Teremus,
Mitä mieltä olette kys. ko:sta? Onko siellä esim. web-sivusuunnittelua, digikuvien editoimista, graafista suunnittelua ym.? Siis saako tuolta koulutuksen juuri siihen että saa itte tehdä sitten noita juttuja vai onko toi jotai johtohommaan valmistelua vain, eli voiko esim. valmistua ohjelmoijaksi?
Minkälaista yleesä on olla kys. koulussa? Onko pääsykokeet pahat? Olen itse lukiossa ja mulla on fysiikka ja kemiaa ollu vain pakolliset. Näyttäisi siltä että tässä vielä pitäisi ehkä pari kurssia itsenäisesti tehdä, että tuonne kouluun olisi asiaa.
EVTEK - Mediatekniikka
2
690
Vastaukset
- miksuh
"Mitä mieltä olette kys. ko:sta? Onko siellä esim. web-sivusuunnittelua, digikuvien editoimista, graafista suunnittelua ym.?"
Juuri tuollaista, vaikken itse sillä puollela olekan van tietotekniikan koulutusohjelmassa (ohjelmistotekniikka).
"Siis saako tuolta koulutuksen juuri siihen että saa itte tehdä sitten noita juttuja vai onko toi jotai johtohommaan valmistelua vain, eli voiko esim. valmistua ohjelmoijaksi?"
Kyllä sekä että, ohjelmoijaksi haluaville tietotekniikan koulutusohjelma on kuitenkin enemmän oikea valinta. Tietotekniikan koulutusohjelmass voi sitten valita ohjelmistotekniikan suuntautumisvaihtoehdon, joka on just ohjelmoijille.
Johtaminen ja juut talous aineet on sitten myöskin pakollisia kaikille EVTEK:n insinööriopiskelijoille.
"Minkälaista yleesä on olla kys. koulussa? Onko pääsykokeet pahat?"
Itse olen EVTEK:n tietotekniikan inssikoulutuksessa ja olen kyllä tykännyt.
Välillä on ihan pirun rankkaa. Joka pirun aineesta on nykyään kaikenmailman harkka- ja projektitöitä ja lisääntymään päin vaan ovat. Aikataulutki on melko tiukat, mutta sillä kai totutetaan insinöörin työhön joka voi olla stressaavaa välllä deadlinejen ja kiireen takia.
Päivät tuppaa venymään välillä todella pitkiksi. EVTEK:ssä saa varautua istumaan koululla välillä aamu kaheksasta ilta kasiin.
EVTEK ei tosiaankaan ole sieltä helpoimmasta päästä, kaikkea muuta. mutta toisaalta mun mielestäni siellä opiskelu kyllä kannattaa, koska opetus on ollut ihan hyvätasosta. Mielenkiintosia ohjelmointi jne kursseja myös on ihan kivasti.
"Olen itse lukiossa ja mulla on fysiikka ja kemiaa ollu vain pakolliset. Näyttäisi siltä että tässä vielä pitäisi ehkä pari kurssia itsenäisesti tehdä, että tuonne kouluun olisi asiaa."
Joo kannattaa, pitkän matikan tiedot on käytännössä välttämättömät muuten tulee ongelmia. Siksi lyhyen matikan ja fyssan suorittaneet joutuukin kesällä ennen koulun alkua peruskursseille, missä tiedot yritetään saada edes hiukka lähemmäs.- miksuh
Hyviä bileitä on pitkin vuotta yleensä yhdessä Stadian inssiopiskelijoiden , Helian jne kanssa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855