Ny kun tästä paikallisherkusta on juttua joka tuutissa, niin missä alettiin myydä kepappia ekana? Minulle ensikosketus moiseen herkkuun on rautatienkadun kioski, enkä muista muualla sitä olleenkaan, siis joskus 80 luvulla. Vuonna 74 olen ensimmäisen kerran käynyt nakkikioskilla torilla, ja silloin kioskin täti laittoi tilaamani 4 nakkia pahvimukiin, epäillen sotkevani itseni ketsuppiin jos tarjoilisi paperissa. Kovasti 5-vuotiasta harmitti kun yritti dippailla nakinpätkää joka toistuvasti muljahti sormista sinne kupin pohjalle ketsuppiin, ja sormet pyyhin tietysti isän kuplan penkkiin.
Lihamukista
11
197
Vastaukset
- Kebabbii
Itsekin muistan ekaa kertaa syöneeni kebabbia juuri siinä kioskilla joka oli jossain siinä Rautatienkadulla. Olin heti myyty tuohon herkkuun ja siellä tulikin käytyä usein. Oli kunnon lihasta toisin mitä kuin myyvät nämä nykyiset paikat joita ilmestyi kuin sieniä sateella joka paikkaan, tai sitten aika kultaa muistot. Tosin Jonelta olen saanut vastaavan makuista aidosta lihasta tehtyä kebabbia. Ikävää kun monessa paikassa nykyään ei ole edes omaa varrasta ja liha on sitä samaa pakastelihaa mitä saa kaupastakin. Samoin monessa paikassa missä varras onkin niin liha on maustettua jauhelihaa eikä kunnon lihaa.
- Keepap
Se rautatienkadun kebapkioski olikin jotain ihan muuta ku nää nykyiset tukkuvarraspitseriat, vieläkin kuola valuu niitä pöperöitä muistellessa, voisko joku jatkaa? Käsittääkseni silloinen pitäjä on vielä hengissä,reseptit talteen.
- 15500
83 tai 84 siinä Veskun kebab-paikassa söin elämäni ensimmäisen kebun,
pitaleivän sisällä lihaa, kastikkeita ja salaattia. Pikkukundina en jaksanut syödä kaikkea yhdellä kertaa, loput kotiin. Muistan vielä, kun myyjä ei suostunut laittamaan minulle "tulista chiliä".- Siliraimo
Silloin sai vielä tulista kastiketta, nyt on tarjolla vaan jotain tukusta haettua jööranin kebab-sååsia. Onko lahessa yhtään kebab-paikkaa missä voi valita itse kastikkeensa tulisuuden?
- Sillirane
Tapaskoa tarjoavat, valitettavasti.
- pulas
Siliraimo kirjoitti:
Silloin sai vielä tulista kastiketta, nyt on tarjolla vaan jotain tukusta haettua jööranin kebab-sååsia. Onko lahessa yhtään kebab-paikkaa missä voi valita itse kastikkeensa tulisuuden?
ei o ees jöörania ku jotain saatanan salaattikastiketta
- Muistoja
Aleksin sisäpihalla oli aikoinaan hyvä kebab, siinä missä etelä-hämeen autokoulukin on.
- loistoruokaa
Vesku 34 paras ja aleksin sisäpihalla myös tuli käytyä joskus 80 luvulla ..ja todellakin tekeekö mikään mesta kastikkeita enää itse.taitaa olla kaikki samaa moskaa . Kaupassa stalkkasin kun naapuri kebabpaikan setä haki niitä isoja salaattikastikepulloja kauhean määrän..siinä kebab kastikkeet, halvinta skeidaa mitä kaupasta löytyy..en käy siel enää. Niitä lihamukeja sai joka paikasta jos osasi tilata.Aina ei ollu iso nälkä tai darrassa pysty syömään vai vähän ,silloin pyydettiin liha ja soossit mukiin
- Jyl.ly
Eka lihamuki tuli syötyä rautatienkadun kebumestassa joskus v85-86. Torvesta mentiin porukalla valomerkin jälkeen syömään ja helvetin hyvää oli. Tais olla mieto ja vahva kastike vaihtoehtoina. Torven edessä olevalla nakkarilla oli kans hyvät mättöt. Siinä kaunis nainen töissä, vaaleat pitkät hiukset. Terkkuja jos luet tätä :)
- Rillinakkii
Asian vierestä, mut mihis nyt mennään syömää ku torvesta nälkäsenä lähetään? Vuosiin tullu käytyä , mitä siinä tabebnan tilalla on? Manixia ei ainakaan ole kuulemma rakennettu uudelleen.
- Lordmux
Rautatienkadun kiskan vekkuli setä kauhoi sitä tulisempaa chiliä oikein antaumuksella kun meni möläyttämään mausteita kysyttäessä että laita kaikilla mausteilla,,, ja oli aika sottasta syödä ladan takapenkillä kun paperi vettyi puhki. Ja aamulla kämppäkäverit epäili että piilottelen jotain naalinraatoa sängyn alla, keppana ja kebab, mahhtava yhdistelmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211454Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064- 77919
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912