Lievä pahoinpitely vai perusmuotoinen

kaveristahuolissaann

jos kaveri piti naista kiinni ja pani vaiks nainen huusi ja itki ja naiselle tuli tuosta isot mustelmat?

19

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khgukk

      eihän kaverin työnantaja saa tietää?

    • khhhj

      eikait mitään tuomiota tuu jos kaveri väittää ettei oo mitään tehny

    • hahhaaah

      Älä huoleksi
      Kaveriasi kohdellaan silkkihansikkain vankilassa.

    • kysynpävaan

      Pahoinpitelykö oli vaiko jopa raiskaus?

      • Oo9897

        Raiskaus tietysti, mitäs pönttöjä kyselet. Väkivallan käytön voimakkuudesta riippuen voi olla myös törkeä raiskaus.


      • khghk
        Oo9897 kirjoitti:

        Raiskaus tietysti, mitäs pönttöjä kyselet. Väkivallan käytön voimakkuudesta riippuen voi olla myös törkeä raiskaus.

        Pakottaminen seksuaaliseen tekoon ehkä?


      • mitenkaverinikäy
        Oo9897 kirjoitti:

        Raiskaus tietysti, mitäs pönttöjä kyselet. Väkivallan käytön voimakkuudesta riippuen voi olla myös törkeä raiskaus.

        Törkee raiskaus on jos puukolla uhattu. Jos vaan laajat mustelmat niin korkeintaan pakottaminen?


      • suoralinja_
        Oo9897 kirjoitti:

        Raiskaus tietysti, mitäs pönttöjä kyselet. Väkivallan käytön voimakkuudesta riippuen voi olla myös törkeä raiskaus.

        Mie en koskaan ole ymmärtäny, että mikä on lievä raiskaus.
        Minun mielestäni raiskaus on aina törkeä,ei siihen
        tavitse keksimällä keksiä mitään livennyksiä.


      • Kbvgt
        suoralinja_ kirjoitti:

        Mie en koskaan ole ymmärtäny, että mikä on lievä raiskaus.
        Minun mielestäni raiskaus on aina törkeä,ei siihen
        tavitse keksimällä keksiä mitään livennyksiä.

        Ei kai sitä voikaan ymmärtää, jos perustiedot ovat tuolla tasolla. Ei ole olemassa mitään lievää raiskausta.


    • realismiapeliin

      Ei tota voi millään todistaa. Naisille nyt tulee mustelmia. Jos nainen huusi ja itki mut kuka sitä kuuli ja uskoo. Ja jos mies ei pannes käyttäny kortsuu kuka sitäkään uskoo ettei se naiselle ois sopinu ja kuka sitä pystyy todistaa ni taitaa olla et sun kaverille ei tapahdu mitään.

      • khggykl

        Ton takii on just poliisi et se tutkii ja syyttäjä joka syyttää ja tuomari joka antaa tuomion. Kuulusteluilla, dna testeillä, jne ruhjeet jne saa kyllä aikaiseksi kokonaiskuvan tapahtuneesta. Ammattilaiset osaaavat kuulustella ja analysoida tapahtuneen. Se on niitten työtä. Maallikko ei ymmärrä. Luulee. että sana sanaa vastaan. Mutta aina jää jotain todisteita ja valheella on lyhyet jäljet.


      • Jfjdjuadk

        Ja lisäksi seksuaalirikosasioissa sana-sanaa-vastaan mies häviää.


      • kgffjj
        Jfjdjuadk kirjoitti:

        Ja lisäksi seksuaalirikosasioissa sana-sanaa-vastaan mies häviää.

        Ei se niin voi mennä. Jotta tuomio tulisi niin silloin syyllisyydestä ei saa jäädä epäilystä. Jotta poliisi alun alkaen ottaa tutkittavaksi rikoksen niin syytä epäillä -kynnyksen on ylityttävä. Sitten syyttäjälle asia ja syyttämiskynnys on taas paljon korkeampi ja lopulta syylliseksi tuomitaan niin ei saa syyllisyydestä jäädä epäilystä. Poliisi tutkinnassa ottaa huomioon syyllisyyttä puoltavat ja syyttömyyttä puoltavat seikat ja palapeli eli esitutkintapöytäkirja koostuu tästä jonka pohjalta syyttäjä päättää riittääkö näyttö eteenpäin...


      • pahaltakuulostaanyt

        siis hetkinen, mies ei käyttänyt kortsua vastoin naisen tahtoa teki, kyllä tuo raiskaukselta kuulostaa.


    • hmmmh

      Huusiko se nainen lopeta tai älä tai ei vai mitä se huusi? Ja siis nainen itkee ja mies pitelee häntä kiinni väkisin, ja sinä olet huolissasi kaveristasi?

    • Hei kaveristahuolissaann, meillä kaikilla on oikeus seksuaaliseen itsemääräämisoikeuteen ja seksuaaliseen loukkaamattomuuteen sekä fyysiseen turvallisuuteen. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisella on oikeus päättää kenen kanssa, milloin ja miten harrastaa seksiä. Seksiin tarvitaan aina kummankin osapuolen suostumus ja missä vaiheessa vain voi kieltäytyä. Kertomasi mukaan nainen on ilmaissut selvästi, ettei anna suostumustaan. Kertomasi perusteella kuulostaa vakavalle kaverisi toiminta ja kyseessä on seksuaalinen väkivalta. Väkivalta on aina rikos, ja vastuu siitä on tekijällä, ei uhrilla. On tärkeää, että seksuaalisen väkivallan uhriksi joutunut nainen saa kaiken avun ja tuen. Tapahtuneesta tulisi tehdä rikosilmoitus poliisille.

      Epävarmassa tilanteessa voi tulla juttelemaan asiasta myös Rikosuhripäivystyksen chattiin, joka on auki arkisin klo 9-15 sekä maanantai-iltaisin klo 17-19.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

      • Paskapuhettatämä

        Tämä ei pidä paikkaansa, että väkivalta on rikos sillä poliisit pääsevät tästä ilman tuomioita.


      • miessatuttimua

        hei mä otin teihin yhteyttä ja asia on tampereen poliisilla ja syyttäjällä. mutta poliisi ei tee mitään. aloitin asiasta uuden viestiketjun muutama päivä sitten otsakkeella mitä vaaditaan että epäilty kutsuttaisi kuulusteluun. rikosnimikkeinä oli ensin pahoinpitely ja pakottaminen seksuaaliseen tekoon. kävin kahdessa poliisikuulustelussa kun syyttäjällä oli mulle lisäkysymyksiä. rikosnimikkeiksi vaihtuivat vammantuottamus ja seksuaalinen ahdistelu. olen murtunut. tampereen poliisin mielestä rikos niin vähäinen että dna testiä ei voida tehdä. lain mukaan se kyllä voitaisiin tehdä kun tästä tai näistä kummastakin rikoksesta maksimi on 6 kk linnaa. olen jutellut rikun miespuolisen työntekijän kanssa puhelimessa ja sähköpostitse tästä. j-kirjaimella alkaa hänen nimensä. mun tiedot teillä onkin. muhun saa yhä ottaa yhteyttä asian tiimoilta, oon ihan hajalla poliisin suhtautumisesta tapaukseen.


      • miessatuttimua kirjoitti:

        hei mä otin teihin yhteyttä ja asia on tampereen poliisilla ja syyttäjällä. mutta poliisi ei tee mitään. aloitin asiasta uuden viestiketjun muutama päivä sitten otsakkeella mitä vaaditaan että epäilty kutsuttaisi kuulusteluun. rikosnimikkeinä oli ensin pahoinpitely ja pakottaminen seksuaaliseen tekoon. kävin kahdessa poliisikuulustelussa kun syyttäjällä oli mulle lisäkysymyksiä. rikosnimikkeiksi vaihtuivat vammantuottamus ja seksuaalinen ahdistelu. olen murtunut. tampereen poliisin mielestä rikos niin vähäinen että dna testiä ei voida tehdä. lain mukaan se kyllä voitaisiin tehdä kun tästä tai näistä kummastakin rikoksesta maksimi on 6 kk linnaa. olen jutellut rikun miespuolisen työntekijän kanssa puhelimessa ja sähköpostitse tästä. j-kirjaimella alkaa hänen nimensä. mun tiedot teillä onkin. muhun saa yhä ottaa yhteyttä asian tiimoilta, oon ihan hajalla poliisin suhtautumisesta tapaukseen.

        Hei,
        Tilanne on varmasti sinulle raskas. On tärkeää ettet jää asian kanssa yksin vaan voisit puhua asiasta jonkun luotettavan henkilön kanssa. Voit olla yhteydessä Rikosuhripäivystyksen palvelupisteeseen www.riku.fi/yhteystiedot. Sivujen kautta on mahdollista jättää yhteydenottopyyntö, jolloin sinuun ollaan yhteydessä noin 5 arkipäivän kuluessa.
        Voit tulla juttelemaan asiasta myös Rikosuhripäivystyksen chattiin, joka on auki arkisin klo 9-15 sekä maanantai-iltaisin klo 17-19.

        Ystävällisesti Rikosuhripäivystys


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe