Palakoista

Ihs

Milloinkohan joku alkaa ajamaan kuljettajien asioita, että saisivat palkat niinkuin pitää ilman mitään kikkailuja.

Ja syyttävää sormea pitäis osoittaa kuljetusten tilaajille, eikä kuljetusfirmoille.

47

2330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AKTHOITAA

      Et sitten koskaan ole ammattiliitosta kuullut?

      • Ihs

        Niin tästä ahtaajien liitosta?

        Ei ne ammattiliitotkaan päätä taksoja


      • AKTHOITAA
        Ihs kirjoitti:

        Niin tästä ahtaajien liitosta?

        Ei ne ammattiliitotkaan päätä taksoja

        No ei ammattiliitot päätä taksoista vaan kuljetusyritykset ihan itse päättävät millä ajavat. Ne ammattiliitot valvovat jäsenistönsä etuja joihin kuuluu yleissitovan työehtosopimuksen noudattaminen myös palkkojen osalta. Sen saman sopimuksen mitä työnantajapuolikin on ollut joskus tekemässä.


    • Käkriäinen

      Sinulla on oikeastaan 3 vaihtoehtoa. Suomessa on tilaajavastuulaki.Sinä voit ihan hyvin suoraan ilmoittaa yrityksen jonka ajoja ajatte kuljetuksista vastaavalle esimiehelle ettei työnantajasi hoida palkka-asioita siten kuin tilaajavastuulaki edellyttää. Siitä ei seuraa mitään sanktioita sinulle koska et ole tehnyt mitään väärin. Sinähän haluat,että lakeja on noudatettava.2.vaihtoehto jos kuulut AKT:n niin yhteys toimitsijaan joka selvittää asian puolestasi. Jos on työnantaja jonka kanssa on jatkuvasti ongelmia niin liiton jäsenyys on todella järkevä valinta,kuka muuten kuski poloista tulee auttamaan....niin ei kukaan. 3. vaihtoehto on se järein. Jos olet aina tehnyt työsi hyvin ja olet sellaisen "hyvän miehen" maineessa voit ihan surutta sanoa suoraan ,että jos asiat eivät ala sujua niin vaihdan työpaikkaa.Yleensä tässä vaiheessa työnantaja vihdoin herää todellisuuteen. Yleensä ottaen kuskit ovat Suomessa aivan liian laiskoja näissä asioissa, kilttejä ja joustavia. Siitä juurikin johtuu alkuperäisen kirjoittajan epätoivo koko alaa kohtaan.

      • Rehellisyyttä

        Ja tuon jälkeen olet raakki työmarkkinoilla . Noin käy myös ammattiliiton tointa harrastaneille . He ovat rottia yhteiskunnassa.


    • PehmoPerse

      Menisitte Thaimaahan poimimaan sieniä ym . Vaan eihän teistä yksikään kykene .

    • rautaperse

      Miksi sieniä poimimaan,lomalle sinne mennään.Pikkuihmiset kumartaa ja palvelee,kumartaa ja hymyilee.

    • MansikkamaallaOHO

      Thaimaan pikkuihmiset tulevat tänne kyykkimään ja poimimaan hillat,mustikat ja puolukat. Ukrainan upeat nuoret naiset pyllistelevät mansikkamaalla. Ja sitä mansikkamaata katselee
      sadonkorjuunaikaan ihan mielellään. Suomalainen juntti murisee itsekseen "saakelin ulkomaan
      etiäiset tulevat tänne ja vievät meidän marjat metsistä ja pelloilta" .Että pistää vihaksi.Tullaan siihen ihan lähimetsään ja viedään marjat. Suomalainen on vaan niin patalaiska ja veltto,että ostaa
      sen 200 g mustikka pussin mieluummin kaupan pakastin altaasta kuin kerää itse. Kuuluko tämä nimimerkki Pehmoperse juuri tähän ryhmään.

    • TMKtutkija

      Turha tässä on jauhaa joutavaa. Jokainen on oman tiensä kulkija. Voi käyttää AKT:tä apuna jos epäilee omia kykyjä hoitaa asiat kuntoon. Se nyt on sillälailla jos olet hemmetin kova työmies eli tässä tapauksessa kuljettaja niin kerrot asiat työnantajalle miten asioiden kuuluisi olla
      ja jos muutosta ei synny niin otat lopputilin. Hyvin yksinkertainen ratkaisu. Hän jää ilman arvokasta työntekijää ja sinä kyllä löydät heti uuden työpaikan. Osaavista kuljettajista on pula.
      Löydät kyllä heti työpaikan jossa asiat on kunnossa. Aivan varmasti. On turha alkaa syytellä ajojen tilaajaa eli asiakasta. Hän tilaa auton ajotehtävään ja kuljetusliike kuljettaa sen perille.
      Mennään lapsellisuuksiin jos kuljetusliike ei osaa laskea omia kustannuksia ja ajaa alle kannattavuuden. Nykypäivän yrittäjät on sentään käyneet kuljetusyrittäjäkurssit ja osaavat kyllä
      laskea mikä kannattaa ja mikä ei. Sitten näille narisijoille tiedoksi ammattiliitot eivät päätä taksoista. Eivät niin.mutta työehtosopimus on heidän neuvottelema sopimus jonka työnantaja puoli on hyväksynyt. Se on työnantajan ongelma millaisen sopimuksen on ajotehtävistä tehnyt
      asiakkaan kanssa. Nämä ovat nyt kaksi eri asiaa joita ei pidä sotkea yhteen. Hyvälle työntekijälle kuuluu se ansio joka on sopimuksissa sovittu. Meni yrityksellä sitten hyvin tai huonosti.
      Kuljettajien palkat ovat teollisuuden alojen ansioita heikommat jo muutenkin.

    • Rahtipena2011

      Työntekijä itse saa valita työpaikan. En minä aja sille joka ei palkkaa maksa. Pitää olla tessin palkka. Ei mitään verokikkailuja, että suomen ajossa saa ulkomaanpäivärahaa jne. Tyhmä se on joka ajaa läpituntipalkalla. Eläkepäivillä voi olla aika hiljasta, jos nauttii ikänsä päivärahoja. Toki niistä saa hieman eläkepäiville. Mut samanlailla niistä ëi tule eläkerahastoon rahaa, kuin normipalkasta.

      • Kyllä mä suostuisin siihen että kotimaan ajossa saisi ulkomaanpäivärahaa?

        Miksikö? Koska siitä ei mene veroja eikä se vähennä YTK:n tukea = enemmän rahaa käteen.

        Tottakai tuntipalkka/tuntien määrä saisi tällöin olla pienempi kuinhan NETTOPALKKA olisi jotakuinkin sama kuin ajettaessa TES:llä

        Ainiin mutku se eläkä!!!!! Perhanan perhana tommonen kikkailu tietäisi kymppien ementystä vanhuudessa ja nytkin olisi todellinen palkka vain noin 40€/h kun otetaan tulot ja tuet yhteen ja ajetaan työtunneilla


      • LoisellaKurjaLoppu
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä mä suostuisin siihen että kotimaan ajossa saisi ulkomaanpäivärahaa?

        Miksikö? Koska siitä ei mene veroja eikä se vähennä YTK:n tukea = enemmän rahaa käteen.

        Tottakai tuntipalkka/tuntien määrä saisi tällöin olla pienempi kuinhan NETTOPALKKA olisi jotakuinkin sama kuin ajettaessa TES:llä

        Ainiin mutku se eläkä!!!!! Perhanan perhana tommonen kikkailu tietäisi kymppien ementystä vanhuudessa ja nytkin olisi todellinen palkka vain noin 40€/h kun otetaan tulot ja tuet yhteen ja ajetaan työtunneilla

        Vain äärimmäisen tyhmä ihminen ei ymmärrä ottaa huomioon että joskus se eläke suurimmalle osaööe ihmisistä koittaa. Mitä pienemmillä ANSIOTULOILLA työuransa käy sitä pienempi on eläke. Kun kuukausiansiosta osa muodostuu yhteiskunnan tuista eli korvauksista se pienentää tuntuvasti eläkettä. No sinähän olet vuosien mittaan osoittanut että pääsi on täysin tyhjä mitä älyyn tulee. No aikanaan sitten voit itkeä kun eläkettä jää lapaseen alle tuhat Euroa kuussa. Mieti sitten silloin että kannattiko siipeillä yhteiskunnan loisena ja elää erilaisilla korvauksilla sen sijaan että olisit tehnyt oikeaa työtä.


      • RunosmäenLuuseriBussissa
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä mä suostuisin siihen että kotimaan ajossa saisi ulkomaanpäivärahaa?

        Miksikö? Koska siitä ei mene veroja eikä se vähennä YTK:n tukea = enemmän rahaa käteen.

        Tottakai tuntipalkka/tuntien määrä saisi tällöin olla pienempi kuinhan NETTOPALKKA olisi jotakuinkin sama kuin ajettaessa TES:llä

        Ainiin mutku se eläkä!!!!! Perhanan perhana tommonen kikkailu tietäisi kymppien ementystä vanhuudessa ja nytkin olisi todellinen palkka vain noin 40€/h kun otetaan tulot ja tuet yhteen ja ajetaan työtunneilla

        Se on näköjään niin että sinulla on viikon hoitojaksot ja sitten päivä vapaata. Odotellaan siis taas viikko seuraavia älynväläyksiäsi. Pyydä tehokkaampia lääkkeitä. Nuo nykyiset ei tehoa sekavuuteesi Tuomas.


      • OnSeVaanTyhmä.OnSe
        RunosmäenLuuseriBussissa kirjoitti:

        Se on näköjään niin että sinulla on viikon hoitojaksot ja sitten päivä vapaata. Odotellaan siis taas viikko seuraavia älynväläyksiäsi. Pyydä tehokkaampia lääkkeitä. Nuo nykyiset ei tehoa sekavuuteesi Tuomas.

        Mietin että mihin palstan idiootti on taas hävinnyt viikoksi. Muuta vaihtoehtoa ei ole kuin että Bussissa on jossain hoitolaitoksessa ja netin ulottumattomissa. Muuten ei moista katkosta aivopierujen jakamiseen ja trollaamiseen voi tulla. Työssä oleminenkaam ei voi olla syy hiljaisuuteen koska internet on kännykän päässä eli aina köytettävissä. Ja kännykkäliittymääkäön ei suljeta niin että viikon on käytettävissä, viinon taas ei. Eli Bussissa-idiootti on ollut taas viikon ladattavana jossain hoitolaitoksessa.


      • RunosmäenIdiootti
        OnSeVaanTyhmä.OnSe kirjoitti:

        Mietin että mihin palstan idiootti on taas hävinnyt viikoksi. Muuta vaihtoehtoa ei ole kuin että Bussissa on jossain hoitolaitoksessa ja netin ulottumattomissa. Muuten ei moista katkosta aivopierujen jakamiseen ja trollaamiseen voi tulla. Työssä oleminenkaam ei voi olla syy hiljaisuuteen koska internet on kännykän päässä eli aina köytettävissä. Ja kännykkäliittymääkäön ei suljeta niin että viikon on käytettävissä, viinon taas ei. Eli Bussissa-idiootti on ollut taas viikon ladattavana jossain hoitolaitoksessa.

        Nimenomaan totta eiks jep ja sitten pitäis laittaa typeriä hymiöitä. En laita.


      • RiittääKiitos
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä mä suostuisin siihen että kotimaan ajossa saisi ulkomaanpäivärahaa?

        Miksikö? Koska siitä ei mene veroja eikä se vähennä YTK:n tukea = enemmän rahaa käteen.

        Tottakai tuntipalkka/tuntien määrä saisi tällöin olla pienempi kuinhan NETTOPALKKA olisi jotakuinkin sama kuin ajettaessa TES:llä

        Ainiin mutku se eläkä!!!!! Perhanan perhana tommonen kikkailu tietäisi kymppien ementystä vanhuudessa ja nytkin olisi todellinen palkka vain noin 40€/h kun otetaan tulot ja tuet yhteen ja ajetaan työtunneilla

        Taas on sanat solmussa herralla. Eläkä ja ementystä. Kyllä se viikon hoitojakso on aivan liian lyhyt. Edelleenkin mennään asenteella tänään täysillä ja v..tut eläkkeistä. Täysin latvalaho koko ukko.


      • TrolliaEiPidäRuokkia
        RiittääKiitos kirjoitti:

        Taas on sanat solmussa herralla. Eläkä ja ementystä. Kyllä se viikon hoitojakso on aivan liian lyhyt. Edelleenkin mennään asenteella tänään täysillä ja v..tut eläkkeistä. Täysin latvalaho koko ukko.

        Bussissa on monine muine nimimerkkeineen pelkkä tyhmä trolli. Internetin anonyymiteetti antaa loistavan suojan näille eri keskustelupalstoilla huomiota itselleen hakeville. Voi kirjoittaa mitä halua, jakaa valheellista tietoa ja aiheuttaa ärsytystä muille. Kenenkään eteen ei tarvitse mennä väitteitään todistelemaan.


      • TuomasOhjeet
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä mä suostuisin siihen että kotimaan ajossa saisi ulkomaanpäivärahaa?

        Miksikö? Koska siitä ei mene veroja eikä se vähennä YTK:n tukea = enemmän rahaa käteen.

        Tottakai tuntipalkka/tuntien määrä saisi tällöin olla pienempi kuinhan NETTOPALKKA olisi jotakuinkin sama kuin ajettaessa TES:llä

        Ainiin mutku se eläkä!!!!! Perhanan perhana tommonen kikkailu tietäisi kymppien ementystä vanhuudessa ja nytkin olisi todellinen palkka vain noin 40€/h kun otetaan tulot ja tuet yhteen ja ajetaan työtunneilla

        Oletko noudattanut saamiasi ohjeita sillä jos et, voit pian päätyä taas suljetulle eikä se viimeksikään ollut kivaa.

        Me voidaan kokeilla sähköä mutta sinun tapauksessa keskustelen kollegoiden kanssa lobotomiasta.


      • LoisellaKurjaLoppu kirjoitti:

        Vain äärimmäisen tyhmä ihminen ei ymmärrä ottaa huomioon että joskus se eläke suurimmalle osaööe ihmisistä koittaa. Mitä pienemmillä ANSIOTULOILLA työuransa käy sitä pienempi on eläke. Kun kuukausiansiosta osa muodostuu yhteiskunnan tuista eli korvauksista se pienentää tuntuvasti eläkettä. No sinähän olet vuosien mittaan osoittanut että pääsi on täysin tyhjä mitä älyyn tulee. No aikanaan sitten voit itkeä kun eläkettä jää lapaseen alle tuhat Euroa kuussa. Mieti sitten silloin että kannattiko siipeillä yhteiskunnan loisena ja elää erilaisilla korvauksilla sen sijaan että olisit tehnyt oikeaa työtä.

        Halunko rahaa ja PALJON sitä tehtyä työtuntia kohden NYT (jokainen täällä on NYT vamraan 18-50 vuotias) tai sitten joskus pappana jos elää niin kauan

        Valitsen vaihtoehdon NYT


      • EläkePutkessaHyväOnOlla
        Bussissa kirjoitti:

        Halunko rahaa ja PALJON sitä tehtyä työtuntia kohden NYT (jokainen täällä on NYT vamraan 18-50 vuotias) tai sitten joskus pappana jos elää niin kauan

        Valitsen vaihtoehdon NYT

        Hui Hai.... Mitä ihmettä Bussissa haluaa rahaa ja paljon jokaista tehtyä työtuntia kohti ja heti NYT. No nyt pomppasi pojalla jutut taas pahasti. Sinulla kun ei tule niitä työtunteja kovin monta kuukaudessa niin hemmetin pieneksi se kokonaistili jää kuitenkin laske miten lasket.
        On lapsellista laskea sen varaan,etten ole elossa kun tulen eläkeikään ja siksi ei kannata ajatella kokoasiaa vaan annetaan palaa nyt täysillä huomisesta välittämättä. Mitäs sitten jos tuo suuri arkkitehti on rakentanut Bussissa hepun sellaisista palikoista,että 90 v. pamahtaa mittariin huonoista elämäntavoista huolimatta. Onhan näitä tervaskantoja Suomessa nähty mm. Jörn Donner koko ikänsä on viskiä juonut ja tupakka on palanut taukoamatta. Ja edelleen painaa eteenpäin. Eli alkaa olla viimeinen hetki tarttua toimeen ja aloittaa eläkkeen kerryttäminen
        centti centiltä euro eurolta. Eläke kertyy muuten aivan hemmetin hitaasti ,sen on varmasti jokainen kuski todennut kotiin postitetusta eläketurvaotteesta.


      • Lasketaan...

        Viime kuussa tunteja 25,5 ja palkkaa 357€

        YTK:n tuki väheni tuon vuoksi vain 28€ joten tukea tuli 1628€

        Yhteensä siis 1985€

        Tuntia kohden jäi "palkaksi" siis lähes 78€ bruttona...

        Myönnän. Joka kuukausi ei tule noin vähän tunteja/noin isoa "tuntipalkkaa" esim tässä kuussa nyt jo tullut 75,5 tuntia...

        Mikäs tässä palkka lähes sama kuin tekisi 40h viikossa.... AINIIN MUTKU SE ELÄKE!!! Perkele ku sä droppasit mun tunnelman...


    • NarsistinIkeessä

      TrolliaEiPidäRuokkia. Mielipiteesi on erittäin osuva ja paikkaansa pitävä koskien juuri tätä nimimerkkiä Bussissa. Joka aiemmin tunnettiin Pankkiautomaattina ja pakettiautomaattina.
      Bussissa on huomiota itselleen hakeva narsisti. ihminen jonka persoonallisuus on sairaloisesti rakastunut vain omaan toimintaan ja mielipiteisiin. Siksi tämä Bussissa suuttuu ja solvaa kaikkia muita kirjoittajia jos he kehtaavat olla erimieltä hänen kanssaan. Hän ei onneton muista,että tämä on keskustelufoorumi jossa jokaisella on oikeus sanoa oma mielipide asioista ilman ,että edellinen
      kirjoittaja raivostuu. Tämä ei ole Bussissa nimimerkin oma sivusto. Narsisti ei vain tajua tällaisia asioita kuten sananvapaus. Monet narsistin kanssa eläneet ovat kertoneet ,että elämä on yhtä helvettiä ,kun narsisti ei anna toiselle osapuolelle yhtään tilaa omaan elämään. Bussissa on tässä lajissa tosi mestari. Hän esiintyy kuljettajana,karaokeisäntänä,ohjelmatuotannon työntekijänä televisiossa ja sitten koko kansan sähkömiehenä.Tunnistan kyllä narsistin,koska 30 vuotta minulla oli sellainen kuljetusesimiehenä. Voi niitä aikoja ,en todellakaan kaipaa.

    • MarkkinatYtknTuella

      Kun lukee alkuperäisen kirjoittajan tekstin aiheena palkat. Hänen mielipide on,että jos asiakas tilaa auton kuljetusliikkeeltä niin asiakkaan kuuluu valvoa,että kuljettaja joka kuljettaa heidän tavaroitaan saa työehtosopimuksen mukaisen palkan. Hei missä mennään...järki hoi. Tämä on tätä siirretään vastuu aina eteenpäin ja lopulta kukaan ei vastaa yhtään mistään. Kyllä se on kuljettaja joka pitää huolen siitä,että on töissä yrityksessä joka noudattaa lakeja ja sovittuja työehtosopimuksia. Ei pidä lähteä epämääräisiin työsuhteisiin kun tarjolla on ihan kelpo työpaikkoja vaikka kuinka paljon. Tämä ei koske Bussissa nimimerkkiä. Hänellä on omat erikoisvaatimukset ja siksi häntä kusetetaan mennen tullen. Otetaan yksinkertaisesta ihmisestä hyöty irti. Se on markkinatalous....Ja YTK hoitaa loput.

      • Ytk_On_Siipeilijä.Liitto

        Ytk ei hoida mitään muuta kuin työttömyyspäivärahat jäsenilleen jos työt loppuu. Ytk:n jäseninä ovat ne jotka haluavat Akt:n vuosien kuluessa neuvottelemat edut itselleen mutta eivät halua olla itse mukana toiminnassa. He tulevat ikään kuin valmiiseen kahvipöytään, syövät kermat kakusta, röyhtäisevät lopuksi ja lähtevät pois. Kahvi ja kakku kyllä kelpaa mutta niiden valmistukseen ja kustannuksiin Ytk:n siipeilijät eivät missään nimessä halua osallistua. Antaa muiden hoitaa hommat ja kustannukset.


      • SisuMäättä

        Noh...tekenällä 20 prenttia töitä saa 100 prosenttia palkaa :D Kiitos YTK

        Onko yksi päiveinen viikonloppu kun noi AHISTAA :d


      • BussissaVaihtoiNicciä
        SisuMäättä kirjoitti:

        Noh...tekenällä 20 prenttia töitä saa 100 prosenttia palkaa :D Kiitos YTK

        Onko yksi päiveinen viikonloppu kun noi AHISTAA :d

        Bussissa-nimimerkki on taas trollaamassa yhdellä REKISTERÖIMÄTTÖMÄLLÄ nimimerkillään. On sillä vaan kanttia vaatia muita rekisteröimään nimimerkkejään kun ei itsekään niin tee.
        Ja mitä tulee itse kirjoitukseesi kannattaa muistaa että soviteltua päivärahaa maksetaan vain tietty määrä päiviä. Lisäksi 20 proseltilla työmäärästä jää 80 prosenttia eläkkeestä kertymättä. No olet monta kertaa osoittanut ettet kyseistä faktaa ymmärrä.


      • hgfddffdffc
        SisuMäättä kirjoitti:

        Noh...tekenällä 20 prenttia töitä saa 100 prosenttia palkaa :D Kiitos YTK

        Onko yksi päiveinen viikonloppu kun noi AHISTAA :d

        jos sun isäs ois kolmen promillen kännissä tajunnu käyttää kumia aikoinaan siellä lähiön paskaräkälän vessassa, en joutuisi nyt kirjoittamaan tätä viestiä.


    • karinpp

      Tuli liityttyä AKT:hen v.-72 nyt tosin olen vapaajäsenenä eläkkeellä.Sitä ylityökorvausta ei vaan saatu päiväkohtaiseksi sitten millään,eikä taida olla vieläkään kunnossa.Tosin eiväthän ne taida antaa enää tehdä ylitöitä juurikaan.Siihenaikaan jo,kun menit uutena kuskina taloon,niin kyllä pääluottamusmies tuli heti kysymään että oletkos liitossa ja jos et ollut,niin vaativat kohta pian liittymään,tai sitten ulos.Eihän ne kuskin palkat mitään hyviä ole koskaan olleet,mutta liitossa olevana sai sen mikä pitikin saada.Sitten ulkomaanhommissa,vaikka päiväraha tulikin,niin piti pitää huolta siitä että tuli tunteja viikossa riittävästi,ettei nyt eläkkeellä tarvii hirveesti itkeä!

      • AutoalaRyhdistäytyy

        Itse aloitin autohommat 80-luvulla ja kyllä sen jälkeen on autoalan palkat nousseet jo melko hyviksi. Nykyään ei riitä enää että osaa kääntää rattia oikeaan suuntaan vaan on hallittava monta muutakin taitoa. Risto Kuisma aikanaan laittoi vauhtia autoalan palkkakehitykseen ja nykyään keskipalkka alkaa olemaan kilpailukykyinen suurinpaan osaan ammateista verrattuna. Kurjaa että osa autoalla työskentelevistä ei halua olla rakentamassa ja ylläpitämässä parempaa kehitystä alalla vaan siirtyvät yksityisten työttömyyskassojen jäseniksi. Miksi tehdä työ minkä voi teettää muilla tuntuu valitettavan moni ajattelevan.


    • KäkKriäinen

      Karinpp olen itse aloittanut ajourani vuonna 1982. Silloinkin oli se käytäntö kun alkutahdit oli ajohommissa suoritettu niin luottamusmies kyseli eikö olisi aika liittyä ammattiliittoon. Ei nyt pakotettu,mutta suositeltiin. Silloin ajat olivat aika poliittispainotteisia vasemmiston suuntaan ja aate näkyi selkeästi. AKT jopa pysäytteli rekkoja rajoilla ja kyseli jäsenkirjaa kuskeilta. Järjestäytyminen oli tuolloin heikkoa,siksi AKT:llä oli aika heikot neuvottelumahdollisuudet työnantaja puolen kanssa. Sitten kun tuo lakkokenraaliksi tituleerattu Risto Kuisma pisti tuulemaan ja oli työnantajaliittojen mukaan hankala ihminen niin alkoi tapahtua pienessä ajassa kuljettajien asema parani merkittävästi ja nykyisin AKT on liitto muiden ammattiliittojen joukossa.
      Ihmiset ovat nykyään itsekkäitä eivätkä ajattele kuin omaa palkkaa ja elämää.Jos itsellä asiat on hyvin niin ei ajatella,että toimiva ammattiyhdistysliike tukee niitä joilla on vaikeuksia saada asianmukaista palkkaa hankalilta työnantajilta. Suurin osa työnantajista on ihan O.K porukkaa,mutta silti joukossa on aina muutamia mätämunia . Joilla bisnekset ei suju ja palkan maksu takkuaa ,lisäksi he eivät ymmärrä ,että kuski on yrityksen tärkein voimavara.
      Bussissa ihan tiedoksi: Nämä 3 viimeistä kommenttia liikkuvat sellaisella järjellisellä tasolla jolla jokainen ammattikuljettaja toivoo keskusteluketjun pysyvän. 1.Pysytään keskusteluketjun alkuperäisessä aiheessa. 2. Keskustelu on asiallista,ketään ei haukuta 3. Ei kerrota omia kuulumisia,koska aihe on kuljetusala ja lainsäädäntö niin puhutaan yleisellä tasolla asioissa. 4. Ei kannusteta sellaiseen toimintaan jossa päätarkoitus on hyödyntää yhteiskunnan turvaverkkoa ja ihmisten maksamia jäsenmaksuja YTK:n. Tämä 4. kohta siksi,että jos me kaikki toimisimme ohjeitesi mukaan niin Suomi ei olisi se maa jossa nyt asumme. Maailman paras maa asua ja elää kuten olemme viikolla kuulleet TV:stä ja radiosta.

      • MikäJäsenkirja

        Mikä on Akt:n jäsenkirja? Olen ollut Akt:n jäsen vuodesta 1991 enkä koskaan ole nöhnyt mitään jäsenkirjaa saati omistanut sellaista. Onko se kalenteri, jonka jokainen ammattiliittoon kuuluva saa joka vuosi, se nk. jäsenkirja vai mikä se on? Moni ammattiliittoja vastustava usein herjaa että jäsenet heiluttelevat jäsenkirjojaan mutta minä en ainakaan tiedä mitä minä voisin heilutellaa, niin paitsi sitä kalenteria.


      • JörkkaTässäHei
        MikäJäsenkirja kirjoitti:

        Mikä on Akt:n jäsenkirja? Olen ollut Akt:n jäsen vuodesta 1991 enkä koskaan ole nöhnyt mitään jäsenkirjaa saati omistanut sellaista. Onko se kalenteri, jonka jokainen ammattiliittoon kuuluva saa joka vuosi, se nk. jäsenkirja vai mikä se on? Moni ammattiliittoja vastustava usein herjaa että jäsenet heiluttelevat jäsenkirjojaan mutta minä en ainakaan tiedä mitä minä voisin heilutellaa, niin paitsi sitä kalenteria.

        Mikä jäsenkirja? Tässä sinulle hieman factatietoa asiasta. Ammattiliitoilla oli ennen jäsenkirjat kuten pankeilla oli pankkikirjat Ajat muuttuvat ja vuosien saatossa kun pankit siirtyivät pankkikortteihin niin ammattiliitot siirtyivät sähköisiin jäsenkirjoihin eli jäsenkortteihin. Joka toinen vuosi lähetettävä jäsenkortti kertoo,että ammattiliiton jäsenyys on voimassa,eikä erillistä jäsenkirjojen leimaamista enää tarvitse suorittaa joka vuosi.Tosin en itse hakenut yhtään leimaa tuohon vanhanajan paperiversioon.Eli kyseessä on ns. virtuaalinen jäsenkirja.
        Onhan puolueiden jäsenilläkin "jäsenkirja" vaikka sekin taitaa olla nykyään muoviläpyskä. AKT tosiaan lähettää taskukalenterin joka vuosi,bensa alennus TB:ltä jäsenkortilla ja vakuutuksistakin saa alennukset Turvasta. Lomamökkejäkin on,mutta ei ehkä välttämättä lapsiperheille paras lomailukohde,jos käy huono tuuri ja viereiseen mökkiin majottautuu vapaa-päivien viettoon kuskien kaveriporukka ja otetaan hieman sitä miestä väkevämpää. No se on tietenkin makuasia. Muilla rikkaammilla ammattiliitoilla saattaa olla paremmat edut jäsenilleen,mutta se on luonnollista kun myös jäsenmaksuja on kerätty huomattavasti enemmän. Silloin on varaa myös tarjota enemmän mm. edullisia risteilyjä,kulttuuria jne.


    • AuranAallot

      Käkriäinen neljä ohjettasi on rautaiset. Vastassasi on täysi mätämuna ihminen jonka intohimo ei ole tehdä työtä autolla eikä millään muulla työvälineellä,vähiten aivotyöskentelyä.Turha odottaa vastausta .Sitä ei tule. Mihinkään järjelliseen asiaan tämä Turun herra ei vastaa. Ymmärrän innostuksesi kuljetusalaan sillä sinulla on pitkä ura takana ,joskus on vain parempi antaa periksi,kun sellainen ihminen on vastassa jonka älylliset taidot eivät pysty ymmärtämään,että on ihan normaalia ihmisen elämää tehdä työtä ja nauttia siitä. Kuljetusala on sellainen,että sillä viihtyy ne ihmiset miehet ja nykyisin naisetkin joiden mielestä on mukavaa ajaa autoa ja kohdata asiakkaita Sellaisen ihmisen joka ei viihdy alalla pitäisi etsiä ihan suosiolla muita töitä. Kyllä Turun kaupungistakin löytyy joku suojatyöpaikka vaikka jostain koulun keittiöstä.Onnea uuden työpaikan hakuun. Kyllä ne YTK:n tuet joskus loppuu.

      • " Kyllä ne YTK:n tuet joskus loppuu."

        Kerro koska on tulossa lakimuutos joka lakkauttaa tuet?

        Kato kun osa-aikatyökin kerryttää "työssäoloehtoa"

        Itse olen ollut "työttömänä" 2013 alkaen ja silti ansiopäivärahojen tilanne on :

        Ansio­päivärahapäivät
        Tilanne 28.2.2018:
        Maksettu 9 pv
        Jäljellä 391 pv

        Miten voi olla mahdollista? Noh tämän takia:

        "Hei,

        Olet täyttänyt 26 viikon työssäoloehdon 28.01.2018, joten sinulle on syntynyt oikeus uuteen enimmäismaksuaikaan. Ansiopäivärahasi perusteena oleva palkka määritellään uudelleen ja ennen enimmäismaksuajan alkamista asetetaan uusi 5 täyttä työpäivää vastaava omavastuuaika.

        Omavastuuaika ei ole täyttynyt ansiopäivärahahakemuksessasi ajalta 29.01-31.01.2018. Toimita meille seuraava hakemus kuukauden hakujakson täytyttyä.

        Ansiopäivärahaa maksetaan 5 päivän omavastuuajan täytyttyä. Työllistymistä edistävien palvelujen ajalta päivärahaa maksetaan omavastuuajan estämättä. Ensimmäisen maksun yhteydessä saat uuden päätöksen päivärahasi määrästä.

        Päivärahanhakijan on lain mukaan ilmoitettava työttömyysetuuden myöntämiseksi ja maksamiseksi tarvittavat tiedot. Tarvittavien tietojen puuttuminen voi johtaa kielteiseen päätökseen."

        Noh kyllä mä sen olen huomannut että monia suututtaa että toiset saa tekemällä kuuakudessa 40-80 tuntia noin 2500€ ennen veroja :)

        Taitaa tähänkin muutama räyheejä tulla :)

        Ainiin MUTKU SE ELÄKE!!!!


      • RunosmäestäKajahtaaTaas
        Bussissa kirjoitti:

        " Kyllä ne YTK:n tuet joskus loppuu."

        Kerro koska on tulossa lakimuutos joka lakkauttaa tuet?

        Kato kun osa-aikatyökin kerryttää "työssäoloehtoa"

        Itse olen ollut "työttömänä" 2013 alkaen ja silti ansiopäivärahojen tilanne on :

        Ansio­päivärahapäivät
        Tilanne 28.2.2018:
        Maksettu 9 pv
        Jäljellä 391 pv

        Miten voi olla mahdollista? Noh tämän takia:

        "Hei,

        Olet täyttänyt 26 viikon työssäoloehdon 28.01.2018, joten sinulle on syntynyt oikeus uuteen enimmäismaksuaikaan. Ansiopäivärahasi perusteena oleva palkka määritellään uudelleen ja ennen enimmäismaksuajan alkamista asetetaan uusi 5 täyttä työpäivää vastaava omavastuuaika.

        Omavastuuaika ei ole täyttynyt ansiopäivärahahakemuksessasi ajalta 29.01-31.01.2018. Toimita meille seuraava hakemus kuukauden hakujakson täytyttyä.

        Ansiopäivärahaa maksetaan 5 päivän omavastuuajan täytyttyä. Työllistymistä edistävien palvelujen ajalta päivärahaa maksetaan omavastuuajan estämättä. Ensimmäisen maksun yhteydessä saat uuden päätöksen päivärahasi määrästä.

        Päivärahanhakijan on lain mukaan ilmoitettava työttömyysetuuden myöntämiseksi ja maksamiseksi tarvittavat tiedot. Tarvittavien tietojen puuttuminen voi johtaa kielteiseen päätökseen."

        Noh kyllä mä sen olen huomannut että monia suututtaa että toiset saa tekemällä kuuakudessa 40-80 tuntia noin 2500€ ennen veroja :)

        Taitaa tähänkin muutama räyheejä tulla :)

        Ainiin MUTKU SE ELÄKE!!!!

        Ketähän mahtaa suututtaa sitten kun eläkeikä koittaa? Toiset saa eläkettä 1500 - 2000 euroa kuussa mutta Runosmäen valopäälle ilmestyy 700 - 900 Euroa kuussa. Mahtaakohan Bussissa-moninimierkkistä nettitrollia vituttaa kun on tullut lorvittua ja elettyä yhteiskunnan korvauksilla, hehe. Ai niin, eihän Runosmäen idiootti asiaa ymmärrä.


      • Varmaan sua suututtaa?

        Viime kuussa töitä 25,5h palkkaa 357€ ja tukea 1628 joten "tuntiansioksi" jäi 78€

        Ei suututa ei sitten yhtään... Kuukaudessa tolla työmäärällä lähes 2 tonnia. Tekemällä töitä vaikkapa ma-pe 6:00-14:00 niin kuukausipalkka olisi 2225€ eli reilu 200€ enemmän.

        Ei suututa siis. ei lainkaan


    • JoOTTAAPattiin

      Ymmärrän kyllä,että huijaaminen ja rikollinen toiminta on kannattavaa jos ei jää kiinni. Mutta onko se moraalisesti oikein. Voitko hyvällä omallatunnolla nostaa niitä rahoja jotka YTK:n jäsenet ovat uskollisesti maksaneet työttömyyskassaan pahan päivän varalle. Mikä on moraalikäsityksesi?
      Jokainen meistä tietää,että juurikin siellä Turun suunnalla on tällä hetkellä hyvin tarjolla kokopäivä työtä kaikille halukkaille kuljetusalalla.Nyt alkaa näkyä todella se tilanne,että sodanjälkeinen sukupolvi jää vauhdilla eläkkeelle ja Virolaisetkn kuskit lähtee mieluummin Viroon.Siellä kun maksetaan nykyisin jokaisesta alaikäisestä lapsesta 500 eur lapsilisää. Ei kiinnosta alipalkattutyö Suomessa. Bussissa nimimerkillä on kyseessä suuri kusetus muille kuljettajille.
      Ei YTK ole niin tyhmä,että se yhtä kuljettajaa rahoittaa vain siksi ettei tämä halua tehdä töitä.

      • RunosmäestäValotPois

        Ei Bussissa idiootin kaltaisilla ole moraalia. Tärkeintä tuollaisille on elää muiden elätettävänä siis tuilla ja korvauksilla. Miksi tehdä töitä jos ilmankin pärjää. Rehti ja rehellinen suomalainen tämä Bussissa. Ja sitten tämä samainen tyhjäpää kertoilee netissä että tukkii vessapaperilla ravintolan vessan koska 5 Euroa tuopista on liian kallis. Kostoksi siitä on aiheutettava YRITTÄJÄLLE, siis ravintoloitsijalle lisäkuluja viemärin avauksen muodossa. Reilu meininki tällä luuserilla.


      • ". Voitko hyvällä omallatunnolla nostaa niitä rahoja jotka YTK:n jäsenet ovat uskollisesti maksaneet työttömyyskassaan pahan päivän varalle. "

        Voi kun teet sen lain mukaan.

        Osa-aikaisella työttömyydelle ei ole aikarajaa (itsellä kestänyt yli 5 vuotta) ja TE-toimisto tekee loppukädessä päätöksen onko oikeudessa tukeen vaiko ei, eli johtuuko työttömyys itsestä tai muista seikoista


      • Ymmärrätkö
        Bussissa kirjoitti:

        ". Voitko hyvällä omallatunnolla nostaa niitä rahoja jotka YTK:n jäsenet ovat uskollisesti maksaneet työttömyyskassaan pahan päivän varalle. "

        Voi kun teet sen lain mukaan.

        Osa-aikaisella työttömyydelle ei ole aikarajaa (itsellä kestänyt yli 5 vuotta) ja TE-toimisto tekee loppukädessä päätöksen onko oikeudessa tukeen vaiko ei, eli johtuuko työttömyys itsestä tai muista seikoista

        Ei ole aikarajaa mutta maksupäivillä on enimmäismäärä. Sovitellun päivärahan maksupäivätkin loppuu joskus. Jokainen päivä josta on maksettu päiväraha vähentää yhtä monta maksupäivää.


      • Niin on.

        itselläni on kulunut tällä hetkellä:

        Ansio­päivärahapäivät
        Tilanne 31.3.2018:
        Maksettu 22 pv
        Jäljellä 378 pv

        Miten noin voi olla vaikka olen työttömänä ollut jo vähän yli 5 vuotta?

        Koska tehdyt työviikot kerryttää työssäoleohtoa. 26 tällaista viikkoa ja 400 päivää alkaa alusta.


        Joku aika sitten tulikin viesti:

        "Hei,

        Olet täyttänyt 26 viikon työssäoloehdon 28.01.2018, joten sinulle on syntynyt oikeus uuteen enimmäismaksuaikaan. Ansiopäivärahasi perusteena oleva palkka määritellään uudelleen ja ennen enimmäismaksuajan alkamista asetetaan uusi 5 täyttä työpäivää vastaava omavastuuaika.

        Omavastuuaika ei ole täyttynyt ansiopäivärahahakemuksessasi ajalta 29.01-31.01.2018. Toimita meille seuraava hakemus kuukauden hakujakson täytyttyä.

        Ansiopäivärahaa maksetaan 5 päivän omavastuuajan täytyttyä. Työllistymistä edistävien palvelujen ajalta päivärahaa maksetaan omavastuuajan estämättä. Ensimmäisen maksun yhteydessä saat uuden päätöksen päivärahasi määrästä.

        Päivärahanhakijan on lain mukaan ilmoitettava työttömyysetuuden myöntämiseksi ja maksamiseksi tarvittavat tiedot. Tarvittavien tietojen puuttuminen voi johtaa kielteiseen päätökseen."

        Joten kerro koska mun tapauksessa ne päivät loppuu koska teen kuitenkin TÖITÄ.

        Uudelleenlasketun päivärahan "perustepalkka" on muuten 2 420,74 € joka on saatu siten että välillä on tehty tosi pitkä työviikko jasitä seurannut esim 2 viikon vapaa


      • TuomasRunosmäeltäTaas
        Bussissa kirjoitti:

        Niin on.

        itselläni on kulunut tällä hetkellä:

        Ansio­päivärahapäivät
        Tilanne 31.3.2018:
        Maksettu 22 pv
        Jäljellä 378 pv

        Miten noin voi olla vaikka olen työttömänä ollut jo vähän yli 5 vuotta?

        Koska tehdyt työviikot kerryttää työssäoleohtoa. 26 tällaista viikkoa ja 400 päivää alkaa alusta.


        Joku aika sitten tulikin viesti:

        "Hei,

        Olet täyttänyt 26 viikon työssäoloehdon 28.01.2018, joten sinulle on syntynyt oikeus uuteen enimmäismaksuaikaan. Ansiopäivärahasi perusteena oleva palkka määritellään uudelleen ja ennen enimmäismaksuajan alkamista asetetaan uusi 5 täyttä työpäivää vastaava omavastuuaika.

        Omavastuuaika ei ole täyttynyt ansiopäivärahahakemuksessasi ajalta 29.01-31.01.2018. Toimita meille seuraava hakemus kuukauden hakujakson täytyttyä.

        Ansiopäivärahaa maksetaan 5 päivän omavastuuajan täytyttyä. Työllistymistä edistävien palvelujen ajalta päivärahaa maksetaan omavastuuajan estämättä. Ensimmäisen maksun yhteydessä saat uuden päätöksen päivärahasi määrästä.

        Päivärahanhakijan on lain mukaan ilmoitettava työttömyysetuuden myöntämiseksi ja maksamiseksi tarvittavat tiedot. Tarvittavien tietojen puuttuminen voi johtaa kielteiseen päätökseen."

        Joten kerro koska mun tapauksessa ne päivät loppuu koska teen kuitenkin TÖITÄ.

        Uudelleenlasketun päivärahan "perustepalkka" on muuten 2 420,74 € joka on saatu siten että välillä on tehty tosi pitkä työviikko jasitä seurannut esim 2 viikon vapaa

        MinäKuolenKehari
        18.4.2018 10:46

        LomaKORVAUS, ylitöt ja pyhät määrittelee LAKI. Eli ne saa oikeuden kautta mukinoitta jos haluaa.

        Taasen taksikuskin tuntipalkan määrää AKT:n te


      • Ymmärrätkö kirjoitti:

        Ei ole aikarajaa mutta maksupäivillä on enimmäismäärä. Sovitellun päivärahan maksupäivätkin loppuu joskus. Jokainen päivä josta on maksettu päiväraha vähentää yhtä monta maksupäivää.

        Päiviä kulunut 22 ja jäjellä 378

        Miten voi olla näin viiden vuoden työttömyyden jälkeen? Noh siinä mietittävää


    • JärkiHoi

      No johan pistin uutista peliin. Tiedän kyllä tämän Tuomaksen omien kertomusten perusteella,että hän on tehnyt sellaisille kuorma-autonkuljettajille joille on "kateellinen" kun heillä on hänen mielestään liian hyvä työ jäynää pysäköimällä oman autonsa siten ettei kuorma-auto pääse jatkamaan matkaa vaan joutuu odottamaan todella pitkään . Siinä on vain se riski,että äkkipikainen kaveri voi niitata Bussissa tyypin nenän ns. poskelle kun tämä 145 kg/ 145 cm pitkä kääpiö palaa omalle autolle. Siinä näkee ettei tällä Runosmäen veijarilla ole todellakaan kaikki kohdallaan tuolla pääkopassa.Ollaan kateellisia niille jotka tekevät työnsä hyvin ja innolla .Toisaalta nautitaan vapaa-ajasta niin paljon ettei työnteko maistu juuri olleenkaan.

      • Totta. Välillä tulee "Kiusoteltua" esim Liedon K-supermarketissa blokkasin lehtikuskin oman ja TOISEN auton väliin ja hoidon hommat kaupassa oikein pitkän kaavan kautta.

        Kun palasin lehtikuski jotaiin mutisi, niin totesin "ei sun tartte täällä lauantaina mitään odotella"

        Ei tarttekaan, kyllä noihin lehtihommiin kuskeja löytyy jos ei odellu kiinnosta. Kummasti mollissa ei ole osunut silmiin AINUTTAKAAN ilmoitusta jossa haetaan kuskia iltapäivälehtien jakoon.... Mikiköhän...


      • Mikiköhän
        Bussissa kirjoitti:

        Totta. Välillä tulee "Kiusoteltua" esim Liedon K-supermarketissa blokkasin lehtikuskin oman ja TOISEN auton väliin ja hoidon hommat kaupassa oikein pitkän kaavan kautta.

        Kun palasin lehtikuski jotaiin mutisi, niin totesin "ei sun tartte täällä lauantaina mitään odotella"

        Ei tarttekaan, kyllä noihin lehtihommiin kuskeja löytyy jos ei odellu kiinnosta. Kummasti mollissa ei ole osunut silmiin AINUTTAKAAN ilmoitusta jossa haetaan kuskia iltapäivälehtien jakoon.... Mikiköhän...

        Mikiköhän tulit takasin. Olit pitkään pois. Harmi, luulimme jo että pysyt hoidossa. Turha toivo.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8139
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2171
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2072
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1698
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1637
    6. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      1116
    7. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe