä luovutettava huoneisto kokonaan vuokranantajan hallintaan.
Vuokranantaja voi antaa uudelle vuokralaiselle avaimen vaikka vanhan kamat sisällä. Molemmilla ''vartiointiriskinsä''.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473612
- 1053375
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342641Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262328- 201829
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51719- 1821698
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 271297
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91118