Suomensuomalaisten on syytä alkaa korostaa omaa identiteettiään, koska muuten päädymme jatkossakin vain muiden vähemmistö ryhmien erityisoikeuksien maksumieheksi.Esim.
Suomenruotsalaiset-Perustuslaista ei ole pakkoruotsin tueksi muutoin kuin omaatuntoa ja rehellisyyskäsitettä venyttäen. Tai tietämättömyys!
Toisia suomalaisia/vähemmistöä kielipalvellen, jotka suurin osa jo osaa suomea , suomen elintaso ei nouse,rahaa otetaan toisesta taskusta toiseen, usein on kärsijänä se heikoin lenkki.Nyt vaaditaan erityisen vahvasti aloja ja kielikoulutusta, jotka ovat kytköksissä tietoyhteiskuntamaihin, jotka harjoittavat laajaa kaupankäyntiä, ja tuovat tuloja suomelle. Pysyäksemme mukana on meidän oltava osana kaupallista kielikulttuuri osaamista, tässä Suomi on kielellisesti pahasti jäljessä.
Tämä on juuri se yksi ongelma, etteivät ihmiset uskalla tuoda todellista mielipidettään esille, kun heti leimataan, joka ei sivistyksestä ole kuullut koskaan edes puhuttavan.. "Kielestä pitää keskustella, se ei ole tabu, pyhä eikä koskematon eikä puhuminen ole vainoa. On sydämetöntä ja järjetöntä vaatia pakkoruotsia niille, jotka eivät sitä tarvitse muuten kuin täyttääkseen ylimitoitetut virkamiesten kielitaitovaatimukset." Näin Suomen Kuvalehden entinen päätoimittaja Tapani Ruokanen kirjoitti lehdessään jo vuonna SK 40/2010.
Lehdissä ja blogeissa on ollut lukemattomia tunnettujen ja arvostettujenkin päättäjien ja politiikkojen kirjoituksia pakkoruotsin olemattomasta järkevyydestä koko Suomen kansalle. Mutta politiikoillemme järkipuheet eivät näytä yhtään tepsivän. Heitä on myöskin ollut aivan liian vähän, jotka uskaltaisivat oikeasti puhua ja kirjoittaa avoimesti mielipiteitään.
Kaikki "sivistys" lähtee Ruotsin kielestä, tämä piintynyt tapa elää vielä Suomessakin. "Pakkoruotsi" joka on aikansa elänyt, ja jakaa vahvasti Suomalaista yhteiskuntaa jatkuvaan eripuraisuuteen. Minkä takia, tässä ei kansan tahto sekä Demokratia toimi ?
Uskalletaan olla Suomalaisia !
suomalaisuuskunniaan11
0
98
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1101016
- 491005
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57947KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856