Haluaisin muuttaa Finn -Ess 26 vm -80 veneeni pyöreät pohjan ja kylkien kulmat kantikkaiksi, kuten on tehty ilmeisesti jo veistämöllä uudemmissa veneneissä. Eli siis tehdä ns. "terävät palteet". Jossain keskusteluissa viitataan johonkin "m lehtiseen" ja nettisivuihin , joissa tällainen muutos on tehty. Sivut eivät kuitenkaan enää toimi.
Olisiko ohjeita miten toteuttaa tämä muutostyö? Tai jopa kuvia "ennen ja jälkeen"?
kiitos jo etukäteen vinkeistä.
terävät palteet Nordic 79 / Finn Ess 26 veneeseen
14
611
Vastaukset
- sunnuntaiveneilijä
eikö näitä tosiaan ole kukaan tehnyt..
Ei. Paskasta ei tule kultaa vaikka kuinka kiillottaisi.
- sunnuntaiveneilijä
No niin, Kertulitäti ei tietysti tiedä mistään mitään, kun pitää itsetehostuksena tällaisia viestejä kirjoitella..Sovitaanko niin, että keskityt sinä ihan muihin aiheisiin ja emme toisamme vaivaa enempää.. :)
- olkijmnu
Mitä hyötyä niillä kantikkaill kulmilla saavutettaisiin?
- sunnuntaiveneilijä
perä kantaa painavan moottorin paremmin ja vene lisäksi kallistelee vähemmän ihmisten vaihtaessa paikkaa. Uudemmissa versioissa nämä terävät palteet toteutettu tehtaan puolesta.
- åöas
moi minä tein omaan finn esiin uudet palteet vene vakavoitui ja pystyy ajamaan nopeammin laita joku yhteystietoja niin jutellaan lisää
- sunnuntaiveneilijä
Laitoin yhteystiedot, mutta viesti poistettiin moden toimesta? Voitko siis kirjoittaa tänne kuvausta, arvostaisin kovasti. Miten teit ne palteet? ehkä joku linkki kuviin?
- hyväneuvo
Unohda koko juttu. Myy vene pois ja osta toinen, jonka runko on haluamasi mallinen. Muutoin haaskaat aikaa, rahaa eikä lopputulosta pysty koskaan myymään. Tieto/taito-tasosi on ilmeisesti niin vatimaton, ettet tule koskaan onnistumaan muutostyössä.
- sunnuntaiveneilijä
@hyväneuvo,
Ystävällinen pyyntö, jos sulla ei mitään annettavaa, älä tuhlaa aikaani ja omaasi, ok? Hommaa vaikka koira tai tyttöystävä niin saat muuta tekemistä. - hyväneuvo
sunnuntaiveneilijä kirjoitti:
@hyväneuvo,
Ystävällinen pyyntö, jos sulla ei mitään annettavaa, älä tuhlaa aikaani ja omaasi, ok? Hommaa vaikka koira tai tyttöystävä niin saat muuta tekemistä.@sunnuntaiveneilijä,
Muista sitten. että sinua on varoitettu. Olen nähnyt sen verran monta "projektia", että tiedän mistä puhun. Lemmikki saattaisi olla myös sinulle vaihtoehto. Naisseuraa en voi suositella, sillä nirppanokat kieltäytyvät samantien astumasta mihinkään "projektiin" ja haluavat vähän paremman kulkuneuvon kuin itsetehdyn kyhäelmän. - sunnuntaiveneilijö
@hyväneuvo,
"läpy" Kiitos varoituksesta! Taidatkin olla ihan hauska heppu. En kyllä mihinkään todelliseen "projektiin" ole lähdössä. Yritän vaan kaivaa kokemuksia, josko plisi ns. valmis ratkaisu, sen mukaan mitä veistämö näitä teräviä palteita aikanaan toteutti
- HaasteetOnKivoja
Rungon mallin muuttaminen on haastavaa jo siksi, että sitä tehdessä pitäisi tietää missä asennossa vene ui muutoksen jälkeen. Väärät kulmat voi tehdä tilanteesta paljon huonommankin.
Voisit kokeilla ensin trimmilevyilla ja katsoa mitä niillä saa aikaan. Se auttaa myöskin suunnitelemaan muutosta, jos siihen päätyy.- sunnuntaiveneilijä
Kiitos vinkistä, trimmitasot on jo. Näitä siis teräviklä palteilla ihan veistämönkin toimesta eli sitä ajattelin tavoitella mikä on jo niin sanotusti testattu ja valmis ratkaisu
- sunnuntaiveneilijä
Ossako joku tietää, mikä veistämö näitä Finn-Ess veneitä oikein teki Porvoossa? Voisin kysellä palteista..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634